Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Another World

Out of This World, Outer World, Another World: 15th Anniversary Edition, Another World – 20th Anniversary Edition

83
169 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > plošinovka *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
1991 PCAtSTAmiga
1992 SegaMDApple II
listopad 1992 SNES
1994 3DO
prosinec 2013 Jaguar
19.06.2014 WiiU3DS
25.06.2014 XOne
08.07.2014 PS3PS4Vita
09.07.2018 Switch
Vývojáři:
Delphine Software International, Interplay Productions (3DO verze, Apple II verze), The Removers (Jaguar verze), DotEmu (PS3 verze, PS4 verze, Vita verze, XOne verze, WiiU verze, 3DS verze, Switch verze)
Při představě, že musí ještě dneska dodělat ty výpočty, se Lesterovi Knightovi nálada zrovna nezlepšila. Vítr venku před barákem sílil a blesky křižovaly oblohu. Výtah s Lesterem dojel do spodního patra, kde pruh světla ozářil panel na zdi a dveře, které nezvaným bránily ke vstupu dále. Zpaměti vyťukal kód, vešel a ležérním krokem si došel do ledničky pro pití. Usedl do křesla a zadal do příkazové řádky potřebné rutiny, hodil nohy na stůl, otevřel plechovku a čekal, až se výpočty částicového akcelerátoru provedou. Ozvala se rána. Blesk uhodil zvenku do chlazení částicového akcelerátoru a svezl se po něm do hlavní výpočetní jednotky. Lester nemohl dělat vůbec nic. Světlo... Rána... Ticho... Tma...

Najednou cítil vodu, všude. Odrazil se od křesla, ve kterém stále seděl, otevřel oči a začal plavat... Vzduch, málo vzduchu... Mohutně zabral a vší silou se pokoušel plavat k povrchu hladiny, kterou osvětlovalo slunce. Nádech... Z posledních sil se vytáhl na břeh. Na obzoru pozoroval letící ptactvo. Na skále vysoko nad ním obrys lva. A neuvěřitelně silný pocit, že to tady je prostě jiné. Řekněme cizí...

Another World je klasická plošinovka. Což znamená, že příběh, který popisuje přenesení vědce na cizí planetu a následné problémy z toho vycházející, boj za svobodu, navázání přátelství a jeho sílu, je adekvátní hře, kde je hlavní náplň skákání a střílení. Jednoduchá grafika, samplované zvuky a velmi sporadicky zaznívající hudba pomáhají dotvářet atmosféru. Hlavní hrdina disponuje pouze jednou zbraní, ale s několika módy. Postupem času získá i věrného sidekicka. Během hry poznáváte cizí planetu, její obyvatele a přitom řešíte problémy logického rázu.

V roce 2006 vyšla 15th Anniversary Edition s vyšším rozlišením (1280x800 oproti původním 320x200), detailnějším prostředím a dvojnásobným počtem checkpointů. V roce 2011 (2013 pro Windows) následovala 20th Anniversary Edition, jež vyšla primárně na iOS a obsahovala možnost okamžitého přepínání mezi HD a originální grafikou, 3 stupně obtížnosti (normal, difficult (odpovídá původní hře) a very hard (těžší než původní hra)).


Poslední diskuzní příspěvek

DuDu008: I kdybys prošel pár obrazovkama tak je to podle mého legitimnější než nabízené alternativní řešení koupit něco navíc ;)

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 95
Eric Chahi vytvoril umelecké dielo. Another World (Out of this World) je jedna z najatmosférickejších hier a vo svojej dobe excelovala snáď vo všetkých herných prvkoch.
Originálna, krásna, celoobrazovková vektorová grafika (v 16 farbách!) a celková prezentácia, kde Eric navrhol hru bez akýchkoľvek rušivých prvkov ako interface, HUD, informatívne texty alebo dialógy a snažil sa maximálne vtiahnuť hráčov do diania na obrazovke. Súčasťou hry boli jedny z prvých celoobrazovkových animácií (cutscén) priamo v engine hry, ktoré vytváral pomocou rotoskopickej animácie (prekresľovanie z filmového materiálu).
Osobitnú zmienku si zaslúži hudba, ktorú skomponoval Jean-François Freitas a spolu s hrou tak vytvorila pre väčšinu hráčov nezbudnuteľný zážitok. Zvlášť záverečná, emotívna pasáž sa postarala o nejednu slzu v oku.

Another World obstál aj v skúške časom, o čom svedčí aj jeho znovuvydanie (s bitmapovými pozadím vo vyššom rozlíšení) a jedná sa o najúspešnejšiu hru Erica Chahiho.

Pro: Atmosféra, originalita spracovania, vektorová grafika, hudba

Proti: jedna z mála hier kde žiadne mínusy nenachádzam

+46
  • PC 80
Intro téhle hry jsem viděl snad tisíckrát a pokaždé si představuju, jaké to asi muselo být zjevení v roce 91. Úplně vidím ty vykulené oči a brady až na zemi tehdejších hráčů, kteří takhle kvalitní animaci mohli vidět leda u o něco staršího Prince of Persia, jinak nic podobného neexistovalo.

