Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diablo: Hellfire

Žánr:
RPG > nezařazeno *
Forma:
placená hra
Rozsah:
rozšíření
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
24.11.1997
Vývojáři:
Synergistic Software
Hellfire je datadisk k Diablu. Nový příběh je do hry nenásilně implementovaný vedle hlavní linie a točí se okolo jistého démona Na-Krula pod Tristramem, kterého je nutno sprovodit ze světa.

Hellfire je datadiskem v pravém slova smyslu a přináší všechny věci, které bychom mohli předpokládat. Například nové lokace, zbraně, zbroje a nepřátele. Oleje na zbraně, které zvyšují statistiky, pár nových kouzel nebo různé kosmetické úpravy. Pokud máte rádi univerzalitu nebo si jen prostě nemůžete vybrat, který charakter rozehrát, můžete zkusit nové hybridní povolání mnicha.

Jelikož Hellfire vytvořil externí tým, nedostalo se mu ze strany Blizzardu takové pozornosti. Například nebyl vůbec podporován Battle.net.

Poslední diskuzní příspěvek

Tyrael
Tyrael

on celý datadisk je tak nějak o resistencích. V základní hře to hráč nemusel řešit skoro vůbec, jediný problém mohl nastat až v posledních…


Nejlépe hodnocené komentáře


Dlouhou dobu po dohrání původního Diabla (asi někdy v roce 2006), jsem se dozvěděl o existenci jeho datadisku od Sierry, a jako milovník této hry jsem se na něj ihned vrhl.
Hellfire na mě zapůsobil různorodě a vcelku mě bavil, i když jsou na něm zřejmé známky působení jiných vývojářů.

Datadisk je z těch datadisků, které jsou do hry vloženy (není novým aktem, či kapitolou), s tím přináší velké množství předmětů, kouzel, dvě nové npc, pár questů a nový charakter (po editaci text. souboru další dva).

Hellfire působí spíše jako soubor kosmetických změn, dokud se člověk nedostane do první nové lokace (království slizu). První co mě překvapilo, byli různorodí a velice nebezpeční nepřátele. Na monstra vyskytující se v nových lokacích (krypta a království slizu), nestačí vždy stejná věc. Za mága zkrátka musíte přepínat mezi ohnivými a bleskovými kouzly, za charakter typu Rogue zase musíte neustále unikat. A u válečných charakterů je nutná vysoká defense a rezistence.

Projítí těchto levelů je tudíž určitou výzvou a hlavně solidně pozvedne úroveň Vaší postavy, což je tak trochu chyba, protože po návratu na hlavní linii hry (například do pekla) už nemáte důstojného nepřítele.

Design nových lokací je docela povedený. Království slizu mi sice do Diabla moc nesedělo ale krypta je pastvou pro oči.
Výhodou datadisku je také to, že pohyb vaší postavy po městě, je zrychlen. Člověk si nyní může v každé nové hře zvolit obtížnost. Další projítí za starou postavu se tudíž nestává stereotypem, kdy si musíte dávat pozor až nakonci hry, nýbrž po celou dobu vás ohrožují adekvátní nepřátelé.

Nevýhodou je zase fakt, že hra updatetovaná o Hellfire nepodporuje Battle net.
A datadisk i když je do hry vložen konzistentně, působí na hráče, kteří byli zvyklý na původní hru, až příliš uměle, či nalepovaně.

Většinou hraju spíše hru s tímto datadiskem, protože prodlužuje celou herní dobu, přináší nové věci a hra je náročnější. Avšak absence původních vyvojářů na tomto datadisku je znát až moc. I tak je to ale pěkné zpestření pro milovníky této hry a aspoň máte šanci bojovat s dalším silným démonem. 85%

Pro: Zpestření, prodloužení hry, novinky.

Proti: Absence původního vývojářského týmu, trochu extravagantnější

+8+8 / 0

Na datadisk je to super. Jenže nechápu dvě věci; proč je Hellfire asi tak dvojnásobně těžší, než celý zbytek hry? A proč jsem naopak závěrečného Na-Krula smetl třemi ránami fireballem? Tato nevyváženost je mi záhadou. Co se týče změn - runy jsem nevyužil vůbec, nějak nechápu jejich smysl. Olejíčky jsou fajn, ale nevím, proč se nedají nakupovat (asi proto, aby pak někdo neměl moc ultimátní zbraň). Nová postava je takový paskvil. Čekal bych, že Monk bude něco mezi kouzelníkem a jakýmsi tichým bojovníkem, ve skutečnosti je to kombinace Warriora a Rogue. Jinak je to lautr to samé, co klasické Diablo, s tím, že design dungeonů je horší a méně přehledný. Je fajn, že ve městě je víc dungeonů než ten jeden a hlavně jsou tu protivníci Bone Demon, kteří se vyskytují ve třetím levelu v kryptě a zabití každého z nich (alespoň pro mě jako mága) bylo co do obtížnosti skoro srovnatelné se samotným Diablem - imunita na oheň i blesky a těžká resistence na magii. Řešil to akorát berserker a pak se vypořádat s tím posledním, co zbyl.
+8+8 / 0

Tento datadisk někomu může připadat jako "vylepšení původního Diabla" a někomu jako "Totální zprznění"

Já se asi přidám do první skupiny. Zprvu se zdá, že datadisk jen vylepšuje o úplný drobnosti (oleje, runy, nějaký nový kouzla)...

