Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Command & Conquer: Red Alert

82
234 hodnocení Platformy
Žánr:
strategie > real-time strategie *
Forma:
freeware (dříve placená hra)
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
22.11.1996 PC
25.10.1997 PS1
27.03.2008 PS3PSP
Vývojáři:
Westwood Studios
Je rok 1924, Adolf Hitler byl propuštěn z vězení v Landsbergu v Německu, setkává se s Albertem Einsteinem, díky němuž je Hitler zlikvidován a Einstein se vrací zpět do padesátých let, odkud odcestoval v čase pomocí stroje Chronosféry zabránit druhé světové válce. Vytvořil tak ale alternativní realitu, ve které Sovětský svaz nikým neohrožen nabyl na moci a zabráním Číny značně získal na síle, rozhodl se podniknout invazi do Evropy, právě se rozhořela alternativní druhá světová válka a jedině spojené národy Evropy a Spojenci mohou zabránit nejhoršímu.

Command & Conquer: Red Alert je prequelem Command & Conquer a ukazuje alternativní historii, ve které válčí Spojenci proti Sovětskému Svazu. Obě strany mají rozdílné jednotky a tudíž strategii, budete ovládat tanky, pěchotu, artilerii, těžké tanky a mnoho dalších. Budete těžit, stavět továrny, elektrárny, kasárna, obranné věže a speciální zbraně hromadného ničení a válčit jak ve vzduchu, tak na vodě. Grafika je od prvního Command & Conquer vylepšena, samozřejmostí jsou animované a hrané sekvence dotvářející příběh.

Od léta roku 2008 je Red Alert k dispozici zdarma ke stažení jako freeware (upravená hra pro chod na WinXP).


Poslední diskuzní příspěvek

Jsem teď náhodou narazil na tuhle reklamu https://www.youtube.com/watch?v=7qPUrf_w1wo Pamatuje si to někdo ? :D Mám pocit že byla spolu s…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 95
No co napsat o mé nejoblíbenější strategii, která společně s warcraftem 2 znamenala moje první a zásadní setkání s žánrem realtime strategie. Moc negativ určitě nečekejte:-) Jak už v jiném komentáři bylo psáno, k red alertu jsem se dostal také dřív než k původním c&c.

Hlavní co mě v té době zaujalo, byla naprostá detailnost budov a jednotek sovětů a aliance díky SVGA grafice. Můžu říct, že i po letech když si hru spustím mi hra přijde pořád stejně pěkná což se u jiných i mladších her už říct nedá. Na mapě mě zaujala i přítomnost drobných civilních budov a samotných civilistů.

Jednotky a zvlášť ty ruský měli skvělej a rozmanitej arzenál. Už základní jednotka jako je pes, který jedním stiskem zabije nepřítele se v té době pokud si dobře vzpomínám u jiné podobné hry nevyskytnul. Mamut tank to je legenda sama o sobě. Špion, komando, inženýr, ponorky, stíhačky, jeepy, letadla to je jen hrstka parádních jednotek.
Ze staveb samozřejmě nemůžu zapomenout na obranou tesla věž. Kombinace tesla věží stačila k ubránění celé základny. Továrnu zásoboval harvester a z kasáren vylejzal jeden vojáček za druhým. Klasika stromu kdy další stavba otevírala nové jednotky a další stavby.

Gameplay byl jednoduchej. Neotravoval tisícem tabulek, ukazatelů apod. Vše se řídilo z pravé lišty. Stačilo kliknout ze seznamu na požadovanou jednotu nebo budovu a už se připravovala. Žádná věda, ale fungovalo to perfektně. I proto byla tahle hra velice oblíbená i v multiplayeru.
Většina misí byla o tom postavit základnu a zničit tu nepřítele. Co taky jinýho u strategie, ale čekat:-) Zpestření bylo pak ovládání jen určité skupinky vojáků nebo speciální jednotky komando s kterou se musel splnit nějaký úkol. Někdy i přímo uvnitř budov.

Bojovou náladu doplňoval taky skvělej soundtrack a celkově ozvučení jednotek a jejich hlášky. Některý mam stále i po letech v paměti.

