Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Flashback

Flashback HD

21.08.2013
01.10.2013
16.06.2016
kompatibilní
56
13 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

HD Remake klasickej cinematickej plošinovky pôvodne vydaný v auguste toho istého roku na Xbox Live Arcade. Pracovalo na ňom aj niekoľko pôvodných designerov, napr. Paul Cuisset.

Príbeh je totožný s pôvodnou hrou, agent Conrad B. Hart pri úteku pred Cyborgami stroskotá a ocitne sa v džungli na mesiaci Titan, kde nájde zbraň a holokocku, ktorá mu obnoví pôvodne vymazané spomienky. Postupne sa dozvedá viac o mimozemskej rasa Morphov ktorí vedia meniť svoju podobu a chcú ovládnuť svet a aby sa im postavil, najprv musí nájsť Iana v Novom Washingtone.

Medzi najväčšie zmeny okrem grafiky na Unreal Engine 3 patria pridané scény a dialógy, postupné vylepšovanie vlastnosti hlavnej postavy (za peniaze môžete kupovať rôzne upgrady), mierenie v rozsahu 360 stupňov, mini-mapa a celkovo znížená obtiažnosť. Hra obsahuje aj klasickú verziu z roku 1992.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 60
Flashback HD je remakem naprosté klasiky jménem Flashback: The Quest for Identity. Původní verzi je dokonce možné si v remake zahrát, ovšem nepochopitelně bez možnosti přenastavit ovládání (přičemž defaultní rozložení stojí za starou bačkoru) a hrát ji ve fullscreen, čímž její přítomnost v remake ztrácí smysl. Původní mix adventury a plošinovky je v remake obohacen o RPG prvek vývoje hlavního hrdiny (díky zkušenostem se postupně zvedá jeho úroveň, s každou dosaženou úrovní je možné vylepšit zdraví, přesnost a tech-level), vylepšování předmětů, speciální brýle, odlišně fungující štít a zdraví, nutnost míření, VR tréning, checkpointy, mapu a achievementy. Samotná sekvence jednotlivých lokací (pořadí lokací džungle, město, ...) zůstala v zásadě nezměněna, stejně jako logika jejich průchodu, hra je ovšem výrazně jednodušší než originál (což mohou někteří považovat za plus), takže je dohratelná za jedno velmi krátké odpoledne.

Remake není vyložený průšvih, nicméně obsahuje tolik diskutabilních či přímo problémových vlastností, že se v konečném důsledku jedná o velmi lehký nadprůměr. V prvé řadě je díky grafickému zpracování a dynamičtějším přechodům mezi jednotlivými obrazovkami (hra se stále skládá z jednotlivých obrazovek, jenomže v rámci dané původně statické obrazovky obraz navíc scroluje) hra daleko méně přehledná než originál, zejména když se k tomu přidá zcela zbytečná nutnost vertikálního míření (to "oceníte" hlavně v bojích proti morfům na konci hry, které tak trvají asi pětkrát tak dlouho než původně). Většina nových aspektů má na hratelnost naprosto nulový dopad, vývojem hlavního hrdiny počínaje. Výukové pasáže ve virtuální realitě slouží k zisku zkušeností, takže jsou zbytečné hned dvakrát, naštestí není nutné je absolvovat všechny (kupříkladu na výuku stealth jsem se vykašlal rovnou, protože nikde v samotné hře k ničemu není). K dovršení legrace hra používá Steam a Uplay současně, což považuji za zbytečně otravné.

Pro: logika průchodu lokacemi je věrná originálu

Proti: nepřehlednost, mrak zcela zbytečných herních mechanik s nulovým dopadem na hratelnost

+22