Největší novinkou je ale OSM nových pater. A to nejenom jakých... První se odehrávají v hnízdě přerostlýho hmyzu. Docela dobrá akce, boj s královnou... nebylo to špatné - plus minus originální.

Druhý a mnohem zajímavější prostředí, je crypta, kam jsem se dostal přes jeden hrob. Prvotřídní atmosféra... Brutální hudba, ocelový prostředí, neustále vyměňovat přes klávesový zkratky ohnivý a elektrický kouzla (jelikož polovina byla imunní vůči jednomu a druhá proti druhému), děsivá monstra a... Prostě jsem z toho byl úplně hotovej :)

Osm nových pater taky znamená: více zkušeností, postavu vypracuju na vyšší level a vydělám více prachů. Díky tomu jsem si poprvé dohrál Diabla za kouzelníka... Vlastně mi to dávalo více smyslu ("Jdu zabít zlého vládce, ale nejdřív si musím sehnat kouzlo apocalypse od jiné svině...") [i když toto dává smysl jen u kouzelníka].

Díky tomu se poslední pekelný patra daly zmáknout během pár hodin bez větších problémů. Akorát trochu tužší boj byl s Diablem a to i přes to, že jsem měl kouzlo Apocalypse - trvalo mi to skoro 25 minut, než chcípnul.

Tak jako tak, tento "diablo hack" se mi líbí a celkem dovedu pochopit, když někomu ne...

Pro: Různý nový drobnosti, postava chodí rychleji po vesnici, osm nových pater v originálním a nezapomenutelným prostředí, šílenec v kravím obleku :)

Proti: Your madness ends here, betrayer!

+7+7 / 0

Datadisk Hellfire přináší několik nových změn a vylepšení – nové itemy, 8 nových levelů, nastavení obtížnosti, rychlejší chůze ve městě atd.

Zásadní změnou bylo už zmíněné přidání osmi nových map, díky čemuž hráč získal další zkušenosti navíc. Jejich level design byl solidní. První 4 mapy se odehrávaly ve hnízdu jakýchsi brouků. Další 4 mapy zase v tajemné kryptě, která vás pohltila svou temnou atmsoférou.

Další zásadní změnou bylo přidání nových předmětů. Já jsem nejvíc využíval olejíčků na vylepšení dmg zbraně. Trochu zbytečné mi přišly runy. Občas jsem je využíval, ale já osobně bych se bez nich obešel.

Výše zmíněné novinky považuji za velký bonus. Co se mi ale brutálně nelíbilo byl nový quest „Cornerstone of The World“. Zpočátku jsem si myslel, že slouží pouze pro přesouvání předmětů z jedné postavy na druhou, ale zjistil jsem, že tento quest je v podstatě cheat. Předměty se pomocí tohoto questu totiž duplikují a aby toho nebylo málo, tak jdou tímto způsobem duplikovat pořád dokola. Takže by nebyl problém si zduplikovat třeba 100x elixír na obratnost nebo olejíček na zvýšení max dmg zbraně.

Další věc, která mě trochu zklamala, byla nevyváženost obtížnosti nového datadisku s obtížností Diabla jako celku. Nejtěžší část mi paradoxně přišla část v kryptě, kde mě příšery typu „Arch lich“ dávali obrovskou sadu. Přitom samotný souboj s Diablem mi přišel velice jednoduchý, protože jsem ho dokázal umlátit k smrti aniž by mi udělil 1 DMG (ok, možná mě trochu polechal a můj manový štít nějký malý dmg absorboval, ale celkově jsem z toho souboje vyšel se 100% zdraví).

Můj celkový názor na datadisk Hellfire je nejednoznačný. Na jednu stranu se mi líbí výhody, které přináší, na druhou stranu přináší výše zmíněné negativa, které v konečném důsledku ubírají na celkovém dojmu ze hry.
+6+6 / 0

Nevyvážené, nepropracované, nedodělané - nic takovýho by Blizzard nikdy nevydal: Proto mě omluvte za těch 55%...
-5+4 / -9