Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

World of Goo

83
231 hodnocení Platformy
Žánr:
logická > nezařazeno *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
06.10.2008 PC
13.10.2008 Wii
16.03.2017 Switch
Vývojáři:
Oficiální stránky:
http://www.worldofgoo.com/
World of Goo vychází ze studentského projektu Tower of Goo (Unlimited) pro projekt Experimental Gameplay, za kterým stojí právě lidé z 2D Boye. Základní princip zůstal nepozměněn, byl ale rozšířen o mnoho originálních nápadů do jednoho velkého celku.

Základem je vybudovat si cestu k cíli pomocí "míčků", které se kolem náhodně potulují. Cíl je zde reprezentován vyústěním trubky, která všechny Goo kuličky ve své blízkosti nasaje. Přitom každá úroveň přichází s novými nápady a způsob, jakým se lze dostat k cíli, je pokaždé trochu jiný. Jednou se staví věž, jindy most (s odkazem a vzdáním holdu hře Bridge Builder v misi "Ode to the Bridge Builder") nebo třeba provizorní balón. Nápadů je spousta a občas se zdá, že kreativita autorů nezná žádné meze. Každý level má navíc takzvané OCD kritérium (Obsessive Completion Distinction criteria = posedlost dokonalým dokončením), k jehož splnění je potřeba například dokončit úroveň s minimem tahů, v určitém časovém limitu nebo se stanoveným počtem "spláchnutých" Goo kuliček.

Graficky je hra pojata velmi originálně ve 2D enginu (vzhledově připomíná třeba LocoRoco na PSP) a hudební doprovod jemně dokresluje atmosféru hry a do jeho rytmu se také "pohupují" některé herní objekty. Například hudební doprovod v úrovni s větrným mlýnem je až dechberoucí.

Příběh se nese v duchu podobných logických hříček (stejně jako již zmiňované LocoRoco) a je velmi prostý, vyprávěný vždy jen několika větami (před a po misi či pomocí tabulí přímo ve hře).


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 90
Tower of Goo mě moc dlouho nebrala, ale World of Goo jsem si docela rychle oblíbil. Za prvé proto, že má parádní a stylové audiovizuální zpracování a za druhé proto, že už to vůbec není jen o stavění věže a rovnováze, ale o hledání řešení.

Koule slizu je potřeba dostat odněkud někam a tvůrcům se v každém z těch pár desítek levelů podařilo přidat do hry nějaký nový prvek, takže stereotyp se vůbec neobtěžoval dostavit. Levely jsou do jednoho originální a i grafický styl se často mění. V ohledech designu, ať už jde mechanismy, puzzly, grafiku, zvuky, hudbu, nebo laskavý humor, nemůžu téhle hře nic vytknout. Jedná se o profesionální promyšlený počin.

Při ceně $20 mě ale mrzela jedna věc. Respektive dvě - puzzly nejsou bůhvíjak náročné a cca polovinu hry jsem skoro vůbec nemusel přemýšlet nad tím co udělat. Výsledkem je, že i když je úrovní relativně dost, dá se hra projet v čase kratším, než bych za těch 20 dolarů uvítal. Prostě by mohla být ještě tak o polovinu delší. No. To je asi tak všechno.

Pro: stylová grafika, hudba, zvuky, originalní puzzly, zajímavé fičury, milý humor

Proti: nižší obtížnost, mohlo to být delší

+27
  • PC 95
Ke hře World of Goo můžu říci, že mě na doslova dostala. Představte si, ve světě kdy se stále zlepšují grafické enginy a vývojáří se předhánějí ,kdo co levpšího vytvoří, bombastickou "realistickou" 3D akci. Příjdou Kluci z 2D Boy a usadímě na pár hodin do křesla. (doslova). Hra je naprosto originální, levely jsou plné vždy nových nápadů a naprosto úžasná je hudba.
Jediným nepřítel ve hře je gravitace. :)

Pro: originální zábavné levely, hudba,

+17
  • PC 90
World of Goo je zajímavý počin, ve kterém mým hlavním úkolem bylo dostat co nejvíce kuliček, v co nejlepším čase, pokud možno s minimem tahů k trubce, jenž je následně nasála do skleněné nádoby, kde jsem si mohl své svěřence prohlédnout z blízka.

