Oddworld: Abe's Oddysee je první hrou od vývojářského studia Oddworld Inhabitants. Příběh se točí okolo Mudokona jménem Abe, který pracuje jako voskovač podlah v továrně RuptureFarms, jež vyrábí masné výrobky. V čele továrny stojí Glukkon Molluck, který si zotročil rasu Mudokonů, jež v továrně pracuje. Jednoho dne Abe zaslechne velice důležitý rozhovor mezi Molluckem a jeho podřízenými. Dozvídá se, že masokombinát krachuje a je potřeba nového výrobku. Abe s hrůzou zjistí, že Molluck má v plánu naporcovat jeho Mudokoní bratry a prodávat je jako výrobek nesoucí název Mudokon Pops. A tomu musí Abe zabránit. Uteče z továrny s cílem zachránit své bratry a zničit RuptureFarms i s jeho ziskuchtivým šéfem.
Hra samotná je pomyslně rozdělena na rozličné místnosti, či rozlehlejší úrovně, které jsou celkem puzzlovitě koncipovány a pro optimální průchod a překonání všech překážek, pastí, stráží a monster musí hráč využít jak Abeovy schopnosti, tak zručné vrhání předmětů, instruování ostatních otroků (Sligů) pro koordinaci akcí, či prostě klasické plošinovkové dovednosti.
Ve hře se nevyskytují pouze Sligové, později najdete i zabijácké pouštní koně Scraby či temné pavouky Paramity, kteří žijí v nejtemnějším koutě chrámu v Paramonii. Podíváte se nejen do továrny, ale i do domovského lesa, pouště či na jatka, kde vás čekají i vedlejší úkoly jako například zapálit pochodně, abyste splnili zkoušky, které si pro vás připravil šaman Big Face.
Cestou vás bude doprovázet hudba od skladatelky Ellen Meijers a Joshe Gabriela, která je vytvořena pouze pomocí bicích nástrojů. Hra získala nespočet cen jako hra roku nebo konzolová hra roku. Rok poté bylo vydáno pokračování s názvem Oddworld: Abe's Exoddus.
O 17 let později vyšel věrný remake hry pod názvem Oddworld: New 'n' Tasty!.
@90210 (07.04.2020 13:17): chápu co píšeš. Já s hrami začínal někde před čtvrtstoletím na žlutých kazetkách od ťamanů, což bylo v podstatě pirátské Nintendo. Jedna hra byla za 200, což bylo prakticky celé kapesné, takže jsem holt hrál a trénoval, dokud jsem hru nedohrál. Až na nějaké výjimky jsem dohrál všechny a že jsem těch her měl. Taky mě do určité míry baví trénink a zlepšování se, přijít na to jak to projít. Baví mě to v krátkých pasážích, kde vím že se po smrti vrátím a začnu znovu třeba 5-10 obrazovek zpátky. Na tomhle je třeba postavený Another World, Heart of Darkness, z těch "novějších" Limbo nebo i Abe's Oddysee.
Problém je, že některé hry potřebují postřeh, vnímání, soustředění a reflexy na úrovni, na kterou prostě nemám. Resp. už nemám, prostě reflexy a vše kolem se věkem zpomalují. Už si přesně nepamatuji, jak to bylo v Raymanovi, ale v okamžiku, kdy po mě hra chce projít třeba 15 kol na 2-3 životy, tak to není v mých silách a žádný trénink na tom nic nezmění.
Teď hraju druhý díl Abeho, kde přidali autoři možnost quicksave, ale zvýšili obtížnost jednotlivých obrazovek a úkolů. A mě to vyhovuje - vyřešit a projít nějaký problém bez stresu že ztratím všechny životy a musím začínat x levelů zpět, nebo od začátku.
Problém je, že některé hry potřebují postřeh, vnímání, soustředění a reflexy na úrovni, na kterou prostě nemám. Resp. už nemám, prostě reflexy a vše kolem se věkem zpomalují. Už si přesně nepamatuji, jak to bylo v Raymanovi, ale v okamžiku, kdy po mě hra chce projít třeba 15 kol na 2-3 životy, tak to není v mých silách a žádný trénink na tom nic nezmění.
Teď hraju druhý díl Abeho, kde přidali autoři možnost quicksave, ale zvýšili obtížnost jednotlivých obrazovek a úkolů. A mě to vyhovuje - vyřešit a projít nějaký problém bez stresu že ztratím všechny životy a musím začínat x levelů zpět, nebo od začátku.
Pro: Originalita, příběh, nepřátelé, gamespeak, chantování do nepřátel, hudba a grafika
Proti: Místy obtížné