Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Resident Evil 2

Biohazard 2

Žánr:
adventura > akční adventura *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
28.02.1999
Vývojáři:
Capcom Co.
Resident Evil 2 je konverze jedné z nejslavnějších her na PSX. Jedná se o akční hororovou adventuru, ve které je hráč vystaven neustálému napětí, notným dávkám strachu a krvavým akcím. Průběh hry je sledován statickou kamerou, která se automaticky přepíná v závislosti na momentální lokaci, ve které se postava nachází.

Děj je situován v americkém městě Racoon City. Tajná organizace Umbrella provádí výzkumy na nebezpečných mutagenních virech. Jak už to tak bývá, celá věc se vymkne kontrole a ze zasažených lidí tímto virem se stávají zmutovaná zombie monstra, kterým vzápětí podléhají další a další lidé. Virus se velmi rychle rozšiřuje, až zachvátí celé město. Kopy mrtvol, požáry a panika. V této situaci se téměř současně ocitnou dva lidé - Leon Kennedy a Claire Redfield.

Na začátku má hráč možnost výběru z obou těchto charakterů. Během hry se však budou obě postavy potkávat a navzájem si pomáhat. Celá hra je tedy rozdělena na dvě mise, přičemž při dohrání za první charakter je možnost vyzkoušet si celou hru v určitých modifikacích i za charakter druhý.

Poslední diskuzní příspěvek

7c
7c

CJ: Tenhle. I když vidím, že ani tady autor nějak "neodolal", aby tam ty nestandardní pohledy volitelně nepřidal.


Nejlépe hodnocené komentáře


Moje první originální hra. Díky tehdy ještě kultovnímu časopisu Score, jsem ji vyhrál v nějaké soutěži. Do té doby jsem o ní nic nečetl, nevěděl jsem o čem hra je, i když podle obalu jsem tušil, že půjde o simulaci hrobníka, nebo tak něco. Nutno podotknout, že v průběhu hraní stoupla u nás doma spotřeba energie, protože svícení v nočních hodinách bylo opravdu nutné a taky narostla spotřeba čistých trenýrek.
Cesta k ní se rodila těžce. Po perfektním intru, kdy jsem civěl na obrazovku s otevřenou hubou, přišlo asi dvacet úmrtí na první obrazovce. Na to ovládání si bylo opravdu potřeba zvyknout. Nesl jsem to tehdy těžce a zřejmě tam se u mě začala poprvé projevovat „počítačová agresivita“. Údery pěstí do monitoru atp. Pak jsem se však ponořil do výborného příběhu, plného hrůzostrašných nepřátel. Výborné byly lekací scény, připosraný jsem se šoural chodbou a očekával útok odkudkoliv, ten však nepřišel. Později jsem se pak už bezstarostně, tím místem vracel zpět, náhle vystřelily ze zdi ruky a já jsem zestárl o pět let. Takových scén tam bylo několik, takže teoreticky je mi teď padesát.
Celou hrou vás provází nedostatek nábojů, nedostatek léčivých bylinek, nedostatek čehokoliv co zrovna potřebujete. Navíc nemožnost ukládat kde se vám zachce, hru ještě neuvěřitelně ztíží, když k tomu připočteme logické hádanky, máme tu opravdu tvrdý oříšek. To ale není vůbec na škodu, díky tomu se hra pro mě stala legendou. Další díly šly s obtížností dolů a dolů šla i jejich kvalita.
Navíc je tu možnost hrát, ještě za druhou postavu, takže znovuhratelnost zaručena.
Nakonec se přiznám, že jsem v mládí vlastnil podobně debilní účes, jako měl Leon, takže RE2 byla pro mě jasná volba.

Fotka hry.
odkaz

Pro: obtížnost, příběh, hádanky, délka, nepřátelé

Proti: kamera

+52+52 / 0

Nebýt DH a zdejšímu hodnocení Resident Evilu, pravděpodobně bych druhý díl populární série nikdy nerozehrál. K mému překvapaní je RE více než hratelný, není příliš rozsáhlý (žádné natahovaní pomocí dlouhého přemístování na místo určení jako v žánrově podobném Silent Hillu) a oplývá i velice slušnou atmosférou.

Menší variabilita prostředí je nahrazena možností průchodu hry s Claire nebo Leonem, kdy jsou některé pasáže hry a cutscény odlišné. Děj je variací na zombie apokalypsu, tentokrát zapříčiněnou společností Umbrella, která vyvinula mutagení virus a následně se ji koloběh událostí vymkl z rukou. Gradace příběhu udrží pozornost a napětí hráče do té doby, než se objeví závěrečné titulky. Puzzlů je tak akorát, kolik by člověk čekal od tohoto typu her, a tvoří vcelku příjemné osvěžení od střelby do zástupů zombie nepřátel.