Sací schopnosti trubky se dalo využít při nestabilitě jakékoli stavby, takže když už jsem viděl, že se má konstrukce v nejbližší době zřítí, rychle jsem přistavěl ještě pár kuliček, aby se tak nestalo. Po ukončení sání samozřejmě most, věž, či jiný objekt většinou spadl do bezedné jámy, ale to mi už vůbec nevadilo, protože level byl dokončen.

Každý z mnoha levelů přichází s něčím novým, takže stereotyp se hře vyhýbá velkým obloukem. Navíc se neustále objevují koule s novou funkcí a stále legračnějšími zvuky a aby toho nebylo málo, k tomu všemu hraje příjemná hudba, která se mi doposud neoposlouchala.

Jediné zklamání mi přichystal závěr, protože jsem doufal v nějakou pekelně těžkou cestu k trubce, ale bohužel se tak nestalo a stačilo pouze nafouknout dvanáct balónků a přišly závěrečné titulky. Přesto jsem se u World of Goo parádně bavil a protože tento titul mohou díky nižší obtížnosti dokončit i méně zkušení hráči, nelze jinak než doporučit těm, co jej ještě nehráli.

Pro: zábavnost, sací schopnost trubky, neustálé novinky , zvuky, hudba

Proti: závěr

+17
  • PC 95
Audiovizuální zpracování s neobvykle vyprávěným příběhem vtiskává hře World of Goo jedinečnou atmosféru a samotným kuličkám silný charakter, který se většině ostatních tvůrců nedaří naroubovat ani na lidské postavy. Hratelnost je naprosto pohodová, bez jediného záseku. A to není způsobeno jen nižší obtížností, ale především perfektním do detailu vypiplaným game designem. Každou chvíli tvůrci na hráče chrlí vtipné nové nápady a přesto je vše intuitivní bez hluchých míst, kde byste se ztráceli a nevěděli co dělat. Žádné designérské nešikovnost a nedomyšlenosti, které by vám znepříjemňovali hraní. A kdo si přece jenom přeje opravdu náročnou výzvu, může se pustit do plnění OCD (Obsessive Completion Distinction criteria).

Zamrzí jen minimum drobností, jenž zaregistrujete spíše s opakovaným hraním. Výjimečně je trochu problém vybrat správnou kuličku z chumlu nebo při plnění OCD by neuškodila možnost odkliknout různé animace.

Je až neuvěřitelné, jak skvěle tvůrci využili jednoduchý koncept předvedený v Tower of Goo. Vyždímali jeho možnosti do krajních mezí, v případě potřeby se nebáli jít i za ně a stvořili tak povedené herní umělecké dílko. Pro mě nejlepší hra roku 2008.
+16
  • PC 85
U World of Goo jsem měl úplně stejné pocity, jako když jsem tenkrát stavěl mosty v Bridge Builder. Mastil jsem misi po misi a nedokázal jsem se od hraní odtrhnout. Občas jsem se teda vyvztekal, měl chuť vzít myš a třísknout s ní o stěnu, když se nějaká ta kulička překlopila někam do hajzlu, kam jsem nechtěl, ale jinak jsem si tuto hru opravdu parádně užil. A není to jenom o skvělém nápadu, který se mi tak zalíbil. Hezké je i zpracování, efekty, vrcholem je pro mě snad 2D svět, který mě i nesmírně bavil, a hlavně musím říct, že klobouk dolů i nad hudbou. Koho by kdy napadlo, že taková logická, v podstatě, jednohubka bude mít tak kvalitní hudební podklad. Jo…World of Goo je dobrý kousek. V rámci logických rozhodně to nejlepší, co jsem za poslední dobu hrál a nebo s čím jsem se tak strašně navztekal.

Pro: Vizuální zpracování, hudební doprovod, vtipné, neopakující se, nápadité

Proti: Relativně krátké

+16