Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Star Wars: Dark Forces

Žánr:
akce > 1st person akce *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
15.02.1995
Vývojáři:
LucasArts
Ukradnúť časť plánov bola len jedna z úloh Kylea Katarna, žoldniera v službách Aliancie. Impérium sa nevzdáva a vo svojom boji proti Rebélii stále investuje do nových vynálezov. Jeden z nich onedlho okúsia obyvatelia jednej planéty – nový druh dokonalého vojaka, droida – vzniká pod vedením generála Mohca. „Dark Trooper“ sú nové experimentálne jednotky impéria, a Kyle musí zabrániť ich výrobe, a tak opäť pomôcť Aliancii v boji za slobodu.

Dark Forces priniesol do žánru trochu čerstvého vánku a spokojní boli nielen fanúšikovia Hviezdnych vojen. 14 misií zaviedlo hráča do všetkých známych kútov vesmíru Hviezdnych vojen. Cez pašerácky mesiac Nar-Shaddaa, Coruscant, Super Star Destroyer Executor alebo stretnutie so samotným veľkým Jabbom. Vďaka úspechu na hernej scéne sa hra dočkala aj druhého dielu, pod názvom Star Wars Jedi Knight: Dark Forces II.

Podpořte Databázi a kupte si hru přes Heureka.cz

Poslední diskuzní příspěvek

koudy_cz
koudy_cz

Malignus: no jasny, ale, když se vyskytne možnost, že jsem blízko, nebo zezadu, tak vždy vytasim pěsti :) na easy to není problém.


Nejlépe hodnocené komentáře


Je to jako Doom, není to jako Doom...? Přesně tuto debatu jsme tu před časem vedli, když jsem tuto hru rozehrál. Obdobná debata se vedla i v tehdejším dobovém tisku. Nebyla to ovšem recenze Jana Eislera ve Score, která mě přiměla změnit názor, ale skutečnost, že jsem si po mnoha letech pustil původní filmovou trilogii. A tak místo abych u hry vzpomínal na okamžiky z filmů, tak jsem si u filmů více a více vybavoval pasáže ze hry. A musím tedy zpětně uznat, že problém nebyl v prostředí Dark Forces, ale v mé chabé paměti.

A jen tak mimochodem bych také chtěl říct, že je to také skvělá hra! ;-) V první řadě mě oslovilo výborně dávkované tempo hry, kdy se v tom správném rytmu střídají akční pasáže s těmi logicko-průzkumnými. Takže ani jednou mi nepřišel na mysl, ten známý pocit: "OK, to už by stačilo, popojedem..." Příběh se nejprve propojí s prvním dílem (vlastně čtvrtým) filmové trilogie, ale pak si jde svou vlastní cestou. Nemohu říct, že by mě nějak zásadně oslnil, ostatně to se nestalo ani u filmů, ale ani mě nijak neurážel. Byl jsem rád, že tam je a že má každá mise nějaký cíl a nejde jen o tupé likvidování vojáků Impéria.

Nejde ani o tupou střílečku a občas musíte zapojit mozek abyste se dostali dál. Důkazem budiž třeba moje stěžování si zde v diskuzi na kritický bug a nemožnost dohrání hry, ze kterého se nakonec vyklubalo to, že jsem lama, která neumí použít plynovou masku. Pokud ovšem máte alespoň trochu otevřenou mysl a oči, neměly by logické překážky být zásadním problémem. Co se týká nepřátel, tak ani zde není schována žádná nepřekonatelná bariéra, i když pár bossů dokáže zadělat na problémy, ale hrajeme sakra akční hru, ne?! Cože, že jste to ještě nehráli? Tak koukejte vypnout všechny ty CoDy, Battlefieldy či jiné moderní "jakoakční" hry a běžte se podívat, jak má správná FPS vypadat.

Rád bych doporučil spuštění hry s DarkXl enginem, protože to přeci jen vypadá na dnešních sestavách mnohem lépe, než v DosBoxu. Bohužel to nemohu s klidným svědomím udělat, vzhledem k množství bugů, se kterými jsem se potýkal. Ale pokud máte dostatek trpělivosti, tak to za pokus rozhodně stojí a dohrát se to dá (teda skoro).

