Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Scorched Earth

82
109 hodnocení Platformy
Žánr:
strategie > tahová strategie *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
1991 PC
Vývojáři:
Wendell Hicken
Oficiální stránky:
http://www.whicken.com/scorch/
Populární tančíky stojí na stejném principu jako novější série Worms. Na jednom PC lze hrát proti až 9 spoluhráčům nebo počítačem kontrolovaným protivníkům a likvidovat cizí tančíky rozmanitými zbraněmi. Trajektorii střel ovlivňuje vítr, střely se mohou odrážet od stěn, lze se proti nim chránit štítem, používat naváděné střely.

Hru napsal Wendell Hicken v Borland C++ a Turbo Assembleru. Mezi lety 1991 (vydáním verze 1.00) a 1995 (vydáním poslední verze 1.50) hra doznala řady úprav. Byly přidány nové zbraně (napalm, smoke tracers,..) a nové animace smrti. Všechny verze hry si lze i koupit na CD "Totally Scorched". V roce 2005 vývojář naznačil, že pracuje na nové oficiální verzi hry.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 90
No tak tahle hra je mazej malec! Toho jsem se s klukama na stredni jeste na 386 neco naparil. Nejlepsi byly hlasky tanku, ktery se daly upravovat v txt, tam jsme tenkrat narvali obcas takovy veci, ze jsme z tanku udelali uplny chlivaky :D

Pro: Maximalni hratelnost ve vice hracich.

Proti: Boure smichu a nadavek rusi pri hodinach informatiky ostatni.

+15
  • PC 95
Ne, žádné Worms, ale právě Scorched Earth je podle mě pravý král tohoto "žánru". Jedna z mých nejoblíbenějších her na 386ce. Ve více hráčích to byla nepřekonatelná zábava a je úplně jedno, že hra měla jenom pár barev a o výbuchy a další zvuky se staral jen obyčejný PC speaker. Nedávno jsem si dokonce sehnal nějakou předělávku pro PocketPC a dostal jsem znovu chuť si zahrát i tuhle starou klasiku na normálním PC.

Scorched Erath by si možná zasloužil maximální hodnocení, protože i za těch skoro 2O let neztratil nic ze svého kouzla, ale král je holt jen jeden. Myslím, že i 95 % je fajn :)

Pro: Skvělý koncept, super zábava ve více lidech, i dnes má pořád své kouzlo

Proti: Nerad jsem prohrával

+12
  • PC 85
Originální, zábavná a "společenská" hra, setkal jsem se s ní poprvé u verze pro amigu, kde byly větší bojiště, obraz se dal se posouvat do stran, ale za to hra měla daleko méně zbraní a méně itemů. Systém tahové a částečně "logické" hry, kde si v klídečku vypočítáte, odměříte ránu a následně velkolepě pálíte mě fascinoval, proto jsem byl PC verzí nadšen. Hraní proti PC bylo sice silně nevyvážené, neboť AI byla buď vyloženě tupá, či naopak chladnokrevně dokonalá, avšak já hrával v drtivé většině multiplayer s kamarády.

Zpočátku matoucí množství tabulek a seznamů se začalo i přes chatrné znalosti angličtiny vyjasňovat, objevovali jsme krásy všemožných zbraní i powerupů a ze Scorchu se stala taktická hra plná možností. Ačkoli série Worms se stala daleko populárnější a zábavnější, na začátky „společenského“ hraní, kdy se u jednoho PC mlátí, křičí a smějí 4 lidi, se nedá zapomenout.

HW: Minimum: 286 8 MHZ CPU, 512 KB RAM, VGA

Pro: Spoustu možností taktiky boje, nervní, frustrující i směšné - v multiplayeru

Proti: Bojiště mohly být větší, stejně tak tanky (pro přehlednost)

+6 +7 −1
  • PC 85
Světe div se, ale tohle byla snad první hra podobného ražení a pamatuju si jak jsme začali s kamarádem a bráchou hrát hru někdy kolem sedmé ráno a končili jsme kolem šesté dopoledne :-). Takže už asi nemusím dál popisovat, že podobné hry jsou na svou zábavu i přes svou jednoduchost neskutečně chytlavé.

Pro: zábavný potenciál, spousty zbraní, turnaje

Proti: grafika

+5
  • PC 90
No než jsem tehdy sehnal worms nejlepší hra toholhle žánru. Perfektní byla její upravitelnost a nastavitelnost čehokoli:)
Počítačový protivník na nejtěžší úroveň bezchybný:)
-4 +3 −7