Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Apex Legends

76
31 hodnocení Platformy
Žánr:
online > online akce *
akce > 1st person akce
Forma:
free to play
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
04.02.2019 PCPS4XOne
Vývojáři:
Respawn Entertainment
Oficiální stránky:
https://www.ea.com/en-gb/games/apex-legends
Apex Legends z dílny tvůrců série Titanfall, studia Respawn Entertainment, je akční multiplayerovou střílečkou z pohledu první osoby ve stylu Battle Royale. Klasický systém hry známý třeba z PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS je zde rozšířen o výběr postav se zvláštními schopnostmi (podobně, jako je to v úspěšném Overwatch), zatímco na mechanice střelby je znát rukopis tvůrců, kteří mají na svědomí mimo jiné i některé díly série Call of Duty. Dalším specifikem je možnost oživit padlé spoluhráče, pokud přežil alespoň jeden člen týmu.

V současné době hra nabízí devět různých postav, lišící se bojovými schopnostmi a efektivitou v různých situacích. Většina je hráči odemčena od začátku, ostatní se dají odemknout buď za herní měnu, nebo reálné peníze. Obdobně lze ve hře nakupovat různé kosmetické doplňky. Aktuálně je ve hře jediný herní mód pro tříčlenné týmy, avšak tvůrci oznámili, že přemýšlejí nad implementací dalších.

Ke spuštění hry na PC je potřeba launcher Origin, ale nabízí také možnost propojit si účet se Steamem pro jednoduché vyhledávání přátel z této platformy. První střípky informací o hře se objevily poněkud netradičně jen několik dní před překvapivým vydáním. Autoři se tak chtěli dle vlastních slov vyhnout negativnímu marketingu.


Poslední diskuzní příspěvek

Crash: Už je to nějakej pátek... Ale co vás tak sleduju, tak ty updaty zní slibně a určitě to ještě prubnu. Bohužel ale teď taky přichází…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 85
Asi je na místě upozornit, že nejsem hráčem FPS her. Tuto formu jsem doposud upřednostňovala svátečně v offline variantě a až Apex mi ukázal, že i online verze může být skvělá. Velkou zásluhu na tom má systém pingování, který vám jedním klikem ve zvukové podobě podle situace vygeneruje, co potřebujete. Tamhle je nepřítel, tady je helma, někdo už tu byl, půjdeme na ten kopec, potřebuji těžkou munici. Jen ukážete na předmět a celý váš tým ví, co mu chcete. Skvělá věc pro lidi, kteří nestojí o vokální rozhovor s cizinci pochybného chování. Obzvláště na Origin platformě, která navíc z každého proslovu udělá nesrozumitelnou hatmatilku špatné slyšitelnosti a kvality.

Tým skládající se ze tří hráčů mi vyhovuje. Domluva není složitá a není problém sestavit tým ze známých, i když jich moc nemáte. Se dvěma cizinci to však není o nic horší. Boj sám o sobě je zábavný a záleží na každém, jestli se chce k vítězství prostřílet od samého začátku nebo se raději někam uklízet a procampit se až k posledním týmům. Ostrov, na němž se bojuje, obsahuje celou řadu různých typů oblastí, přičemž výsadková loď a tedy startovací pozice začíná pokaždé jinde a stejně tak je pokaždé jinde i konečný střed zmenšujícího se kruhu. Musíte tak znát a pohybovat se po celé mapě. Trochu zamrzí, že je nevyužitý potenciál zbraní. Mezi nejlepší zbraně v zásadě patří všechny sniperovky a jedna brokovnice. Zbytek, včetně všech pistolí, samopalů apod. už je účinností trochu jinde, což hráče táhne ke uniformnímu konzervatismu.

Pokud jde o stabilitu, měla jsem s ní problém jen do minulé soboty, kdy hra často padala, když byl hráč v lobby a čekal na zápas. Během zápasu jsem zatím zaznamenala jen jeden lag, jinak vše běží jako na drátkách. Od sobotního (9.2.19) pádu serverů nezaznamenávám žádné potíže.

TL;DR verze: Po prvním týdnu jsem nadšená. Apex je dynamický, akční, nabízí variabilitu a pingová metoda prozatím efektivně eliminuje vliv toxických hráčů. FPS se tak otevírá i hráčům, které přímý kontakt s cizinci na netu odrazuje.

