Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Worms Armageddon

83
336 hodnocení Platformy
Žánr:
strategie > tahová strategie *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
29.01.1999 PC
30.11.1999 PS1Dreamcast
19.01.2000 GBC
30.03.2000 N64
Vývojáři:
Team17, Infogrames (GBC verze, N64 verze)
Oficiální stránky:
http://wa.team17.com/
Worms Armageddon je další pokračování ze série tahových strategií Worms. Na z boku viděných mapách se střetávají znepřátelené týmy červů a pomocí bohatého arzenálu zbraní se po tazích eliminují. Úrovně jsou, až na pár misí, vytvořené ze zničitelného prostředí a místo pevné země tvoří spodek mapy pro červy smrtící vodní hladina. Terén pro boj lze náhodně generovat nebo si snadno navrhnout vlastní. Navíc jsou členitá bojiště často okořeněná nebezpečnými překážkami (explozivními sudy a minami) a sebratelnými bonusy (bednami se zbraněmi a lékárničkami).

K dispozici je několik singleplayerových herních módů. Kromě klasické kampaně můžete zkusit Death Match (proti vašemu týmu nastupuje čím dál větší přesila) a řadu tréninků, které procvičí vaši obratnost (od obyčejné střelby z brokovnice až po navádění létající superovce). Podstatnou částí hry je multiplayer, lze hrát po internetu, přes síť i na jednom počítači přes hot-seat.

Řada atributů hry se dá snadno upravit. Od podmínek vítězství až po zbraně, u kterých se dá nastavit přístupnost, účinnost a četnost v náhodných bednách. Volnost je i při vytváření vlastní skvadry červů, zvolit si lze jména, vlajku, specializaci na zbraň, hlas, hymnu a hrobečky.

Násilí hra odlehčuje všudypřítomným humorem a kreslenou 2D grafikou, která běží na vylepšeném enginu Worms 2, ten je použitý i v dalším díle Worms World Party.


Poslední diskuzní příspěvek

player: Skús utilitku PaletteStealerSuspender: http://bedagainstthewall.blogspot.sk/p/palettestealersuspender.html

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 90
Důkaz, že "párty hra" nerovná se "nablblé hopsání a kroucení se u Wii / Move / Kinectu". Sežeňte si první Playstation a CD Wormsů, připojte k TV (hra podporuje i širokoúhlý mód), sezvěte kamarády (lahváče sebou) a o zábavu máte na dlouhé hodiny postaráno. A pozor, Worms jsou girlfriend friendly, stačí drahé polovičky jen trochu pošťouchnout a zaháčkují se téměř okamžitě.

Varování: z dílčích vítězství se neradujte příliš nahlas, sympatie mezi protihráči se přelévají rychlostí blesku. Budete-li své úspěchy dávat na odiv příliš, spiknou se všichni proti vám! (Většinou pod velením již zmíněné drahé polovičky, která náhle zapomene, že hry vlastně moc nemusí, a útoky započne zdatně koordinovat!)
+32
  • PC 90
Nebylo by ode mne fér nedat červíkům alespoň 90%. Vždyť už od vzniku titulu se povaluje na disku všech počítačů, které jsem dosud vlastnil, a něco mi říká, že ještě na pár příštích také přetrvá. Všichni víme o co jde a tak nemá smysl se o herních principech rozepisovat. Worms Armageddon je hrou trvanlivou, stále dobře vypadající a stále skvěle hratelnou. Baví mne hrát i sám proti počítači, ale samozřejmě, živý oponent je jiné kafe. AI není na tak vysoké úrovní aby bylo oponentem rovným člověku, takže většinu času se buď trefuje neuvěřitelně přesně nebo dělá neuvěřitelné kiksy a jeho zbrojní arzenál není zrovna všezahrnující. To je vlastně jediná chyba a jediný důvod proč hře neudělit hodnocení absolutní. Jinak nemám co vytknout.

Pro: nadčasová hratelnost i design, mnoho originálních map, mnoho zábavných zbraní, možnost pojmenovávat a všemožně jinak definovat svůj červí tým, vynikající multiplayer

Proti: AI

+22
  • PC 90
Srdeční záležitost, u které jsem se bavil opravdu náramně až jsem se u toho smál. Červí války, ve které používáte nejšílenější zbraně tipu tchoř, vodní bomba, banánová bomba a mohu pokračovat až donekonečna!

Mezi další obrovské plusy jsou přejmenovávání týmů či wormů, což pro mě byla pecka, pač jsem vždy vymýšlel jména, za které se soupeři vždy popadali za břicho s to k této hře prostě patří. Co mě vždy přijmulo k obrovskému tkzv. výtlemu byly hlášky wormů či jejich reakce. To prostě byla pecka, kterou mám v hlavě ještě teď. Když jsem to ještě teď zahrál, náramně mi to vše připomenulo.

Jedna hra trvá přibližně kolem 30 minut, ale samozřejmě se to kvůli nastavení může i protáhnout, ale to už záleží na hráčích, kteří hrají.

Takže vzpomínka suprová a červíci si zaslouží i krásné hodnocení!

Pro: Přejmenování wormů, grafika, dabing

Proti: O ničem nevím, možná jen snad stereotyp, ale to není žádný průser

+20
  • PC 95
Od úžasné dvojky téměř minimum změn, ale ono taky nebylo moc co zlepšovat. Vtipné červí hlášky, úchylné zbraně, bizarní killy a samozřejmě výbuchy smíchu, když se soupeři něco nepovedlo. To celé na druhou, když hraju s kamarády. Tahle hra servíruje jeden nezapomenutelný okamžik za druhým. Ovečka která změní směr a hopká zpátky, "klíčová" mina která vybublá, napalm který díky větru přistane úplně, ale úplně jinde...

Pro mě jednoznačně nejlepší díl série, ale i nejzábavnější multiplayerová hra na jednom počítači vůbec. Půlhoďka na jednu "partii" se vždycky najde.


Pro: Zábava, zbraně, hlášky, fintičky, vše jde nastavit a editovat...

Proti: Opravdu nevím, dnes o tom budu meditovat a zítra případně editnu :-)

+19
  • PC 85
Budu mluvit na rovinu. Worms je tak nehorázně návyková záležitost, že jsem se jednou (během zkouškového, jak jinak) musel odhodlat k radikálnímu kroku a bez milosti hru odinstalovat. Začala mi totiž zasádně zasahovat do studijního plánu. Je to podobný syndrom jako s dvacetiminutovými díly sit-comů... ještě jeden a pak už se opravdu půjdu učit. Všichni znají, nemám pravdu? Jednoduše, ať už hrajete mise nebo turnaj či jen náhodně generované mise, je to koncentrovaná brutální sranda, která nebere konce. Worms se snad na první pohled tváří jako nějaká pochybná infantilní hračička (roztomilí červíčci vesele si vegetující v poklidné malované krajině), ale slovo Armageddon je vskutku výstižné. Za zmínku taky stojí parádní hlášky jednotlivých červíků...
+15