Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Postal 2

62
266 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 1st person akce *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
13.04.2003 PC
Vývojáři:
Running With Scissors
Postal 2 je podobně jako jeho předchůdce hra plná nechutností, vulgarity, ujetého, zvrhlého a místy povedeného ironického humoru. Hra se sice nebere nijak vážně a dělá si srandu sama ze sebe, ale i přesto by se rozhodně neměla dostat do rukou malých hráčů. I když do násilí vysloveně nenutí, tak je to její hlavní náplní. Kvůli tomu se také dočkala velmi kontroverzní pověsti, desítek žalob (většinou neúspěšných) a zákazu prodeje v několika zemích.

Celá hra je rozdělena do jednoho pracovního týdne a nabízí tak 5 misí s vesměs velmi netradičními úkoly. Od těch ještě normálních jako jít koupit mléko nebo sehnat vánoční stromeček, přes shánění podpisů do petice (kde můžete člověka, který odmítne podepsat, pěkně nakopnout do zadnice :), až po ty obzvlášť ujeté, jako je močení na otcův hrob. Nechybí ani vtipné momenty, kdy dav protestující proti násilí ve hrách, stojí s transparenty před budovou vývojářů nebo když si Arab v knihovně listuje v oddělení „Příručky pro teroristy“.

Zbrojní arzenál je neméně ujetý. Samozřejmě nechybí klasická pistole, brokovnice a samopal, jenže k nim se musíte nějak dopracovat. Základem byla lopata, krabička sirek a ehm... vaše přirození, jehož použití v lidech většinou vyvolávalo vlnu zvracení...

Hra se dočkala také tří oficiálních datadisků - Share the Pain (přidal multiplayer), Apocalypse Weekend a Paradise Lost. V roce 2011 také vyšel třetí díl Postal III.


Poslední diskuzní příspěvek

Všivák: To se svými hloupými mechanismy a hratelností snaží i u hráče. A hloupostí obecně.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 95
Hru jsem si velice, ale opravdu obrovsky užíval. Hráno poprvé tenkrát (tedy chvíli po vydání), znovudohráno před rokem, tentokrát i s patchem který snižuje několikanásobně dobu nahrávání, takže dělá hru hratelnou. Zábava stále stejná (rozuměj dobrá).

A kolik je váš rekord v počtu řetězově zapálených lidí ? Nejlepší místa na ohníčky jsou u policejní stanice, u masny a v ulici mezi hernou a volební místností. Je to krása, pěkně si kanystrem nalajnovat styčné body, precizně zvolit kde přesně cestička hořlaviny povede, vyhýbat se lidem aby nepojali podezření - i když co jiného může magor typu Postal Dude chtít s kanystrem v ruce ... jejich chyba, tedy chyba AI - tak jako tak, dobře pro mě. Vylézt si na blízké vyvýšené místo a jen škrnout sirkou, pozorovat mumraj dole a přemýšlet, proč vlastně všichni ti lidé tak zběsile pobíhají sem/tam. Stalo se jim snad něco ?

Graficky je Postal 2 na výši. Rozhodně krok správným směrem od první hry (s velmi nepohodlným ovládáním). 3D svět a pohled z vlastních očí dodává Postalu další rozměr (doslova i přeneseně), jakoby se hráč daleko více ponořil do světa plného tu naivních, tu agresivních, tu zvrácených obyvatel. Prý za celou hru není třeba zabít ani jednoho člověka. Já jich zabil několik tisíc, je tedy se mnou něco v nepořádku ? Ale kdeže, jen využívám potenciál hry. A náhodou, i když jsem kočky chytal, nikdy jsem je jako tlumič nepoužil. Bral jsem to spíše jako útulek pro zatoulané Micinky, tak nějak. Navíc byla sranda pozorovat umírajícího Postala, ze kterého vypadne celý obsah inventáře a rozprostře se kolem na zemi. Takže i kočky. Když jich takhle 30 spadne na zem, jojo, hezký pohled. Postupem času jsem si vytvořil důmyslné postupy jak je lovit. Nedají se, bestie, brání se dost. Kdyby tak věděli, že ode mě jim nehrozí nebezpečí.

