Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 90
Tower of Goo mě moc dlouho nebrala, ale World of Goo jsem si docela rychle oblíbil. Za prvé proto, že má parádní a stylové audiovizuální zpracování a za druhé proto, že už to vůbec není jen o stavění věže a rovnováze, ale o hledání řešení.

Koule slizu je potřeba dostat odněkud někam a tvůrcům se v každém z těch pár desítek levelů podařilo přidat do hry nějaký nový prvek, takže stereotyp se vůbec neobtěžoval dostavit. Levely jsou do jednoho originální a i grafický styl se často mění. V ohledech designu, ať už jde mechanismy, puzzly, grafiku, zvuky, hudbu, nebo laskavý humor, nemůžu téhle hře nic vytknout. Jedná se o profesionální promyšlený počin.

Při ceně $20 mě ale mrzela jedna věc. Respektive dvě - puzzly nejsou bůhvíjak náročné a cca polovinu hry jsem skoro vůbec nemusel přemýšlet nad tím co udělat. Výsledkem je, že i když je úrovní relativně dost, dá se hra projet v čase kratším, než bych za těch 20 dolarů uvítal. Prostě by mohla být ještě tak o polovinu delší. No. To je asi tak všechno.

Pro: stylová grafika, hudba, zvuky, originalní puzzly, zajímavé fičury, milý humor

Proti: nižší obtížnost, mohlo to být delší

+31
  • PC 95
Audiovizuální zpracování s neobvykle vyprávěným příběhem vtiskává hře World of Goo jedinečnou atmosféru a samotným kuličkám silný charakter, který se většině ostatních tvůrců nedaří naroubovat ani na lidské postavy. Hratelnost je naprosto pohodová, bez jediného záseku. A to není způsobeno jen nižší obtížností, ale především perfektním do detailu vypiplaným game designem. Každou chvíli tvůrci na hráče chrlí vtipné nové nápady a přesto je vše intuitivní bez hluchých míst, kde byste se ztráceli a nevěděli co dělat. Žádné designérské nešikovnost a nedomyšlenosti, které by vám znepříjemňovali hraní. A kdo si přece jenom přeje opravdu náročnou výzvu, může se pustit do plnění OCD (Obsessive Completion Distinction criteria).

Zamrzí jen minimum drobností, jenž zaregistrujete spíše s opakovaným hraním. Výjimečně je trochu problém vybrat správnou kuličku z chumlu nebo při plnění OCD by neuškodila možnost odkliknout různé animace.

Je až neuvěřitelné, jak skvěle tvůrci využili jednoduchý koncept předvedený v Tower of Goo. Vyždímali jeho možnosti do krajních mezí, v případě potřeby se nebáli jít i za ně a stvořili tak povedené herní umělecké dílko. Pro mě nejlepší hra roku 2008.
+21
  • PC 90
World of Goo je zajímavý počin, ve kterém mým hlavním úkolem bylo dostat co nejvíce kuliček, v co nejlepším čase, pokud možno s minimem tahů k trubce, jenž je následně nasála do skleněné nádoby, kde jsem si mohl své svěřence prohlédnout z blízka.

Sací schopnosti trubky se dalo využít při nestabilitě jakékoli stavby, takže když už jsem viděl, že se má konstrukce v nejbližší době zřítí, rychle jsem přistavěl ještě pár kuliček, aby se tak nestalo. Po ukončení sání samozřejmě most, věž, či jiný objekt většinou spadl do bezedné jámy, ale to mi už vůbec nevadilo, protože level byl dokončen.

Každý z mnoha levelů přichází s něčím novým, takže stereotyp se hře vyhýbá velkým obloukem. Navíc se neustále objevují koule s novou funkcí a stále legračnějšími zvuky a aby toho nebylo málo, k tomu všemu hraje příjemná hudba, která se mi doposud neoposlouchala.

