Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

TrackMania Nations Forever

81
201 hodnocení Platformy
Žánr:
simulátor > závodní simulátor *
online > nezařazeno
Forma:
freeware
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
16.04.2008 PC
Vývojáři:
TrackMania Forever Nations je pokračováním úspěšné arkádové závodní hry TrackMania Nations. Princip hry je jednoduchý, projet danou trať v co nejrychlejším čase. Vše se odehrává v prostředí Stadium, kde řídíte formuli. Hra znovu obsahuje jednoduchý editor, díky kterému můžete vytvořit opravdu šílené tratě. Vyzkoušet můžete singleplayer, ale kouzlo hry je v online multiplayeru. Obrovská komunita zajišťuje nespočet serverů, na nichž můžete získávat body do světového žebříčku.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC --
Dříve tu byly simulátory à la Colin McRae Rally a pro hráče mající raději uvolněnější závody arkádové závody ála NFS.
Ty byly překonány, když se objevila Trackmania.

Kde jinde si můžete vlézt do formule, jezdit několikasetkilometrovou rychlostí, skákat přes široké mezery ve velké výšce, jezdit díky rychlosti a odstředivé síle po zdi a opisovat 360° obraty v loopu? Rychlost nikdy nebyla důležitější.

Zaujme několik desítek tratí na dvou površích (asfalt a hlína – umožňuje drift), na kterých lze získat čtyři medaile podle toho, zda hráč překoná určené časy. Na několik hodin vydá, než hráč na všech tratích získá zlaté medaile či dokonce medaile autora (za překonání času zajetého autorem trati). Pro dva hráče je připraven lákavý souboj Hot seat na jedné trati. To hlavní, proč má hra tak obrovský úspěch je multiplayer.

Tisíce jezdců z celého světa si vyjíždějí body, aby se v celkovém pořadí posunuli co nejvýše. Porovnávat a zlepšovat se je stále proč. Je tu celosvětový žebříček, národní, ale i krajský. Důležitou informací pro české ego je, že Češi patří ke špičce. V hodnocení států jsme často na stupni vítězů. Každý úspěch jezdce přidá body státu, za který jezdí.
Najednou jezdí i několik desítek jezdců. Nedochází ale ke kolizím, ostatní jezdci jsou jako duchové, lze jimi projet, a po průjezdu cílem se porovnávají časy, které se často liší v setinách sekundy. (Můžete být dobří, ale ti nejlepší vědí, jak do které zatáčky najet, jak nabrat vyšší rychlost, jak zpomalit, aby to stačilo přesně na projetí zatáčky s minimální ztrátou milimetry od mantinelu i kdy využít kontaktu s mantinelem. Až odjedete trať dokonale, bude to výrazně pomalejší než je traťový rekord.)
Hráči tvoří klany, které mezi sebou soutěží.

Je tu také možnost vytvořit si vlastní trať a postavit si na ní cokoliv bude hráč chtít. Může ji vystavit na Internet a třeba ji jednou budou jezdit tisíce hráčů.

A to je verze zdarma. Placená verze přidá nová prostředí a nové povrchy, možnost upravit si vzhled formule (dokonce místo formule jezdit čímkoliv jiným), aby ji viděli ostatní hráči. A pár dalších módů hry.

Ale jak někdo zmiňoval, po delším hraní to začne být nudné, je potřeba mít nějaké kamarády, s kterými by člověk hrál, jinak ono honění se za setinkami a posouvání se o příčku v žebříčku začne nudit.

Pro: Rychlost, šílenost, multiplayer, žebříčky, spousta tratí, medaile v solo hře.

Proti: Frustrace, že nemohu být lepší než ostatní, pokud nebudu hrát několik hodin denně. Bez motivace začne po pár týdnech nudit.

+22+21 / 0
  • PC 100
Když mi tohle přinesl kámoš před necelými pěti lety domů, tak jsem po prvním zapnutí hry chvíli seděl nakřivo a čuměl do monitoru, jestli si ze mě dělá srandu nebo co jako. Jenže jakmile se vám tahle hra dostane pod kůži, je s vámi ámen. Tisíce tratí a možností, jak je stavit vám dopřává stále nové a nové herní zážitky. Možnost připojit se ke klanům a hrát Clan Wars mě naprosto pohltila. Jeden čas jsme měli několik vlastních serverů. Začínal jsem s hráčem Jarouš na serveru TechCom Mania. Později jsme rozjeli ještě několik dalších pod hlavičkou klanu Blind Riders. Dodnes hraju pod přezdívkou HUGO. Trackamanii Nations budu narozdíl od United hrát ještě hodně, hodně dlouho. Tak neváhejte. 3, 2, 1.....

Pro: editor tratí, klany, servery rozdělené dle získaných bodů

Proti: z mého pohledu nic

+16+17 / -2
  • PC 65
Pokračování TrackMania Nations s podtitulem Forever má i po deseti letech od vydání funkční servery pro multiplayer. Mě ale, stejně jako u předchůdce, zajímaly především tratě, na nichž šly získávat medaile.

Těch se mi podařilo získat vcelku velké množství, ale těch nejcennějších bylo jen poskrovnu. Při hraní jsem se bavil o něco méně, než u původní TrackMania Nations, což je asi tím, že se prostě celý princip opakuje, a i když jsou nové tratě úplně jiné, nemá to už takovou šťávu. Navíc jsou o kus delší a o to větší byly nervy, abych na konci neudělal chybu.

Netvrdím, že je TrackMania Nations Forever špatná hra, ale už mám asi her tohoto typu dost a další ke svému štěstí nepotřebuji. Nepočítám, že se k ní ještě někdy vrátím a svůj čas budu nejspíše vkládat do jiných kousků.

Pro: freeware, sbírání medailí, stále funkční servery

Proti: ke konci obtížné a dlouhé tratě

+10+11 / -1
  • PC 95
Nejlepší freeware hra, co znám. Možná ji v nejbližší době překoná Battlefield: Heroes, ale o tom kdyžtak později. TrackMania je novodobým nástupcem Stunts. Editor tratí je úžasný, vyblbnout se můžu do nekonečna. Národnostní rivalita dává soubojům po internetu patřičnou šťávu. Momentálně moje srdcovka, kterou hraji každý den.

Pro: Editor, multiplayer, statistiky a žebříčky dle národností, zdarma

Proti: Krátký singleplayer, pouze formule

+9+9 / -1
  • PC 55
Sice je fajn, že je ta hra free. Má docela obstojnou grafiku, nekonečně tratí, dá se hrát online...
Stejně ale mě to nebaví. Ať je trať jakákoliv, je to pořád dokola. Honit se za tisícinami vteřiny jen abych dojel na co nejlepším místě mě nanaplňuje. Občas si to zahrát online s kamarádama není úplně od věci, ale po půl hodině mě to stejně přestane bavit. Nějak nechápu členy nejrůznějších klanů, kteří to hrají denně mnoho hodin.

Pro: Freeware, online, hodně tratí a možnost tvořit svoje, velká hráčská komunita.

Proti: Nebaví mě to, stále stejné, honba za milisekundami.

+1+4 / -4