Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Command & Conquer: Red Alert

82
227 hodnocení Platformy
Žánr:
strategie > real-time strategie *
Forma:
freeware (dříve placená hra)
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
22.11.1996 PC
25.10.1997 PS1
27.03.2008 PS3PSP
Vývojáři:
Je rok 1924, Adolf Hitler byl propuštěn z vězení v Landsbergu v Německu, setkává se s Albertem Einsteinem, díky němuž je Hitler zlikvidován a Einstein se vrací zpět do padesátých let, odkud odcestoval v čase pomocí stroje Chronosféry zabránit druhé světové válce. Vytvořil tak ale alternativní realitu, ve které Sovětský svaz nikým neohrožen nabyl na moci a zabráním Číny značně získal na síle, rozhodl se podniknout invazi do Evropy, právě se rozhořela alternativní druhá světová válka a jedině spojené národy Evropy a Spojenci mohou zabránit nejhoršímu.

Command & Conquer: Red Alert je prequelem Command & Conquer a ukazuje alternativní historii, ve které válčí Spojenci proti Sovětskému Svazu. Obě strany mají rozdílné jednotky a tudíž strategii, budete ovládat tanky, pěchotu, artilerii, těžké tanky a mnoho dalších. Budete těžit, stavět továrny, elektrárny, kasárna, obranné věže a speciální zbraně hromadného ničení a válčit jak ve vzduchu, tak na vodě. Grafika je od prvního Command & Conquer vylepšena, samozřejmostí jsou animované a hrané sekvence dotvářející příběh.

Od léta roku 2008 je Red Alert k dispozici zdarma ke stažení jako freeware (upravená hra pro chod na WinXP).


Poslední diskuzní příspěvek

Jsem teď náhodou narazil na tuhle reklamu https://www.youtube.com/watch?v=7qPUrf_w1wo Pamatuje si to někdo ? :D Mám pocit že byla spolu s…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 95
No co napsat o mé nejoblíbenější strategii, která společně s warcraftem 2 znamenala moje první a zásadní setkání s žánrem realtime strategie. Moc negativ určitě nečekejte:-) Jak už v jiném komentáři bylo psáno, k red alertu jsem se dostal také dřív než k původním c&c.

Hlavní co mě v té době zaujalo, byla naprostá detailnost budov a jednotek sovětů a aliance díky SVGA grafice. Můžu říct, že i po letech když si hru spustím mi hra přijde pořád stejně pěkná což se u jiných i mladších her už říct nedá. Na mapě mě zaujala i přítomnost drobných civilních budov a samotných civilistů.

Jednotky a zvlášť ty ruský měli skvělej a rozmanitej arzenál. Už základní jednotka jako je pes, který jedním stiskem zabije nepřítele se v té době pokud si dobře vzpomínám u jiné podobné hry nevyskytnul. Mamut tank to je legenda sama o sobě. Špion, komando, inženýr, ponorky, stíhačky, jeepy, letadla to je jen hrstka parádních jednotek.
Ze staveb samozřejmě nemůžu zapomenout na obranou tesla věž. Kombinace tesla věží stačila k ubránění celé základny. Továrnu zásoboval harvester a z kasáren vylejzal jeden vojáček za druhým. Klasika stromu kdy další stavba otevírala nové jednotky a další stavby.

Gameplay byl jednoduchej. Neotravoval tisícem tabulek, ukazatelů apod. Vše se řídilo z pravé lišty. Stačilo kliknout ze seznamu na požadovanou jednotu nebo budovu a už se připravovala. Žádná věda, ale fungovalo to perfektně. I proto byla tahle hra velice oblíbená i v multiplayeru.
Většina misí byla o tom postavit základnu a zničit tu nepřítele. Co taky jinýho u strategie, ale čekat:-) Zpestření bylo pak ovládání jen určité skupinky vojáků nebo speciální jednotky komando s kterou se musel splnit nějaký úkol. Někdy i přímo uvnitř budov.

Bojovou náladu doplňoval taky skvělej soundtrack a celkově ozvučení jednotek a jejich hlášky. Některý mam stále i po letech v paměti.

Další geniální kapitolou téhle hry jsou dneska už legendární videosekvence mezi misemi. K nim se nebudu moc rozepisovat, protože by to bylo na dlouho. I díky tomu měla každá jednotka svoje samostatný CDčko.

Určitě jsem na hodně věcí a detailů zapomněl, ale už nejsem nejmladší a nejlepší co může udělat člověk, kterej hru nezná je si jí zahrát. Tahle hra nestárne. Nevím jak ostatní, ale pro mě žánr realtime strategií skončil v době nesmysleného a nepřehledného přechodu do 3D. O to více si týhle hry i po těch letech cením.

Pro: Nestárnoucí grafika, jednotky, chytlavá hratelnost, zvuky, hudba.

Proti: Občas mi přišlo, že hra trošku cheatovala s návalem jednotek, ale to neni potvrzený:-)

+22
  • PC 80
K C&C: Red Alert jsem se dostal až nedávno, po tom co jsem zakoupil komplet sedmnácti her C&C. Primárně mě samozřejmě lákal druhý a třetí díl ale projíždím přece herní série od začátku.