Jedno z nejtěžších míst, které jsem za hru dobýval byla policejní stanice. Naštěstí jsem si ale vymyslel další plán. Když se vejde do stanice, tak jsem zabil strážného, aby neotravoval. Potom ta spojovací místnůstka, ta hrála v plánu klíčovou roli. Celou jsem jí polil benzínem, zapálil a zablokoval dveře. Policajti tam běhali jak šílení a bylo to. Bylo to tedy těžší, protože se jim moc nechtělo (tak mě to stálo trochu přemlouvání), ale nakonec se to vyplatilo. Dále byla sranda s tou malou místnůstkou s policejními operátorkami. Většinou jsem je řešil granátem.

OK, nebudu dělat labuť/starou pannu, přiznám se, že se mi modely ženských líbily. A co se mi na nich asi tak mohlo líbit, . Tenkrát.

A to je právě ono - na hře mě dokáže potěšit každá maličkost. Prodavač dýmek - zpacifikovat elektrikou jeho asistentku (ta otravná černá), potom jí dodělat lopatou. Pak se chvíli pobavit kopáním její hlavy po místnosti a pak už jen zbývá save a běžet do zadní místnosti se zapperem. Sešokovat týpka s karabinou, znovu zlopatovat a ukrást "stuff". Střílet se tam totiž nesmí, přiběhli by policajtky (a ty jsou strašně nervózní) a prodavač (ten zas tlustý a agresivní), takže vlastně musím dělat "stealth" práci. A jak jsou každý den jiné věci. Maličkost, ale potěší. A nebo místnost v hotelu (u policejní stanice) s různými obyvateli. Nemají na příběh žádný vliv, ani jsem tam sakryš nemusel chodit, stačilo proběhnout kolem a nezatěžovat se tím. Ale já se rád zatěžoval, protože je to další věc k dobru hry - drobnosti kolem. Další taková byla, když jsem přišel do "train" oblasti, kde byla vyhořelá budova. Někdo po mě střílel, vytrvale. Snažil jsem se přijít na to odkud a než na to přišel, schytal jsem dost zásahů. Pak jsem se za ním vypravil a snažil se ho nějak chytře dostat. Takhle bych mohl pokračovat hodně dlouho, podobných zážitků mám dost.

A tak tedy má nejoblíbenější zbraň byl kanystr. Ach jaká to byla sranda když jsem já sám bafnul ohněm a pomalu mi uhoříval život. Hehe, "UEHF, FUH, FUEH" zvuky co Dude vydával stály za to. Teď bych mohl ve vyprávění navázat na dvě věci, označím je tedy (1) a (2). Jednička)Dabing Postala je skvělý. Jeho hlas se dokonale hodí k osobnosti hlavního hrdiny, která se zase hodí k charakteru hry celkově. Nejstylovější je, když řekne to své upřímné "thanks". Jo, Postal je šéf. A plynule se posuňme ke Dvojce)Když jsem ztrácel život, nepoužíval jsem fajfky. Moc vzácné zboží, raději třeba donuty. Těch bylo víc a dalo se jimi lépe plýtvat. Ale když už jsem je musel používat, dostavil se po chvíli velice vtipný efekt - něco jako mini infarkt (nebo co). ANO, uhodli jste - další maličkost ke sbírce těch které jsem vypsal + hromada nevyřčených.

Dřív jsem třeba myslel, že je Krutchy (prdelák z hračkářství) nesmrtelný. Není tomu tak, jen toho vydrží hodně. Jde ho tedy zabít, ale v obchoďáku kde je plno policistů (střední nebezpečí), lidí (ovce) a vojáků (a sakra) je to dost o hubu. Jednou se mi podařilo nechat ho zaútočit na mě tak, že minul a zasáhl vojáky raketometem, takže na něj pak šli namísto mě. Rozděl a panuj, hehe.

