- Žánr
- Forma
- placená hra
- Rozsah
- samostatná hra
- Multiplayer
- ano
Tři postavy, zlodějka, kouzelník a rytíř, se v době temnoty a chaosu rozhodnou zmocnit tajemného objektu z Hvězdné akademie, před kterou příběh začíná. Všichni se k němu dostanou, avšak kvůli jeho moci jsou k sobě připoutáni.
Trine je plošinovka s úchvatně kouzelnou grafikou a propracovaným fyzikálním modelem. Ovládáte vždy pouze jednu z postav, přičemž každá má své vlastní schopnosti, které při hledání cesty a plnění logických hříček určitě využijete. Kdykoliv lze také přejít do kooperačního módu, kdy mohou až tři lidé u jednoho PC či konzole ovládat každý svou postavu.
24. července 2014 vyšla upravená verze hry s podtitulem Enchanted Edition. Ta přináší grafická vylepšení díky použití engine Trine 2, možnost ukládání pozice i v průběhu úrovní a online kooperaci až pro tři hráče. Součástí této placené edice je na PC navíc i verze Trine ve svém původním stavu, tedy bez těchto vylepšení.
Příběh třech hrdinů pokračuje v Trine 2.
Trine je plošinovka s úchvatně kouzelnou grafikou a propracovaným fyzikálním modelem. Ovládáte vždy pouze jednu z postav, přičemž každá má své vlastní schopnosti, které při hledání cesty a plnění logických hříček určitě využijete. Kdykoliv lze také přejít do kooperačního módu, kdy mohou až tři lidé u jednoho PC či konzole ovládat každý svou postavu.
24. července 2014 vyšla upravená verze hry s podtitulem Enchanted Edition. Ta přináší grafická vylepšení díky použití engine Trine 2, možnost ukládání pozice i v průběhu úrovní a online kooperaci až pro tři hráče. Součástí této placené edice je na PC navíc i verze Trine ve svém původním stavu, tedy bez těchto vylepšení.
Příběh třech hrdinů pokračuje v Trine 2.
Poslední diskuzní příspěvek
@Dunemaster (31.01.2017 22:22): ako píše Karas, Trine patrí k tým náročnejším a dlhším plošinovkám. Dohrať ju za jeden deň je ale rozhodne výzva :)
Nejlépe hodnocené komentáře
Trine je krásným důkazem toho, že aby byla hra dobrá, nemusí být originální. Stačí vzít něco, co už tu bylo a dovést to k dokonalosti.
Pohádková atmosféra Trine vás vtáhne do hry hned na začátku a nepustí vás až do konce. Celý poněkud pohádkově klišovitý příběh vypráví perfektně nadabovaný vypravěč, který atmosféru ještě umocňuje. Doplňuje ho při tom nádherná hudba, která vás provází i během samotné hry.
Už dlouho se mi žádná hra tak dobře nehrála. Ovládání je příjemné, vždy se mi podařilo udělat přesně to, co jsem chtěla. Puzzly, které musíte překonávat nejsou přehnaně složité a vždy se dají řešit více způsoby (většinou buď kouzelníkem nebo zlodějkou), jsou nápadité a rozličné. Pořád přichází nové a ani na konci se mi nezdálo, že by tvůrcům docházel dech a už nevěděli, jaké další tam dát. Fyzika funguje skvěle, díky čemuž každé řešení, které by mělo fungovat opravdu funguje.
S nepřáteli už je to trošku horší. Boje s nimi se ke konci stávají trochu rutinou, jsou stále stejní (kostlivec, kostlivec lučištník, kostlivec se štítem... no asi víte kam tím mířím) a je jich zbytečně mnoho. Jaký má smysl házet mi pod nohy další a další nepřátele, když rytíř je stejně zabíjí jednou ranou? S větší variabilitou nepřátel by mohla být i hra delší, což je moje další hlavní výtka. Dohrání mi trvalo jen něco málo přes 6 hodin a to je zoufale málo.
Grafika Trine je na špičkové úrovni, tvůrci měli opravdu smysl pro detail. Určitě se párkrát za hru neubráníte nutkání se na chvíli zastavit a kochat se nádherně zpracovanými levely. Jak už jsem psala, hudba je perfektní a skvěle doplňuje atmosféru hry. I teď během psaní tohoto komentáře ji musím poslouchat :)
Pohádková atmosféra Trine vás vtáhne do hry hned na začátku a nepustí vás až do konce. Celý poněkud pohádkově klišovitý příběh vypráví perfektně nadabovaný vypravěč, který atmosféru ještě umocňuje. Doplňuje ho při tom nádherná hudba, která vás provází i během samotné hry.
