Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Tarhiel (03.03.2024 22:46): ty five star levely vypadají hodně dobře. Nejprve ale musím dohrát hlavní kampaň. Musím se trapně přiznat, že jsem se včera na YouTube koukal jak dál ve věznici:) což se mi dlouho nestalo. Je to fakt dobrá hra tyjo.
Tak výskúšané, Remaster je naozaj kompatibilný s Force Enginom, ale ten zatiaľ nepdoporuje HD asets, takže assety sú tam z pôvodnej hry, ale aspoň tie sprity zbraní majú ten pekný bloom efekt pri výstrele.

A cez FE idú spustiť aj tie mody, ktoré spomínal @Feidias (02.03.2024 18:37): Treba ich len vložiť do adresáru mods a pri daľšom spustení budú hrateľné v ponuke na záložke mods.
@Tarhiel (02.03.2024 18:42): koukal jsem na to jen zběžně, ale vypadalo to, že tam nějaké hvězdičkové hodnocení mají. Zatím jedu Force engine. Jestli je s remasterem kompatibilní, tak super!

Do diskuze: dal bych si celou sérii znova. Jen je to později už lightsaber fight. Je to taky dobré, ale já mám radši fps.
@H34D (02.03.2024 08:31): Remaster som si kúpil - nový level tam je, ale nie súčasťou hry, ale ako zaujímavosť z vývoja (spúšťa sa samostatne v menu a nie je dokončený - nie sú tam žiadne objectives, kľúč na konci je len textúra, ktorá sa nedá zobrať), je trochu ťažší, než ostatné (preto sa ho rozhodli nakoniec vyškrtnúť a nepoužiť), ale mapa je zaujímavá a niektorá prvky z nej použili v iných mapách.

Zpomrel som ta mlen raz a za nejakých 15-20 minút som ho mal prejdený.

Celkovo aj na pridané veci je tento remaster skúpy, ale to bude kvôli tomu, že sa veľa z toho asi nezachovalo.

Ak ste hru už hrali (ako ja pred rokom) a vlastníte ju, oplatí sa Vám skôr vyskúšať Force Engine a tento remaster kúpiť až v zľave. Ak nie, tak chodte do toho.

Jedinú výtku, ktorú voči nemu mám, že tam nie sú implementované quicksavy, rovnako ako vo FE - bolo fakt super môcť si vypnúť hru a na druhý deň pokračovať tam, kde som prestal.

Pre mňa hlavným dôvodom klúpy remastera bola podpora NightDiveu + predpokladám, že pri dobrých predajoch ich nejachú zremasterovať aj Dark Forces II (rovnako ako pri Turokovi), ktorý to potrebuje ako soľ, DF1 bola veľmi dobre hrateľná aj bez toho.
E@Malignus (02.03.2024 14:39): něco jako Duke Zone:)? To bych si i zahrál. Teda asi ne všechny:). Na YouTube je něco, ale nepátral jsem jestli se dají někde stáhnout. Zajímavé by ale byly i nové využívající rozšířené možnosti toho kex enginu.
Na remaster se hodně těším, ale souhlas, že cena přepálená, počkám si. Přidal jsem remaster jako novou hru do DH, doufám, že bude schválená. Myslím, že vizuální rozdíl je dramatický a je tam prý jeden level navíc, takže by to mohlo splňovat podmínku "nového obsahu".
Uprimne to nevyzera uplne ako najlepsi a najsrdcovejsi remaster. Imo to uz ked zapnem cez Force Engine vyzera teraz lepsie ako to co som videl v tom trailery. :)
@Paul (23.08.2023 13:23): Ja z ty kolekce hrál asi tři hodiny Jedi Outcast a je to tak na pomezí mezi portem a remasterem. Lepší rozlišení (1440p na PRO?), 60, trochu lepší textury, ovládání na gamepad, trofeje a tak. Nevim o kolik by vypadal lip nejakej remaster který by to měl přímo v názvu, asi o moc lip ne, to by museli udělat na novým enginu nebo tak něco.
@Paul (23.08.2023 12:06): Remasterovaný Darkforces II aj s datadiskom by som si nechal páčiť, omodovať a rozhýbať to bol údel, aj tak to nebežalo nejako optimálne.

