Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Carmageddon

Carmageddon 64

79
249 hodnocení Platformy
Žánr:
simulátor > závodní simulátor *
akce > arkáda
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
30.06.1997 PC
08.10.1999 PS1
05.12.1999 N64
Vývojáři:
Stainless Games, Software Creations (N64 verze), SCi Entertainment Group (PS1 verze)
Oficiální stránky:
http://www.carmageddon.com
Jedna z nejkontroverznějších her všech dob, která se inspirovala americkým filmem ze 70. let Death Race 2000. V mnoha zemích hra obsahovala místo lidí zombie se zelenou krví, roboty nebo byla úplně zakázána. Nezáleží na tom, na jaké pozici dojedete do cíle (ukazatel pozice tam ani není) nebo jaký je váš výsledný čas. Záleží jen na tom, jak moc škody se vám podaří napáchat a kolik vnitřních orgánů spatří denní světlo.

Na začátku hry začínáte s určitým počtem kreditů, jedním autem a výchozí 99. pozicí v žebříčku jezdců. Postupně se propracováváte výš a výš a odemykáte nové tratě a auta, která můžete různě vylepšovat. Každý závod má několik kontrolních bodů a určitý počet okruhů. Vy máte stanovený časový limit, který ale rozhodně nestačí k dokončení závodu. Musíte tak získávat čas přejížděním chodců ve městě, krav na venkově, narážením do soupeřů a podobně. Vyhráváte nejen když dojedete do cíle, ale také když "sejmete" všechny chodce nebo zničíte všechny soupeře.

Tratě jsou velice různorodé. Jedná se převážně o městské okruhy s velkou volností, ale někdy zavítáte i do sněhem zapadlých vesniček nebo na venkovské cesty. Akcelerovaná 3D grafika dovolovala na svou dobu nevídaný systém poškození vozů a rozlehlé tratě.

Ve stejném roce ještě vyšel datadisk Splat Pack. Plnohodnotného pokračování se hra dočkala o rok později.


Poslední diskuzní příspěvek

Tak jsem si po dlouhé době zahrál verzi pro PSX. Bohužel musím konstatovat, že tahle verze je opravdu špatná. Je pravda že jsem si nostalgicky…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Můžeme obdivovat silná auta, ostřílené řidiče či nekompromisní policisty. Nicméně všichni víme, kdo je skutečným hrdinou - babička.
Ano, kolikrát jsme při jejím zahlédnutí zpomalovali, honili jí dvoukilometrovou rychlostí ode zdi ke zdi a děsili klaksonem. Její srdíčko to bohužel nevydrželo a do dalších dílů se již nedostala. Čest její památce!

Pro: Babička, bourání do jiných vozidel je účelem "závodu"

Proti: Postarší grafika, málo map, později relativně jednoduché

+23
  • PC 90
Carmageddon bych definoval dvěma slovy: Volnost a Masakr.

Volnost. Absolutní svoboda pohybu, jedete si kam chcete, můžete uplně ignorovat trasu závodu a jen tak řádit. Dál si každý může vybrat jak bude hru hrát, protože je hned několik možností jak vyhrát mapu. Buď odjet všechny kola projížděním checkpointů, ale kdo by se k tomu uchýlil, přece jenom se tím hráč ochudí o velkou část hry a navíc to je v každé jiné závodní hře. Mnohem zajímavější je hru dohrát ve stylu destruction derby a zničit všechny ostatní závodníky nebo pobít vše živé. Dokonce nemusíte na startovním roštu čekat na odpočítání závodu, ale za drobný poplatek kreditů vystartovat dřív.

Masakr. Hra vás odměňuje, vlastně dokonce nutí zabíjet bezbrané chodce za které dostáváte čas a kredity. Ale asi by to většina hráčů dělala i bez odměny, protože je to neskutečná zábava. A ty bonusy za styl, když se vám povedlo sejmout někoho ve skoku nebo třeba ve smyku... Nádhera.

Obtížnost je nastavena akorát, dobře se stupňuje a nezapomenu na poslední úrovně na nejtěžší obtížnost, kdy jste měli na startu 10 vteřin a 10 vteřin okolo žádného chodce až na "sebevraha s vlajkou", a vzhledem k obrnění jste si do soupeřů neťukli.

