Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Fortnite

Fortnite Battle Royale

25.07.2017
02.04.2018
12.06.2018
09.08.2018
10.11.2020
12.11.2020
52
68 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
free to play (dříve placená hra)
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Fortnite je akční budovatelskou hrou, ve které budete mít za úkol přestavět a znovu vybudovat domov, který byl zničen temnotou známou pod jménem "Bouře". Musíme postavit nedobytnou pevnost a umístit do ní spoustu zbraní a pastí, které ji ochrání před nepřátelskými monstry přicházejícími s bouří. První hratelnou třídou ve hře jsou vojáci – skupina s velkou palebnou silou. Dále stavitelé – zaměření na stavbu a upgrade pevnosti. Ninjové – rychlí a smrtelní na blízko. A nakonec outlandeři – specializující se na průzkum, hledání pokladů a shromažďování zdrojů. Každá z tříd má několik hrdinů, kteří se stoupající úrovní získávají různé bonusy ke své roli.

26. září 2017 do hry přibyl nový herní mód nazvaný Battle Royale, který je přístupný zdarma všem hráčům bez nutnosti koupení původní hry. Fortnite tak tímto módem navazuje na úspěch konkurenční hry PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS, přináší však navíc prvek stavění. Do hry přibyla nová mapa – velká aréna pro 100 hráčů. Po seskoku z "Battle busu" je třeba prohledat krajinu a nalézt pokud možno co nejlepší vybavení (zbraně, náboje, stavební materiál, léky atd.), které vám pomůže přežít setkání s jinými hráči. Pouze poslední přeživší vyhrává. Mód je dostupný ve verzi pro jednoho, dva až čtyři hráče. Stále vycházejí nové aktualizace, které hru vylepšují a přinášejí do ní nové věci.


Poslední diskuzní příspěvek

Tak abych nebyl jen za lumpa, tak prihodim jeste hrabeci radu - porid si mys a klavesnici. Mam Gamesir VX2, primarne teda kuli pohodlnymu gaucovymu hrani na pc, ale co jsem zkousel, tak to s ps4 funguje dobre. Dokonce i se switchem a android tv jsem to zkousel.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC --
Vzhledem k tomu, že nikdo zatím nenapsal komentář, tak posbírám svou odvahu a pojedu první.
Nejspíš jste si všimli, že jsem hru nehodnotil. Je pro to prostý důvod. Já prostě nejsem schopný nechat ve Fortnite další porci času. Jedna mapa, sto lidí a spousta času, který povětšinou jen pročupíte někde zaduněný. Jasně, je tam adrenalin ze strachu z odhalení a tudíž automatické eliminace (pokud nejste guma jako já, tak přežijete, ale moc na to nevsázejte. Hráči Fortnite jsou extrémně naskillení), ale to nic nemění na tom, že prvotní koncept zavání stereotypem jako kráva. Jedna jediná mapa a vaše schopnosti. To se může pro někoho zdát jako opravdu fajnová výzva, ale battle royale jednoduše nejsou očividně hry určené pro mě. Dokážu si totiž představit lepší investici času, než je čupění v úkrytu. Třeba vkládání údu do nádoby plné piraní...
Buďme ale fér. Do Fortnite by se strašně snadno ztrefovalo. Ať se opřete do komunity nebo repetetivnosti, tak máte prostor pro dělání fórů. To ale nic nemění na tom, že Fortnite je masivně populární hra. Jenže já tak nějak nemohu přijít na to, co tolik lidí na tom bere.
Nutno ale dodat, že Fortnite je skutečně f2p. Všechny věci, které si můžete zakoupit, tak se týkají čistě kosmetické stránky. Můžete také investovat do battle passu, který Vám dodá nějaké ty výzvy navíc, ale ve Fortnite se nerovná vyšší level úspěchu. Je to čistě o skillu. Znát každý kout mapy a vědět, kdy přesně a jak zareagovat. Možná pro někoho fajn záležitost, ale já se raději budu věnovat jiným titulům.
Tím vším chci sdělit, že Fortnite rozhodně není špatná hra. Má líbivou stylizace a intuitivní systém stavění. Jen asi nejsem cílovka. To je taky důvod, proč odmítám hodnotit.
Za zkoušku ale nic nedáte. Hra není tak velká a je skutečně f2p. Nemáte důvod Fortnite nezkusit. Třeba se také necháte strhnout tou nějakou záhadnou jedinečností v hratelnosti, která mi uniká.
P.S: Slibuji, že svůj další komentář nezačnu větou "vzhledem k tomu" :)
+17 +18 −1
  • PC 95
Fortnite Battle Royale se včera přehoupl do své druhé kapitoly. Myslím, že není vhodnější chvíle, kdy zhodnotit proběhlé dva roky, během kterých jsem se poměrně intenzivně věnoval hraní tohoto kousku. Není snadné hodnotit všech uplynulých 10 sezon jako celek. Jednotlivé sezony měly jiné téma, přinesly nové lokace, herní mechaniky, zbraně, vozidla, příběh a ať jsme spravedliví i pár kroků vedle jako bugy či nevyváženou hratelnost.