Jediné zklamání mi přichystal závěr, protože jsem doufal v nějakou pekelně těžkou cestu k trubce, ale bohužel se tak nestalo a stačilo pouze nafouknout dvanáct balónků a přišly závěrečné titulky. Přesto jsem se u World of Goo parádně bavil a protože tento titul mohou díky nižší obtížnosti dokončit i méně zkušení hráči, nelze jinak než doporučit těm, co jej ještě nehráli.

Pro: zábavnost, sací schopnost trubky, neustálé novinky , zvuky, hudba

Proti: závěr

+21
  • PC 95
Ke hře World of Goo můžu říci, že mě na doslova dostala. Představte si, ve světě kdy se stále zlepšují grafické enginy a vývojáří se předhánějí ,kdo co levpšího vytvoří, bombastickou "realistickou" 3D akci. Příjdou Kluci z 2D Boy a usadímě na pár hodin do křesla. (doslova). Hra je naprosto originální, levely jsou plné vždy nových nápadů a naprosto úžasná je hudba.
Jediným nepřítel ve hře je gravitace. :)

Pro: originální zábavné levely, hudba,

+20
  • PC 80
Existujú hry, ktoré si človek zamiluje hneď na prvý klik, alebo pre neho predstavujú oázu kľudu a pohody. World Of Goo si ma získalo presne tou pohodovosťou a jednoduchosťou, ktorá je podfarbená príjemnou hudbou.

Posledné 2 týždne som s hrou strávil niekoľko príjemných chvíľ. To neznamená, že je hra dlhá. Znamená to to, že som si hrou krátil voľné chvíle a šetril si ju na „neskôr“. Rýchlici prefrčia hrou za 4-5 hodín, ale v prípade pohodového hrania a nebodaj zákysu (v mojom prípade boli 3) si pripočítajte pár hodín navyše, pričom singleplayer nie je všetko.

Hlavná pointa je jednoduchá - pospájať guličky (hra je 2D, takže sú to vlastne krúžky, no nie ? :)) tak, aby sa dokázali napojiť na potrubie, ktoré vysaje zvyšné nepoužité guličky. Gameplay toho o hre povie oveľa viac.

Hra obsahuje približne 40 levelov a keď napíšem, že každý je v podstate iný, tak je to pravda a nič len pravda. Nie je tu žiadna recyklácia levelov a ako to tu už niekto v komentoch napísal, tak zopár zrecyklovaných levelov by hre určite nezaškodilo.

World Of Goo je tou hrou, ktorú človek prakticky nikdy neodinštaluje, lebo sa ku nej vždy rád vráti. Palec hore 2D Boys.

P.S. Chvíľu som zápasil s menším deja-vú – kde som videl podobný výtvarný štýl a spôsob rozprávania príbehu ? Napadlo ma Human Resource Machine, ale názov vydavateľa bol iný. Nakoniec som zistil, že za World Of Goo aj za HRM stoja rovnakí ľudia.

Pro: je to roztomilé a pohodové, príjemné puzzly, rôznorodosť levelov, jednoduchá ale milá hudba

+20
  • PC 85
U World of Goo jsem měl úplně stejné pocity, jako když jsem tenkrát stavěl mosty v Bridge Builder. Mastil jsem misi po misi a nedokázal jsem se od hraní odtrhnout. Občas jsem se teda vyvztekal, měl chuť vzít myš a třísknout s ní o stěnu, když se nějaká ta kulička překlopila někam do hajzlu, kam jsem nechtěl, ale jinak jsem si tuto hru opravdu parádně užil. A není to jenom o skvělém nápadu, který se mi tak zalíbil. Hezké je i zpracování, efekty, vrcholem je pro mě snad 2D svět, který mě i nesmírně bavil, a hlavně musím říct, že klobouk dolů i nad hudbou. Koho by kdy napadlo, že taková logická, v podstatě, jednohubka bude mít tak kvalitní hudební podklad. Jo…World of Goo je dobrý kousek. V rámci logických rozhodně to nejlepší, co jsem za poslední dobu hrál a nebo s čím jsem se tak strašně navztekal.

