Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Command & Conquer: Tiberian Sun Firestorm

78
52 hodnocení Platformy
Žánr:
strategie > real-time strategie *
Forma:
freeware (dříve placená hra)
Rozsah:
rozšíření
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
08.03.2000 PC
Vývojáři:
Brotherhood of Nod bylo poraženo a Kane je definitivně mrtvý, tedy alespoň to tak vypadá. GDI v kampani nazvané Desperate Measures pokračuje v cestě za zbavením Země tiberia, Nod se ztrátou svého vůdce stal nejednotným a velitel Anton Slavik, nyní již s šarží generála, se v kampani From the Ashes snaží o sjednocení bratrstva a postavení se do role vůdce. Ať se rekrutujete do řad GDI za účelem znovuzískání a přeložení Tacita, nebo se přidáte k temnému Brotherhood of Nod, v závěru vás čeká stejný nepřítel - řídicí počítač Nodu CABAAL, který si uvědomil sám sebe, vymkl se kontrole a je schopen ovládat jednotky a řídit bojové operace včetně výroby. Na pole mnohaletého konfliktu tak vstupuje nový nepřítel, který není v zájmech Nodu ani GDI.

Datadisk k úspěšné RTS Command & Conquer: Tiberian Sun nedoznal příliš velkých změn v grafickém zpracování, přibylo ale několik nových jednotek. U GDI je to obdoba artilerie Nodu, mobilní EMP a mobilní továrna na vozidla, u Brotherhood of Nod mechanický pavouk, mobilní maskovací generátor a špionážní štěnice. Kampaně jsou opět proloženy hranými sekvencemi.

V únoru 2010 byla hra spolu se základní hrou uvolněna jako freeware.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Celkem výživný datadisk, který přináší 9 nových misí za každou bojující stranu a mimo klasický postup "těžit, stavět, ničit" dává větší prostor "chodičkám". V rámci nových jednotek se opět mírně dostávají do výhody jednotky GDI, které získaly svou obdobu artilerie. Za GDI je tak i díky velmi silnému letectvu (letka Orca bombardérů je pro počítač nepřekonatelný problém) snažší vyhrát, úroveň AI je ale opravdu slaboučká a to i na nějtěžší obtížnost, takže ani za NOD to není žádný problém. Méně zkušené stratégy nevyjímaje. Tradiční filmečky mezi misemi zůstávají, oproti základní hře jsou ale citelně slabší. Jediná mise, kdy je počítač schopnější vás trochu potrápit, je logicky ta poslední. Na začátek je potřeba projít mírnější "chodivou" anabázi a na závěr stanout čelem hrozbě nezničitelného robotického destruktora a výkonému temnému obelisku. Je to ale spíš zábavný prvek, než opravdová překážka :-)

Pro: značka, grafika, zábavný závěr

Proti: nehorázně hloupé AI

+14
  • PC 80
Firestorm mě potěšil přidáním nových jednotek a kampaní a rozšířením grafiky prostředí, ale zklamal absencí Kanea i jiných postav z Tiberian Sunu ve filmových sekvencích, nepřítomností větvení kampaní (voleb mezi misemi) a s tím pochopitelně i voliče misí, který jsem si pro postupný přepis ústního brífinku do písemné podoby hodně oblíbil.

Devět misí za GDI a týž počet za Brotherhood of Nod je na datadisk podle mě tak akorát, ovšem frustrován jsem nadměrnou podobností příběhu obou kampaní. GDI oživí CABAALa za účelem přeložení Tacita, za Brotherhood of Nod provede na vlastní pěst totéž generál Anton Slavik, avšak v zájmu podpory vlastní osoby do čela bratrstva. V obou dějových liniích se CABAAL osamostatní a v obou kampaních je posledním úkolem destrukce jeho jádra. Co do atraktivnosti jednotlivých kampaní, Firestorm si vůbec nezadá s původní hrou. Za GDI jsem se dost nudil, mise s uklidněním nepokojů mezi mutanty a evakuací civilistů před tiberiovými formami života jsem vyloženě proklínal. Naopak kampaň za Brotherhood of Nod znovu útočí na city; už to není ani tak za celé bratrsvo, jako spíše za samotného Antona Slavika, který se snad jako jediný člen bratrstva snaží o jeho sjednocení a obnovu zašlé slávy. Nejen proto ve mně budí velké sympatie, a tak jsem si plnění úkolů od něj náležitě užíval. Tento vůdce Black Hand of Nod, ne tolik charismatický jako Kane, ale Kaneovi na beton loajální a pevně třímající jeho odkaz, je ostatními generály bratrstva, tzv. inner circle, odmítán jako jeho pokračovatel, jenže poté jsou generálové odstraněni CABAALem a CABAAL následně zničen jednotkami Slavika. Nezastupitelné místo v atmosféře kampaně za Brotherhood of Nod má potom výměna CABAALa za technologii EVA, tedy změna hlasu in-game hlášení. Mise v obou kampaních jsou dostatečně rozmanité, značné zastoupení mají mise nebo jejich části bez základny a hráč se v nich opět setká s jednotkami, které ve skirmishi či hře více hráčů nevyrobí.

Co se jednotek týče, zatímco mobilní EMP kanón přidaný GDI a mobilní maskovací generátor na straně Brotherhood of Nod jsou spíše pouze logickým doplněním technologií, dělostřelecká jednotka Juggernaut ve výzbroji GDI, Cyborg Reaper jako jednotka protistrany a Limpet Drone, dobře čelící tzv. fog of war, na obou stranách jsou přírůstky ocenitelnými v multiplayeru. Ovšem nechápu, proč výrobě mobilního EMP či mobilního maskovacího generátoru musí předcházet vybudování alespoň jednoho stacionárního EMP kanónu, resp. Stealth Generatoru.
Fakt, že artilerie už každým výstřelem nezasáhne cíl, se u mne nepotkal s kladným ani záporným ohlasem. To však neplatí o rychlejším dozbrojování letadel na helipadech, jež jsem s nadšením přivítal.

Po stránce grafiky přibyla tiberiová vegetace. Hra jako celek tím působí pestřeji, oceňuji to, ale přiznám se, že nic takového mně nechybělo. Za to se přímo zlobím, že Kodiak, plavidlo GDI, vypadá jinak než v původní hře (hlavně kvůli tomu, že v poměru k jednotkám je mnohem větší).

Tím, co bych od datadisku čekal určitě, je odstranění technických chyb a nedostatků původní hry. Leč, nedočkal jsem se. Počet střel u letectva se dále překrývá s číslem skupiny jednotek, ve statistikách mise je stále vždy GDI a NOD bez ohledu na to, zda tyto strany v misi figurují, čas strávený hraním mise se nadále počítá jen od posledního načtení hry, nikoli od začátku mise, při výběru umístění připraveného Stealth Generatoru se v terénu nezobrazuje rádius pokrytí.
Dost hodně mě znechutilo, že v poslední misi za Brotherhood of Nod nepřítel podvádí – tak, že podniká nálety bombardéry, které nevyrobil. V tom mne utvrzuje skutečnost, že tyto po útoku přistanou a zmizí (i v dosahu mobilního senzorového pole), nebo zaletí za okraj mapy.

Pro: vhodné nové jednotky, kampaň za Brotherhood of Nod

Proti: příběh, nadměrná podobnost kampaní

+11