* Použití přípon souborů .fuk (fuck), .usx (u sucks)
* Pokusy, které se dají provádět na psech ve zverimexu
* Teroristická báze, hehe
* Dokonalý level-design, ať už boss fightů, nebo otevřeného města - nezapomenutelný
* Smích od kolemjdoucích vyvolávající nošení sado obleku
* Geniální, opravdu skvělé vtipy (Get Milk, Paycheck, Library, Krutchy (nikdo nechce kraba)...
* Všudypřítomná absurdita, ještě jednou vtipy (je jich fakt dost a jsou naprosto všude, i tam kde byste je nečekali)
* Pro mě nejbrutálnější hra (Manhunt je temná a drsná, ale Postal 2 dělá ze zabíjení srandu, ne nutnost)
* S novým patchem (neoficiální) se nahrávací časy zkracují na 5-10 sekund.
* Jednoduchá úprava .ini souboru (Postal2.ini) vám dovolí zvolit si jakékoliv rozlišení. Mohu tedy hru vesele hrát i na 1600x900. I když problémy pořád nastávají.
* Variabilita činností, které v závislosti na prostředí působí velmi různorodě.
*

Ne, nejsem maniakální sadistický vrah libující si v zabíjení nemluvňat a kojenců (ale pozor, batolata nechávám na pokoji), jen jsem člověk co uznává teorii o vybití násilí virtuálně, takže žádné nezbije reálně. Klidně mě označte za amorálního šílence, pokud to však bude virtuálně. Když už je hra dělaná k zabíjení, k hektolitrům krve, jako stvořená k zapalování (a chcaní) na lidi, tak si to chci pořádně užít.

A v realitě si dál budu žít svým poklidným životem. Spokojen.

Pro: Volnost, Zábava, Plno drobností které potěší, Hlas Postala, Grafika

+30
  • PC 70
Postal 2. Dnes již klasika. Šílenství, magořina a bláznovství :)). Tuhle hru nemůžete brát vážně. Když jste duševně v pořádku, tak proč si to nezahrát? :) Grafika i na poměry roku 2003 je slabší, stejně tak zvuky, ale co ...zkusit se musí všechno. Ti "co běhají s nůžkami" jsou asi fakt na hlavu. :D
+28
  • PC 60
Takový normální chlapík, který prožívá takový normální pracovní týden. Plný běžných úkolů. Vždyť, co je zvláštního na tom dojít do obchodu a koupit mléko?.. Žena na něj v maringotce pořád řve, pes mu u vchodu pochčije nohu a auto nestartuje. No co, může být i hůř. V obchodě hrdina vystojí nekonečnou frontu za rytmu orientální indické hudby. Za mlíko zaplatí 10 dolarů. Pořád to může být horší. Ale ty herní mravokárci, co na něj vytáhli u vývojářů bouchačky, jsou prostě moc!

V Postalu se na vás lepí jedna smůla a zvláštní náhoda za druhou. Je to vlastně takový simulátor vzteku. Nejednou jsem si vzpoměl na film Volný Pád s Michaelem Douglasem. Zároveň to nevybíravě reflektuje společnost. Jdete vrátit knihu a v knihovně na vás zaútočí ekologové, co jim vadí, že knihy jsou ze dřeva. Jdete do kostela, kde si za velký peníze koupíte odpustek a pak bojujete s arabama, kteří na něj zaútočí. I na Pulp Fiction je tady známý odkaz.

K tomu tady máte velkou volnost jak se vyřádit. Nemáte prachy? Můžete vykrást banku. Chcete se pomstít policajtům? Spousta možností a bizarních zbraní. Moje nejoblíbenější byli ty chladné. Kosa, perlík, zahradní nůžky. Házení pamlsků psům, kteří za vás pak bojují. Kočka místo tlumiče. Motorová pila. Zbraní je fakt dost a některé jsou dost nekonvenční.

Bohužel náplň samotných misí není tak dobrá. Dlouhé cesty k nim plné načítání lokací. Pak nějaká krátká přestřelka, které předchází dlouhé stání ve frontách a nesmyslně velké poplatky. Akce v misích je dost průměrná a nepřátelé dost tupí. Pocit ze střelby nic moc a celá hra je hodně krátká. Naštěstí ten apokalyptický konec není vůbec k zahození.

Jestli chete upustit páru. Nebo naopak se učit trpělivosti. Tak směle do toho. Steam verze to dost vylepšila.

Pro: drsný ale trefný a svobodný humor, hromadění vzteku, zajímavé zbraně (hlavně chladné), volnost, zajímavý konec

Proti: krátká a divná kampaň, umělá inteligence obyvatel i panáků v kampani, slabý pocit ze střelby

+19
  • PC 20
Tahle hra je prostě divná. Ne ve smyslu násilí (kterého ve hře zase tolik není) ani prapodivné svobody, která v ní spíše chybí, ale v tom, co se vlastně snaží dokázat.