Pro: Vizuální zpracování, hudební doprovod, vtipné, neopakující se, nápadité

Proti: Relativně krátké

+19
  • PC 90
Kdo by byl řekl, že zkombinováním Bridge Buildera, mazlavých kuliček a poněkud podivné fyziky, vznikne tak šíleně návyková hra? Asi nikdo. Chytrý Kyle Gabler nejspíš zjistil, že takovou hru doposud ještě nikdo neudělal, tak proč by to nemohl být zrovna on...

A vskutku, zanedlouho vzniklo World of Goo. Hravé a pestré, plné veselých barviček... Hra plná skotačivých kuliček a záhadných říkanek. Avšak nenechte se zlákat tím, co tvrdí údaj na té úžasné krabičce! Tohle rozhodně není hra pro každého. Veškeré ty vaše skilly a bleskurychlé reflexy jsou vám tu k prdu. Tady totiž potřebujete fištrón.

Vše obalené do té úžasné grafiky a zvuků, kterými k vám promlouvá svět Goo skrze monitor! Všechno je to tak pěkné, uhlazené. Zkrátka dokonalé.

Není divu, že si Kyle může spokojeně pobrukovat, zlaťáky se mu sypou do kapes zcela zaslouženě.

Pro: příběh; hratelnost; hudba; pojetí; grafika; zvuky

Proti: poměrně krátké; krabicovka má nepochopitelně DRM

+16
  • PC 85
World of Goo navazuje na skvělou hříčku Tower of Goo, ke které přidává hromadu originálních nápadů. Teď už to není jen o postavení co nejvyšší věže, ale hra je rozdělena na levely. V každém levelu je úkolem dostat určitý počet Goo kuliček do "vysávačky". V cestě je samozřejmě vždy několik překážek. Obtížnost hry je kolísavá. Někdy je to lehčí, někdy i docela těžké. Hlavně je to ale nesmírně zábavné. WoG není hra sama o sobě logická, je to spíše o šikovnosti a předvídatelnosti fyziky.

WoG je originální indie hra, kterou by jste rozhodně neměli minout. Škoda, že je to hra docela krátká. 85%

Pro: originalita, fyzika, grafika, cena

Proti: krátké

+16
  • PC 85
Hra s velmi jednoduchým principem, která ale místy jednoduchá vůbec není. Vyzdvihnout musím především naprosto perfektní audiovizuální zpracování. Také je zde opravdu hodně pestrých levelů, takže hra není monotónní, i když prakticky děláte pořád to samé.

Jako oddychovka skvělá volba.

Pro: originalita, grafika, pestrost, hudba

+15
  • PC 90
Tahle hra mi udělal radost. Spíš než o zkoušce našich mozkových závitu je to o odreagování. Je to pro i proti, holt někdy neni nálada cosi vymýšlet. Audiovizuální stránka, různé nápady, design levelů to vše je výborné. Jediné co lze hodnotit záporně je krátkost.

Pro: audiovizuální stránka, jednoduchost

Proti: krátkost, jednoduchost

+12
  • PC 75
Trochu mě mrzí, že si Kyle Gabler opět hraje na veskrze originální hru a na spojitost s Bridge Builderem poukazuje pouze jednou úrovní, přestože si z Bridge Buildera půjčuje základní princip hratelnosti a dokonce i princip řešení "poslední" úrovně (Horizontal Transportation Innovation Comittee). Jinak ale World of Goo originální hrou je, především návrhem úrovní - míra recyklace nápadů v průběhu kampaně je minimální, tomu odpovídá krátká herní doba. Pěkná grafika úspěšně využívá jednoduché sprajty a různorodé vizuální efekty.

2009-10-16: Začal jsem hrát.
2009-10-17: Dohrál jsem kampaň, "764 Goo Balls", "05:55:13 time units" (několik úrovní jsem vyhrál opakovaně).

