Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nadeo

Francie
Založeno 2000
Francouzské vývojářské studio, které si i přes obrovský úspěch série Trackmania udržuje malou velikost, založil a dodnes vede Florent Castelnérac. Studio sídlí v Issy-les-Moulineaux blízko Paříže. Nadeo původně nebylo založeno se záměrem vyvíjet hry, cílem studia byl vývoj enginu pro animaci a film. Teprve poté Florenta Castelnéraca napadlo využít engine i pro vývoj nějaké hry.

Nejprve Nadeo poskytlo engine společnosti Duran pro vývoj jejich druhého pokračování jachtařského simulátoru Virtual Skipper 2, které vyšlo v roce 2002. Zároveň ale v první polovině roku 2002 začal jejich malý tým o sedmi lidech pracovat na své vlastní hře. Ačkoliv nebyl dopředu přesně stanoven koncept hry, bylo jasné, že se bude jednat o závodní hru. Florent Castelnérac kladl důraz na kombinaci stavění tratí a závodění a tak vznikl originální herní mód “Puzzle”, kde se hráč potýká s velmi složitou tratí, kterou je obtížné vůbec dokončit. Tvář Trackmanie ovšem změnily vánoční svátky 2002, kdy Florent Castelnérac uspořádal doma rodinné závody a zjistil, že mnohem zábavnější než puzzle mód byla snaha o překonání rekordu trati. Na základě této zkušenosti bylo rozhodnuto, že se bude jednat o multiplayerovou hru a vznikl populární mód, ve kterém se hráči snaží o překonání nejrychlejšího času na trati.

Nicméně po dokončení a vydání hry Trackmania v roce 2003 to na úspěch nevypadalo. U velkých vydavatelů Nadeo nepochodilo, a při vydání hry měli připojených jen 50 hráčů a prvních šest měsíců to vypadalo na velký neúspěch. Nicméně se pozvolna kolem hry vytvořila úzká komunita se kterou Nadeo živě komunikovalo a připravovalo vylepšení. Věci se začaly měnit až s vydáním volně stažitelného přídavku Trackmania PowerUp v roce 2004, který obsahoval spoustu vylepšení. Komunita se začala rozšiřovat a Nadeo mohlo dál pokračovat na vylepšování hry.

Dalším mezníkem byl rok 2006, kdy Nadeo vydalo zdarma edici Trackmania Nations ESWC, vytvořenou speciálně pro Eletronic Sports World Cup, konaný v létě roku 2006 v Paříži. Tím se Trackmania stala jedinou závodní hrou současné nejvyšší světové úrovně progamingu a díky volné dostupnosti významně rozšířila svou komunitu. Nadeo v dalších letech pokračovalo ve vydávání updatů a rozšiřování hry. Dalším výrazným momentem se stal rok 2008 kdy byla vydáná druhá zdarma šiřitelná verze Trackmania Nations Forever, která zaznamenala obrovský úspěch a je považována za jednu z nejlepších freeware her. Z původních 50 hráčů se komunita i díky volně šiřitelným verzím rozšířila na neuvěřitelných 10 miliónů registrovaných účtů v roce 2009.

Kromě úspěšné série Trackmania převzalo Nadeo i sérii jachtingových simulátorů Virtual Skipper, původně vyvíjených společností Duran. Od třetího dílu je vývoj této série už plně v rukách Nadea. Virtual Skipper nicméně nejde ve šlépějích zábavnosti Trackmanie, a spíše se soustředí na realismus sportovního jachtingu. Z čehož logicky vyplývá, že komunita hráčů je mnohem menší.

Obrovský úspěch malého studia brzy přilákal i mnohem větší hráče na videoherním trhu a tak v roce 2009 Nadeo odkoupil Ubisoft, se záměrem posílit své postavení v multiplayerovém segmentu.

V roce 2011 je vydáno pokračování série Trackmania nazvané Trackmania 2 Canyon, doplněné v roce 2013 samostanými přídavky Trackmania 2 Stadium a Trackmania 2 Valley. Každá z těchto her tak přináší závody v jiném prostředí.

Své zkušenosti z online závodění se Nadeo rozhodlo uplatnit i v jiném žánru a v roce 2013 vydává MMOFPS hru s názvem Shootmania Storm, zachovávající podobný důraz na statistiky, žebříčky a vhodnost hry pro různé turnaje, což poměrně záhy potvrdilo přijetí hry progamingem.

Důležitým aspektem úspěchu her společnosti Nadeo je i tvorba obsahu samotnými uživateli. Vznikly tak milióny tratí i vozidel pro Trackmanii a Nadeo velmi tuto činnost podporuje jak výborným editorem tratí integrovaným ve hře, tak vytvořením webu Maniaplanet pro pořádání turnajů, soutěží, sdílení a výměnu komunitního obsahu tak i jeho integraci přímo do jejich her.

Nejlépe hodnocené hry