Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Trine 2

Trine 2: Director's Cut, Trine 2: Complete Story

07.12.2011
20.12.2011
21.12.2011
18.11.2012
15.11.2013
29.11.2016
18.02.2019
kompatibilní
81
240 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Trine bodovala svojou rozprávkovo krásnou grafikou, nápaditosťou a hrou s fyzikou. Hra obsahovala tri hrateľné postavy - čarodejníka, zlodejku a bojovníka. Hráč mohol prejsť hru sám, ale dôležité bolo prepínať postavy, každá mala iné schopnosti. Prístupný bol však aj co-op pomocou gamepadov na jednom počítači.

Trine 2 je očakávaným pokračovaním svojho predchodcu. Znovu ponúka nádhernú grafiku plnú detailov a nápadov, hru s fyzikou a tri postavy. Aj teraz máme možnosť si vybrať čarodejníka, zlodejku alebo bojovníka. Novinkou budú nové schopnosti hrdinov. Čarodejník dokáže ovládať slabších nepriateľov a hodiť ich do priepasti, bojovník môže hodiť svoje kladivo a zlodejka bude mať ľadové šípy, ktoré úplne zamrazia protivníka. Hra prináša podobných zlepšení viac. Opäť budú k dispozícii rôznorodé úrovne. Oproti prvému dielu, plnému kostlivcov, aj viac druhov nepriateľov a veľkých bossov, na ktorých budete musieť ísť trošku taktickejšie.

Veľkou novinkou je aj online co-op pre troch hráčov, takže sa nemusíte tlačiť s kamarátmi pri jednom PC. O rok neskôr vyšlo rozšírenie Trine 2: Goblin Menace, ktoré pridáva nové schopnosti a šesť lokácií.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 75
Trine 2 je zvláštní kousek. Na jednu stranu oplývá zábavnými a rozmanitými mechanismy, vyspělým fyzikálním enginem a překrásnou barevnou 3D grafikou, kterou i po 8 letech řadím mezi 3D plošinovkami ke špičce. Jenže i přes všechnu tu vizuální krásu je hra po všech směrech strašně generická. Stylizace do klasické pohádky je fajn, proti tomu nic nemám, ale samotné podání je takové... eeeh... nezáživné a moc to nedrží pohromadě. S úrovněmi je to podobné. I když vypadají na oko fakt moc pěkně, často jim chybí nějaký nápad nebo jednotná pointa. Všechno je to jen sled nahodilých výjevů a hádanek, které je sice zábava hrát, ale čím víc jich za sebou hráč má, tím více splývají v jedno.

Další podivností je prazvláštně nastavený checkpoint systém, ve kterém vlastně nejde vůbec prohrát. A ač nejsem ve hrách zatíženej na výzvy, Trine 2 mi přišel minimálně v první polovině až směšně jednoduchý. Ke konci trochu přituhlo, zejména pokud chtěl hráč sesbírat všechny dostupné XP potions a skryté truhly, ale i jejich získávání bylo, v tom lepším případě, o tom postavit komín z beden a vyskočit pro secret ke stropu, v tom horším prakticky dílem náhody čí glitchnutí fyziky, než že by designéři vymysleli nějakou komplexní hádanku, která má jasné řešení a potrápí mozek. Řešení puzzlů a hopsání po plošinkách zpestřují jednoduché souboje, které mi přišly o něco zábavnější, než v prvním dílu. Není jich moc, takže nezačnou prudit a ta fyzika je prostě cool.

Zním možná až příliš negativně, ale výše uvedené problémy hru v mých očích zbytečně sráží z jinak sebevědomého 90% hodnocení. Protože ono se to vesměs jinak příjemně hraje, je to vizuální kochačka a i přes všechna ta užitá klišé je vidět, že nadšení tvůrcům nechybí. O to víc mě mrzí výše zmiňované nedodělky a nepříliš šťastná designérská rozhodnutí.

Pro: krásná grafika, plynulá hratelnost, fyzikální engine (kapalina zejména), závěrečný bossfight

Proti: nezáživně odvyprávěný příběh, generičnost designu, neuspokojivý checkpoint systém a s tím spojená nedotaženost některých mechanismů, občasné zasekávání postav

+30
  • PC 80
Audiovizuálně naprosto úchvatný kousek, který je mnohem zábavnější než první díl a zároveň daleko méně frustrující (i když zase jsem se u toho kolikrát namíchla tak, že jsem si musela uvařit čaj z nového pytlíku). Taky pohádkový příběh je lepší i nepřátelé působí osobitěji. Ještě zkusím datadisk, ale trojku už s dovolením vynechám (mám jenom jedny nervy).