S jedinou podobnou hrou, se kterou jsem se setkal byla Duna II, není se čemu také divit, protože je jejím předchůdcem. Bylo potěšující zahrát si strategii, která je mnohem více o přímém střetu, než o budování základny. Stop neustálému nakupování technologií, prostě jen přímo nakupovat neměnné válečné stroje.

Námět alternativní historie se mi také velice zalíbil, zvláště jednotlivé chytře vložené prvky. Budiž zdráv Alberte Einsteine...
A vkládané filmové pasáže, které mě ze začátku poněkud odstrašilovaly0, se nakonec ukázaly jako další kladný prvek.

Vzhledem k tomu, že jsem tuto hru hrál až osmnáct let od jejiho vydání, nestrávil jsem u ní tolik času a lépe se sní neseznámil. Na první hru mě poněkud nesedělo ovládání a celková nepřehlednost. Je sice pěkné, když se objeví nějaká nová speciální jednotka ale pokud nejsou přesně vysvětleny mechanismy a vlastnosti, je to na nic. Bohužel už nemám tolik času, abych u každé hry strávil desítky hodin a takovéto věci zjišťoval, tudíž pro mě některé mise byly zasékové, až nervy trhající.

Jako první díl Red Alert 80%

Pro: Dobrá strategie

Proti: Počáteční nepřehlednost a zmatenost. Absence vysvětlujících dat

+12
  • PC 95
Moje srdcovka:) Hrál jsem to dříve než původní C&C díly. Poprvé jsem to viděl v jedné herně, při pohledu na budovy v efektně se stavící animaci byl jsem úplně v šoku:) Bylo to ještě v době kdy jsem mohl sedět u půjčeného pc na příděl:) Bohužel vše osekané, ale stejně to na mě zapůsobilo, hrozně se mi líbil celý příběh a konflikt SSSR a Spojenců, Einstein, Tanya a spol., Hrál jsem to od začátku několikrát, protože verze byla naneštěstí vadná jak už to bývá, a ke konečnému dohrání jsem se dostal až nedávno se zakoupením celé kompilace First Decade, až jsem musel zatlačit slzu při myšlence, že ty samé mise hraju po nějakých 10 letech. Tenkrát i když jsem zrovna nehrál jsem přemýšlel nad taktikou, kdy co vyrobit atd. Mě to jako malého caparta chytlo, vždy jsem měl radši sověty s jejich letectvem, mammoth tankem a atomovkou, ale spojenci zase měli více jednotek a obranných staveb.

(edit 20.9. 2012) - smazal jsem vulgární popis mé nespokojenosti po dohrání v 2011 po mnoha letech kdy jsem byl zjevně rozladěn : ) Nechávám jen popis chyb, které jsem kdysi nepostřehnul a nevnímal.

- špatný pathfinding
- chyby v AI, nevyužívání max. dostřelu jednotek, opožděná reakce jednotek na příkazy
- harvestery z nepochopitelných důvodů jezdí těži na nejvzdálenější místo v políčku
- časté proklikávání, takže následuje opakování akce.

Pro: jednotky, grafika, filmečky, atmosféra

Proti: častá tupost jednotek, špatná AI, špatný pathfinding

+8
  • PC 90
První real-time strategie, kterou jsem kdy hrál...strávili jsme u ní s kamarádem desítky hodin kvalitní zábavy :) Pamatuju si, že jsme kolikrát ani nevěděli, co máme v daný misi dělat (ani jeden jsme tenkrát neuměli anglicky)...ale o to větší to byla sranda. Taky mám pocit, že to byla první hra, kde byly použitý filmečky natočený s živejma hercema, což dodávalo hře určitou váhu. Už jenom samotný intro muselo každýho přesvědčit, že se nebude jednat o žádný béčko :)

Pro: Hratelnost, rozmanitost misí, kvalitní zábava, video sekvence

Proti: nic mě nenapadá

+3(4-1)
  • PC 95
Nezbývá mi než naprosto souhlasit tady s panem kolegou níže.Srdcovka i pro mně.U této hry jsem strávil opět týdny a týdny-po skončení obou kampaní ještě skirmish.První strategie v životě a bavila mě až neuvěřitelně.Obrovské množství věcí co lze postavit,vyrobit.Mise byli nápadité a pestré,pořád bylo co dělat.Moje asi nejoblíbenější mise je po infiltraci Tech centra,kdy s pár vojáčky musíte osvobodit jiné vojáčky a ukrást data a vypařit se v časovém limitu 20minut.Obcházení stráží,vozidel,ohnivých věží-vidím to dnes stále jako živé.Mise s Tanyou jsou vůbec zážitek.Ano a přesně-záviděl jsem SSSR letectvo a "bleskové věže" a psy,mamooth tank.Alies měli zase spoustu kulometných hnízd,dělových věží různého účinku-opravdu velké množství a bylo z čeho vybírat.A opravdu se dalo všechno využít,nebylo to tam jen na okrasu.Samozřejmě bugy-byli,jsou a budou,takže asi jediná vada na kráse.Hrané filmečky naprosto perfekt klasika-Stalin byl nejdrsnější.Příběh velmi motivující.SUPER hra.

Pro: Spooousta jednotek,filmečky,rozmanitost misí a úkolů,grafika,příběh.

Proti: Bugy,hudba,jednoduchá AI i na nejtěžší obtížnost.

+2