Připomeňme si třeba to, kdy do hry přibyl mýtický meč. První taková zbraň svého druhu, která byla tak neuvěřitelně přesílená, že ji museli autoři po několika dnech odstranit a další mýtické předměty se rozhodli už nikdy nepřidávat. Podobně kontroverzní byly i mechové, kteří přibyli na začátku 10. sezony. Ti však ve hře z důvodu příběhu a navzdory hráčské nevoli, vydrželi až do jejího konce a dočkali se pouhého nerfu, který... no co si budeme povídat, nestál stejně za nic. Tuto situaci se snažili autoři vyřešit přidáním dalších přesílených předmětů, které vás i vašeho mecha mohly na jednu ránu zabít. Ve hře se tak začaly kupit předměty, které tam vlastně nikdo ani nechtěl.

Budu si protiřečit, ale co nelze Epic Games odpárat je to, že se snaží hru neustále držet aktualizovanou a svěží. Co dva týdny hru neustále upravují a hráč musí být neustále ve střehu a přizpůsobovat se novým věcem. Ti, co hru nesledují, si asi nedokáží představit, jak komunita prožívala to, když ze hry zmizel siphon (automatické doplnění zdraví po tom, co někoho zabijete), který vlastně Epic do hry přidal jen jako pokus, který podporoval agresivní styl hraní, či když se autoři rozhodli odstranit turbo building (omezily počet postavených struktur za vteřinu).

Po přidání Creativu, čili takového písečku, na kterém se hráč může do sytosti vyblbnout a postavit si lokaci svých snů, přibylo na mapu nové místo zvané "The Block". Tato lokace byla určena pro nejlepší výtvory z řad fanoušků a často se měnila. Občas bylo až neuvěřitelné, co dokázali hráči pomocí omezeného množství již předtvořených budov, zeleně, apod. postavit.

Významným prvkem, co z Fortnitu dělá Fornite, je příběh. Ten se linul každou sezonou a postupně na sebe více či méně navazoval. Krásným na tom je ale to, že nebyl vyprávěn pomocí textu, mluveného slova, nebo obrázky. Ale pouze tím, co se v daném čase na daném místě a po jakou dobu dělo. Vyvrcholením sezony byl vždy doslova epický live event, který mohli ve hře sledovat hráči po celém světě ve stejný čas. Ať už to byl odpal rakety, výbuch Kevina, nebo souboj monstra s obřím mechem. Nakonec jsme se dočkali 10. sezony, ve které se celý příběh uzavřel. Anebo ne?

Tohle vše a daleko daleko víc, že bych mohl napsat mnoho dalších normostran, jsem zažil já osobně na svém notebooku, který mi při 1 ze 2 střetnutí s nepřítelem stlačí obraz na 3 snímky za sekundu. S napětím pak vždy jen čekám, jak velké štěstí jsem skutečně měl a zda se mi podařilo přežít. Většinou ne. Podobnou úzkost zažívám při doskoku z battlebusu, kdy je krajina úplně rozpixelovaná a já musím třeba 15 sekund nečinně čekat, než se vše kolem mě načte. A víte co? Hraju to stejně, protože je to prostě skvělá hra.

