Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Alone in the Dark

82
99 hodnocení Platformy
Žánr:
adventura > 3D adventura *
adventura > akční adventura
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
02.06.1992 PC
1993 FMT
03.08.1994 3DO
Vývojáři:
, (FMT verze), (3DO verze)
Oficiální stránky:
http://www.atari.com/buy-games/action-adve…
Alone in the Dark je první díl série hororových akčních trojrozměrných adventur, který vyšel již v roce 1992. Hra byla ve své době revoluční díky použití polygonových modelů pro hlavního hrdinu/hrdinku (na výběr byly dva charaktery, ale na hratelnost neměla volba žádný efekt) a některé předměty, stejně jako použití statických kamer do lokací. Hratelnost je velice podobná pozdějším titulům jako Resident Evil či Silent Hill, které se nechaly Alone in the Dark inspirovat.

Příběh pojednává o velkém domě jménem Derceto, o kterém se mluví jako o místě, kde straší. Žádný div, že se tam nedávno oběsil majitel, Jeremy Hartwood. Na místo přijíždí soukromé očko Edward Carnby (či Jeremyho vnučka Emily), dveře se tajemně zavřou a po chvíli hra začíná. V Dercetu opravdu straší a abyste se dostali ven, budete muset porazit či uprchnout před spoustou tajemných monster, od zombieků až po duchy či pavouky. Někteří nepřátelé ani nejdou zabít, musíte přijít na to, jak je přechytračit či kam jim utéct.

Hra je známa svojí hororovou atmosférou a inspirací tvorbou H. P. Lovecrafta, jehož některé knížky a odkazy na jeho dílo (Necronomicon, De Vermis Misteriis) lze v průběhu hraní objevit.


Poslední diskuzní příspěvek

Kromě Wolfa3D bylo Alone první hra, u které jsem se bál. A to dost. A ani dnes, po všech těch letech co Alone znám, si nejsem jist, jestli…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 90
Alone in the dark je prostě klasika, která i přes svůj věk pořád má co říct. Jedná se totiž o ten typ her, který vás chytí a nepustí. Na začátku hry máte na výběr mezi dvěma hlavními postavami. První je soukromý detektiv Edward Carnby a druhou je dívka jménem Emily Hartwood se kterými se podíváme do tajemného strašidelného domu ve kterém nezažijeme zrovna moc pěkné věci. Hra byla v době svého vzniku průlomovou a vlastně definovala žánr survival horroru. Dnes však hra působí trochu komicky ale i přesto si myslím že dokáže vyvolat v některých momentech pocit napětí a strachu. Ve hře vám bude dělat společnost spoustu nestvůr. Já mám z nich nejradši to přerostlé, obří kuře.
Příběh hry je docela zajímavý, k pochopení příběhu vám poslouží spousty zápisků které pomalu odkrývají celou šokující záhadu. Dále musím zmínit skvělé ozvučení, které je opravdu velice realistické a dodává hře hororovou atmosféru. Jediným mínusem je statická kamera, která mě místy trochu štvala. Prvnímu dílu série Alone in the dark dávám 90%, je to má srdcová záležitost.

Pro: Zvuky, atmosféra, příběh, monstra.

Proti: Kamera.

+16+16 / 0
  • PC 90
Alone in the Dark jednoduše musíte odehrát a zažít. Dokud to neuděláte, jakékoli komentáře nedokážou dost dobře vystihnout, co jako hráč zažijete. Pro ty, co původní AITD nikdy nehráli, bych hru doporučil už jenom proto, že se sama o sobě stala prototypem tohoto žánru her.

Jde o vůbec jednu z prvních několik desítek her, se kterou jsem se kdy seznámil. Tehdy neumějíc anglicky, ani pořádně česky, na me zapůsobilo demo, kde jste hráli za toho podivného panáka, který měl namísto hlavy geometrickou kouli a chodil po půdě jakéhosi domu. Už na tu dobu to bylo něco neuvěřitelného, protože počítačové hry tohoto enginu do té doby prostě neexistovaly a i při své primitivní grafice a možnostech to pořád bylo něco, co jste do té doby nikde neviděli.

