Francouzský holding byl založen v roce 1983, dvojicí chemiků, Bruno Bonnellem a Christopherem Sapetem. Tato společnost, za bezmála 26 let své existence přímo vyvinula a skrze své pobočky vydala, řadu úspěšných titulů, které se nesmazatelně zapsaly do herní historie.
Zakladatelé zábavního kolosu si vyhráli už s výběrem názvu své společnosti. Počítačovou aplikací nechali vybrat náhodně "Infogramme", výraz vzniklý zkřížením slov "informatiky" a "programu", změnili jednotné číslo na množné a název, jak ho známe, byl na světě. Zajímavý je i původ loga společnosti, které se postupně vyvinulo do vodorovně položené spirály. Ta má symbolizovat pásovce, který odolal a přizpůsobil se všem změnám přírodního prostředí. Podle Bonella, to s Infogrames nemělo být, v prostředí tržním, jiné.
Po celá 80. léta si Infogrammes vystačilo na domácím, francouzském trhu, kde se společnosti podařilo dobře zavést získáním licencí na hry, podle populárních franko-belgických komiksů Tintin, Asterix a Les Tuniques Bleues.
Skutečně prorazit v zahraničí se Infogrames podařilo až s hororovou adventurou Alone in the Dark, vydanou v roce 1992, pro MS DOS. Úspěšného přijetí se dočkaly i jejich další, počítačové adventury a Infogrames zároveň pokračovalo ve spolupráci s Segou, která právě vydala svoji novou konzoli Genesis. Tato všestrannost se Infogrames vyplatila a společnost se tak v 2. polovině 90. let mohla vydat cestou růstu, skrze akvizice.
Toto období, trvalo po 7 let a stálo víc jak 500 milionů USD. Začalo to koupí manchesterského studia Ocean Software v roce 1996, jež si svoji největší slávu odbylo v éře Amigy. Aby se Infogrames dostalo v dřevních dobách herního průmyslu a neexistující digitální distribuce skutečně všude, začalo po světě, v letech 1997-98, skupovat herní distributory. Koupě ABS Multimedia, Arcadia and the Swiss Gamecity GmbH, zajistily distribuci her po Evropě a z OziSoftu, se stal Infogrames Australia.
Ani rok 1999 se neobešel bez nových přírůstků, tím bylo studio Gremlin Interactive, koupené za 24 milionů liber. Nicméně to nejlepší mělo teprve přijít. Tím se stala akvizice ztrátového giganta GT Interactive v prosinci téhož roku. Byl to obchod za 135 milionů USD, s tím, že Infogrames koupilo společnost i s dluhy, dosahující výše dalších 75 milionů dolarů.
Infogrames se díky tomuto obchodu otevřel naplno americký trh, s GT získali studia jako Humongous Entertainment, Legend Entertainment, Reflections Interactive. Do portfolia pak přibyly značky zvučných jmen, mezi jinými například Oddworld: Abe's Oddysee, Driver a Deer Hunter.
Kdyby se od té doby Infogrames raději zaměřilo na využití potenciálu všech nově nabytých studií a značek, namísto další expanze, dalo by se dost možná zabránit tomu, jak později společnost skončila. Jenomže nákupy pokračovaly dál. Vedení sice vidělo, že od roku 1999 dluh společnosti vzrostl z 65 milionů USD na téměř půl miliardy, další expanzi firmy si však ospravedlňovali růstem zisku z 246 milionů na 650 za stejné období.
V roce 2001 přišlo na řadu Hasbro Interactive a to za 100 milionů USD. Zároveň také Infogrames vstoupilo na trh konzolových handheldů, protože Hasbro provozovalo kapesní konzoli Game.com. Hlavní bylo ale získání dalších úspěšných PC sérií, zejména, Sid Meier's Civilization, Falcon a RollerCoaster Tycoon, protože s Hasbrem bylo získáno i MicroProse. Vedle toho za zmínku stojí i práva na hry ze světa Dungeons and Dragons. Zcela zásadní pro budoucnost bylo získání značky Atari, kterou Infogrames "restartovalo" hned v roce jejího získání.
Rok 2002 se nesl ve znamení posledních akvizic, konkrétně Eden Games a Shiny Entertainment. Zároveň byl tento rok počátkem vleklé krize Infogrames, do které se společnost kvůli své firemní politice dostala. Roční ztráta se postupně prohlubovala. Od 67 milionů USD v roce 2002, po 201 v roce 2006. To spolu s dluhem, který se nepodařilo umořit, způsobilo společnosti mezi lety 1999 až 2006 ztrátu přes 500 milionů Euro.
V roce 2004 začal výprodej značek, které Infogrames nemohlo z důvodů nedostatku zdrojů dále rozvíjet. Začalo to prodejem práv na Civilizaci Take Two, pokračovalo ztrátou série Unreal ve prospěch společností Epic Games a Midway Games. Krize eskalovala zpětným prodejem Hasbra a bohužel nekončila odprodejem značek jako Stuntman vydavateli THQ a TimeShift vývojářům ze Saber Interactive. Symbolickým vyvrcholením hlubokého úpadku Infogrames byl odchod Bruna Bonella, z čela společnosti, v dubnu 2007. Aby se Infogrames vyhnulo bankrotu, muselo v prodeji práv a studií pokračovat. Dobře se nedařilo ani samostatné pobočce Infogrames, Atari Inc., která fiskální rok 2007 končila se ztrátou 70 milionů USD. Proto se obě společnosti z úsporných důvodů, o rok později spojily.
V tomto pozdním období Infogrames začalo spolupracovat s Namcem, které odvrátilo bankrot, to vše ovšem za cenu ztráty suverenity Infogrames, které v květnu 2009 oznámilo změnu jména na Atari. Namco posléze dokončilo úplný odkup této společnosti.