Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Factor 5

Rok vzniku:
1987
Rok zániku:
2011 (po 24 letech)
Země původu:
Německo
Oficiální stránky:
http://www.factor5.com/
Factor 5 vznikli v roce 1987 v německém Kolíně nad Rýnem z uskupení The Light Circle. Název studia odkazuje na počet původních členů skupiny (ještě dříve si jako neoficiální skupina říkali Factor 3). Zakladateli byli Julian Eggebrecht, Thomas Engel a Julian Schmidt, kteří stáli i u zrodu Rainbow Arts Software.

Velký úspěch zaznamenali hned svou první hrou, kterou se stala akční arkáda Katakis (1988) na počítačích Amiga. K širšímu povědomí o Katakis přispěla i žaloba ze strany Activision, kterým se zdálo, že koncept hry je kopií R-Type. Kultovní status si však získali svým prvním Turricanem (1990), k němuž vzniklo hned několik pokračování, včetně úspěšného Turrican II: The Final Fight.

Rok 1994 a hra Indiana Jones - Greatest Adventures pro SNES znamenal začátek spolupráce s LucasArts a Factor 5 začali vytvářet porty a lokalizace některých her z dílny LucasArts. Po vytvoření portu Star Wars: Rebel Assault II - The Hidden Empire na PS bylo rozhodnuto, že vývojáři musí mít blíž k vydavateli a větší část firmy se přesunula do USA, do kalifornského Marin County. Zde pak vytvořili porty úspěšných her např. Indiana Jones and the Infernal Machine pro Nintendo 64 a samostatně Star Wars: Rogue Squadron 3D nebo Star Wars: Rogue Squadron 3 - Rebel Strike.

V roce 2005 započali Factor 5 spolupráci se Sony Online Entertainment a vytvořili kontroverzní titul Lair (2007) pro PS3. Z důvodu změn na trhu se americké studio dostalo do finančních problémů a Factor 5 LLC se dostalo do insolvence, kde ukončilo činnost v roce 2009. Znovu otevřená kancelář v Německu pak vyhlásila likvidaci v roce 2011. Veškerá práva na tituly Factor 5 přešla na Eggebrecht, Engel, Schmidt GbR.

Julian Eggebrecht se mimo své aktivity v Factor 5 a vedení americké Factor, Inc. podílel na německé verzi videoherního magazínu Total! v letech 1993-2000 a byl i v předsednictvu IGDA (International Game Developers Association). Po rozpadu Factor 5 zůstal v Americe a zde v roce 2010 založil vlastní společnost TouchFactor.

Součástí studia se na čas stal i Manfred Trenz (Rainbow Arts Software, Independent Arts Software), který má na svědomí koncept Turricanu, Christian Hülsbeck (Kaiko) nebo Frank Matzke (Kaiko).

Nejlépe hodnocené hry