Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Shellblast

70
1 hodnocení Platformy
Žánr:
logická > logický rychlík *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
08.04.2007 PC
Vývojáři:
Vertigo Gaming
Oficiální stránky:
http://www.vertigogaming.net/blog/?portfol…
Shellblast je logická hra navazující na své freewarové předchůdce Acidbomb a Acidbomb 2: Rearmed. Cílem hry je likvidace bomby a to dříve, než uplyne předem stanovený čas a bomba vybuchne. Vlastní bombu představuje mřížka s mnoha políčky. Úkolem hráče je detekovat všechna políčka, na kterých se skrývají živé části bomby. Základním nástrojem je skener, kterým lze zjistit celkový počet aktivních částí bomby ve skenerem ozářené řádce a sloupci mřížky. Každé políčko hráč pak musí označit buď jako aktivní část bomby, nebo bezpečnou část, popř. otazníkem, pokud si je u políčka zatím nejistý. K dispozici je i velmi omezený počet chaff granátů, které lze použít k určení nejasných políček. Na hráče čeká padesát úrovní s postupně se zvyšující obtížností a novými prvky oživujícími hratelnost. Princip hry nejvíce připomíná klasické Miny.

Kromě kampaně hra obsahuje další herní módy. Simulační kabina umožňuje zahrát si jednorázovou hru a dopředu si nadefinovat i její obtížnost. Blast Editor umožňuje designovat kompletně celé úrovně. V Endurance módu řešíte jednu rozsáhlou bombu rozdělenou na několik kvadrantů. Shell-Drop je mód, ve kterém řešíte více bomb, máte tři životy a dostáváte body dle své úspěšnosti. Puzzled je mód, který neobsahuje časový limit, ale je zde omezené použití skeneru. Posledním módem je Nuke, ve kterém řešíte asi nejobtížnější bombu ve hře, a kde vám pomáhá s nejasnými a obtížně řešitelnými úseky počítačem řízený agent.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Shellblast je názornou ukázkou toho, že logické hry nejsou jen pro asociální intoše z matfyzu, ale mohou být i velmi zábavnými hrami. Zároveň je také ukázkou toho, jak všeobecné známý herní princip, může být díky několika detailům rozvinut do nečekaných herních možností. Hra je totiž postavena na principu windowsáckých Min a kdo by je neznal, že?

Ale vězte, že zatímco miny, mě po poměrně krátké chvilce nudí, Shellblast jsem si vychutnával až do konce. Tedy přesněji řečeno, až tam, kam na to mé logické schopnosti stačily. Z celkem 50 levelů v kampani, jsem jich zvládl 40. Poté už jednoznačně nade mnou vítězila hra a hlavně všudypřítomný časový limit, který na každou bombu máte. Dál už je potřeba asi trochu delší trénink, a naučení a zautomatizování některých logických dedukcí, protože na dlouhé přemýšlení není čas.

Každopádně kampaň je docela dobře vymyšlena. Hra totiž na vás nevybalí všechna svá tajemství hned od začátku, ale vždy po několika úrovních jste seznámeni s novým typem problému, včetně i jednoduchého zkušebního levelu, na kterém si právě naučené znalosti můžete v klidu vyzkoušet. Pak ovšem vždy přituhne, a přituhuje, a přituhuje, až nakonec BUUUUM....

Nemůžu říct nic jiného, než že hru doporučuji všem, i těm, co třeba logickým hrám neholdují. Třeba zrovna Shellblast bude vstupenkou do tohoto trochu opomíjeného herního žánru.

Pro: Postupné učení herních mechanismů, Zábavné a díky časovému limitu i napínavé. Další herní módy kromě kampaně.

Proti: Příběh na pozadí herní kampaně je o ničem. Slabší grafika.

+4