Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

ShootMania Storm

10.04.2013
80
3 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

ShootMania: Storm je MMOFPS od tvůrců TrackMania her. Souboje běží v rychlém tempu a kladou důraz na reflexy, přesnost i celkovou dovednost hráče.

Hrát lze samostatně nebo v týmech, záleží na výběru módu. Nechybí zde klasické získání vlajky, nebo třeba Elite mód, kdy je jeden hráč z útočícího týmu vybavený laserem, který způsobuje okamžitou smrt zasaženého. Proti němu stojí 3 obránci s raketomety (pomalejší a méně škodlivé střely). Mezi další zbraně, na které lze ve hře narazit patří "jádro", jehož střela se přilepí k povrchu a po chvilce vybuchne.

Podobně jako u Trackmanie nechybí ani statistiky a žebříčky s rozdělením na regiony. Hra je jako stvořená pro různé turnaje, k čemuž přispívají menší a někdy i zmenšující se mapy, nutící hráče ke střetům a rychlé hře. Možnosti úprav postavy jsou pouze kosmetické a namísto zbraně vidíte pouze zaměřovač. ShootMania také sází na hráčskou komunitu. Kromě možnosti vytváření nových skinů a dalšího drobného obsahu nechybí ani editor map.


Poslední diskuzní příspěvek

Herní mechaniky jsou naprosto jednoduché a přitom je to dost dobrá zábava. Zkusil jsem demo a rozhodně uvažuju o koupi. Troufnu si tvrdit, že se SMS povedla.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC --
Demo na Steamu (F2P)

Komentář

Hra je velmi rychlá. Zápas jen na minutu, postavy mrštné a každou chvíli nějaký zrychlovací prvek. Takže člověk musí být rychlý a furt v pohybu. Je to hlavně o přesnosti a reflexech. Musí se trefit přesně do soupeře, což laserem na dálku je (pro nezkušeného) obtížné. Ale i zblízka do mrštného soupeře to není jednoduchá, navíc zbraň se tak pomalu (v poměru k tempu zápasu) dobíjí. Stejně tak ostatní zbraně, které navíc nezasáhnou okamžitě. Ale je to i o taktice. Využívat prvků v okolí a v závěru si nenechat utéci útočníka, aby neobsadil základnu. Naopak útočník, aby si vybral správné místo k odstřelování nebo případně naběhl mezi soupeře. Nebo je šikovně oběhl. Počkat si skrytý a pak rychle proběhnout až k základně, kterou jde dobýt až moc rychle.
Hrát proti zkušeným hráčům je otrava. Trefí se laserem skoro vždy a i jako obránci se dobře strefují. Zase ale je hra vyvážena tím, že útočníci se střídají. Takže pokud soupeři mají mezi sebou jednoho dobrého hráče, jsou dvě instance, kdy nehraje. Takže tím se týmy poněkud vyrovnávají.
Jelikož se zápas hraje na devět vítězných, je čas okoukat soupeřovu strategii. Takhle jsem si všiml, že když soupeř brání, všichni tři běží přímo proti našemu útočníkovi. Tak jsem se rychle vydal vpřed, prošel jinou cestou, než kterou chodili oni a schoval jsem se za základnou. Oni nevěděli, kde jsem, tak se po chvíli hledání vrátili na základnu, aby ji bránili. Když se odemkla, vyběhl jsem a základnu zabral. Když se zabírá základna, špatně se do útočníka trefuje. Trvá krátce, než se zabere a v hektickém spěchu se těžko trefují. Ale nebezpečné je to, pokud útočník má už jen jeden život.
Jiný moment jsem měl jako obránce. Zabral jsem plošinu s laserem. Útočník byl daleko a pro něj jsem byl malý terč. Když kolem něj létají střely zbylých svou obránců, není čas pečlivě zamířit. Já naopak měl dalekohled a snadno jsem ho třemi ranami zabil.
Jinak jako útočník, protože nejsem excelentní střelec, vyčkávám na bezpečném místě, ostřeluji soupeře a když se blíží odemčení základny, vyběhnu a využívám staminu k co nejrychlejšímu přesunu k základně.
Mám slušný stroj i připojení, tak jsem neměl problém s lagy. A lagovat jsem zahlédl někoho snad jen dvakrát.
Protože zdarma můžu za den odehrát jen pár zápasů, je to fajn. Tak to neomrzí. S minutou na boj je to na jeden zápas nějakých patnáct minut. Podle úspěšnosti. Jinak by mě asi brzy přestala bavit hra, kde záleží tolik na reflexech, přesnosti a rychlosti. Taky mám rád mapy, kde se dá víc taktizovat, než když je to o úhybech a rychlém a přesném střílení.