Hra je to totiž v jádru blbá. Už ve své době byla grafika blbá a hnusná. Hlavy postav jsou na těla nasazena naprosto odporně, rozlišení textur je opravdu k smíchu. Časticové efekty prakticky neexistují. Dřevo není rozeznat od kovu, kov od hovna, hovno od vody, voda od země. Okna jsou tragédie sama o sobě, stejně jako ruce hlavního hrdiny, ve kterých drží odporné zbraně.
Interiéry jsou katastrofa sama. Předměty nejsou proporční vůči postavám, všechno je hnusně lemplovsky udělané. Ať už jde o kancly v bance, samoobsluhu, studio RWS, obchoďák, knihovnu, kostel nebo naprosto debilní fabriku, je vše hnusné, hranaté, koridorovité a nelogické. Oheň celkem ujde.
Animace jsou taky tragédie sama. Každý buď chodí jak podělaný, nebo jak na procházce v pohádce a běh je takové trapné šourání po zemi (Half Life má lepší).

Hratelnost je tragédie sama. Zbraně se chovají přinejmenším podivně, jejich účinnost je různorodá (opravdu je někomu potřeba do hlavy z M16ky nasypat třicet ran, aby si poslušně lehl na zem?) a často zbytečné (již zmiňovaná M16 nebo nůžky). Neexistuje ani přebíjení, což působí prostě blbě.
Umělá inteligence se spláchla do hajzlu. Jdete do banky, střelíte pokladní do hlavy, ona uteče a policisté jí zasnou mlátit pendrekem. Proč? O útočném chování k vaší postavě nemluvě, ale to by se ještě dalo odpustit.

Příběh v podstatě neexistuje, není motivace proč vlastně úkoly plnit. Hrajete za tupé hovado ve městě plném tupých hovad, kde nic nedává smysl a nemá logiku. Humor, satira, nebo sociologické šťouchnutí to není, protože je to blbé a nevtipné a nedává to zkrátka smysl. Nemá smysl, aby vás na ulici potkal protestující rodič, začal do vás střílet a k němu se přidali do té doby nicnedělající občani kolem. Proč? Asi aby opravdu hra nešla dohrát bez násilí, protože pak už by selhala úplně.
Brutalita není přehnaná nebo nechutná. Je trapně samoúčelná. Stejně jako pokusy o narážky na americkou společnost. Prvoplánovité, primitivní a pár let za svou dobou. Na Gary Colemanovi toho není nic hlubšího než to, že je to Afroameričan a je maličký. Nic hlubšího. Je to tak blbé až to bolí.

Přes to všechno to nějak celkem funguje. Ve své době byla hra něco poněkud nevídaného. Pokus o něco zajímavého, pokus o satiru spojenou se svobodnou hratelností se zajímavými zbraněmi. To se nepovedlo tehdy a nefunguje to ani dnes. Vyloženě hnusná grafika a blbá hratelnost tomu nasazují korunu.

Done better before and worse after.

Pro: technická stránka hry (fakt je takový problém za přechodem mezi částmi mapy udělat pár stromů a kus cesty? proč ta blbá textura?), nevybalancované zbraně, nudná a blbá hratelnost, není to vtipné, žádná hloubka

Proti: jako pokus to bylo fajn, jako určitý oddech to může chvíli fungovat (pokud se neukoušete nudou při přecházení mezi lokacemi a pustostí města)

+17 +24 −7
  • PC 50
Nezapírám svou oblibu v PC akčňácích a virtuálním cákancích krve, Postal je ale až příliš. Možná je to částečně tím, že nepreferuju močení po lidech a ponižování sousedova psa, proto mi přišlo, že to chlapci z vývoje trochu přemázli. Dokážou pochopit, že se najde hafo lidí, který bude Postal bavit a nezanechá na nih žádné hlubší následky. Dostat se však do rukou nějakého morálně rozkolísaného člověka, mohla by docela slušne napáchat mnoho neplechy. Je to tak těch padesát na padesát.

Pro: Celá Postalova podstata.

Proti: Celá Postalova podstata.

+11