Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Broken Sword II: The Smoking Mirror

Broken Sword: The Smoking Mirror

82
211 hodnocení Platformy
Žánr:
adventura > 2D adventura *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
31.10.1997 PC
14.11.1997 PS1
Vývojáři:
Revolution Software
Oficiální stránky:
http://revolution.co.uk/games/the-smoking-mirror
Druhý díl klasické adventurní série od studia Revolution Software vyšel necelý rok od vydání prvního dílu (Broken Sword: The Shadow of the Templars), ovšem i přesto nabízí technicky i obsahově plnohodnotné pokračování příběhu. Jedná se o klasickou, dvourozměrnou point-and-click adventuru s velkým množstvím různých překážek a jejich řešení, řadou dialogů s desítkami postav a neméně předmětů pomáhajících v postupu příběhem. Za scénářem znovu stojí známý designér Charles Cecil.

Na scénu se opět vrátili Američan George Stobbart a Francouzka Nicole Collard (která je v The Smoking Mirror nyní i hratelnou postavou). Tentokrát se příběh točí kolem aztéckého boha Tezcatlipoca, takže se hra odehrává především v exotických lokacích.

Hra se později po vzoru prvního dílu dočkala nové, remasterované, edice.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Povedená adventura, která trochu doplácí na mimořádnou kvalitu prvního dílu, která se dá těžko vyrovnat. Hlavní nedostatky bych viděl dva, a to příběh a obtížnost hádanek. U příběhu jde samozřejmě spíše o můj subjektivní dojem, ale příběh s templáři mi přišel zajímavější a také lépe vygradovaný než děj druhé části, kdy se hře nepodařilo mě do sebe natolik vtáhnout a zaujmout, naopak jsem na konci měl tak trochu problém si vlastně vybavit, o co se to vlastně jedná. Na vině je také střídání postav, které mě ze hry vytrhávalo a způsobilo, že jsem se nedokázal do Nico ani do George vcítit a prožívat s ním příběh, pokaždé jsem byl jen pozorovatel zvnějšku, kterému na životě postav tolik nezáleží. Problém s hádankami je jejich nevyrovnanost, kdy určité části jsem procházel bez většího přemýšlení a u jiných nadával jak špaček, zejména procházení bažin málem způsobilo roztřískání myši na maděru. Kromě těchto dvou výtek se ale skutečně jedná o kvalitní a zábavnou hru, která mi v mnoha jednotlivostech nabídla slušnou zábavu, prostě se jenom nedokázala vyrovnat úžasnému prvnímu dílu, což byl ovšem úkol takřka nemožný.
+22
  • PC 90
Broken Sword 2 je těžko komentovatelná hra. Zatímco jednička byla luxusní záležitost, která v roce 1996 zválcovala konkurenci hratelností, animacemi, příběhem i grafikou, druhý díl přichází pro mě do neznámého teritoria adventur roku 1997, kde toho mám dohraného opravdu velice málo. A navíc svému předchůdci je podobný jako vejce vejci.

Grafika se absolutně nezměnila, stejně jako animace postav, je opět krásně malebná, skvěle rozpohybovaná a kreslí nádherné scenérie - třeba domeček a okolní krajina Ketchově ostrově. Jednotlivé filmečky jsou opět skvostné, jen je jich trošku málo.

Objektivně se příliš nezměnila ani hratelnost. Ovládání je opět stejné jako v prvním díle, jen je tu jiný kurzor a menu. Hratelnost opět plynule ubíhá, ale občas se mi podařilo zakysnout, to proto že si hru nepamatuju tak do detailů jako první díl. Subjektivně musím říct, že mi přišlo o vous horší. Některé lokace mě přišly o ničem (Quaramonte), návaznost jiných lokací diskutabilní - projdete několika ostrovy a najednou narazíte uprostřed ničeho na filmaře natáčející brak. Taky jsem na rozdíl od prvního dílu neměl pocit, že řeším nějaké důmyslné hádanky, občas zamrzel pixelhunting (javorový sirup) a to bludiště v džungli si tvůrci taky mohli odpustit.