Recenze dema (F2P)

Registrace: e-mail a vybrat stát, zemi, kraj.
Spuštění rychlé.
Žádné jiné možnosti kromě spuštění hry nebo vytvoření týmu (popíšu níže). Takže bez stavění vlastní mapy nebo customizace postavy.
Na výběr je několik serverů, zatím dost málo. Hlavně francouzské, pak německé a italské. Většina lidí hraje v Evropě a pár v Severní Americe.
Servery mohou mít omezení, od jakého echelonu se mohou hráči připojit. Echelon je označení úrovně.
Po vybrání serveru chvíli trvá jeho načtení (mám slušný stroj i připojení a je to minuta, dvě).
Protože hraje šest lidí v aréně, čeká hráč, než se najde šest volných lidí, v Lobby společně s ostatními čekajícími. Pro tuto Lobby je několik map, které se střídají. Zde proti sobě bojují, každý má dva životy. Po úmrtí je okamžitý respawn a po uplynutí času je vyhlášen vítěz sezení. Nic to však neznamená, je to jen na ukrácení čekání, které trvá průměrně dvě minuty.
Po nalezení šesti hráčů se automaticky spouští zápas. 3 vs. 3.
Je vybrána náhodná mapa, je možné hlasovat o přeskočení mapy. Map jsem zatím viděl zhruba osm.
Tým je utvořen náhodně, pokud do hry nevstoupili hráči s vlastním týmem.
Z jednoho týmu je vybrán jeden hráč, zbylí dva jsou mimo hru a pouze sledují počínání kolegy z jeho pohledu. Tento hráč má tři životy (pokud některý ze soupeřů opustí hru, má útočník pouze dva životy, případně jeden, pokud proti němu bude stát jediný obránce) a laser, který jednou ranou vyřadí soupeře. Laser má zásobník na jednu ránu, po které se dvě a půl sekundy nabíjí. Paprsek projde živou tkání, tak lze zasáhnout dva hráče jednou ranou. Hráč má minutu na vyřazení všech tři soupeřů protějšího týmu nebo po uplynutí 45 sekund 15 sekund na dobytí základny. Ta je na protější straně mapy ve formě malého kruhu s vysokou tyčí. V ní musí hráč vydržet 1,5 sekundy.
Za tým soupeře nastoupí všichni tři hráči a objeví se na druhé straně mapy. Jejich cílem je buď vyřadit soupeře nebo mu nedovolit dobýt základnu. Oni mají každý jeden život a k dispozici raketomet, jenž střílí plazmové koule, které jsou však pomalejší než soupeřův laser. Zatímco laser zasáhne v okamžiku výstřelu na jakoukoliv vzdálenost, plazmové koule mají svou rychlost, tudíž soupeř může uhýbat. Zbraň má čtyři náboje a automatické nabíjení jednoho náboje trvá jednu a půl sekundy.
Po odehrání boje se vymění strany a tým, který útočil, nyní brání ve třech základnu, za soupeře nyní útočí jeden hráč. útočníci se pravidelně střídají.
Vítězí tým, který vyhraje alespoň devět her (útoky i obrany dohromady) a bude mít o dvě vítězství více. Remíza nastane po dosažení limitu, který je nastaven pro daný server. Někdy 13, někdy 25.
Hráč hraje za postavu, která se pohybuje po svých a umí skákat, pokud vyskočí, může využít staminu pro zrychlení. Stamina se po vyčerpání opět rychle dobíjí.
Mapy mají zrychlovací pruhy, po nichž může hráč s využitím staminy sprintovat, ovšem nemůže zde skákat. Dalším prvkem jsou trampolíny, které vymrští hráče do výšky. Dalším prvkem jsou trubky, na něž když hráč zamíří, může využít staminu a mezi zbraní a trubkou se vytvoří plazmové lano.
Další prvek jsou odražné stěny. Do nich, když obránce střelí raketometem, rána se odrazí.
Posledním prvkem jsou plošiny. Pokud na ně hráč vstoupí, automaticky aktivuje jinou zbraň. Je to laser, jaký používá útočící hráč, ovšem tento má dalekohled. Dalším je balistická střela, který má tři náboje. Posledním je výbušná střela s jedním nábojem a pomalým nabíjením. Ta vypouští plasmový projektil pomalejší než raketomety bránících hráčů. Projektil vybuchne po několika sekundách. Při nárazu do překážky se jí přichytí. Blízkost soupeře aktivuje výbuch, jenž ubere soupeři život. Plošiny mohou využít pouze obránci. Útočník využije jedině plošinu s laserem.
Spoluhráči se nemohou navzájem zranit.
Pokud se srazí dvě střely, zlikvidují se navzájem. Po zásahu soupeřovy střely se laser navíc dobije okamžitě.
Hráč se může odrážet i od zdí a vyskočit tak výše.
Pokud spadne do vody, může pomalu plavat, ale nemůže střílet. Pokud spadne do speciálního jezírka, ihned zemře.
Pokud se nějaký hráč odhlásí, hra za něj přidá do hry náhradníka.
Hudba je obdobná té z Trackmanie.
Hodnocení hráčů probíhá podobně jako v Trackmanii. Více bodů za silnějšího soupeře. S více body postupuje hráč do vyššího echelonu (echlonů je minimálně devět), který je pouze úrovní hráče.
Ve F2P má hráč na den povolených pět her. Každý den totiž získá 500 planet (ač uvádějí pouze 300) a jeden zápas je za 100 planet. Při registraci získá hráč 1500 planet.

Pro: Rychlé, zdarma, potlačení silných hráčů

Proti: Příliš o reflexech a přesnosti, zatím malá komunita

+5