Už dlouho se mi žádná hra tak dobře nehrála. Ovládání je příjemné, vždy se mi podařilo udělat přesně to, co jsem chtěla. Puzzly, které musíte překonávat nejsou přehnaně složité a vždy se dají řešit více způsoby (většinou buď kouzelníkem nebo zlodějkou), jsou nápadité a rozličné. Pořád přichází nové a ani na konci se mi nezdálo, že by tvůrcům docházel dech a už nevěděli, jaké další tam dát. Fyzika funguje skvěle, díky čemuž každé řešení, které by mělo fungovat opravdu funguje.
S nepřáteli už je to trošku horší. Boje s nimi se ke konci stávají trochu rutinou, jsou stále stejní (kostlivec, kostlivec lučištník, kostlivec se štítem... no asi víte kam tím mířím) a je jich zbytečně mnoho. Jaký má smysl házet mi pod nohy další a další nepřátele, když rytíř je stejně zabíjí jednou ranou? S větší variabilitou nepřátel by mohla být i hra delší, což je moje další hlavní výtka. Dohrání mi trvalo jen něco málo přes 6 hodin a to je zoufale málo.
Grafika Trine je na špičkové úrovni, tvůrci měli opravdu smysl pro detail. Určitě se párkrát za hru neubráníte nutkání se na chvíli zastavit a kochat se nádherně zpracovanými levely. Jak už jsem psala, hudba je perfektní a skvěle doplňuje atmosféru hry. I teď během psaní tohoto komentáře ji musím poslouchat :)
Jako fanoušek The Lost Vikings jsem po Trine hrábl všemi deseti a rozhodně toho nelituju. Začnu tím, co mě na Trine zaujalo nejvíc a to je grafika. Pro tu mám jedno slovo - krásná. Už dlouho jsem neviděl nic tak příjemného na pohled, tajemného a roztomilého zároveň. Všude to svítí, poblikává, hoří pochodně apod. a člověka to občas až donutí se zastavit a kochat se.
I další věci na mě působily jako magnet. Sbírání zkušeností, hrátky s fyzikou, možnost řešení problémů více způsoby, hledání většinou mistrně schovaných truhel a získávání mocných artefaktů, to vše mě u hry drželo a nepustilo, dokud jsem ji nedohrál.
Bohužel je tu i pár záporů. Za prvé jsou to dost krvavé hardwarové nároky, za druhé až přehnaně častý respawn nepřátel a za třetí hyperfrustrující poslední level (ani ne tak obtížností, jako spíše špatně řešeným počátečním checkpointem, takže po každém neúspěchu se level loaduje znovu (!) a musíte běžet kus cesty zbytečně, po třicáté to opravdu naštve). Nicméně těchto pár neduhů mi nezabrání dát hře nadprůměrné hodnocení, tuhle gamesku fakt doporučuju.
I další věci na mě působily jako magnet. Sbírání zkušeností, hrátky s fyzikou, možnost řešení problémů více způsoby, hledání většinou mistrně schovaných truhel a získávání mocných artefaktů, to vše mě u hry drželo a nepustilo, dokud jsem ji nedohrál.
Bohužel je tu i pár záporů. Za prvé jsou to dost krvavé hardwarové nároky, za druhé až přehnaně častý respawn nepřátel a za třetí hyperfrustrující poslední level (ani ne tak obtížností, jako spíše špatně řešeným počátečním checkpointem, takže po každém neúspěchu se level loaduje znovu (!) a musíte běžet kus cesty zbytečně, po třicáté to opravdu naštve). Nicméně těchto pár neduhů mi nezabrání dát hře nadprůměrné hodnocení, tuhle gamesku fakt doporučuju.
Pro: Krásná grafika, hrátky s fyzikou, hledání artefaktů a vylepšování postav.
Proti: HW nároky, respawn nepřátel, zbytečně frustrující poslední level.
Herní výzva 2019 - Kategorie č. 7 - Severní vítr (Hardcore)
Rád poslouchám hudbu ze severských zemí lokalizovaných poblíž polárního kruhu, která se vyznačuje svébytností, originalitou a specifickým zvukem. Poté, co jsem si zahrál hru Trine z produkce finské firmy Frozenbyte, musím konstatovat, že magie chladného podnebí čaruje i oblasti herního průmyslu.
