Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Flashback: The Quest for Identity

Flashback

85
51 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > plošinovka *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
1993 PCSNESSegaMDAmiga3DO
duben 1994 FMT
1994 CD-i
červen 1995 Jaguar
07.06.2018 Switch
20.11.2018 PS4XOne
Vývojáři:
, (Jaguar verze, SNES verze, 3DO verze, CD-i verze)
Děj hry se točí okolo Conrada B. Harta, agenta galaktické vyšetřovací služby, který odhalí plány mimozemšťanů na ovládnutí už tak zdecimovaného světa za pomoci lidí z vlády. Ze strachu z prozrazení nahraje sebe a své záznamy na tzv. Holokostku a zálohuje svou paměť, naneštěstí je prozrazen, unesen mimozemšťany a je mu vymazána paměť. Podaří se mu utéct a po havárii při útěku je ponechán svému osudu na měsíci Titan, najde svou holokostku, kde mu jeho já řekne, co dělat, Conrad se vydává na dobrodružství za nalezením identity a zadostiučiněním.

Tato originální hra, která se stala nejlépe prodávanou francouzskou hrou v historii, se vyznačuje silným příběhem, originalitou a cyberpunkovým nádechem světa neradostné budoucnosti roku 2142. Se svým hrdinou budete skákat, šplhat, ovládat elektroniku, bojovat s nepřáteli, cestovat vesmírem. Hra se vyznačuje plynulou animací charakterů, kdy je každý pohyb plynulý díky rotoskopické technice animace. Hra je inspirována filmy jako Blade Runner či Total Recall.

V roce 2013 vyšel HD remake.


Poslední diskuzní příspěvek

Tak jsem rozjel ten remaster z GoGu, nutno dodat, že je na tom dost znát, že je to nějaká předělávka z androidu a při pohnutí myší tam…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 85
Tak tohle je jedna z prvních her, které jsem na PC (386 za strasny prachy u kamose) videl. Dodnes si pamatuju, jak jsem s celisti na podlaze sledoval ladne pohyby hlavniho hrdiny, jak se dokaze plizit se zbrani pripravenou ke strelbe, jak skace, beha, dela kotouly a hlavne strili! A co vic, kdyz vystrelil do stromu, ze zasazeneho mista se trochu zakourilo!!! Tahle prkotina, kterou dnes uz nebere nikdo ani na vedomi, na me pusobila jako extaze nejvetsiho kalibru. V tu chvili (bylo mi okolo deseti) jsem byl pohlcen. V tu chvili jsem vedel, ze jednou chci mit doma vlastni PC se spoustou her a hrat je dlouho do noci. V tu chvili se ze me stal hrac!

Pro: Grafika, rozanimovani hlavniho hrdiny, spousta detailu.

Proti: Pozdeji ve hre uz stereotyp.

+19
  • PC 90
Flashback, jedna z poctivý starých hopsaček, které přinesly do žánru spoustu věcí navíc. Stejně jako Blackthorne je základ půjčený z Prince of Persia a hrdina tak běhá, skáče, přitahuje se a chytá za plošinky, slézá z nich dolů, ale tady je toho více. Mnohem víc.

Nejprve boje. Hrdina se narozdíl od Blackthorne neumí krýt, ale má silové pole, které se na vteřinu zapne a může rozhodnout souboj. Když se třeba spustíte na plošinku s potvorou, ta vystřelí a sestřelí Vás dolů. Kromě toho jsou tu kotouly na dostání se za soupeře. Ani soupeři nelení - ti primitivnější jen střílí, ale mutanti se teleportují a mimozemšťani proplouvají jako hrouda slizu, která Vás bez problémů srazí a boje s nimi jsou pořádný adrenalin. Hrdina má naštěstí 4 dílky štítu, které se dají dobíjet, jen se musíte dostat k energetické stanici.

Obtížnost je vyvážená. Nedá se říct, že by ovládání bylo dokonalé, ale dá se na něj zvyknout. Průserem je, že občas přestane reagovat Shift, kterým se běhá nebo slézá a když kvůli takové chybce spadnete a opakujete kolo, nepotěší to. Nedá se rovněž říct, že neumřete a nebudete pasáže opakovat znovu, ale určitě ne desetkrát. Porůznu jsou po kolech rozesety nejen dobíjecí stanice, ale i ukládací stroje a mezi jednotlivými koly si můžete napsat heslo. Jednotlivé skoky nejsou nefér až na několik pasáží kdy je nutno provést šikmý skok na dalekou a zároveň vysokou plošinu. Ten jsem si musel vygooglit - takže rozběhnout se, pustit směrové šipky a hrdina sám skočí. Je to snadné, ale přijít na to.

