Při představě, že musí ještě dneska dodělat ty výpočty, se Lesterovi Knightovi nálada zrovna nezlepšila. Vítr venku před barákem sílil a blesky křižovaly oblohu. Výtah s Lesterem dojel do spodního patra, kde pruh světla ozářil panel na zdi a dveře, které nezvaným bránily ke vstupu dále. Zpaměti vyťukal kód, vešel a ležérním krokem si došel do ledničky pro pití. Usedl do křesla a zadal do příkazové řádky potřebné rutiny, hodil nohy na stůl, otevřel plechovku a čekal, až se výpočty částicového akcelerátoru provedou. Ozvala se rána. Blesk uhodil zvenku do chlazení částicového akcelerátoru a svezl se po něm do hlavní výpočetní jednotky. Lester nemohl dělat vůbec nic. Světlo... Rána... Ticho... Tma...
Najednou cítil vodu, všude. Odrazil se od křesla, ve kterém stále seděl, otevřel oči a začal plavat... Vzduch, málo vzduchu... Mohutně zabral a vší silou se pokoušel plavat k povrchu hladiny, kterou osvětlovalo slunce. Nádech... Z posledních sil se vytáhl na břeh. Na obzoru pozoroval letící ptactvo. Na skále vysoko nad ním obrys lva. A neuvěřitelně silný pocit, že to tady je prostě jiné. Řekněme cizí...
Another World je klasická plošinovka. Což znamená, že příběh, který popisuje přenesení vědce na cizí planetu a následné problémy z toho vycházející, boj za svobodu, navázání přátelství a jeho sílu, je adekvátní hře, kde je hlavní náplň skákání a střílení. Jednoduchá grafika, samplované zvuky a velmi sporadicky zaznívající hudba pomáhají dotvářet atmosféru. Hlavní hrdina disponuje pouze jednou zbraní, ale s několika módy. Postupem času získá i věrného sidekicka. Během hry poznáváte cizí planetu, její obyvatele a přitom řešíte problémy logického rázu.
V roce 2006 vyšla 15th Anniversary Edition s vyšším rozlišením (1280x800 oproti původním 320x200), detailnějším prostředím a dvojnásobným počtem checkpointů. V roce 2011 (2013 pro Windows) následovala 20th Anniversary Edition, jež vyšla primárně na iOS a obsahovala možnost okamžitého přepínání mezi HD a originální grafikou, 3 stupně obtížnosti (normal, difficult (odpovídá původní hře) a very hard (těžší než původní hra)).
@MickTheMage (12.01.2025 12:58): "Pokud to mám natrénované" - to je právě to, natrénované to nemám a ten tréning vyjde na hodiny. To si radši zagrinduji v nějaké RPG s pocitem, že se číselně posouvám kupředu.
Pro: Atmosféra, originalita spracovania, vektorová grafika, hudba
Proti: jedna z mála hier kde žiadne mínusy nenachádzam