Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Command & Conquer: Red Alert - Counterstrike

64
12 hodnocení Platformy
Žánr:
strategie > real-time strategie *
Forma:
placená hra
Rozsah:
rozšíření
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
31.03.1997 PC
Vývojáři:
Westwood Studios, Intelligent Games (sekundární)
Red Alert: Counterstrike je první datadisk ke hře Command & Conquer: Red Alert. Přináší do hry 100 nových multiplayerových map a šestnáct scénářů, které nejsou příběhově ani jinak provázané a dají se spustit v jakémkoli pořadí.

Dále tu jsou 4 nové typy jednotek (např. zázračný pes nebo Tesla tank). Dalším přínosem je možnost zahrát si skryté bonusové mise z původní hry.


Poslední diskuzní příspěvek

ViRus: V hlavním menu v pravým horním rohu je něco jako reproduktor, tak na ten klikni pravým tlačítkem myši a drž u toho levý SHIFT. Doufám,…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
EDIT (4.3.2015): Tak jsem se nakonec k tomu vrátil a dohrál to komplet, když to tu Virus tak pochválil. A musím uznat, že tentokrát mě to bavilo mnohem víc. Asi jsem před tím neměl tu správnou náladu. Zvyšuji i hodnocení a odkazuji tímto na Virusův komentář. Ten můj starý tu sice ponechávám, ale aktuálně tak úplně nekoresponduje s mými aktuálními dojmy ze hry.

-------------------------
Opakuje se stejná situace jako u datadisku C&C Covert Operations. Ačkoliv mě přes všechny zápory základní hra dokáže bavit a táhnout až do svého závěru, u těchto datadisků tomu tak není, a není tedy tomu tak ani u Counterstriku.

On je to vlastně spíš Mission disk, protože kromě misí tady toho nového obsahu taky moc není. Asi nejzajímavější mi přišel Tesla tank, ale to je trochu málo. Největší problém tak spatřuji v nulový motivaci. Kampaň mě prostě dokáže táhnout a vím, že když tuhle misi nedohraju, i když mě moc nebaví, tak se ve hře dál neposunu.

Tady ale žádná kampaň není, a všechny mise jsou od začátku přístupné. Když vás jedna nebaví, v klidu si pustíte jinou, a nebo ještě další. Výsledkem většinou je, že po zahrání zhruba poloviny misí, mě to přestalo bavit celý. To samé jsem zažil i u zmiňovaného Covert Operations. Nicméně oproti němu má přece jen Counterstrike něco navíc. A to je krátká skrytá bonusová kampaň proti obřím mravencům. To je skutečně něco nového, zajímavého a za vyzkoušení to určitě stojí.

Pro: Bonusová kampaň proti mravencům; Pár nových jednotek, 16 misí pro fanatiky, Hromada multiplayerových misí pro ještě větší fanatiky.

Proti: Nulová motivace hrát.

+14
  • PC 75
Ač nemá první přídavek k Red Alertu opět příběhové pozadí, řadím jej k povedenějšímu rozšíření, než datadisk k C&C. A to hlavně díky novým jednotkám, které je možné stavět a jsou vskutku použitelné - taková ponorka s nukleární hlavicí byla lahůdka s ničivou silou, schopná potopit téměř celou flotilu, někdy i samu sebe. Nebo divize tesla tanků, ta byla schopná svou rychlostí a výbojem udělat s nepřátelské základny zemi nikoho během pár minut. Dalším pozitivem je samotná variabilita misí, kterých je po osmi za každou stranu.

Za spojence onen "nedějový" fakt ne zcela platí. Osm misí je rozděleno na tři "kapitoly", jež na sebe navazují. V misích Sarin Gas první dobijete základnu klasickým stylem "vybuduj bázi" (těžba, obrana, útok), v další části se nacházíte s hrstkou vyvolených v budově na výrobu sarinu, kde máte zjistit důležité informace a ukradnout náklaďák a potom závěrečné klání, kde díky informacím musíte zabrat všechny továrny na výrobu smrtícího plynu - takže návaznost. Sověti nic takového nenabízí, zato jsou zde mise, které se mi vryly do paměti chytrostí nepřátel a nápadem, jakým byly tyto mise vytvořeny. V misi Legacy Of Tesla jsou uloupeny plány MIGu, ten je poté spojenci modifikován a místo raket je upevněno na stíhačku malá nukleární bomba, jež je v krátkých intervalech po shození znovu naložena. Je rychlá, odolná a velmi špatně se proti ní braní a k tomu je vám dána zpočátku pouze hrstka jednotek a základna bez Construction yardu.

A tak bych mohl pokračovat u více jak 70% misí - jednoduše řečeno, bavil jsem se. To co dělá Cé&Céčko Cé&Céčkem zůstalo a bylo přidáno něco navíc. Bohužel zůstalo i pár negativních aspektů, řekl bych skoro klasika - někdy na nervi jdoucí pathfinding (katastrofální!) a občasná nelogičnost ovládaných jednotek, kdy místo toho aby tyto střílely s co možná největší vzdálenosti, v klidu si dojedou až k cíli a až pak spustí bandurskou. Častokrát se také stane, že jednotku zničí vlastní síly.

Pro: nové jednotky, někdy překvapující AI, za spojence "kapitoly"

Proti: opět pathfinding, myšlenkové pochody ovládaných jednotek

+9