Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Corridor 7: Alien Invasion

Corridor 7

52
21 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 1st person akce *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
01.03.1994 PC
Vývojáři:
Oficiální stránky:
http://www.awegames.com/games/Corridor7.html
Corridor 7 je klasická FPS, odehrávající se v podzemní základně, které se, pomocí záhadného předmětu z Marsu, zmocní mimozemšťané a začnou zde budovat své pozemské útočiště. Jako elitní voják se dostanete do tohoto napadeného komplexu s cílem zničit onen záhadný předmět a samozřejmě celou nepřátelskou základnu se všemi jejími obyvateli, tím tak zabráníte mimozemské invazi.

Corridor 7 obsahoval několik ve své době nových přístupů k žánru FPS, zejména dobíjení munice a zdraví z terminálů na stěnách a používání infračerveného a nočního vidění. Ke splnění konkrétního levelu bylo nutné, podle stupně obtížnosti, zabít určitý počet nepřátel a až poté se otevřel výtah do dalšího patra. Hra obsahovala i deathmatch s možností hrát buď za vojáka nebo některého z mimozemšťanů. Ačkoli Corridor 7 vyšel několik měsíců po Doomu, graficky zaostával i za Wolfensteinem 3D, jehož modifikovaný engine využíval.


Poslední diskuzní příspěvek

jvempire: Dík. Wolf byl graficky hezčí a nebyl tak pekelně bludišťoidní. Na druhou stranu v něm nebyla mapka. Wolf měl líp nadesignovaný level.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 45
Corridor 7: Alien Invasion, alias za mých mladých let - C7ička, byla hrou, která mě ve své době dokonale dostala. Několikrát jsem sledoval, jak ji hraje starší bratr ale ve chvíli kdy jsem si to zkusil sám, byl jsem v koncích. Z celkové atmosféry jsem byl tak vyděšený, že jsem se radši rozběhl proti elektrickému plotu a zabil se. Vedle Spear of Destiny a Quake to tak bylo první seznámení s FPS, z těchto tří však nejděsivější.

S odstupem času je vidět jak je hra zaostalá i na svou dobu. Grafická stranka není z nejslavnějších, alespoň ji ale vynahrazuje rozmanité a děsivé vzezření jednotlivých monster.

Co se týká zbraní, vlastně se liší pouze v intenzitě a síle palby, množství munice, kterou spotřebovává. Za plus lze přidat zajímavosti jako armor, adrenalinovou injekci, či nášlapné miny, které může hráč využívat. Mapa která pak odkrývá prostory a zobrazuje pohyb monster, dokáže dost vyděsit, zvláště pokud se odkrývá pouze malá část v závislosti na pohybu.

Je velká škoda, že tento klon Wolfensteina, není schopen držet krok. Autoři přišli se zajímavými možnostmi (přepínání vidění v závislosti na neviditelných nepřátelích a prostředí).
Specifický healing, různorodý equipment, či futuristický vzhled nadchnou, to bohužel ale nestačí. První varovnou známkou je už úvodní animace. Tou poslední zase divný závěrečný boss.

Sice do atmosféry jednička, je ale tento paskvil pouze jednoduchým stereotypním bludištěm, vyplněným neustálým blouděním, bez jakékoli změny.
45%

Pro: Tutová atmosféra + několik zajímavých nápadů

Proti: Na svůj věk, nic extra

+8+9 / -1
  • PC 55
Herní Výzva. No Fujtajbl! Od tohohle jsem čekal ledascos. Velké bloudění, stereotypnou hratelnost, hnusnou grafiku, archaické ovládání. Ono to ale zas tak hrozné nebylo. Ano, ovládání se ani nedá pořádně nakonfigurovat. Hudba je nevýrazná a zbraně strašně ozvučené. Atmosféra je ale kupodivu docela hustá. Strašidelné zvuky kvílí v pozadí a vy se musíte mít pořád na pozoru, protože nepřátelé po vás jdou. Nezastáví je nějaké nicotné dveře.

Ufoni jsou pěkně ošklivý a pěkně se roztékají po zásahu. Někteří jsou neviditelní. Díky predátořím pohledu je ale zahlídnete. Může se to zdát neuvěřitelné. Mě tahle hra nějakým zvráceným způsobem bavila. Celý koncept totiž není jen o tom, najdi exit a vypadni. Tady do toho ještě celou tu úroveň musíte vystřílet. Je to teda pekelně bludišťoidní. Bez mapky bych to asi nedal. Často jsem se přistihl, že nekoukám na grafiku a tunely hry, ale jen na tu mapku.

Bavilo mě, že hra nedrhne. Je hodně akční. Musíte být ve střehu. Díky hledání zapomenutých nepřátel jsem si připadal jako lovec. Ke konci už teda na mě stereotyp docela šel. Naštěstí to nemá nějaký přestřelený počet úrovní. Hlavní boss a konec bylo teda megazklamání.

Hra má špatnou grafiku a na dobovou konkurenci nestačí. Na to ale není potřeba se dívat. Stačí mapka a nepřátelé.

Pro: koncept vystřílej úroveň, mapka, agresivní a pěkní nepřátelé, slušná atmosféra

Proti: extrémní bludiště, po chvíli stereotypní

+8+8 / 0