Pro: audiovizuál, pohádkový svět, hratelnost

Proti: potřeba vraždit roste s každým dalším nepřesným skokem

+26
  • PC 85
Oba díly jsou si více než podobné (rozdíly tam ale jsou), proto zde budu hodnotit oba dva.

První slovo, které mě po dohrání této série napadá, je slovo Pohádka! Pohádkové je zde opravdu všechno: Grafika (která vypadá úžasně i na slabších počítačích), příběh, postavy, hratelnost. Je úžasné vidět, že hra nemusí mít milionové rozpočty, aby byla výborná a královsky bavila. Možná mě hra bavila proto, že nemám s plošinovkami mnoho zkušeností a vždy jsem je bral spíše jako druhořadý žánr, který má to nejlepší za sebou. Trine mě vyvedl z omylu a už se na plošinovky nebudu dívat tak, jak kdysi.

Příběh není nic světoborného. Klasická pohádka. Podána ale tak, že si připadáte jako osmiletí fakani a nemůžete se dočkat, jak to dopadne. Tomu napomáhá jak vypravěč, tak hlavní hrdinové. Zatímco mi přišlo, že v 1 neměli příliš prostoru a moc jsme o nich nevěděli, ve 2 se spolu dokonce dohadují a člověk si hned příjde jako jeden z družiny.

Dvojka má také znatelně lepší hratelnost. V jedničce se postavy ovládali těžko. Zdálo se mi, že neustále padají z okrajů, kde by neměli spadnout, nedoskočí, kam by měli atd. Na tomhle je dvojka mnohem lépe. Zde nemusíte skočit jen doprostřed plošiny, aby jste nespadli. Konečně jsem zde plně využil i hák zlodějky. Možná to bylo nenabytými zkušenostmi, ale zdálo se mi, že v jedničce je ten hák téměř nepoužitelný. Zlodějka nikdy neskočila tam, kam jsem chtěl. Proto jsem v jedničce zlodějku skoro nepoužíval. Ve dvojce ale bylo vše napraveno a Zoja se stala i mou oblíbenkyní.

Co mi ale pro změnu ve dvojce chybělo, byly předměty a secrety. Jak již zde bylo zmíněno, v minulém dílu jste se k secretům dostávali těžko a museli jste použít hlavu, tady na ně narazíte cestou. A jelikož jsou zde secrety jen v podobě obrázku a básniček a ne předmětů, ztratíte nutkání je i všechny najít. Zdálo se mi, že je dvojka i těžší, co se hádanek týče. Je zde totiž mnohem víc prvku, se kterými musíte počítat (oheň, portály, proud vzduchu atd) a tak se hra stává variabilnější. Souboje jsou naopak lehčí. Checkpointy jsou skoro všude a tak můžete stát u nich a neustále se uzdravovat.

Shrnutí: Trine 2 je ještě o ždibínek lepší než jednička. Autoři se poučili z chyb a dostali jsme pohádkovou hru s pohádkovými postavami, pohádkovým příběhem, pohádkovou hratelností a pohádkovou cenou na steamu.

Pro: Postavy, hratelnost, logické úkoly

Proti: Mnoho checkpointů, absence předmětů a inventáře

+22
  • PC 90
Trine 2 je nádhernou pohádkou. Trojice hrdinů opět zachraňuje království, kdy vypravěč líčí putování této výpravy. A překrásné lokace které vytváří úchvatné scenérie, plné roztodivných zvířat, rostlin a nepřátel, vyplněné pastmi a mechanismy, a dalšími překážkami ke zdolání úrovně. Autoři konečně oproti jedničce vytvořili zajímavější a hlavně různorodější protivníky, přidali pěkné souboje s bossy, rozuměji vybalancovali systém checkpointů, a hratelnost ještě zlepšili.