Pro: pingová metoda komunikace, rozmanité prostředí, velké množství malých týmů, stabilita hry, zábavnost

Proti: Origin voice chat, nudný výběr efektivních zbraní

+22
  • PC 80
Apex Legends si bere to nejlepší z Battle Royale žánru, zatímco se poučuje ze zásadních nedostatků svých předchůdců. Z toho, co je zde zásadním upgradem (např. oproti PUBG), bych vyjmenoval následující. Hned při výběru místa dopadu si můžete zvolit některou z "high tier loot" zón a jít si tak rovnou pro nejlepší gear, pokud se nebojíte. Řízení dopadu navíc můžete nechat jen na kapitánovi a nemusíte nic řešit. Sebrané zbraně už jsou rovnou nabité, upgrady a scopy se rovnou umisťují na zbraně, takže práce s inventářem se značně zjednodušuje. Akce je dost svižná, málokdy jsem zažil opravdu hluché momenty. Navíc když nedejbože ztratíte parťáka už hned na začátku, máte pořád šanci ho oživit. Pokud tedy hrajete s kamarády, odpadá ta nepříjemná situace, kdy někdo musí jenom čekat do konce.

Další plusy jsou určitě pohyb a mechanika zbraní, tam opravdu není moc co vytknout. Sprint, slide, šplhání po stěnách, jízda na lanech, do toho nějaké teleporty a launch-pady... No je to jízda :) Zbraně mají fakt dobrý "feeling", ať už se jedná o brokovnice, útočné pušky, či sniperky.

Samozřejmě hra není perfektní a kde co by se dalo zlepšit (a zřejmě se i zlepšuje, ale nemám moc čas sledovat updaty). Jednotlivé zbraně bylo ze začátku fakt těžký rozeznat, navíc třeba energetické zbraně se navíc chovají dost zvláštně, což se člověk zpravidla dozví až při první tragicky neúspěšné přestřelce. Jednotlivé postavy a jejich ultimátky mě kdovíjak nezaujaly, osobně bych si vystačil s pasivními skilly, případně jenom těmi "tactical" utilitkami. Taky bych ocenil přítomnost nějakého solidního skill-based matchmakingu. Některé hry byly pocitově dost snadné, jinde jsme zase dostali výprask raz dva. No a nakonec zmíním i klasickou rakovinu dnešní doby, otravné loot boxy a dementní skiny. Já vím, nějak si to vydělat musí, ale je to prostě akorát otravný :)

Pro: pohyb, zbraně, tempo hry, vychytávky oproti jiným BR hrám

Proti: ultimátky, lootboxy, z počátku dost nepřehledné

+20
  • PC 65
Věnoval jsem tomu asi dvě hodiny (což je 4x víc, než kolik jsem vydržel u Fortnite). Kouknul jsem na tutoriál na youtube (ten ve hře je k ničemu), odehrál asi 10 zápasů a jo, je to fajn. Ale není to hra pro mě.

První zápasy byly hrozné, protože jsem byl do půl minuty po dopadu po smrti. Ale pak jsem pochopil, že stačí přistát někde trochu na odlehlejším místě a už to není takový rape.

Při zápasech je tam spousta hluchých míst (čas na sbírání) a pak najednou bum bác a konec. To je u BR normální a chápu, že právě při tom "bum bác" se rozhoduje o tom, kdo se líp připravil. Jen jsem asi čekal, že když už se to musí hrát ve třech (což mi přijde omezující a klidně by to sneslo solo matche), tak tam bude i nějaká víc taktická část. Jenže mapa je hrozně velká, člověk je pořád v běhu a o nějakém rozmisťování nebo "úkolech" v týmu se nedá moc mluvit. Takže nakonec je to jen o aimu, reflexech a nasbíraném vybavení. Schopnosti jednotlivých hrdinů jsou rozhodně zajímavé a neobvyklé, leč bohužel často použitelné jen ve specifické situaci.

I toho lootu by mohlo být méně - ani po dvou hodinách hry stále nevím, co to vlastně sbírám. Jsou tam sice nějaké popisky, ale raději bych si je přečetl v klidu někde v menu, protože při hře mě může kdykoliv kdokoliv zastřelit. Soupeři jsou často slyšet, až když střílí, a to už je pozdě.

Zbraně mi připadaly všechny stejné, takže jsem pořád musel číst vpravo dole, co to vlastně nesu v ruce a jaké náboje do toho potřebuju. To mi nepřišlo moc user friendly. A asi je to jen můj problém, ale HUD mi přijde hrozně zabordelený. Těch informací je na mě moc.

Aspoň že pocit ze střelby a fyzika pohybu jsou povedené a bavilo mě jen tak běhat a koukat přes mířidla. A došlo mi, že úplně stejný pocit jsem měl i u PlanetSide 2. Jisté je jedno. Pokud budu chtít hrát BR, Apex už si nevyberu.

Pro: Pocit ze střelby / Členitý svět / Neobvyklé schopnosti hrdinů / Hudba

Proti: Na můj vkus málo taktiky / Zbraně jsou si až moc podobné / Nutnost hrát ve třech

+16 +18 −2