Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Postal 2: Apocalypse Weekend

58
57 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 1st person akce *
Forma:
placená hra
Rozsah:
rozšíření
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
12.05.2005 PC
Vývojáři:
Running With Scissors
Apokalyptický víkend je datadisk, navazující na události z původní hry, kdy jste ve městě Paradise způsobili apokalypsu. Nyní se zotavujete v nemocnici. Postupně se dostanete do řady prostředí, během toho získáte zpět většinu zbraní, ocitnete se ve dvou paralelách jedné a té samé lokace, zastřílíte si po obyvatelích města, z nichž se staly zombie, půjdou po vás vojáci, za úkol budete mít i likvidaci krav v přírodě.

Koncept hry se od minula trochu liší, už nedostáváte úkoly a nepoužíváte mapu, spíše jako byste hráli klasicky navrženou FPS. Většinu doby procházíte lineárně navrženými levely, kde upotřebíte i své zkušenosti při prolézání mnohých zákoutí a hledání cesty dále. Ta vede přes žebřík, parapet okna, zkrat elektrického proudu a podobně. Přestože jsou to pouhé dva přidané dny navíc, sobota a neděle, oplývají dostačující herní dobou, rozdělenou hned do několika samostatných a rozsáhlých úrovní.

Významnou změnou prošel také engine hry, kde základní Postal 2 umožňoval pouhé setnutí hlavy sečnými zbraněmi, zde můžete postavám useknout i všechny končetiny.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Datadisk se mi líbil víc, než původní hra. Podobně zpracované hře jako Postal 2 lineární postup sedí mnohem líp. Možná je to tím, že v předchozím otevřeném světě jste, kromě zabíjení ostatních, nemohli dělat skoro nic a chození skrz město, za úkolama, akorát nudně natahovalo hru. Tenhle datadisk má spád a skvěle navazuje na původní hru.

Apokalypsa vrcholý a svět hlavního hrdiny se dostává až za hranici šílenství. Možná je to taky Dudeova rozbitá hlava, která mu přivádí zhmotnělé zlé halucinace. Co se asi za nima ve skutečnosti skrývá? :D Děj hry je naprosto šílený a musím říct, že docela i zábavný a kupodivu docela originální. Do toho šílené úkoly jako: Zabij těhle několik slonů, protože tady ohrožují počestné kempaře. Nakažené zombíe krávy zmaskruj i z jejich ochránci. Ochránci planety.

Nepřátelé jsou šílení, bossové jsou bizarní a realita se těžce rozpoznává. Autoři se vůbec ničeho nebáli a přijde mi to fakt vtipný. Škoda, že samotné zpracování není nic moc. Střelné zbraně jsou v Postalu 2 prostě strašně nudné. Chybí jim zásobníky. Těžkým zbraním razance. Proč sakra musím do raketometu natahovat benzín? Světlou vyjímkou je dvouhlavňová brokovnice. To je ultimátní zkázonosný kanón. Chladné zbraně nůžky, perlík, kosa a motorovka jsou naopak top. S nima je radost zabíjet.

Design je jednoduchá cesta vpřed okořeněná vybíjecímy úkoly. Tady se prostě jen krvavě zabíjí. Potkáte dva bosse, z nichž ten hlavní je hodně zábavný. I ten první je slušný. Zábavná je i celá hra. Ne ale na jeden zátah. V některých místech mě po delším hraní přeci jen popadl mírný stereotyp. Na datadisk je to slušně dlouhé.