Další geniální kapitolou téhle hry jsou dneska už legendární videosekvence mezi misemi. K nim se nebudu moc rozepisovat, protože by to bylo na dlouho. I díky tomu měla každá jednotka svoje samostatný CDčko.

Určitě jsem na hodně věcí a detailů zapomněl, ale už nejsem nejmladší a nejlepší co může udělat člověk, kterej hru nezná je si jí zahrát. Tahle hra nestárne. Nevím jak ostatní, ale pro mě žánr realtime strategií skončil v době nesmysleného a nepřehledného přechodu do 3D. O to více si týhle hry i po těch letech cením.

Pro: Nestárnoucí grafika, jednotky, chytlavá hratelnost, zvuky, hudba.

Proti: Občas mi přišlo, že hra trošku cheatovala s návalem jednotek, ale to neni potvrzený:-)

+22
  • PC 80
Co vlastně napsat k Red Alertu, když vznikl o rok později než Command and Conquer a je to v podstatě totéž? Vítězná sestava se nemění, pokud něco funguje, tak také ne. Tvůrci vzal drtivou většinu z původní hry a prostě to předělali do retro stylu (válka mezi Sovětským svazem a Spojenci se odehrává v roce 1946).

Zůstal celý princip hry, většina jednotek i budov má svou retro podobu (místo obelisků světla tesla věže), místo tibéria je tu ruda (která naštěstí není toxická). Nechybí kampaně za obě strany plné filmečků, opět platí že jedna strana je brutálně silnější. Pathfinding se o fous zlepšil i když stále jsem měl pocit, že moje jednotky zkrátka vědí lépe jak já kudy jet. Umělá inteligence je opět stejné na naštvání - harvester jede na nejvzdálenější místo, ideálně tam kde do něj někdo začne střílet a pak si klidně sklízí a nechá do sebe pálit. Totéž jednotky, které stojí na místě a koukají, jak je někdo zdáli ostřeluje.

Co mě vyloženě sralo byl nehorázně cheatující soupeř. Lodičky, transporty či letadla přilétající odnikud nebo někde mimo mapu, takže si člověk nepomůže ani tím, když zničí letiště nebo přístavy. Na bugy jsem narazil jen jednou - to že se bez patche nepřehrávají některá videa.

Co je tedy nového? Námořní jednotky (Sověti mají ponorky, Spojenci lodě které můžou ostřelovat i pobřeží). Přibylo pár originálních misí, už to není z 90% jen dobyj základnu. Je tu i několik misí na čas, občas dostanete do rukou specialistku Tanyu, nebo procházíte nějakou budovu. Jak jsem říkal, opět je tu jedna strana silnější, tentokrát Sověti. Ultimátní tesla věže na obranu, ultimátní Mammoth tanky na útok. K tomu psi, solidní letectvo a jako vrchol Iron Curtain, která na chvíli znesmrtelní jednotku. Spojenci tahají za slabší konec, nejsilnější jednotkou je Medium tank, věžičky jsou k ničemu. Chronosféra, o kterou jde celou hru dokáže přenést jednu jednotku, což je k ničemu. Na druhou stranu loďstvo je lepší, v roli spojenců si vyzkoušíte i komando Tanyu, která zabije cokoliv na jednu ránu, no a jednotky jsou levnější.

Příběh obou stran je opět plný FMV sekvencí s živými herci a trošku zastaralých, ale stále působivých animací různých jednotek. Trošku mě zamrzelo, že některé tyhle animace se opakují víckrát za hru. Co se týče příběhu, je trošku ulítlý - Albert Einstein se vrátí v čase, aby zabil Hitlera, čímž Sověti ztratí soupeře a v roce 1946 se rozhoří bitva o Evropu. Zatímco kampaň na spojence je celkem o ničem - jsou tu dva nezajímaví generálové a Tanya, za Sověty je větší zábava. Sexy Naďa, Graděnko, Kukov všichni hrají své hry a nad tím vším je maniakální Stalin. Kampaň je plná zrad a vystihuje parádně éru, kdy lidský život v Sovětském svazu nic neznamenal.