A stejně o vous slabší je příběh. Místo důmyslné historické lekce do minulosti templářů a spoustu zajímavých charakterů je to takové béčkovější. George a Nicole se zaplétají do pokusu pár šílenců probudit krvavého Mayského boha Tezcatlipocu, projdete opět spoustu lokací (Paříž, Marseille, Londýn, fiktivní Quaramonte a ostrovy v Karibiku) a potkáte spoustu postav (včetně Hendersonových či strážníka z jedničky). Jen většina postav je béčkovějších, napsaný pro komický efekt a to včetně prezidentky a jejího neschopného syna generála. Nicméně začátek je skvostný a finále v pyramidě plné puzzlů završené parádní animací graduje jak má.

Přes drobné výtky je tak Broken Sword 2 stále fantastickou adventurou, ke které sednete a jen tak neodejdete, protože se výborně hraje.

Pro: Stále skvělá grafika, animace, spousta lokací, většinu času pohodová hratelnost.

Proti: Trošku béčkovější příběh i postavy.

+20
  • PC 100
Jak jsem již psala, první dva díly Broken swordu jsou oba velmi vydařenou adventurou ve 2D verzi. Možná je to jen můj subjektivní pocit, ale řekla bych, že tento druhý díl je možná o maličký kousek dokonce i lepší než jednička. Ptáte se proč? Líbí se mi, že v tomto dílu se s Georgem-hlavním hrdinou dostanete na mnohem více lokací, která jsou daleko zajímavější a exotičtější. Dalším kladem je, že si vyzkoušíte pohled obou hrdinů - ano, opět se shledáme s Nico :-). V tomto díle vše tak nějak lépe a rychleji odsýpá a vy se shledáte i s některými starými známými postavami z předešlého dílu (jako je Pearl a Duane). Získáte "kojotí kámen" a jdete po stopách Aztéků, které vás přivedou i k šamanovi, čili hra s pořádným příběhem :-) Jediné mínus na této hře, které jsem zaznamenala, je např. zbytečná motanice v pralesena jednom strašidelném ostrově, kde neustále bloudíte jako v nějakém začarovaném bludišti :-D Zde to chce především nervy a také aby vám to trošku pálilo-abyste se konečně hnuli trochu z místa ;-) Hra má však i mnohem lepší části, díky kterým rádi toto bludiště výrobci odpustíte ;-) Je jí např. noční scéna s hlídačem a štěkacím psem za plotem, kterou si lehce můžete zdarma stáhnout jako demo. Právě toto demo způsobilo, že jsem si musela tento díl zakoupit :-)

Pro: Krásná grafika jako u předešlého dílu, více lokací, známé postavy, atmosféra.

Proti: Jaké proti můžete uvést u nejlepší adventury ve 2D..? :-)

+18 +19 −1
  • PC 80
Pořád skvělá grafika, pořád vtipné dialogy, ale ten příběh...Nicméně i tak rozhodně stojí druhý díl za zahrání a každý adventurista by se měl na území Aztéků vydat.

Pro: 2D grafika, dialogy

Proti: příběh

+16 +17 −1
  • PC 85
George Stobbart se vrací aby zas byl svědkem sledu nebezpečných údalostí.
Celý příběh začíná když se George vrací po pár měsích zpět do Francie a místo toho aby se s Nicol oddával aktivitě která by oslavila jeho znovushledání s Nicol,tak byl donucen s ní jít k odborníkovy na Máje no jediné co řeknu že George už na začátku má silně zatopeno pod kotlem a jeho dobrodružství už od první minuty začíná akčně a napínavě

Ve druhém pokračování se narozdíl od minulého dílu budeme spíše potloukat po exotických lokacích které nejsou vůbec na škodu a jsou zajímavé až na jednu džungly ve které budete muset bloudit ale dám vám radu jak se tomuto bloudění vyhnout Až budete u divokého prasete a trefíte mu do prdelky uspávací šíp,ihned klikněte na konec větve a george na ní vyskočí a prase vám prokleští zadní cestu k hoře..takže se vyhnete bloudění po džungly

Příběh,dialogy a postavy aˇuž staří známí jako náš obtloustlí agent CIA a jeho žena co chce vše koupit až na soka Andrého (ty kalhotky jsou stejně ošklivý :D) nebo noví známý jako generál co se bojí vlastní matky (nebo otce ? :D)

No celkově druhý díl nezaostává a nabízí kvalitní příběh a dialogy.

Navíc mi přijde že tvůrci humoru ubrali ale na druhou stranu s humorem přitvrdily takže se do konce více zasmějete a George už začne i vtipně hláškovat.

Pro: Svébytnější humor,příběh,postavy,grafika

Proti: Aby něco bylo tak dám bloudění džunglí.

+13