Pro: zajímavý děj, nekompromisní humor, halucinace, zbraně na blízko, dvouhlavňová brokovnice, překvapivá délka

Proti: trochu béčkové zpracování, chybí zásobníky, většina nudných střelných zbraní

+11
  • PC 75
Možná za to mohla ta chřipka, kterou jsem onemocněl, možná to, že byl v akci -70% na Steamu, ale z nějakého důvodu jsem si musel Postal 2 koupit. No, když už k tomu byl ten datadisk, který jsem mimochodem nikdy před tím nehrál…

Původní Postal 2 byl podle mého názoru strašně nudná hra, což je docela paradox, protože se naopak tváří, že je extrémně zábavný a že nabízí spoustu možností. Jenže… Celé je to takové divné. Protivníci jsou celí takoví křečovití, toporní, nepřirození a vůbec. Čekal bych, že když vytáhnu bazuku a střelím s ní do někoho, že ho to roztrhá na sračku. Že vzduchem budou lítat ruce a nohy atp. Místo toho při nárazu rakety ze země vyskočí 2D obláčky prachu a protivník odletí jako slaměný panák. Stejně tak je divné, kolik toho protivníci vydrží. Než někomu urazím hlavu lopatou nebo upižlám pistolkou, tak… A vůbec, v reálu by rána lopatou po hlavě či kulka mezi oči vedla téměř jistě k okamžité smrti. Není to divné? Vlastně i to zapalování je takové divné. Někdy protivníci přestanou hořet, vytáhnou zbraně a jdou po mně, jako by je nikdo nikdy nepodpálil.

Verze ze Steamu mi ale udělala radost. Tvůrci se rozhodli trochu zamakat a plno věcí opravili. Nevím, kolik novinek pochází z datadisku Apocalypse Weekend a které přišly až ze Steam verzí, ale přišlo mi to dost dobře vytuněné. Konečně nepřátelům odlítávají i končetiny, dají se rozpůlit a vůbec. Ne, že bych byl takový sadista, který snad něco takového ve hře potřebuje. Ale násilnosti teď konečně nepůsobí tak divně. A hlavně přibyly zbraně, které jsou na rozdíl od těch minulých vcelku použitelné. Místo zápalných lahví, kterými jsem většinou zapálil sám sebe můžu použít sprej+zapalovač a la Blood. Místo lopaty tu každýho můžu naporcovat kosou nebo motorovkou. Někdy mi přestělky připadaly zábavnější, než v takovém GTAIII, co jsem hrál nedávno.

Ve výsledku se Postal 2 stal docela zábavnou hrou. Najednou mě prostě začal bavit. Nehledě na to, že Steam ke hře přibalil jedny z nejlepších Achievementů, jaké jsem kdy viděl. (Reddit would be proud!) Díky tomu všemu jsem začal objevovat krásy hry, které jsem před tím přehlížel.

Třeba jsem si uvědomil, že se mi fakt líbí nápad dát hráči k dispozici celé město, kde se může (téměř) svobodně pohybovat. P2 se díky tomu stal takovým malým GTA klonem bez aut. Hráč si může vybrat cestu, kterou se vydá splnit nějaký úkol. Cestou může zkopat pár lidí, polít je benzínem, zapálit a počůrat. Nasadit si kočku jako tlumič na kulomet a podobný kokotiny.
Zároveň vidím v té svobodě jistý nevyužitý potenciál. Možná by nebylo úplně špatné do hry přidat také vozidla. Ty ve hře sice lze občas potkat, ale nedá se s nimi jezdit. Maximálně je hráč může vyhodit do povětří granátem. Zase na druhou stranu kdo ví, jestli by takovou věc starý Unreal engine zvládl…
No, možná by to nemusela být auta, ale stačilo by víc outdoor úkolů. Jediným outdoor úkolem je sbírání podpisů na petici, což je mimochodem docela nudný úkol. Ostatní úkoly se většinou odehrávají na specifických místech, díky nimž pak město vypadá jako že je jen na ozdobu (na vyřádění se :)

Přiznám se, že mi dost taky sedl humor celé hry. Já vím, že za to příjdu do pekla :D, ale tomu se občas prostě nešlo nesmát. Přijdu se do kostela vyzpovídat, mezitím tam vlítne Taliban a začne masakr. Jdu vrátit do knihovny knížku, mezitím kníhovnu spálí ochránci přírody (“burn a book, save a tree”). Vtipný na tom je, že úkoly ve hře jsou ve skutečnosti relativně běžné rutinní věci (koupit mlíko, zaplatit pokutu na stanici, koupit maso, vyzvednout balík na poště), ale vždycky se to z nějakého důvodu zvrhne v masakr. Jak praví motto na Steamu “Buying milk, returning an overdue library book, getting Gary Coleman's autograph, what could possibly go wrong?”