Pro: Výborný leveldesign, tempo hry, atmosféra, prostě FPS ze staré školy.

Proti: Zaměřování výše či níže postavených nepřátel (odstraněno v DarkXL použitím mouselooku, ale ten má zas jiné bugy).

+23+23 / 0

Na tuto hru mám naprosto parádní vzpomínky. Super střílečka s dobrou grafikou, navíc v hávu Star Wars = zábava zaručena. Části některých misí si dodnes pamatuji nazpaměť. Příběh byl super, jak už je u Star Wars zvykem a když jsem na konci viděl Vadera, jak kouká na vybuchující Arc Hammer, dostavil se pocit, jaký je nejen nepopsatelný, ale také neopakovatelný. Začátek kariéry Kyla Katarna se zkrátka povedl na výbornou.

Pro: Grafika, příběh, spousta zbraní, atmosféra, Star Wars.

Proti: V misích nešlo ukládat, což v kombinaci s jejich velkým rozsahem občas pěkně nakáklo.

+14+14 / 0

Když se mistři potrhlých adventur vrhnou na vážnou FPS. Tehdá to byla novinka, ale jen o pár později něco podobného udělali Legend Enterteinment. Vytvořily pár skvělých FPS a zkrachovali. Jenže, Star Wars je nesmrtelná značka. LucasArts zase bylo renomované studio. A udělalo skvělou hru.

Na Dark Forces je nejlepší design úrovní. Promyšlený do nejmenších detailů. Každá mise se odehrává v jiném prostředí. Každá má úplně jinou strukturu a jiné herní tempo. V tomhle ohledu byla ve své době daleko před konkurencí (Dooma nepočítám). Mise jsou hodně rozsáhlé, ale je jich jenom 14. Jako celek jsou ale skvěle zpracované. Je to perfektně uceléné. Asi aby hra nebylo moc krátká, tak se tady nedá savovat. Což v kombinaci z vyšší obtížností hru docela prodlouží.

Nedá se říct, že by Dark Forces příšel z něčím extra novým. Příběh, házení granátů, hádanky už předvedl o rok dříve System Shock. Dark Forces k tomu ale ještě přidal pořádnou akci. Je to primárně hodně akční střílečka a v občasných hádankách se nedají zapřít adventurní kořeny tvůrců. Jsou zábavné a dávají smysl. Dark Forces je skvěle vyvážený mix těhle prvků.

Zbraně jsou celkem fajn. I když jsem některé z nich snad ani jednou pořádně nepoužil. Miny jsou k ničemu. Zato skryté miny v lékárnách dost k naštvání. Slabá obdoba railgunu je také k ničemu, když to nezabije na jednu ránu granátníka. A taková ta zbraň, co střílí zelený koule? K čemu, když je tady blaster a samopal co střílí zelený kuličky. Hodně fajn je alternativní střelba z některých zbraní. Tím pádem se třeba dočkáte i jakési brokovnice a raketometu. Takže zbraní habaděj.

Někoho nemusí v pozdější fázi potěšit častý respawn základních nepřátel. K tomu málo lékáren a životů. Hra vás nutí se moc nezdržovat. Štvalo mě míření na výše postavené nepřátele. Zaměřovalo se to pod nohy nepřátelům do zdi. Často jsem takhle chcípnul nebo mi došly náboje. Zato příběh je pěkný a doprovází ho na tu dobu krásné filmečky.

DarkXL nebrat. Sice mouselock a grafika. Zato je to ochuzené o několik zbraní. Jednoho druhu nepřítele a dost snížená obtížnost. A to nemluvim o milionu dalších chyb, které hru hyzdí. Je to strašně nedodělané.

Pro: perfektní design úrovní, pestrost úrovní, střílečka s příběhem, animace, atmosféra

Proti: některé zbytečné zbraně, střílení nahoru, kratší herní doba, neviditelné miny!

+14+14 / 0