Trine, základní kámen dnes již čtyřdílné série, není nic jiného než pohádka. Sestavená z ingrediencí různých herních žánrů, nepřinášející žádné převratné inovace, ale která se neskutečně dobře hraje. Hrál jsem Enhanced Edition, tedy verzi s vylepšenou grafikou na enginu druhého dílu a pokud se nemýlím, tak s přidáním checkpointů v levelech. Jako bonus je připravena i možnost zahrát si originální verzi.
Příběhový podkres je v podstatě výplní. Hrajete za trojici hrdinů, rytíře, čaroděje a zlodějku, a tato trojice zachraňuje zemi postiženou silami zla před armádou nemrtvých. Každý z hrdinů, mezi nimiž si podle libosti přepínáte, disponuje unikátními schopnostmi, které si navíc postupně vylepšujete v RPG stromu dovedností.
Rytíř bojuje silným mečem a navíc nese štít kryjící ho před útoky. Zlodějka se může rychle pohybovat pomocí lana a na dálku likvidovat protivníky lukem. A mág čaruje čtvercové bloky, které na sebe může vršit a řešit tak puzzly. Ty jsou kromě likvidace nepřátel podstatnou součástí hry a využívají pěkně implementované fyziky.
Pohráváte si s houpačkami, výtahy, prostorovými objekty, občas aktivujete spínače. Přitom nástrahy designérů můžete vyřešit mnoha způsoby, využívajíce rozdílných schopností hrdinů. Cesta k vyřešení levelu je čistě na vás a vaší kreativitě se v rámci level designu meze nekladou. Na pozadí logických puzzlů likvidujete dotírající kostry různých variant, kterých je však poměrně málo. Naštěstí jako zpestření akce se objevují občas bossové.
Hra je neskutečně dobře vyvážena, checkpointy jsou v levelech dobře rozloženy a nečeká vás žádné frustrace. Hlavním tahákem je krásně propracovaná grafika a atmosférický soundtrack, dotvářející pohádkovou fantasy atmosféru. Vše hýří pestrými barvami, výraznými efekty, každá lokace je svébytně zpracována a příjemná na pohled. Trine je prostě krásným estetickým zážitkem.
Také hratelnost je zábavná a směsice logických úkolů a akčních soubojů bude vyhovovat každému hráči. Trine je tedy lahodným koktejlem vhodným zejména pro fanoušky logických plošinovek a užijete si skvělou zábavu bez zbytečné frustrace. Další díly série určitě vyzkouším.
Rád poslouchám hudbu ze severských zemí lokalizovaných poblíž polárního kruhu, která se vyznačuje svébytností, originalitou a specifickým zvukem. Poté, co jsem si zahrál hru Trine z produkce finské firmy Frozenbyte, musím konstatovat, že magie chladného podnebí čaruje i oblasti herního průmyslu.
Trine, základní kámen dnes již čtyřdílné série, není nic jiného než pohádka. Sestavená z ingrediencí různých herních žánrů, nepřinášející žádné převratné inovace, ale která se neskutečně dobře hraje. Hrál jsem Enhanced Edition, tedy verzi s vylepšenou grafikou na enginu druhého dílu a pokud se nemýlím, tak s přidáním checkpointů v levelech. Jako bonus je připravena i možnost zahrát si originální verzi.
Příběhový podkres je v podstatě výplní. Hrajete za trojici hrdinů, rytíře, čaroděje a zlodějku, a tato trojice zachraňuje zemi postiženou silami zla před armádou nemrtvých. Každý z hrdinů, mezi nimiž si podle libosti přepínáte, disponuje unikátními schopnostmi, které si navíc postupně vylepšujete v RPG stromu dovedností.
Rytíř bojuje silným mečem a navíc nese štít kryjící ho před útoky. Zlodějka se může rychle pohybovat pomocí lana a na dálku likvidovat protivníky lukem. A mág čaruje čtvercové bloky, které na sebe může vršit a řešit tak puzzly. Ty jsou kromě likvidace nepřátel podstatnou součástí hry a využívají pěkně implementované fyziky.
Pohráváte si s houpačkami, výtahy, prostorovými objekty, občas aktivujete spínače. Přitom nástrahy designérů můžete vyřešit mnoha způsoby, využívajíce rozdílných schopností hrdinů. Cesta k vyřešení levelu je čistě na vás a vaší kreativitě se v rámci level designu meze nekladou. Na pozadí logických puzzlů likvidujete dotírající kostry různých variant, kterých je však poměrně málo. Naštěstí jako zpestření akce se objevují občas bossové.