Hudební doprovod je minimalistický, jiný by se však ani k vystavěné atmosféře nehodil. Za velké plus považuji grafické zpracování podobné ostatním hrám z Playstationu One, kdy na detailně předrenderovaném a následné ručně dokresleném pozadí se pohybují trojrozměrné postavy.

Z mého pohledu se nejedná o převratný titul, ale "pouze" o kvalitně zpracovanou žánrovku, která je vhodná takřka pro každého hráče. Zahrání tak jistě můžu doporučit.

Pro: svižná hratelnost, dva prolínající se scénáře, ideální délka

Proti: na žádnou větší chybu jsem nenarazil - RE2 je špičkou svého žánru

+20+21 / -1

Poté co jsem dohrál Resident Evil 1 jsem se hned vrhl na dvojku, pamatuji si že jsem hrál za Claire. Druhý díl se nakonec stal mým úplně nejoblíbenějším. Hra má úžasný příběh, neuvěřitelně hororovou atmosféru, povedená monstra, solidní grafiku, perfektní lekačky, skvělou hudbu a pěkné, docela těžké hádanky. Hře nemám co vytnout. Resident Evil 2 je Spolu se Silent Hillem moje nejoblíbenější hra.

Pro: Atmosféra, příběh, grafika, monstra, hádanky, hudba.

Proti: nic

+20+20 / 0

Dnes už to bude více než pět let, co jsem tuto hru dohrál, ale stále jsem nenarazil na žádnou jinou, která by jí mohla v daném žánru konkurovat.
Neopakovatelná atmosféra hroutícího se města, famózní FMV sekvence, uvěřitelné postavy a jejich vlastní příběhy, akční a přitom stále plíživě děsivá hratelnost... to vše činí z Resident Evil 2 naprosto neoddiskutovatelného krále survival horrorů, který se díky dnešním trendům už jen velmi těžko dočká nástupce.
A za snad nejgeniálnější prvek hry považuji zpřístupnění druhého scénáře, který ukazuje všechny události z dalšího úhlu pohledu a činí tak z celé hry propracovanou a perfektně do sebe zapadající mozaiku.
+17+18 / -1

Temná hudba, noc, do zdánlivě obyčejného městečka přijíždí osamělý cizinec. Zastavuje, protože světla reflektorů osvětlují nehybnou postavu ležící na silnici. Leon Kennedy, nový policista v Racoon City, vystupuje z auta. Vrány, krmící se na nehybném těle poplašeně odlétají. Sleduje ho mnoho očí, ale on to ještě neví. Přichází k tělu a už tuší že něco není v pořádku. Na zátylku se mu usazuje nepříjemný pocit, jako by ho někdo sledoval. Obrací tělo tváří k sobě a vidí zmasakrované torzo. Najednou se ze všech stran začnout hrnout Zombie, zmasakrovaná postava ležící Leonovi u nohou se mu snaží s šíleným výrazem zakousnout do nohy. Leon tasí zbraň a už se nerozmýšlí. Střílí ležící zrůdu do hlavy a utíká......

Tohle intro (které je mimochodem mnohem delší) mě vždy posadilo na zadek. Ne jen po grafické stránce, na tu dobu neuvěřitelné, ale hlavně po stránce střihu, kamery a atmosféry. Parádní začátek. Intro končí výbuchem cisterny a oba hrdinové jsou na opačných stranách plamenů. Vývojáři se s tím moc nemazali a po ovládnutí vámi vybrané postavy se vám okamžitě v ústrety šoupou hned tři Zombie. Ovládání chce trochu cviku, takže několikrát jsem do 15ti vteřin zemřel.:-))

Alfou a Omegou RE2 je PŘÍBĚH!!!!
Je podáván naprosto neuvěřitelně polehoučku a velice smysluplnně (ikdyž neustále v hádankách). Většinu příběhu se dozvíme pouze z různých tiskopisů, faxů, zpráv a vzkazů, memorand. Občas od ŽIVÉHO člověka. A že to panečku příběh je!! Byl jsem přikovaný k obrazovce a z každého posunu jsem měl svátek. Hra je polehoučku gradována až k obrovskému finále. Zjišťování příčiny nákazy a hledání cesty k antiviru nás zavede na spoustu zajímavých míst. Velmi mile mě překvapili sci-fi prvky z laboratoří apod. z poslední třetiny hry. Prostě vstup a hraní v komplexu Ubrella Corporation je geniální vyvrcholení celé hry. Chci ještě vyzdvyhnout charaktery a postavy, které se v příběhu objevují. Jsou velmi osobyté a uvěřitelné, mají svůj životní příběh a motivy, díky kterým jednají jak jednají.

