Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Worms

81
186 hodnocení Platformy
Žánr:
strategie > tahová strategie *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
01.06.1995 SegaMD
29.11.1995 PC
1995 GBAmiga
prosinec 1995 PS1
červenec 1996 Saturn
29.09.1996 SNES
15.05.1998 Jaguar
Vývojáři:
, (SNES verze, SegaMD verze)
Oficiální stránky:
http://www.team17.com/games/worms/worms-or…
Worms byli ve své době moderní nástupce tahové strategie Scorched Earth v podstatě jen s tím rozdílem, že tanky nahradili roztomilí červíčci. Ty má každý hráč v týmu čtyři a jeho úkolem je zůstat na mapě jako poslední. Worms podporují hru až čtyř hráčů na jednom počítači, díky čemuž vzniká spousta komických situací a humor je také to, na co tato hra z velké části vsází.

Hraje se na tahy, přičemž ve svém kole si může hráč zvolit, s jakým červem potáhne, někam ho přesunout a použít jednu ze zbraní. Těch je ohromná spousta, od bazuky, naváděných raket, granátů i jejich tříštivé podoby, UZI, brokovnice, dynamitu či komických kousků jako banánová bomba. I přes tuto výbavu však hra není vůbec brutální, není v ní jediná kapka krve a vše je bráno s pořádnou porcí černého humoru. Každý červ má sto jednotek života, přičemž každá zbraň působí samozřejmě jiné poškození. Ty kvalitnější jsou však limitovány municí, kdežto obyčejné kousky lze používat kdykoliv. Červ také okamžitě umírá, pokud spadne do vody nebo vypadne mimo obrazovku.

Hlavní předností hry je generátor úrovní, díky čemuž je hra pokaždé jiná, hráči nevědí, kde se objeví ani kam spadnou balíčky s bonusovými zbraněmi, které občas na bojiště spadnou a okoření právě probíhající partii. Levely mají také různé tématické zasazení, takže zatímco jednou budete bojovat v džungli či pekle, podruhé vás hra hodí do obřího zmrzlinového poháru plného lízátek a dalších sladkostí. Občas se sice stane, že se některý červ objeví na místě, odkud se nejde dostat nebo odkud nelze nikoho zasáhnout (např. pod převisem), ale s tím si lze poradit buď použitím teleportu, či náčiním na provrtávání se skrz zem.

Worms se setkali s ohromným úspěchem, díky čemuž byli portováni na spousty dalších platforem a byla vytvořena celá řada dalších pokračování, z nich ty poslední se hrají už i ve třetím rozměru.


Poslední diskuzní příspěvek

Hehe, originálne CD s Wormsami mám stále odložené, ako sopláci sme na 386-ke mastili kruté hotseat mače a rehotali sme sa na videách. :)

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Vynikající božská hra, na kterou mi nestačí ani procentní stupnice... ovšem za jediného předpokladu - že se nás u počítače sešlo víc! Ve 4 lidech na Amize, to jsou nezapomenutelné zážitky...

Bohužel samotného mě to nikdy moc nebavilo.

Pro: Výborná zábava pro více lidí, Šílené zbraně, Zvuky

Proti: Malá motivace pro singleplayer (nějaký příběh, quest, nebo prostě něco!) :-)

+17+19 / -2
  • PC 80
Tak u tyhle hry jsem u kamose na 386 stravil takovy chvile, ze jeste ted mivam obcas zachvaty smichu, kdyz si na to vzpomenu. Pojmenovat si vlastni komando jako ucitele ze stredni a nandat to treba jinym ucitelum, to bylo neco!

Pro: Skvela grafika a hlavne atmosfera pri bojich proti kamaradum.

Proti: Teren se obcas vygeneroval fakt prapodivne :-).

+13+14 / -1
  • PC 85
Kultovní wormsíci, koncept hry je inspirován hrou Scorched Earth, ale je vylepšen o větší svobodu pohybu (lana, teleporty, létání), vyváženější zbraně, variabilnější hratelnost a možnosti, sympatičtější grafiku a hlášky samotných červíků... Tedy o dost.

Hra je milejší, zábavnější, taktické možnosti jsou širší a záleží taky nejen na přesnosti s jakou hráč umí střílet, ale i na tom, jak dokáže útok zkombinovat a obratně se přemísťovat s lanem.

Opět největší kouzlo hry je v multiplayeru s kamarády tlačícími se u jednoho PC. Mnohdy takové srazy s hraním Worms znamenaly mnohem víc, než jen společné hraní počítačové hry...

HW: Minimum: 386 33 MHZ, 4 MB RAM, VGA

Pro: Ve všech směrech lepší Scorched Earth, strategická i čistě zábavná hra...

Proti: Nic závažného, ale vylepšení není nikdy dost...

+13+13 / 0
  • PC 100
U téhle hry jsme jako malý caparti strávili neuvěřitelně času. Je to až s podivem. Hra měla i na svou dobu (1996) strašně jednoduchou grafiku. Červíci byli složení tak z dvaceti pixelů, zaměřovací terčík z pěti pixelů. Výbuchy jsou geniálně jednoduché. Žádný zbytečný oheň, zato střepiny po výbuchu granátu se pixelově rozlítnou okolo jako správný granát a ta vlna je v tom opravdu cítit. Vidím v tom kousek reality? To je asi moc nadsazené. Celá původní hra po osekání filmečků (což je velká škoda, protože jsou kvalitní a vtipné) zabere nějakých 900 kb. A kolik se do toho vejde zábavy.

Co nás u toho určitě tolik drželo bylo málo zbraní a jejich malá nastavitelnost (množství , síly, atd..). Nenutilo nás to v menu vymýšlet kraviny, zato jsme si víc víc vážili každého airstriku nebo řízené střely. Když došli počtem omezené zbraně, tak jsme se odstřelovali bazukou, zaměřovali granátama či brokovnicí. Zábava jako hrom na strašně dlouho. Prostředí se náhodně generuje. V každém je jiná gravitace, kluzkost, hustota min. Singleplayer jsme vůbec neznali. Ta pravá a jediná zábava u téhle hry je, sednout si ve čtyřech lidech k počítači a pařit. Je to vlastně taková společenská hra.

Dnešní mladší hráči by se nad zjevem téhle hry nejspíše zhrozili, ale neni nic lepšího než banánový nálet. Hra ani náhodou dnes neztrácí na síle, ba naopak. Červíci hláškují a v téhle hře vymysleli nejznámější zvuk icq. Nejlepší díl série.

Pro: multiplayer, kopec zábavy

Proti: hrát sám s počítačem je nuda

+13+13 / 0
  • PC 95
K červíkům mě přivedla hra Gorillas ze stařičkého MS-DOSU 5.0, kterou jsme na 286 hrávali někdy v roce 91. Worms měli stejný model, na rozdíl od jednoduché fyziky goril mnohonásobně vyšší hratelnost. Ideální počet zbraní, někdy neskutečně vygenerované prostředí a parádní zábava. Single byla zábava na několik hodin, multiplayer odvaz do doby, než nastal mód "starving". Při hře proti počítači jsem často používal vychcaně červíka s hořákem a prokopal jsem se na místo, kde si ten trouba házel bomby sám na sebe :)

Pro: hratelnost, zvuky

Proti: některé jednotky byly sakra přesné

+7+7 / 0