Hra je neskutečně dobře vyvážena, checkpointy jsou v levelech dobře rozloženy a nečeká vás žádné frustrace. Hlavním tahákem je krásně propracovaná grafika a atmosférický soundtrack, dotvářející pohádkovou fantasy atmosféru. Vše hýří pestrými barvami, výraznými efekty, každá lokace je svébytně zpracována a příjemná na pohled. Trine je prostě krásným estetickým zážitkem.
Také hratelnost je zábavná a směsice logických úkolů a akčních soubojů bude vyhovovat každému hráči. Trine je tedy lahodným koktejlem vhodným zejména pro fanoušky logických plošinovek a užijete si skvělou zábavu bez zbytečné frustrace. Další díly série určitě vyzkouším.
Pro: Krásná grafika. Atmosférický soundtrack. Zábavná mixtura akční a logické hratelnosti. Vyladěná obtížnost.
Proti: Neoriginální příběh. Chudá paleta nepřátel.
Na Trine jsem se chystal asi posledních deset let, a to i přes to, že takto "nové" hry vlastně vůbec nevyhledávám a běžně nehraji. Tragická počítačová sestava (rozumí se tím 6 let starý pracovní notebook) a moje posedlost tituly nejlépe z přelomu tisíciletí mi to nedovolila. Každopádně povedlo se, hru jsem rozjel dokonce na plné detaily a zde jsou moje postřehy těsně po dohrání.
Nezajímavý a stokrát viděný pohádkový příběh mi absolutně nevadil, v jiném podání si ho zde vlastně ani nedokáži představit. Hudební doprovod jsem znal již dříve jako samostatný soundtrack, který jsem si pár let zpět sehnal a pravidelně pouštěl. Prostě paráda, k tomu není co dodat.
Střídání tří hratelných charakterů přímo "za pochodu" mě nadchlo, hru jsem prosvištěl z osmdesáti procent za zlodějku, kouzelník mě taktéž bavil, především v pozdějších fázích hry, kdy už disponoval větším obsahem svého magického inventáře. Mám na mysli možnost vytvářet kostky, trojúhelníky a desky v množství větším než malém. Zato rytíř byl relativně nudný, stejně jako častý a zbytečný respawn nepřátel - tedy z velké části kostlivců. Zatímco se zlodějkou a kouzelníkem jsem se vždy snažil přijít na nějaké originální řešení průchodu skrze danou lokaci, s rytířem jsem neměl moc co vymýšlet. Ale jako mlátička OK.
Co mě poměrně dost naštvalo byla délka hry, respektive její krátkost. V době, kdy jsem si říkal, že bych mohl být tak zhruba v polovině, jsem se ocitl v posledním levelu, který je mimochodem úplně stejně těžký/lehký jako všechny předchozí. To, že by byla poslední mise až příliš tuhá nebo že bych ji musel opakovat 30x, to asi ne. Pokud chcete opravdu náročnou "skákačku", doporučuji můj oblíbený a nikdy nedohraný Captain Claw.
Závěrečné shrnutí: původně jsem čekal, že udělím ještě o nějaké to procento navíc, ale i tak se jednalo o velmi dobrý titul a docela se těším, až si někdy v budoucnu zahraji další díly ze série.
Nezajímavý a stokrát viděný pohádkový příběh mi absolutně nevadil, v jiném podání si ho zde vlastně ani nedokáži představit. Hudební doprovod jsem znal již dříve jako samostatný soundtrack, který jsem si pár let zpět sehnal a pravidelně pouštěl. Prostě paráda, k tomu není co dodat.
Střídání tří hratelných charakterů přímo "za pochodu" mě nadchlo, hru jsem prosvištěl z osmdesáti procent za zlodějku, kouzelník mě taktéž bavil, především v pozdějších fázích hry, kdy už disponoval větším obsahem svého magického inventáře. Mám na mysli možnost vytvářet kostky, trojúhelníky a desky v množství větším než malém. Zato rytíř byl relativně nudný, stejně jako častý a zbytečný respawn nepřátel - tedy z velké části kostlivců. Zatímco se zlodějkou a kouzelníkem jsem se vždy snažil přijít na nějaké originální řešení průchodu skrze danou lokaci, s rytířem jsem neměl moc co vymýšlet. Ale jako mlátička OK.