Jedi Knight 1/2 to zrejme až tak nepotrebuje, resp. tam sa asi až tak nenamakajú. Ale rozhodne ním nepohrdem :)
@Charllize (23.08.2023 11:15): myslím remastery všech her v sérii, abych nemusel řešit mody a ini úpravy, a aby všechny hry podporovaly nativně controller i na PC a jely ve vysokých rozlišeních, a aby Jedi Knight konečně furt neskákal do windows při změně nastavení
@Tarhiel (11.02.2023 17:46): Dark Forces je IMHO jedna z mála her, kde dávají mechanizmy kolem životů opravdu smysl (např. nalézání dalších životů při podrobném procházení levelu). Ale uznávám, že sám používám třeba SaveState u konzolovek :-)
Tak som rozohral Dark forces na tom The Force Engine (v.1.08) a prvé dojmy parádne - už len tá možnosť savevnúť si hru kdekoľvek, ako v ktoromkoľvek modernom porte Dooma - na nezaplatenie :)
Díky oboum. Zkusím to dohledat. Ta hra je super, i když jsem se nikdy nebyl schopný dostat přes stoky.
Existuje k téhle hře něco jako verze z GZDoom? Zkoušel jsem to znova rozehrát, ale to ovládání mě štve.
@Filom3n (06.10.2019 00:26): Nedalo. Ale od začátku mise jsi měl tuším tři životy, takže smrt automaticky neznamenala konec mise. Navíc se v misích daly další životy nacházet a pokud jsi skončil s více než třemi, tak se ty nad tři přenášely do další mise.
@Malignus (komentář): Super komentář, až mám z toho chuť si hru zahrát. Jediná položka série Jedi Knight (dá-li se tam počítat), se kterou zatím nemám zkušenost.
@PRIVATE MARTIN (23.09.2018 08:56): No jednička byla bez problémů, mám to koupení kdysi dávno přes GOG. Trošku mi haprovala myš a vyskakování přes Alt+Tab (kvůli secretům), ale spravilo to spuštění přes Overlay. Dvojku jsem dohrál teď taky přes GOG a neustálý problémy s nahráváním pozic - nahraješ pozici ve hře, hra spadne. Takže znovu zapnout a už to jde v pohodě. A trošku je potřeba si pohrát s nastavením mouselooku, velikosti obrazovky a dalšími věcmi, jinak v pohodě.
@PRIVATE MARTIN (23.09.2018 08:56): Dark Forces je DOS hra, tam z 90% problemy nie su. DF patri medzi tie, ktore spustis s dosboxom bez problemov. Dark Forces 2 na druhej strane... Hmm, ja som naposledy niecco s tym vyrabal, len teraz uz neviem ci to nebolo len kvoli lepsie vyzerajucim modelom a texturam alebo to bolo kvoli tomu, aby som to pustil :) (je to par rokov dozadu co som si znova presiel celeho DF2 Jedi Knighta).

Tie modernejsie diely (teda Jedi Knight veci) su uz postavene na Quake engine, to sa vzdy nejako spojazdni, ak to nefunguje, ale s nimi som nemal myslim vobec ziadne problemy.
@koudy_cz (14.05.2017 00:03): Obávám se, že tak od 9 mise výš to neuboxuješ, zvlášť na Hard... Ale boxování mě taky bavilo. Obzvlášť rád jsem dával pěstí vojákům, kteří stáli moc blízko okraje ptesu a pak odskočili několik kilometrů dolů. :-D
A mně přišla pr*dell je boxovat pěstmi :D nevim jakou tam mám obtížnost (easy nebo normal), ale prostě to v dnešní hře moc není (typu CoD nebo BF), max tak nožem. Ale staré dobré pěsti to je aspoň sranda :D
@Všivák (komentář): Respawn nepřátel (ve slova smyslu znovuobjevování již jednou zneškodněných nepřátel) si vybavuji snad jen v jediném (tuším 11.) kole, kde bylo třeba otáčet chodbami kolem nějakého centrálního hubu a řešením bylo nastavit nějakou konkrétní konfiguraci.
@Malignus (12.05.2017 10:39): jj, když už má člověk hru trochu namemorizovanou, tak na Hard je to paráda. Hrál jsem postupně tuším
1) Normal a pár posledních na Easy
2) Normal
3) Hard a pár posledních na Normal
4) Hard