Tady se dostáváme k level designu:
Velmi realistický, zkáza města na mě dýchala na každém kroku. Chodby se zatlučenými okny, všudypřítomné známky boje, opuštěná auta, domy a obchody, krev. Designéři dokázali zkloubit viktoriánský styl s hororovým městským prostředím, následně ještě s hi-tech prvky. Ať už jsem byl na ulici, v domech, v kanálech, nebo v laboratořích, vše bylo znamenitě designováno, smysl pro detail až neuvěřitelný. Vše co se někde válí má svůj smysl, prostě tak jako ve skutečnosti.

Hratelnost:
Po naučení-se ovládání (bez míření nelze střílet-však to jistě znáte) je hratelnost omezována pouze kamerou. Ale prostě je to takový styl hry a já ho tak beru. Vše se děje ve statických "obrazech", kterými se pohybujeme. Nábojů je zde zoufale málo i na EASY obtížnost, o HARD ani nemluvím. Hraní za Leona nebo Claire přináší mírné nuance a změny v příběhu. Když hrajete za Leona, tak některé dveře a lokace nejdou zpřístupnit (co já se napřemýšlel jak se tam dostat) , protože je projdete jen pokud hrajete za Claire. Takže znovuhratelnost je jednoduše povinností. Postavy se v příběhu několikrát setkají, zahrajete si zde dokonce za malé dítě, ale nic prozrazovat nebudu. Hraní střídají v některých pasážích digitální filmečky-na tu dobu TOP animace, které také odkrývají příběh a různé události, které se staly, než jste přišli na ono místo. Asi jediné mínus hra odnáší za neskonale dlouhé načítání při průchodu dveřmi-jistě všichni znáte. Hratelnost je celkově výborně vyvážená, všeho je sice akutní nedostatek, takže se stále balancuje na hranici žití a nežití, ale i přesto lze RE2 "v pohodě" dohrát.:-))

Puzzly a hádanky.
Jednička s hvězdičnou dvakrát podtržená pro lidi co vymýšleli tuto složku RE2. Za prvé nejsou vůbec, ale vůbec lehké (oproti prvnímu dílu jsou však jednodušší), za druhé mají přísnou logiku a využití. Rozhodně nejzábavnější část hry. Příklad, kdy najdu ventil a nosím ho polovinu hry, abych ho pak jednou použil, ale bez něj bych nemohl hrát dál. Není zde omezena nosnost postavy, takže si můžete nést kolik věcí chcete (možná jen omezení slotů na věci, ale to už si nepamatuju). Některé absolutně zbytečně, ale to se dozvíte až na konci.:-)

Grafika:
Jedním slovem nádhera. Digitální (renderované??) filmečky dechberoucí, engine výborně zpracovaný.

Zvuk:
Opět mazec, šourání, šoupání, vrčení, zvuky Zombie, psi, hudební doprovod (mistrný), zvuky strojů, mechanismů a věcí na nejvyšší úrovni.

Souboje:
Nepřátele mají opravdu tuhý kořínek, ale po překonání strachu jsem si nechal pěkně přišourat Zombie až k sobě a brokovnicí jednou mířenou ze spodu do hlavy pěkně vymaloval strop surrealistickými vzory. Typů nepřátel je hodně, Bossové ani nemluvím-vyždy to bylo jen tak tak. Spotřeba kytek (herb) zde byla značná.:-)) Zbraně zde jsou klasická pistole, brokovnice, samopal (později a jen s jedinou várkou nábojů), Magnum r.44mm, dokonce plamenomet atd, všechny už si nepamatuju.

Celkově:
RE2 je pro mě srdcová záležitost. Hrál jsem tehdy ještě na PSX a neměl memory card na ukládání hry, takže jsem ji celou musel projít bez jediného uložení-BEZ ZTRÁTY ŽIVOTA!!!! Dodnes si pamatuju ten okamžik, kdy jsem opravdu uviděl závěrečné titulky, tam se skvělo číslo 24h,35min - čili moje herní doba. Vše přeloženo se slovníčkem v ruce, prostě palba.

Tomuto říkám jedna z dokonalých her, totálně promyšlených, totálně dodělaných, technologicky špička ve své době, bez bugů, s geniálním level designem, s perfektním chytlavým a tajemným příběhem a doslova s povinností hrát znova.

Pro: PŘÍBĚH!!, zvuk, grafika, filmečky, postavy, délka hry, puzzly, level design, žádné bugy.

Proti: Kromě dlouhého načítání při průchodu dveřmu jednoduše NIC.

+15+15 / 0