Pro: originalita úrovní, styl, hudba, intuitivnost ovládání

Proti: nepřesnost ovládání

+12 +14 −2
  • PC 90
World of Goo je jedna ze srdcovek, díky této hře (a Humble Bundle) jsem objevil krásy indie her. Hra je úžasná a okouzlující. Má skvělé logické hádanky a dokonce i poměrně nenápadně podaný příběh ve kterém nechybí nečekaný zvrat ke konci. Obtížnost hry je přesně akorát - některé úrovně jsou těžší, ale nejsou přestřelené a vždy se dají udělat. Pro extrémisty nechybí výzvy, nad kterými si už pořádně potrápí mozek. Z celé hry sálá hravost a veselost (a na ten vážný podtón v příběhu si musíte přijít sami). Ze srdce doporučuji.

Celkové hodnocení: Nářez

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2013 v angličtině na Steamu).
+12
  • PC 85
Kde mí oblíbení lemmings skončili, tady WoG pokračuje. Je vynikajíci snad ve všech směrech. Skvělá hudba, grafika, vtipné narážky a parodie. Čím dál šílenější mapy. Taky doporučuju oficiální web tvůrců který je pojat velice originálně.

Pro: originalita, vtip, hudba, něco jiného než dnešní "dojičky" EA

+10
  • PC 90
Nedohrál, ale skoro dohrál. Jsem zaseklý (květen 2011) level před koncem, mám zhruba 2/5 OCD a už jsem hru asi tak půl roku nezapnul.

Geniální nápad a také provedení nápadu. Roztomilá grafika a zvuky (líbí se mi styl). Též bych rád zmínil vtípky od Sign Paintera (do kterého se přítelkyně zamilovala). Příběh vůbec není prostý, je celkem komplikovaný a na dětskou formu si jen hraje. K tomu je v něm zakomponovaná i parodie na plno "real-life" věcí jako korporace, bída a lesk (kurtizán) a tak. Skvělá je i hudba, i když se některé tracky se časem oposlouchají.

Ke konci začíná houstnout a hraní je dost šílené. Předposlední level velice vybočuje (zapojení "barev" je hezké).



^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
KDY (poprvé/naposledy) -------- 2009 (2010)
KOLIK (hodin circa) ----------- 20
DOJEM (ano/hmm/ne) ------------ ANO
OBTÍŽNOST (pokud je/pamatuji) - N/A - 2/5 OCD
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Pro: Grafika, zvuky, hudba, zábava

Proti: Vlastně nic

+10 +11 −1
  • PC 90
Unikátní hra, která dokonale kombinuje Lemmings, Bridge Builder a pár dalších her. Ale nejen to, přináší i řadu vlastních nápadů. Ve většině úrovní musíte vymyslet vždy něco nového... vymyslet je silné slovo, hra se hraje skoro sama, vždy víte co musíte zhruba udělat a za jedno odpoledne je po ní. S variabilitou logických problémů přichází i pestrost a živost herního světa, kterému není co vytknout.

Co mise, to zážitek.

Pro: Osobitost, grafika, úrovně žijou, humor

Proti: Hra není až tak logická, jak se tváří, krátká

+9
  • PC 90
Jedna z mála her na mem notebooku, která je někdy pekelně těžká, ale každopádně pekelně zábavná a neskutečně originální level co level. Navrch nádherná stylizace a výborný hudební doprovod.....Jasná volba pro občasnou zábavu.

Pro: Originální, Grafika, hudba, délka

Proti: Fyzika je občas podivná

+7 +8 −1
  • PC --

Pro: Krásná kreslená grafika,malá hw náročnost,originalni napad a hlavne fyzika

Proti: tak trochu kratke,sem to dohral ani ne za 6 hodin

-5 +3 −8
  • PC 90
Originalita sama, a to ve všech směrech. Kyle Gabler skutečně umí (vytvářel grafiku, příběh a hudbu). Víc není co dodat.

Pro: Originalita, technické zpracování, hratelnost

-9 +1 −10