Postal 2 je prostě sprostý, primitivní, cynický, násilný, úchylný, perverzní… Ta hra se na nic nehraje. Nesnaží se být ničím víc. Ovšem někdy je vidět, že tvůrci by mohli stvořit kvalitnější hru, kdyby chtěli. Občas mě překvapovaly některé dobré nápady (a teď nemluvím o zbrani, která je ve skutečnosti kraví hlava nakažená morem). Třeba mise, kde se musí utéct z vybuchující továrny má něco do sebe. Když jsem přeskakoval po trubkách nad lávou, uvědomil jsem si, že je to designově docela povedený. Škoda, že takových misí není víc.

Trochu zklamáním pro mě byl datadisk. Teda ne, že by mě nudil, nebo že by mi nepřišly některé scénky vtipné (nejlepší byl asi hlavní boss. Vypadá jako obří kozel a když se zjeví, řekne “Worship my ass!”) Na druhou stranu už to není úplně Postal2. Jedná se spíše o lineární levely, kde se jde z bodu A do dobu B. Nemocnice, základna, tábor talibánců (ne ten tajnej, co je za karavanem hlavního hrdiny), zombie apocalysa… Není to špatné. Ale zkrátka jsem čekal, že to bude jako původní Postal 2. Prostě nové úkoly ve městě Paradise…

Jinak na závěr mám ještě potřebu se vyjádřit k jedné věci. Často mi různí lidi říkají, že jim vadí, že se v Postal2 dají zabíjet nevinní lidé. Prostě když mě tu nějaká holka na kolenou prosí, abych ušetřil její život a já ji přesto střelím do hlavy (a počůrám její torzo), tak jsem nejenom já duševně nemocný jedinec, ale zřejmě i tvůrci musí být pěkní psychopati. Když pominu, že zabíjet neviné se dá také v GTA, tak Postal 2 je naprosto svobodná hra a dá se hrát i bez násilí.
Opravdu - hodně úkolů se dá zvládnout bez kapky krve. Často jsou tu dvě možnosti (zaplatit mlíko nebo utéct bez placení?:) a když ne, tak pak už zabíjení není zase tak neviné, ale spíše se jedná o sebeobranu. Dohrát hru bez zabíjení se dá, jak dokazuje tento screen z wiki a navíc na Steamu je za dohrání bez násilí Achievement.

Každopádně celý Postal 2 se nese v duchu “veliké akční nadsázky”, že to někdy až vypadá jako parodie na Ameriku (nebo aspoň na Texas :), neboť ve hře nosí zbraně tak 80% obyvatel (+- záleží na obtížnosti, na jakou hrajete) a čím více se blíží konec hry, tím méně lidí bezezbraně potkáte. Někdo prodává na stánku koblihy, když mu je ukradnete, vytáhne zbraň a jde vás zabít… Postal 2 není o tom, že hlavní hrdina je hajzl a ti okolo jsou nevinní. Postal 2 vytváří fiktivní realitu, kde střílení, násilí a brutalita je denním pořádku. Takže ve výsledku nikdo není nevinný :)

Takže co říct nakonec? Postal 2 je prostě ideální na ty dny, když doma ležíte s chřipkou!

Nejlepší hláška (při zabití člověka): “You probably think I’m not a nice person!”
+9
  • PC 65
Po dlouhých letech jsem si zahrál i datadisk. Nebyl to nic moc zážitek (pryč je volné chození městem jako dřív, teď máme jen omezené ulice/nemocnici), ale ani jsem od hry moc nečekal. Nejzajímavější bylo zabíjet slony, u toho se člověk docela nasměje. Stejně tak bránění domečku vývojářů před zombíky bylo suprové (nejlepší moment).