Ale k samotnému hraní. Hra sama o sobě strašidelná není, byť v ní jsou hororové prvky. Na druhou stranu, funguje tu atmosféra - ponuré prostředí, zvuky (ať už kráčení po dřevěných starých podlahách nebo nahodile objevující se zvuky jako soví zahoukání nebo různé mechanické zvuky uvnitř domu).

Kapitolou samou pro sebe jsou nepřátelé. Ať už se jedná o lidi, rytíře, zombíky nebo jiné těžko popsatelné entity, je tu x způsobů boje nebo resp. postupu - to co funguje na jednoho protivníka nefunguje na druhého, což hru dělá záživnou, protože hráč musí hledat možnosti, jak pokračovat dál (mnohdy porazit protivníka ani nejde a hráč tak musí vymyslet úplně jinou možnost). AITD obsahuje v jednom prostoru spoustu rozmanitostí aniž by to hře škodilo. Je to věrohodné a zároveň to není přeplácané, člověk by s trochou nadsázky i věřil, že takový barák skutečně existuje. Hru provází možnost sbírání knih, ve kterých se může hráč dočíst, o co tu vlastně jde, ale jde jen o doplňkovou činnost (však tuhle vychytávku si Infogrames ponechal do dalších pokračování).

Pokud hru někdo nehrál, určitě se nenechte odradit jejím stářím a běžtě do ní.

Pro: atmosféra, rozmanitost a využití široké škály možností

Proti: nic zásadního

+15+15 / 0
  • PC 85
Naprosto paradni atmosfericka gameska. Pamatuju si, ze jsem ji kdysi rozehral snad dvacetkrat, protoze jsem proste nemel nervy (a odvahu) v ni pokracovat. Mezi pamatne momenty patri treba ten duch u krbu, ktery se po dotyku zmenil v megabubaka a zabil me, i kdyz jsem mu treba utek az na druhy konec baraku. Kdyz jsem pak zjistil, ze se na nej musi uplne jinak, to byly vanoce :-)

Pro: Grafika, originalita, ATMOSFERA.

Proti: Ja se fakt obcas celkem bal :-)

+9+9 / 0
  • PC 90
Alone in the Dark jsem hrál až po Resident Evil 1,2. Ale i přesto, možná právě proto mě tolik bavil. Strach a atmosféra je zde hlavní průvodcem ruku v ruce s nedostatkem nábojů. Zbraní není mnoho, ale někteří nepřátelé stejně ani zabít nejdou, takže po dlouhých chvílích likvidace zjišťujete, že jste vyplýtvali všechno úplně zbytečně. Takže LOAD a znova. Každý posun příběhu přinesl velkou radost a zadostiučinění vůči vynaloženému úsilí. Hra je to těžká-prostě survival horor. Tehdy se slovníčkem v ruce po nocích, parádní zážitek. Dnes asi nic nenabídne, ale já jsem rád, že jsem tuto legendu žánru hrál. Hodnotím zde hlavně leveldesign, který je velice realistický a deprimující. Zvuky taktéž, velice vydařené. Jediná výtka je kamera, sice jsem byl zvyklý z RE série, ale tady místy opravdu nešlo vidět nic. Za zásadní chybu bych to však nepovažoval, občas to jen zazlobilo..

Pro: ATMOSFÉRA, zvuk, grafika (tehdy), leveldesign.

Proti: Kamera, ale jen místy.

+7+8 / -1
  • PC 75
Ve své době jsem z této hry byl pořádně paf a ta atmosféra strašidelného domu mě bezezbytku prostoupila. Je to ale asi jedna z těch her, co si svůj velký čas zakrátko odžijí a potom už na ně vzpomínají jen ti, co ji hráli v době její slávy. Samozřejmě, to je díky vývoji v grafice a HW náročnosti úděl většiny her.

Pro: Tajemná a strašidelná atmosféra.

Proti: Ovládání.

-1+3 / -4