Co mě poměrně dost naštvalo byla délka hry, respektive její krátkost. V době, kdy jsem si říkal, že bych mohl být tak zhruba v polovině, jsem se ocitl v posledním levelu, který je mimochodem úplně stejně těžký/lehký jako všechny předchozí. To, že by byla poslední mise až příliš tuhá nebo že bych ji musel opakovat 30x, to asi ne. Pokud chcete opravdu náročnou "skákačku", doporučuji můj oblíbený a nikdy nedohraný Captain Claw.
Závěrečné shrnutí: původně jsem čekal, že udělím ještě o nějaké to procento navíc, ale i tak se jednalo o velmi dobrý titul a docela se těším, až si někdy v budoucnu zahraji další díly ze série.
Pro: hudební podkres, fyzika, grafika, vylepšování postav
Proti: herní doba, nepřátelé obecně
Téměř dokonalý zástupce žánru, který pomalu zaniká. Minimálně na komerční scéně ano. Trine mixuje to nejlepší z oldschool her plus přidává nějaké moderní prvky a tím dotahuje hru do velmi zábavné a svěží podoby.
Hra se tváří jako pohádka a je to pohádka každým coulem. Máme tři hratelné postavy - zlodějku, mága a rytíře. Každý je nepostradatelný a každý má svou významnou funkci během té veliké strastiplné pouti za osvobozením svých těl za zajetí artefaktu s obrovskou mocí - "Trajnu".
Prostředí je nadesignováno s citem a jednotlivé lokace jsou velmi propracované a některé doslova nádherné. Po grafické stránce není co vytknout. Co hru dělá tak skvělou je jednoznačně fyzika, která není jen pouhopouhým pozlátkem. Většina puzzlů a různých hádanek je právě s ní spojena a hratelnost je tak na opravdu jiné úrovni. Trine jsme hráli ve dvou na jednom PC a podobně jako Terminator Salvation na veliké LCD televizi. Rozhodně je lepší hru hrát ve více lidech, nejlépe ve třech. Pak se teprve projeví nutnost spolupráce. Hru dále vytahuje z průměru výborná pohádková hudba a roztomilý dabing všech tří členů party.
Mnohými kritizovaná poslední mise nás naopak dost bavila a jelikož jsme ji hráli na gamepadech, na které nejsme vůbec zvyklí, pořádně jsme se při ní zapotili. Délka byla, řekl bych, tak akorát. Rozhodně lépe, než kdyby lokace působily genericky. Takhle bylo stále na co koukat a každá oblast byla nečím jedinečná. 90%
Hra se tváří jako pohádka a je to pohádka každým coulem. Máme tři hratelné postavy - zlodějku, mága a rytíře. Každý je nepostradatelný a každý má svou významnou funkci během té veliké strastiplné pouti za osvobozením svých těl za zajetí artefaktu s obrovskou mocí - "Trajnu".
Prostředí je nadesignováno s citem a jednotlivé lokace jsou velmi propracované a některé doslova nádherné. Po grafické stránce není co vytknout. Co hru dělá tak skvělou je jednoznačně fyzika, která není jen pouhopouhým pozlátkem. Většina puzzlů a různých hádanek je právě s ní spojena a hratelnost je tak na opravdu jiné úrovni. Trine jsme hráli ve dvou na jednom PC a podobně jako Terminator Salvation na veliké LCD televizi. Rozhodně je lepší hru hrát ve více lidech, nejlépe ve třech. Pak se teprve projeví nutnost spolupráce. Hru dále vytahuje z průměru výborná pohádková hudba a roztomilý dabing všech tří členů party.
Mnohými kritizovaná poslední mise nás naopak dost bavila a jelikož jsme ji hráli na gamepadech, na které nejsme vůbec zvyklí, pořádně jsme se při ní zapotili. Délka byla, řekl bych, tak akorát. Rozhodně lépe, než kdyby lokace působily genericky. Takhle bylo stále na co koukat a každá oblast byla nečím jedinečná. 90%
Pro: kooperace, pohádková atmosféra, hratelnost, hudba a dabing, hrátky s fyzikou, nižší obtížnost
Proti: problémy s vhodným nastavením gamepadu, jinak opravdu nic důležitého
Pro: Atmosféra, hratelnost, grafika, hudba
Proti: Krátkost, nízká variabilita nepřátel