Hádanky které nyní zapojují vícero možností, jako použití vody, ohně, vzduchu, trubek, portálů,dřevených beden a výbušnin, přináší svěží vzduch do zdolávání překážek. Sbírání lahviček pro zlepšení dovedností hrdinů, doznalo také změn, a jsou zde nové schopnosti a vylepšení. Rozhodně je krok dopředu v checkpointech, kdy už nemusíte v kuse dohrát jednu úrověň, nyní už je možno hru ukončit kdykoliv a vrátit se k poslednímu chekpointu. Souboje přesto že jsou až na druhém místě, nabízí zajímavé možnosti likdvidace protivníků, díky novým schopnostem, různorodějšímu prostředí a nástrahám které jsou všude okolo.

Grafická stránka hry je prostě uchvatná a překrásná, pohled na vycházející Slunce, noční les, rostoucí květiny, pláž s palmami a spoustu dalších, je kapitolou samo pro sebe. A k této pohádce to prostě patří. Nehledejte zde něco co zde není, Trine 2 je pohádkou, která sdělí a uchvátí svou nádhernou grafickou a stylovou stránkou hry. Tento zážitek si nenechte uniknout, vážně stojí za to.

Pro: Uchvatná grafická a stylová stránka hry, hudba, dabing, hratelnost a zábavnost, pohádkovost

+20 +22 −2
  • PC 60
Možná ze mě mluví až nekritické nadšení z první hry, ale popravdě nedokážu ze zdejších zlepšováků a inovací poukázat na nic, co by oproti dřívějšku bylo krokem dopředu a zároveň s sebou neneslo pytel problémů.

Grafická stránka přestala balancovat na hraně mezi pouťovým hnusem a staromilským zaprášeným pelem zašlého světa a skočila rovnýma nohama do toho nejhoršího kýče – všechno musí blikat, svítit, být jedovatě barevné a okázale nasvícené, aby bylo na první pohled jasné, jak hrozinky moc je to všechno pěkňoučké. O poznání horší hudba nabízí překvapivě málo originálních motivů, což se podepisuje na výraznosti jednotlivých levelů. Zapomeňte na to, že byste se v každém levelu dočkali nové úžasnosti typu Dragon Graveyard; teď vás čekají v polovině případů totožné strašidelné ruchy, prokládané nanejvýš variacemi na Crystal Caverns (Searock Castle je jimi při nejlepší vůli těžce inspirovaný a Icewarden Keep je obšlehnutá komplet celá).

Střídání nesouvisejících prostředí působí především v druhé polovině i kvůli nepřítomnosti mapy naprosto arbitrárně a nesmyslně a silně přispívá k dojmu, že se příběh odehrává ve vakuu a hra by se bez něj v pohodě obešla – což je paradoxní, protože pominu-li mizernou odvyprávěnost a nevysvětlené vržení do děje, které trvá několik úrovní, je tahle pohádka mnohem komplexnější a poutavější než zachraňování království z prvního Trine. Rozmanitost nepřátel sice vzrostla, jenže co je to platné, když většina z nich chcípe zcela totožným způsobem.

Především ale byla zničena křehká rovnováha mezi různými herními aspekty, tj. akcí, hádankami, obsesivním sháněním pokladů a XP a experimentováním s fyzikou, a těžce vychýlena ve prospěch hádanek, jejichž řešení je kolikrát otázkou nikoli logiky, ale náhody. Kdysi více méně dobrovolné fidlání s rébusy nyní přímo podmiňuje postup vpřed, a není tudíž výjimkou, když se člověk prostě zasekne, bez možnosti level prvně dohrát a ke komplikovanému místu se později vrátit. Značně zkrouhnuto bylo i množství použitelných řešení: často pokud nepřijdete na přesnou kombinaci jednotlivých postav a netrefíte to na milimetr a vteřinu přesně, jste zkrátka v háji.

S tím souvisí i omezení svobody při volbě strategie – zatímco dřív bylo jednou z možností používat určitou postavu jako dominantní a tím z každého dalšího zahrání udělat nový zážitek, zde je mnohdy nutné v přesném pořadí sáhnout po přesně té skladbě postav, jakou si developeři přáli. Osobně mám kvůli tomu nulovou motivaci zahrát si Trine 2 znovu, protože pokud se mi zrovna nechce shánět lidi do multiplayeru, budu hrát v podstatě jednu a tu samou hru.
+16 +17 −1