Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Duelyst

70
10 hodnocení Platformy
Žánr:
online > online strategie *
strategie > tahová strategie
Forma:
free to play
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
27.04.2016 PC
Vývojáři:
Counterplay Games
Oficiální stránky:
https://duelyst.com
Duelyst je tahová strategie kombinovaná se sbíráním karet a sestavováním balíčku. Jak název napovídá, souboje probíhají jeden na jednoho. Každý hráč začíná s jedním pohyblivým generálem. Kromě něj lze vyvolávat různě silné nestvůry, kouzla, očarování a také chytře pohybovat jednotkami. To vše správně kombinovat s jediným cílem - zabít soupeřovi jeho generála a tím zvítězit. Protože se boj odehrává na hrací ploše složené ze čtverců, může Duelyst do jisté míry připomínat šachy.

Po technické stránce hra zaujme pixelartovými postavami, zatímco karty jsou hladké a moderní. Tento kontrast působí, minimálně na začátku, velmi nezvykle. Souboje jsou velmi dynamické - jeden zápas trvá přibližně 10 minut.

Hráč může získávat nové karty samotným hraním nebo nákupem za reálné peníze. Součástí hry je žebříček, který se jednou měsíčně resetuje a hráči získají odměny podle svého umístění.

Duelyst vyšel na PC a Mac.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 65
Karetní hry na PC jsem nikdy nehrál. Kdysi na základce frčel Doomtrooper, později jsem čuchl k Magicu, ale ani veleúspěšný Hearthstone, který jsem zkoušel hrát v době prvního rozšíření, mě k hraní kartiček u počítače nepřesvědčil. Nepovažuji se tedy za hráče, který podobný typ her vyhledává.
Duelyst to nezměnil. Přináší sice pro mě nový aspekt - hrací plochu a na ní aktivní pohyb vyložených jednotek a navrch jej koření stylizací, mixující detailní kresbu rozhraní s pixelartem jednotek. Tento mix mi však spíš nesedl, a nezlepšilo se to ani s postupujícím časem - to nejlepší co můžu říci je, že jsem ho začal ignorovat. Celkově však jde o hru, která není úplně marná - jednotlivé frakce jsou rozmanité, přes určitý prvek náhody jde hodně o váš skill a schopnost sestavit si balíček. Nakonec, co si budeme namlouvat - hrát proti živému člověku je vždycky větší výzva a o tom je tahle hra především. Mě nechytla, ale pokud vás můj komentář doteď neodradil - možná byste měli dát Duelyst šanci. Za tuhle zkoušku opravdu nic nedáte - hra je zdarma.

Pro: zdarma nabízí spoustu zábavy

Proti: lidé, co podobné hry hrají už nejspíš své favority dávno zvolili

+15
  • PC 90
Duelyst se stal mou závislostí. Normálně karetní hry moc nehraju, na PC jsem hrál jen Magic: The Gathering - Duels of the Planeswalkers a Faeria. Pokud s nimi Duelyst porovnám, tak je lepší. Nebo možná ne lepší, ale univerzálnější. Milovníky Magicu teď možná nepotěším, ale MtG je podle mě hlavně collectorská hra, kde 90 % úspěchu je o poskládání balíku. Faeria oproti tomu je mnohem taktičtější, protože hodně záleží na pořadí zahrání a obsazených pozicích.

Duelyst oba tyhle principy převzal a spojil. Sběratelská část je tak rozsáhlá, že ani po čtvrt roce každodenního hraní (za každý den je jedna karta) a nekonečném zástupu odehraných zápasů a odemčených "truhel" nemám absolutně pocit, že bych měl "všechny" karty. Možná mám 20 %, a to jsem ještě optimista. V každém zápase mě soupeř překvapí něčím, co neznám. Pokud zahraje v jednom kole tři takové karty, tak jsem zmatenej jak sáňky v létě. A je to dobře, protože aspoň vím, jak obrovské možnosti hra nabízí. Považte - hraju celou dobu za jednu frakci a jednoho generála. Ve hře je 6 frakcí, každá má 3 generály. To znamená 18 různých herních stylů a já zatím "umím" jeden... Šílené.

Taktická část je tu dovedená do extrému. Nestvůry mají klasicky útok a životy. A k tomu většinou i nějakou magickou schopnost. Právě tyhle schopnosti hru dělají hodně dynamickou. Řekl bych, že průměrná životnost vyložené nestvůry je tak 2 tahy. Vyložil soupeř 4 slabé nestvůry najednou? Hodíte mu "2 damage to all" a všechno mu okamžitě umře. Vyložil supersilnou jednotku za 8 energií a chystá zdrcující úder? Popravte mu ji na dálku za 3 energie. Nebo ji jen teleportujte do protějšího rohu za 1 energii a než se z něj vyhrabe, bude konec hry. Můžete hrát dokonce i takové strategie, že když má soupeř moc karet, tak mu to dává damage. A pak ho nutíte lízat další a další karty, až se prostě umlátí sám. To je obzvlášť podlá taktika, protože většinou máte karet spíš míň :) Nebo zvolte generála, který vytváří a může klonovat vajíčka, a ta se líhnou do jednotek. Pokud to soupeř nezachytí v zárodku, zavalíte ho svými nohsledy. Teda pokud nemá "destroy all minions that are not nearby any general" (moje moc oblíbená karta, když jde do tuhého). Nebo máte jednotky, které něco udělají, když umřou. A pak je posíláte jako kamikaze na soupeře jednu za druhou. A další a další postupy... je toho moc :)

Snažil jsem se naznačit, že možnosti jsou nekonečné. Nikdy nevíte, co soupeř má, nikdy nevíte, co zahraje a kdy. Vymyslíte strategii, soupeř zahraje svůj tah a všechno je jinak. To je pro mě největší lákadlo a důvod, proč se ke hře vracím. A taky to, že zápasy trvají 5-10 minut, takže to můžu pustit prakticky kdykoliv.

Pokud bych měl vytáhnout i nějaká negativa, tak jsou dvě. I když mám vážně univerzální balík a jsem připravený na spoustu protistrategií, tak někdy prostě ta správná karta nepřijde a nepřijde. A pak je člověk za blbce, jen stojí a kouká, jak mu soupeř řeže generála. To naštve. Chybí mi tu zkrátka možnost jednou za zápas vytáhnout z balíčku libovolnou kartu (tu, kterou zrovna potřebuju nejvíc). A nelíbí se mi rozpixelovaná grafika jednotek. Ze začátku mi to nevadilo a bral jsem to jako určitý styl. Ale teď už to vnímám spíše jako lenost a rád bych "HD edici".

Moje nejoblíbenější zahájení:
Když začínám, tak hodím 2/1 airdrop k soupeřově maně a před to vyvolám 1/4 s provoke. Za 3 many a soupeř je napůl v prdeli, protože se nemá moc kam pohnout a zbylé dvě many ze hřiště jsou obvykle taky moje. Pokud tu 1/4 nezabije, tak v dalším tahu použiju "přidej tolik útoku, kolik máš životů", z jednotky se stane 5/4, zamču tím soupeřův pohyb a získávám jasnou převahu nad bojištěm. Pak obvykle přijde nějaké protikouzlo a převaha je v tahu :)

Pro: Nekonečné možnosti poskládání balíku a vymýšlení strategií / Zábavné taktické bitvy / Hudba / Dobře vybalancované Free 2 play

Proti: Pixelová grafika jednotek / Občas prohraný zápas kvůli smůle na karty

+10