Kdyby hra vyšla o pár let později, řekl bych že je to parodie na Left 4 Dead. Takhle ale budu muset najít jiné argumenty (damn). Pokračujme tedy s těmi + věcmi - snové světy, neboli ty šílené tripy - zajímavá věc, určitě dodává hře unikátnost. Tornádovitých koček jsem se také bál. Nemocnice na mou psychiku působí zle v každé hře (také je to jedno z typických hororových prostředí - ještě třeba bych přidal školu - FEAR 2, Condemned, Obscure, nebo čističku vod - FEAR 1, jeden díl Akta X...), to dokázalo už mnoho survival adventur. Stejně tak ty malé parchantské bestie (Gary, Gary, Gary Coleman - viz. Fallout 3).

Ovšem kratší doba hraní (míň způsobů jak se vyblbnout, méně míst k prozkoumání), přímočařejší styl hry, méně zábavy, to vše se podepsalo na tom jak hra nakonec dopadla. Bavil jsem se, ale na konci jsem už byl rád, že je konec.

EDIT: Když si to tak vezmete, je to vlastně magorská, šílená hra. Ale zábavná.
+7
  • PC 55
Nerozumiem tomu, že vývojári výnimočného titulu, akým Postal 2 rozhodne je, vzhľadom na to do koľkých hráčských sŕd sa zapísal, môžu dopustiť, že pod nejakým tlakom vydajú "niečo" v tomto prípade datadisk, ktorý dokonale znehodnocuje to čo na pôvodnej hre bolo skutočne dobré...

Zvýšiť brutálnosť už beztak dostatočne násilnému titulu o 120% nie je umenie a vytvárať misie tipu; zabi určitý počet/všetkých nepriateľov taktiež nie je vrchol vývojárskeho umu. Mestečku Paradise samozrejme zombíci pristanú, nové násilnosti s kosou a kladivom potešia každého gore milujúce oko, ale extrémna priamočiarosť vyplnená hlucho-nemým prebojovávaním sa hordami nepriateľov, to sme videli v každej doomovke pred aj po vydaní tohto titulu.

Trefný výsmech americkej spoločnosti nahradili preudo hororové a bad tripové momenty, ktoré pokiaľ odpustíme máme skrátka krátku, tupú strieľačku v atraktívnych kulisách skvelej hry... ...ešteže je boj tentoraz vybalansovanejší a hádzanie nožníc do rotujúcich mačiek stojí fakt za pozornosť ;).

Pro: nové zbrane (kosa a kladivo), neskutočne násilný obsah misii, zombíci!

Proti: nevyvážená obtiažnosť, priamočiarosť a "už iba" násilný humor

+6
  • PC 70
Asi nejepičtější datadisk všech dob. Tak rozsáhlý, variabilní, obtížný, zábavný. Ctící žánr opravdu naplno, bez jakýchkoli dnešních zjednodušení, omezení a podobně. Dokonce jej lze hrát po svém, taktizovat při likvidaci vojáků. Jsou tu pochopitelně i dva souboje s bossy, každý pro jeden z obou dnů. Celá premisa děje, těžící z pozadí původní hry, potažmo počínání hlavní postavy, je dobře vystavěná, drží hru pohromadě a umožňuje právě tu nekončící rozmanitost herní náplně. Jdoucí vstříc naprosté apokalypse, že bude mít hráč co dělat, aby to v pořádku dohrál. V poslední fázi byl totiž zoufalý nedostatek lékárniček, v exteriérových lokacích na začátku neděle mi Apokalyptický víkend často padal, docházelo ke chybám v ukládání, asi třikrát jsem hru špatně uložil, po načtení pozice se objevil další nepřítel, takže bylo poměrně těžké se ho bez úhony zbavit. Jinak úplně nejlepší na této střílečce je, jak odlišná od základního Postalu 2 vlastně je, až je to neuvěřitelné! A to je zároveň i její největší předností.

Pro: Klasická, na datadisk poměrně dlouhá, FPS, v níž nechybí variabilita, výzva, obtížnost a epičnost.

Proti: Ke konci málo lékárniček, asi třikrát je hráč totálně švorc, nelze vyloučit padání a bugy při ukládání.

+5