IMHO jedna z mála her, kde dává smysl nemožnost ukládání pozice v levelu (a je právě skvěle vyvážená pomocí životů).
@Všivák (12.05.2017 10:35): Já jsem to hrál 1. Easy, 2. Medium, 3. Hard a musím říct, že na Hard to byl skvělej zážitek. Už víš, kam jít a kde přiblilžně budou nepřátelé, ale jsou odolnější, zraňujou víc a je jich úplně nejvíc. :-D

Mimochodem, Jeron Fusion Cutter je dobrej na Gamorreany a čištění malých místností, zvlášť v sekundárním módu.
Dotáhl jsem to znovu do dvanácté úrovně. Původní verze je mnohem těžší, než DarkXL. Ten také hru osekává o některé druhy nepřátel, zbraní a předmětů. Jeho jediná výhoda je fakt ten mouselock.
@Phoenix (06.05.2017 09:42): Ahaaa tak je to jasný, já to ovládám myši, proto se nemůžu dívat nahoru a dolů, je to tam přímo napsaný, když bych to jel na klávesnici, tak pgup+pgdw, díky moc za návod, něco takového mi chybělo!
@Všivák (26.04.2017 08:49): to je fakt maras, rozehrál jsem to min týden, jen tak ze srandy a projel první 2 levely (na konci 2. jsem zjistil, že tam je i mapa :D) pak ještě chvíli v těch temných brcalech, ale pak jsem to vypnul. Jako dobrý no, vzpomenout si na ten pocit, jako když mi bylo cca 8 let a viděl jsem to poprvé.
Jen to ovládání už prostě nějak nemusím, nemůžu mířit a koukat nahoru a dolů, to mi hrozně vadí, přitom Wolfenstain 3D jsem paril jak zjednany hodnekrat a tam nejsou výškové úrovně vůbec.
@mazar1234 (25.04.2017 11:50): No jo, jsem slepej. Nastaveno. Dík. V DarkXL hlasitost hudby nejde nastavit.

A je to. Prcám DarkXL. Tolik chyb jsem nezažil. Je to fakt nedodělaný. Crashův výčet bych mohl ještě doplnit o zasekávání se o některé dveře nebo bedny s nutností se zabít nebo restartu. Co na tom, že nebudu mít mouselock. Co na tom, že už jsem ve dvanáctý misi.
@mazar1234 (16.06.2016 12:58): Neviem, vypol som ho hneď na začiatku, snáď to také hrozné nebude, lebo už v prvej úrovni som nemal náboje a musel som stormtrooperov boxovať ako Muhammad Ali (rip), ale v tej druhej som mal zase munície na rozdávanie.
Dostal som sa do 3 levelu a zatiaľ teda veľká spokojnosť. Nikdy som to nehral, ale aj dnes po 20 rokoch je to veľmi kvalitná fps.
V detenčním centru ten průlet ventilačními šachtami a výtahovými šachtami je dobrá vymyšlenina.
@Karasman (20.12.2015 15:33): Přesně tak, když si vzpomenu jak jsem tehdy dokázal prosedět hodiny u různých zádrhelů a ještě mě to bavilo. :D

Dneska už jsem zpohodlněl a nejsem ochoten tvrdnout 3 hodiny nad každou blbostí a raději kouknu do návodu. I když mám zvyk hledat řešení tak půl hoďky a až pak se vrhám na návod. A zčásti za to může i to že jsem navykl na dnešní hry které už jsou krapet jinde. Nemusí jít nutně o debilizaci ale prostě např. žánr FPS se někam posunul a odstranily se různé zbytečnosti a komplikace.