Já se ke hře dostal až několik let poté a i tak jsem byl unešen. Bohužel jsem se jako mladé ucho nikdy nedostal dál, než do prvního jeskynního komplexu, kde jsem nebyl schopný vyřešit hádanku s vodou. Ale i tak jsem hru rozehrával po menších pauzách znovu a znovu. Vzpomínky na četné neúspěchy z dětství ve mě asi zůstaly zakořeněné :) a i když jsem chtěl Another World konečně dohrát, neustále jsem to odkládal a na ToDo listu hra visela několik let. Až dnes spadla klec...

Stáhl jsem si 20th Anniversary edici na iPad a světe div se, ovládání úplně v pohodě a navíc je zde skvělá možnost přetažením dvou prstů zezhora dolů instantně přepnout mezi původní a HD verzí, což jsem dělal neustále a popravdě se mi víc líbí originál. Ze hry vyzařuje unikátní atmosféra, kterou jsem nikde jinde neviděl (podobný je pouze Blackthorne, jenž se podle mě dost inspiroval) a některé scény jsou svým zpracováním vskutku nadčasové.

Problém je, že se ve hře hodně umírá a systém checkpointů je nedokonalý. Nikdo nechce 50x probíhat 3 lokace, aby se dostal na místo souboje, kde po dvou vteřinách opět zemře. Edice, kterou jsem hrál, naštěstí počet záchytných bodů oproti původní verzi zhruba zdvojnásobuje, ale i tak se na několika místech dostavila frustrace.

Hra je také velice krátká a při prvním hraní koukáte zhruba po 2 hodinách na outro, zkušenější hráči jí proběhnou za 30 minut. Je to málo, na druhou stranu tu nenajdete žádnou vatu a za každým rohem čeká nějaký zajímavý nápad (rozkývání klece, místnost beze světla, kde vidíte jen pokud vystřelíte, tank, atd.). Rozhodně jedna z must-play záležitostí.

Pro: filmová atmosféra, nadčasovost, povedená verze pro iOS

Proti: příšerně krátké, systém checkpointů, některé hádanky jsou opravdu hodně těžké

+23
  • PC 80
Herná výzva 2017 - "Zapomenutý kousek"

Do tejto kategórie som nemal problém zaradiť hru, keďže Another World je asi jediná hra, ktorú vlastním a nedohral som ju. Túto hru som mal pôvodne už v minuloročnej Hernej výzve, ale nejako sa mi ju nepodarilo dohrať. No teraz prišiel čas, kedy ju už dohrať musím.

Veľmi zaujímavý príbeh kde sa hlavný hrdina po úvodnej cutscéne ocitne v inom svete a musí sa dostať preč, ale to nebude také ľahké. Celý postup hrou musíte utekať, strielať a niekedy aj nejaké veci spraviť v správnom postupe, lebo ak nie, tak sa nedostanete ďalej. Niektoré pasáže ma vedeli riadne vytočiť a to hlavne vtedy, keď sa strielalo. Buď som nestihol spraviť ochrannú bariéru alebo som z nej omylom vybehol. To využili nepriatelia a zabili ma. Pre mňa bol najlepší záver, pri ktorom mi bilo srdce tak silno, až som si myslel, že mi vyskočí z hrude.

2D grafika bola pekná, soundtrack úchvatný a spolu tvorili výbornú atmosféru počas celej hry. Len ovládanie ma niekedy vedelo nahnevať, lebo niekoľko krát sa hlavná postava rozhodla skákať úplne opačním smerom, až kým to neskončilo smrťou, ale to mi až tak nevadilo.

Popravde, som rád, že Another World som nedohral skôr a mohol som si ho vychutnať v tejto výzve.

Pro: Príbeh, atmosféra, grafika, soundtrack, záver,...

+20
  • PC 90
Tuto kultovní hru nebylo možné nehrát a nedohrát v době, kdy vznikla. Nedokážu spočítat kolik pokusů mě stály některé lokace. Hra je skutečně neuvěřitelně obtížná a občas vyžaduje přesný sled akcí. Ovšem atmosféra je nadpozemská, vtáhne člověka do hry jako málokterá hra.

Pro: Atmosféra, design lokací

Proti: občas nelidská obtížnost

+18
  • PC 90
Klasika mezi plošinovkami. Ve své době mě tato hra připoutala k monitoru a já hrál a hrál a hrál. Poté jsem inteligentně ztratil přístupové kódy a tak jsem hrál od začátku a hru si užíval úplně stejně. Úrovně jako když jsem seděl v aréně a všude okolo mě zuřil boj a já musel najít tu správnou kombinaci tlačítek na panelu, abych se vystřelil ven, nebo když jsem utíkal, za mnou hromada stráží a puštěných zvířat a najednou konec chodby, propadnutí panice a následně se otevřivší poklop ve stropě a natáhnutá ruka mého parťáka, či válení sudů v potrubí, kde unikala pára, takové věci se nezapomínají. Hra si svým koncem vyložene říkala o pokračování, ale co vím, nevzniklo, Flashback do toho nepočítám.

Pro: Atmosféra, hratelnost, spád.

Proti: Velice jednoduchá grafika v kombinaci se slušným pozadím, když člověk ví co a jak, hra je krátká.

+14