Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Zaříkávač koní • 33 let • Marxista • Brno

Komentář

Přejít na komentáře

Postal 2

  • PC 20
Tahle hra je prostě divná. Ne ve smyslu násilí (kterého ve hře zase tolik není) ani prapodivné svobody, která v ní spíše chybí, ale v tom, co se vlastně snaží dokázat.

Hra je to totiž v jádru blbá. Už ve své době byla grafika blbá a hnusná. Hlavy postav jsou na těla nasazena naprosto odporně, rozlišení textur je opravdu k smíchu. Časticové efekty prakticky neexistují. Dřevo není rozeznat od kovu, kov od hovna, hovno od vody, voda od země. Okna jsou tragédie sama o sobě, stejně jako ruce hlavního hrdiny, ve kterých drží odporné zbraně.
Interiéry jsou katastrofa sama. Předměty nejsou proporční vůči postavám, všechno je hnusně lemplovsky udělané. Ať už jde o kancly v bance, samoobsluhu, studio RWS, obchoďák, knihovnu, kostel nebo naprosto debilní fabriku, je vše hnusné, hranaté, koridorovité a nelogické. Oheň celkem ujde.
Animace jsou taky tragédie sama. Každý buď chodí jak podělaný, nebo jak na procházce v pohádce a běh je takové trapné šourání po zemi (Half Life má lepší).

Hratelnost je tragédie sama. Zbraně se chovají přinejmenším podivně, jejich účinnost je různorodá (opravdu je někomu potřeba do hlavy z M16ky nasypat třicet ran, aby si poslušně lehl na zem?) a často zbytečné (již zmiňovaná M16 nebo nůžky). Neexistuje ani přebíjení, což působí prostě blbě.
Umělá inteligence se spláchla do hajzlu. Jdete do banky, střelíte pokladní do hlavy, ona uteče a policisté jí zasnou mlátit pendrekem. Proč? O útočném chování k vaší postavě nemluvě, ale to by se ještě dalo odpustit.

Příběh v podstatě neexistuje, není motivace proč vlastně úkoly plnit. Hrajete za tupé hovado ve městě plném tupých hovad, kde nic nedává smysl a nemá logiku. Humor, satira, nebo sociologické šťouchnutí to není, protože je to blbé a nevtipné a nedává to zkrátka smysl. Nemá smysl, aby vás na ulici potkal protestující rodič, začal do vás střílet a k němu se přidali do té doby nicnedělající občani kolem. Proč? Asi aby opravdu hra nešla dohrát bez násilí, protože pak už by selhala úplně.
Brutalita není přehnaná nebo nechutná. Je trapně samoúčelná. Stejně jako pokusy o narážky na americkou společnost. Prvoplánovité, primitivní a pár let za svou dobou. Na Gary Colemanovi toho není nic hlubšího než to, že je to Afroameričan a je maličký. Nic hlubšího. Je to tak blbé až to bolí.

Přes to všechno to nějak celkem funguje. Ve své době byla hra něco poněkud nevídaného. Pokus o něco zajímavého, pokus o satiru spojenou se svobodnou hratelností se zajímavými zbraněmi. To se nepovedlo tehdy a nefunguje to ani dnes. Vyloženě hnusná grafika a blbá hratelnost tomu nasazují korunu.

Done better before and worse after.

Pro: technická stránka hry (fakt je takový problém za přechodem mezi částmi mapy udělat pár stromů a kus cesty? proč ta blbá textura?), nevybalancované zbraně, nudná a blbá hratelnost, není to vtipné, žádná hloubka

Proti: jako pokus to bylo fajn, jako určitý oddech to může chvíli fungovat (pokud se neukoušete nudou při přecházení mezi lokacemi a pustostí města)

+17 +26 −9