Co tuhle hru povyšuje jsou bezesporu adventurní prvky. Sbíráte předměty které někde použijete, občas řešíte situaci jak se někam dostat a zde pomůže třeba vrhací teleportér. Jednou jsem brutálně zakysl - protože jedny dveře otevřete jen výstřelem. A hlavně je tu pasáž v Novém Washingtonu, kde máte čtyři městské části, probíháte lokace, mluvíte s lidmi, sbíráte questy na "pracáku" a plníte je, abyste se dostali na Zemi. Troufám si říct, že v té době nevznikla plošinovka, která by něco podobného obsahovala.

Navíc jako třešnička na dortu je tu příběh, který není vůbec špatný. Hrdina trpí ztrátou paměti a snaží se odhalit mimozemské spiknutí s cílem infiltrovat a ovládnout Zemi. Příběh je v CD verzi doprovázen parádními animacemi a vůbec ani samotná grafická stránka hry není špatná. Trošku zamrzí konec kdy hrdina zničí mimozemský svět a je unášen lodí neznámo kam, do navazujícího Fade to Black se pouštět moc nechci.

Každopádně Flashback byl a je klasikou, která se dá v pohodě dohrát a zabavit se u ní i dnes.

Pro: Různorodí nepřátelé, férová obtížnost, adventurní pasáže a logické zákysy, slušný příběh.

Proti: Občas haprující ovládání.

+15
  • PC 90
Flashback je absolutní klasika. Hra, která vyšla po Another Worldu, na které autoři nasbírali zkušenosti, a které zde v obrovksé míře zůročili. Velice dobře provedený příběh vyprávění formou animací na každém kroku, výbornou grafikou a špičkovou animací na svojí dobu. Doporučuji.

Pro: Grafika, animace, zvuky, příběh, atmosféra.

Proti: Relativně lehká obtížnost.

+13
  • PC --
ačkoli jsem hráč a pamětních mnoha dnes už old-schoolových pařeb, tahle vychytávka mě za celá ta léta minula a já jí dohrál až teprve minulou noc. vím, že jsou 2 verze hry, první disketová, více kreslená, s titulky ve videoprostřizích a cd verze, kterou jsem hrál já, s propracovanějšími sekvencemi, dabovaná a bez titulků. prve před zahráním jsem věděl, že flashback je víceméně arkáda, kde se střílí, běhá, chodí, skáče apod. a zneškodnují se pravděpodobně nějaká monstra a procházejí se různé scenérie, s tím jsem počítal... co pak nastoupilo mi docela vyrazilo dech. z klasické 2d skákačky v placatém prostředí se najednou stala více akční adventura s dialogy a úkoly a prolínajícím se příběhem, který se rozvětvil a pro mě hra jakoby vystoupla z jisté monotónosti žánru u které v 92. roce by vám vůbec nevadilo že je monotónní, jelikož her na pc nebylo zase tolik, nicméně zde vidím obrovský progres. ať už toho co nabízela grafika, jak píše jeden ze zmiňujících hráčů, kouř po kulkách z pistole ve zdi, pohyb samotného hrdiny, nemohl jsem se zbavit vzpomínky na prince z persie, akorát s novodobou zbraní a velmi realisticky a plynule provedenými úkony, od skoku, zachycení na stupínku po dřep, kotoul se zbraní, otáčení se atd. co bych hře určitě vytknul je ovládání, které není příliš pohodlně řešené, nelze nadefinovat (což se u hry z roku 92 ani nedivím), ale nicméně na které si po čase zvyknete, nebo respektive musíte si zvyknout, abyste byli schopni příběh dotáhnout do konce, protože tahle hra je v obtížnosti tuhost tuhá. tak jako staré hry bývaly - naučit se precizně průchod levelem chybkou po chybce, smrtí po smrti, pádem po pádu a špatně odměřeným skokem po skoku. dobrá lekce dnešním hráčům, kdy hry dost často vedou za ručičku a velmi vlažně ho od začátku provádí příběhem, tady je to poctivá tvrdá arkádová škola s prosezenými hodinami nad úrovněmi (ten poslední jsem s nadávkami a touhou rozmlátit klávesnici dohrál asi po hodině a půl, přičemž precizně naučený ho můžete dohrát klidně za 15 minut, možná méně). nicméně když se přenesu přes čas strávený vztekáním, je to jízda, graficky na rok 92 moc pěkně provedená a nápaditá. možná trochu krátká ve výsledku, na druhou stranu působí celistvě a z mého pohledu jsem necítil, že by jí snad něco zásadního chybělo. za mě rozhodně super.

Pro: grafika, videosekvence, pěkné komixové ztvárnění floppy verze, příběh, pohyby hlavního hrdiny, prolínání žánrů - více než jen arkáda, hudba

Proti: extrémní obtížnost, nemožnost si vyvolat save v konkrétním levelu - nutnost dohrát celý level

+12