Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Resident Evil 2

Biohazard 2

88
196 hodnocení Platformy
Žánr:
adventura > akční adventura *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
01.11.1998 PS1
19.02.1999 PC
listopad 1999 N64
15.12.2000 Dreamcast
14.01.2003 NGC
19.11.2009 PS3PSP
28.08.2012 Vita
Vývojáři:
Capcom Co.
Resident Evil 2 je konverze jedné z nejslavnějších her na PSX. Jedná se o akční hororovou adventuru, ve které je hráč vystaven neustálému napětí, notným dávkám strachu a krvavým akcím. Průběh hry je sledován statickou kamerou, která se automaticky přepíná v závislosti na momentální lokaci, ve které se postava nachází.

Děj je situován v americkém městě Racoon City. Tajná organizace Umbrella provádí výzkumy na nebezpečných mutagenních virech. Jak už to tak bývá, celá věc se vymkne kontrole a ze zasažených lidí tímto virem se stávají zmutovaná zombie monstra, kterým vzápětí podléhají další a další lidé. Virus se velmi rychle rozšiřuje, až zachvátí celé město. Kopy mrtvol, požáry a panika. V této situaci se téměř současně ocitnou dva lidé - Leon Kennedy a Claire Redfield.

Na začátku má hráč možnost výběru z obou těchto charakterů. Během hry se však budou obě postavy potkávat a navzájem si pomáhat. Celá hra je tedy rozdělena na dvě mise, přičemž při dohrání za první charakter je možnost vyzkoušet si celou hru v určitých modifikacích i za charakter druhý.


Poslední diskuzní příspěvek

tak ten zaver je uplne o nicem jak z nejakeho beckoveho braku, navic ty laboratore sou nudne a bez atmosfery. Skoda ze se to cele nenslo v…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 95
Moje první originální hra. Díky tehdy ještě kultovnímu časopisu Score, jsem ji vyhrál v nějaké soutěži. Do té doby jsem o ní nic nečetl, nevěděl jsem o čem hra je, i když podle obalu jsem tušil, že půjde o simulaci hrobníka, nebo tak něco. Nutno podotknout, že v průběhu hraní stoupla u nás doma spotřeba energie, protože svícení v nočních hodinách bylo opravdu nutné a taky narostla spotřeba čistých trenýrek.
Cesta k ní se rodila těžce. Po perfektním intru, kdy jsem civěl na obrazovku s otevřenou hubou, přišlo asi dvacet úmrtí na první obrazovce. Na to ovládání si bylo opravdu potřeba zvyknout. Nesl jsem to tehdy těžce a zřejmě tam se u mě začala poprvé projevovat „počítačová agresivita“. Údery pěstí do monitoru atp. Pak jsem se však ponořil do výborného příběhu, plného hrůzostrašných nepřátel. Výborné byly lekací scény, připosraný jsem se šoural chodbou a očekával útok odkudkoliv, ten však nepřišel. Později jsem se pak už bezstarostně, tím místem vracel zpět, náhle vystřelily ze zdi ruky a já jsem zestárl o pět let. Takových scén tam bylo několik, takže teoreticky je mi teď padesát.
Celou hrou vás provází nedostatek nábojů, nedostatek léčivých bylinek, nedostatek čehokoliv co zrovna potřebujete. Navíc nemožnost ukládat kde se vám zachce, hru ještě neuvěřitelně ztíží, když k tomu připočteme logické hádanky, máme tu opravdu tvrdý oříšek. To ale není vůbec na škodu, díky tomu se hra pro mě stala legendou. Další díly šly s obtížností dolů a dolů šla i jejich kvalita.
Navíc je tu možnost hrát, ještě za druhou postavu, takže znovuhratelnost zaručena.
Nakonec se přiznám, že jsem v mládí vlastnil podobně debilní účes, jako měl Leon, takže RE2 byla pro mě jasná volba.