@Malignus (21.12.2015 07:20): Mě nejvíc mátlo že vývojáři v jednotlivých levelech celkem zhusta opakovaly celé chodby, takže jsem měl pocit že chodím furt dokola. Je fakt že ve většině případů jsem to zvádnul ale např. v tom levelu kde jdete osvobodit toho špióna jsem vytuhnul. Ta část je vlastně hodně dobrá a považuji ji za jednu z nejlepších z celé hry a ten design je taky hodně povedený. Čistý a přehledný ale jen než se dostanu k těm zavřeným dveřím, které nejdou otevřít zvenčí. Člověk se pak musí vracet na úplný začátek a absolvovat to úmorné martirium přes výtahové šachty. Tím to zkazily.
Vždycky jdeš z okraje do středu a pak zpátky. Nebo chcete ukazetele "Tudy k tajné továrně na zbraně"? Zas až tak moc velký bludiště to není. Já jsem vždycvky věděl, odkud kam se mám dostat, i když jsou vyjímky jako třeba Nar Shadaa nebo Imperial City. :-D
Hru jsem dohrál a není špatná. Jen jsem se stabilně ztrácel, a mapa mi moc nepomohla. Párkrát jsem se musel kouknout i na video abych věděl jak dál. Ovládání taky nebylo dvakrát intuitivní, ačkoli se na něj dalo zvyknout. Ale ten platforming je děsný a otravný. Největší mínus téhle hry je nepřehlednost, napy jsou zamotané a leveldesign komplikovaný (ale je to FPS z 95 tak co čekat) a když zmáčknu nějaký spínač tak časta nevím co to přesně udělalo a jestli se mi otevřela cesta dál nebo se objevil další čudel.
Před premiérou dalšího filmu jsem nainstaloval tenhle zajímavý kousek a překvapivě mě to hodně chytlo. Nevím čím to je ale tady mám radost pokaždé když zmáčknu blbý čudel nebo páčku a při zastřelení imperiála jsem v sedmém nebi. :D Akorát mě nemile rozhodila plošinovková pasáž na konci třetí mise.
Tak ještě přidám bugy, na který jsem včera zapomněl, ať je to komplet.

12) V desátém levelu se v jednom místě prochází mírnou levotočivou chodbou po jejíž pravé straně jsou ve zdi velké otvory a dělá to dojem jako by za tou zdí stál nějaký vlak nebo co. Samozřejmě jsem zkusil, jestli to nejde otevřít. Jenže jakmile jsem se přiblížil těsně k té zdi, zapadl jsem jakoby do škvíry, ze které se nedalo dostat. Nešlo vylézt, ani vyskočit, dokonce ani s pomocí F klávesy nešlo odsud vyletět. Jen jsem se vznášel nahoru dolů, ale dopředu nebo dozadu ani náhodou. Prostě jsem tam zůstal uvězněný a musel jsem spáchat s pomocí granátů sebevraždu, abych se respawnoval na checkpointu. Problém navíc je, že se v tý chodbě i bojuje, takže se mi tam při vyhýbání podařilo zapadnout i podruhé, když už jsem o tom věděl.

13) V posledním levelu je puzzle, kde pomocí pěti tlačítek ovládáte vertikálně posunující se bloky. Na těch blocích jsou jakoby škvíry, které musíte propojit abyste si otevřeli dveře v patře nad vámi. Na to jsem sice přišel, problém ovšem je, že v DarkXL ty textury dělají pěkný brikule, a nebyl jsem schopný to vyřešit. Musel jsem se kouknout na Youtube, jak je to v originále, a pak u některých bloků odhadnout v jaký výšce by měly asi být. Vůbec asi nejlepší je v tomto místě dřív než začnete hrabat na tlačítka, se kouknout do návodu, a přesně podle něj stisknout každý tlačítko tolikrát, kolikrát je to v návodu uvedený.

14) Drobnosti: Různě ve hře občas zlobí textury, hlavně na pohyblivých objektech, nebo typicky na tajných místnostech do kterých se dostanete granátem. Z venku se ve zdi objeví díra, ovšem jakmile vlezete dovnitř a otočíte se, tak díra nikde. Naštěstí zeď zůstává průchozí. Sem tam jsou zaseklý potvory, třeba závěrečnej boss se seknul v tom výtahu, ale střílel po mě statečně. ;-) Nicméně na hru to moc vliv nemá.


@Cobot (09.09.2014 22:59): Ono to sice vypadá mrtvě, ale zdá se že na tom furt pokračuje, i když má to jen jako hobby a dělá na tom ve volným čase a asi sám. Hlavně ale podle blogových příspěvků teď maká na předělávce Daggerfallu, kterou chce dotáhnout do bety. Takže DarkXL je v tuhle chvíli u ledu. Na blogu je sice poslední příspěvek z března, nicméně na fóru jsem našel nějaký autorův příspěvek ze srpna, že stále pokračuje, ale pomalu.