Každopádně se Red Alert hraje víceméně stejně jako originální Command and Conquer, příliš změn nepřináší, ale to dobré - parádní hratelnost zůstává, takže znovu 80%.
+14
  • PC 80
K C&C: Red Alert jsem se dostal až nedávno, po tom co jsem zakoupil komplet sedmnácti her C&C. Primárně mě samozřejmě lákal druhý a třetí díl ale projíždím přece herní série od začátku.

S jedinou podobnou hrou, se kterou jsem se setkal byla Duna II, není se čemu také divit, protože je jejím předchůdcem. Bylo potěšující zahrát si strategii, která je mnohem více o přímém střetu, než o budování základny. Stop neustálému nakupování technologií, prostě jen přímo nakupovat neměnné válečné stroje.

Námět alternativní historie se mi také velice zalíbil, zvláště jednotlivé chytře vložené prvky. Budiž zdráv Alberte Einsteine...
A vkládané filmové pasáže, které mě ze začátku poněkud odstrašilovaly0, se nakonec ukázaly jako další kladný prvek.

Vzhledem k tomu, že jsem tuto hru hrál až osmnáct let od jejiho vydání, nestrávil jsem u ní tolik času a lépe se sní neseznámil. Na první hru mě poněkud nesedělo ovládání a celková nepřehlednost. Je sice pěkné, když se objeví nějaká nová speciální jednotka ale pokud nejsou přesně vysvětleny mechanismy a vlastnosti, je to na nic. Bohužel už nemám tolik času, abych u každé hry strávil desítky hodin a takovéto věci zjišťoval, tudíž pro mě některé mise byly zasékové, až nervy trhající.

Jako první díl Red Alert 80%

Pro: Dobrá strategie

Proti: Počáteční nepřehlednost a zmatenost. Absence vysvětlujících dat

+12
  • PC 95
Moje srdcovka:) Hrál jsem to dříve než původní C&C díly. Poprvé jsem to viděl v jedné herně, při pohledu na budovy v efektně se stavící animaci byl jsem úplně v šoku:) Bylo to ještě v době kdy jsem mohl sedět u půjčeného pc na příděl:) Bohužel vše osekané, ale stejně to na mě zapůsobilo, hrozně se mi líbil celý příběh a konflikt SSSR a Spojenců, Einstein, Tanya a spol., Hrál jsem to od začátku několikrát, protože verze byla naneštěstí vadná jak už to bývá, a ke konečnému dohrání jsem se dostal až nedávno se zakoupením celé kompilace First Decade, až jsem musel zatlačit slzu při myšlence, že ty samé mise hraju po nějakých 10 letech. Tenkrát i když jsem zrovna nehrál jsem přemýšlel nad taktikou, kdy co vyrobit atd. Mě to jako malého caparta chytlo, vždy jsem měl radši sověty s jejich letectvem, mammoth tankem a atomovkou, ale spojenci zase měli více jednotek a obranných staveb.

(edit 20.9. 2012) - smazal jsem vulgární popis mé nespokojenosti po dohrání v 2011 po mnoha letech kdy jsem byl zjevně rozladěn : ) Nechávám jen popis chyb, které jsem kdysi nepostřehnul a nevnímal.

- špatný pathfinding
- chyby v AI, nevyužívání max. dostřelu jednotek, opožděná reakce jednotek na příkazy
- harvestery z nepochopitelných důvodů jezdí těži na nejvzdálenější místo v políčku
- časté proklikávání, takže následuje opakování akce.

Pro: jednotky, grafika, filmečky, atmosféra

Proti: častá tupost jednotek, špatná AI, špatný pathfinding

+8
  • PC 90
První real-time strategie, kterou jsem kdy hrál...strávili jsme u ní s kamarádem desítky hodin kvalitní zábavy :) Pamatuju si, že jsme kolikrát ani nevěděli, co máme v daný misi dělat (ani jeden jsme tenkrát neuměli anglicky)...ale o to větší to byla sranda. Taky mám pocit, že to byla první hra, kde byly použitý filmečky natočený s živejma hercema, což dodávalo hře určitou váhu. Už jenom samotný intro muselo každýho přesvědčit, že se nebude jednat o žádný béčko :)

Pro: Hratelnost, rozmanitost misí, kvalitní zábava, video sekvence

Proti: nic mě nenapadá

+3 +4 −1