Chápu, že někomu nemusí padnout do noty stavění, které je poměrně těžkou, ale zároveň nepostradatelnou herní součástí. Chápu, že se někomu nemusí líbit grafika, která vypadá komixově a ani trochu se nesnaží přiblížit realičnosti. Chápu i to, že prostě raději hrajete PUBG, Apex, nebo jiné hry, které vůbec nepatří do battle royale her. Chápu, že možná nemáte rádi politiku Epic Games. Chápu, že vám může vadit to, jak je všude ukazováno, že Fortnite je hra, kterou hrají děti. Ale co nechápu, je to, proč tuto hru každý tak odsuzuje. Copak je nám všem 15, abychom vyjadřovali svou nenávist vůči něčemu, protože podle vás všichni hrají něco jiného, co je víc cool? Ano, já byl v podobné situaci taky. Hrával jsem Dotu 2 a ze smrti nenáviděl League of Legends, protože je to "trapná hra pro děti, se zjednodušenými mechanikami a barevnou grafikou". Byl jsem pyšný na to, jak hraju těžkou skvělou Dotu a na LoLko plyval. Ale pak jsem se začal věnovat jiným věcem a naskočit zpátky do Doty pro mě už bylo hrozně těžké (protože je to podle mne skutečně těžší hra, než LoLko). Proto jsem se rozhodl vyzkoušet i druhou stranu a zjistil, že to přece není až tak hrozné. Že i LoLko je zábavná hra a že každá z techto her má skutečné plusy i mínusy. Možná si říkám o mínuska, možná pláču na špatném hrobě, ale zkuste o tom, prosím, popřemýšlet.

Fortnite je (trochu nadsazeně) budoucnost, což už jednou dokázal při koncertu DJe Marshmello, který neměl ve videoherním světě obdoby. Nemusíte souhlasit, ale ani já nesouhlasím s tím, že Fortnite je hrou, která si zaslouží hodnocení pod 80 %.
+16 +21 −5
  • PC 65
Po dlouhé době jsem si tenhle "klenot" osahal a nech jsem se snažil o to víc, celý koncept toho "zábavního" gameplaye mně vůbec, ale fakt vůbec nechytl.

Abychom nekritizoval jak ženská pod vplyvem hormonů, vzpomenu aj pozitiva a to hlavně svižnost, častá aktualizace hry a skill-chtivost, kterou hra vyžaduje. Tým ty pozitiva končí a nastupuji negativa. Nevím co napsat na první negativní místo, protože těch negativ zasluhujících si první místo je více, ale bezesporu to největší mínus je free to play a celkové zaměření hry, které je vlastně magnet na totálně toxickou komunitu a tady slovo toxická vůbec nevystihuji kulturu, která se ve hře dá potkat, teda ne, že dá, ale nedá nepotkat!!! Koncept battle royale přitom není špatný nápad i když mně irituje to časové omezení, ale chápu, že musí nějak docílit toho aby vyčmoudili "kempérske" typy hráčů z úkrytu.

Další věci kterou ze hry dělají nehratelnou hru, jsou bugy, přidávání a odebírání epických OP předmětů anebo vybavení a hlavně děsný stereotyp a v tomhle případě ani nejde o to, že v podstatě děláte stále to samé dokola, ale stereotyp toho typu, že na mapu vám systém nadělí drtivou většinu pitomých hráčů a na stranu druhou pár takových, který by mohli jít rovno do profesionální ligy a který to hrají s takovým nasazením jak kdyby šlo doslova o život. To z hry dělá totálně nebalancovanou střílečku a brání návalu pozitivních pocitů z hraní anebo z vítězství, které je pro normálního hráče prakticky nedosažitelné.

Zajímavý koncept je možnost stavení, ale když jsem došel na to jak tenhle koncept využívají (zneužívají) profesionální hráči, který jsou schopny si dokola budovat obranu až do doby, když vyplýtváte všechny náboje a dojedete na to, že se snažíte stále dokola ničit tu protivníkovou stavbu.

V každém případě musím ocenit úspěch a popularitu a obrovskou herní a finanční základnu hry, které vděčím já osobně ne za dobrý herní zážitek, ale za to, že kluci z EPIC Games využívají své peníze z tyhle "pecky" na to aby konkurovali back-dooru Steamu a také jsem vděčný za dobré hry, které rozdávají zadarmo a konec konců jsem vděčný aj za to, že dokázali soustředit maximálně toxickou komunitu do jedné hry a o to je těch pičusů v jiných onlineovích hrách méně.

Ve všech směrech se hra stále vyvíjí a možná časem se posune někam dál, kde začně být zajímavá aj pro hráče který mají v hlavě mozek a ne hovná. Aj přes všechny negativa a oldschoolovou grafiku si dle mého hra zasluhuje minimálně 60% u mně má 65%

Pro: svižnost, vyžaduje herní skill a vědomosti ohledně mapy a aktualizace

Proti: toxická komunita, stereotyp, chybí pocit z vítězství, žádní hlubší záměr, nevybalancované míšení hráčů, zneužívání některých herních praktik

+10 +11 −1