Fotka hry.
odkaz

Pro: obtížnost, příběh, hádanky, délka, nepřátelé

Proti: kamera

+54
  • PC 80
Nebýt DH a zdejšímu hodnocení Resident Evilu, pravděpodobně bych druhý díl populární série nikdy nerozehrál. K mému překvapaní je RE více než hratelný, není příliš rozsáhlý (žádné natahovaní pomocí dlouhého přemístování na místo určení jako v žánrově podobném Silent Hillu) a oplývá i velice slušnou atmosférou.

Menší variabilita prostředí je nahrazena možností průchodu hry s Claire nebo Leonem, kdy jsou některé pasáže hry a cutscény odlišné. Děj je variací na zombie apokalypsu, tentokrát zapříčiněnou společností Umbrella, která vyvinula mutagení virus a následně se ji koloběh událostí vymkl z rukou. Gradace příběhu udrží pozornost a napětí hráče do té doby, než se objeví závěrečné titulky. Puzzlů je tak akorát, kolik by člověk čekal od tohoto typu her, a tvoří vcelku příjemné osvěžení od střelby do zástupů zombie nepřátel.

Hudební doprovod je minimalistický, jiný by se však ani k vystavěné atmosféře nehodil. Za velké plus považuji grafické zpracování podobné ostatním hrám z Playstationu One, kdy na detailně předrenderovaném a následné ručně dokresleném pozadí se pohybují trojrozměrné postavy.

Z mého pohledu se nejedná o převratný titul, ale "pouze" o kvalitně zpracovanou žánrovku, která je vhodná takřka pro každého hráče. Zahrání tak jistě můžu doporučit.

Pro: svižná hratelnost, dva prolínající se scénáře, ideální délka

Proti: na žádnou větší chybu jsem nenarazil - RE2 je špičkou svého žánru

+24
  • PC 100
Poté co jsem dohrál Resident Evil 1 jsem se hned vrhl na dvojku, pamatuji si že jsem hrál za Claire. Druhý díl se nakonec stal mým úplně nejoblíbenějším. Hra má úžasný příběh, neuvěřitelně hororovou atmosféru, povedená monstra, solidní grafiku, perfektní lekačky, skvělou hudbu a pěkné, docela těžké hádanky. Hře nemám co vytnout. Resident Evil 2 je Spolu se Silent Hillem moje nejoblíbenější hra.

Pro: Atmosféra, příběh, grafika, monstra, hádanky, hudba.

Proti: nic

+20
  • PC 95
Dnes už to bude více než pět let, co jsem tuto hru dohrál, ale stále jsem nenarazil na žádnou jinou, která by jí mohla v daném žánru konkurovat.
Neopakovatelná atmosféra hroutícího se města, famózní FMV sekvence, uvěřitelné postavy a jejich vlastní příběhy, akční a přitom stále plíživě děsivá hratelnost... to vše činí z Resident Evil 2 naprosto neoddiskutovatelného krále survival horrorů, který se díky dnešním trendům už jen velmi těžko dočká nástupce.
A za snad nejgeniálnější prvek hry považuji zpřístupnění druhého scénáře, který ukazuje všechny události z dalšího úhlu pohledu a činí tak z celé hry propracovanou a perfektně do sebe zapadající mozaiku.
+17 +18 −1
  • PC 95
Paradni hra, jedna z mala her u kterych jsem se opravdu bal (asi nejvic). Dokonce kdyz jsem to hral uplne poprve tak jsem s hranim teto hry musel prestat, protoze jsem byl v soku a strasne jsem se bal co bude nasledovat. Jediny co bych vytknul je slabsi grafika a ze je to tak trochu adventura a to ja moc nemusim, docela me stvalo ze jsem kolikrat nemohl najit spravny klic od dveri a kvuli jeho hledani jsem zbytecne ztratil hodne casu a diky tomu jsem to ani nedohral.

Pro: atmosfera, pribeh, zombici, hratelnost

Proti: grafika, puzzly

+17 +20 −3