Resident Evil je dnes již legendární první díl hororové série. Herní mechanismy si Resident Evil půjčil od jiné, neméně slavné hororové série Alone in the Dark.
Speciální policejní jednotka S.T.A.R.S. (Special Tactics And Rescue Squad - Zvláštní taktická a záchranná jednotka) byla vyslána prošetřit záhadné vraždy poblíž města Raccoon City na západě Spojených států amerických. Ihned po příjezdu jsou ale členové S.T.A.R.S. napadeni pod rouškou noci neznámými tvory a ve spěchu nacházejí úkryt v nedalekém panství. Hrůzy tím ale nekončí a jednotka S.T.A.R.S. pomalu odhaluje zrůdná tajemství tohoto domu plného zombie a podobné nemrtvé havěti.
Hráč má na začátku hry možnost volby mezi dvěma charaktery podobně jako v Alone in the Dark. Jsou to Jill Valentine a Chris Redfield, v sérii Resident Evilu důvěrně známé postavy. Ve hře pak hráč kromě boje s nemrtvými pomocí nožů a zbraní bude řešit spousty logických hádanek a vést rozhovory s několika přeživšími podivíny a ostatními členy jednotky.
Verze pro Segu Saturn obsahuje jednoho nového nepřítele a v případě hraní za Chrise i navíc jeden souboj s bossem. Krom hlavního příběhu je zde i režim s názvem Battle Game, ve kterém se hráč postupně ocitá v náhodně seřazených místnostech známých z příběhu. V nich má za úkol zničit všechny nepřátele, aby mohl postoupit do další místnosti.
V Director's Cut edici do hry autoři přidali herní režim Arrange. V tomto režimu jsou zavedeny nové úhly kamer, klíčové předměty naleznete na jiných místech a například psi na vás můžou vyskočit z jiných oken. Záměrem tedy je, aby hra dokázala překvapit veterány původního titulu.
@7c (29.06.2024 09:00): Jinač podle toho co jsem četl v různých příspěvcích viz. například zde , PC verze měla prý vždy ty módy odemknuté (?). Takže to GoG asi nijak neupravoval (byť je divné, že to napsali do popisu, jako kdyby to bylo nějaké specifikum jejich verze). Stejně tak se PC vs PS verze má lišit tím, že v PC verzi není automatické zaměřování nepřátel.
Stejné je to i u prvního dílu, kde PC verze (takže i GoG) naopak vychází z japonské verze, čili na rozdíl od UK/US konzolových verzí tu má automatické zaměřování a 3 Ink ribbony při sebrání místo dvou (vlastně stejné je to i v remaku). A Jill při prvním hraní nepotřebuje žádné Ink ribbony (přímo v JP verzi je dokonce označená jako "Easy" a Chris jako "Hard" mód).
Což mě teda docela překvapilo, ale on originál je celkově o dost jednodušší a benevolentnější i než remake (žádní Crimson headi, více nábojů, hlavní postava vydrží více zásahů). Chris je v originálu tedy o něco obtížnější (více nepřátel, čili mnohem méně zdrojů), v remaku takový rozdíl mezi Chrisem a Jill není (počty nepřátel mají totožné a Chris může časem najít vážně hafo munice do jiných zbraní + častějšími headshoty leccos ušetří).
A hrál jsem teď kousek té dvojky a je to tedy nehorázně chytlavé :), vlastně ani nevím, proč mě Resident Evil série tak dlouho míjela, teprve někdy cca 2 roky zpátky jsem poprvé hrál remake jedničky a rázem se z toho stal můj oblíbený, nově objevený "subžánr" :). Tedy dvojku jsem tehdy v době vydání chvíli zkoušel, nicméně kvůli nedostatku herních zkušeností jsem se nedostal ani na třetí obrazovku :p, navíc jsem to hrál jako střílečku, což byla samozřejmě taky blbost :).
Jinak chybějící auto aim v GoG verzi dvojky vlastně ani nijak nevadí, spíš možná naopak- beztak i když máte zamířeno kousek vedle, zombie zasáhnete, takže nějaké precizní štelování potřeba není, jen zkrátka při zmáčknutí aimu se hl. postava automaticky nenasměruje směrem k nepříteli.
Stejné je to i u prvního dílu, kde PC verze (takže i GoG) naopak vychází z japonské verze, čili na rozdíl od UK/US konzolových verzí tu má automatické zaměřování a 3 Ink ribbony při sebrání místo dvou (vlastně stejné je to i v remaku). A Jill při prvním hraní nepotřebuje žádné Ink ribbony (přímo v JP verzi je dokonce označená jako "Easy" a Chris jako "Hard" mód).
Což mě teda docela překvapilo, ale on originál je celkově o dost jednodušší a benevolentnější i než remake (žádní Crimson headi, více nábojů, hlavní postava vydrží více zásahů). Chris je v originálu tedy o něco obtížnější (více nepřátel, čili mnohem méně zdrojů), v remaku takový rozdíl mezi Chrisem a Jill není (počty nepřátel mají totožné a Chris může časem najít vážně hafo munice do jiných zbraní + častějšími headshoty leccos ušetří).
A hrál jsem teď kousek té dvojky a je to tedy nehorázně chytlavé :), vlastně ani nevím, proč mě Resident Evil série tak dlouho míjela, teprve někdy cca 2 roky zpátky jsem poprvé hrál remake jedničky a rázem se z toho stal můj oblíbený, nově objevený "subžánr" :). Tedy dvojku jsem tehdy v době vydání chvíli zkoušel, nicméně kvůli nedostatku herních zkušeností jsem se nedostal ani na třetí obrazovku :p, navíc jsem to hrál jako střílečku, což byla samozřejmě taky blbost :).
Jinak chybějící auto aim v GoG verzi dvojky vlastně ani nijak nevadí, spíš možná naopak- beztak i když máte zamířeno kousek vedle, zombie zasáhnete, takže nějaké precizní štelování potřeba není, jen zkrátka při zmáčknutí aimu se hl. postava automaticky nenasměruje směrem k nepříteli.
Pro: Atmosféra, tehdy něco nového, příběh, chytlavost
Proti: heh?