Jediné mínus má Carmageddon za absenci nějakého skutečného soupeře, jsou tam sice nějací závodníci, ale ty závod vyhrát nemůžou a rychlooprava a respawn vám zaručí nesmrtelnost, takže soupeříte jen s časem.

Pro: Volnost, masakr

Proti: Jediný skutečný soupeř byl čas

+18
  • PC 90
Tato hra vyvolává silné vzpomínky. Tenkrát kámoš ze základky, který u nás přespával přinesl nenápadné CD s nápisem Carmageddon, co to bude za blbost, řekl jsem si, a za chvíli jsem nestihl valit oči.

Žádné pošťuchování na předem nalajnované trati, ale drsné Destruction Derby na celkem rozsáhlé mapě, kde můžete jet kam chcete. Pokud teda máte dostatek času. A jak ho získat? Žádné honění Checkpointů, ale pěkně nakopat zadek soupeřům, anebo potáhnout pneumatiky kůží z místních obyvatel. Třeba již tu zmíněná babička s fofrklackama. Brutální, hnusné.........a neskutečně zábavné.

Ano, celkem se pak tratě začnou opakovat (nebo spíš oblasti, ve kterých se závod koná), ani úkoly žádné nemáte. Ale ta neskutečná řežba se dlouho neomrzí.

Grafika hry i ozvučení je skvělé, a hlavně hodně své. Zvuky a grafiku Carmageddonu poznám kdykoli :-)

P.S.: Tuto hru jsem hrál od svých 12-13 let, a následně se ze mne stal zodpovědný a rozumný řidič, to jen pro odpůrce herního násilí ;-)

Pro: Grafika, zvuk, zábava, ojedinělost.

+11
  • PC 95
Geniální nápad s geniálním provedením. Vzpomínám, jak jsem na tohle koukal s otevřenou pusou - byla to nádhera - samozřejmě myslim na tehdejší dobu grafiku. Obrovská mapa, model poškození, tisíce lidiček atd.. No prostě paráda. Na jednou věcí mi ale rozum zůstává stát - proč ještě není žádný pořádný next-gen remake pro konzole současné generace?
+10
  • PC 70
Áááá hle! Tady to všecko začalo, masakr, brutalita, destrukční derby, přejíždění chodců (i když jen 2D sprite obrázků... ale tak ve druhém díle zase vypadali jako krabice od mlíka, takže ok :-)...

Jelikož na druhý díl nedám dopustit, zajímalo mě, jak si stojí díl první, kterýmu jsem se úspěšně vyhýbal ve svých prvních herních začátcích. No a rozhodl jsem se trochu popsat svý dojmy :)

--Závody--
Lze vyhrát běžným závoděním, tedy objížděním tratí. Jak tu někdo psal, soupeři nemají šanci vyhrát. Takže celý závod je vlastně tak nějak podvod :). Nechápu, jak mohly mít některý tratě i 10 objezdů, když už po třetím objezdu sem se k smrti nudil...

Nebo místo závodění - a k tomu je určená celá tato hra, lze vyhrát zničením svých protivníků. Prostě destrukční derby. Ze začátku je to zábavné, to jo, ale narazil jsem tu na několik věcí, který mi prostě vadily! To jest chování aut - umělá inteligence AI.

- AI soupeřů--

Prostě někdy se chovali divně. Například nastala situace: potkám oponenta, rozjedeme se proti sobě, čelně se srazíme, kusy plechu odlítavají všude možně, jiskry padají na zem, prostě masakr - epic battle. Následně se soupeř třeba rozjel někam pryč. Jedu za ním a zmizí mi z dohledu. Dám mapu a zjistím, že je někde v prdeli na druhé straně celýho města. WTF?
Nebo jsem se šíleně rozjel proti soupeři a on proti mně taky, myslel jsem, že se srazíme - on ale na poslední chvíli uhnul, a tak jsme se minuli. Čuměl jsem jako blb a nechápal jsem.
Prostě občas mi soupeři furt někam zdrhali, jezdili dost podivně někam mimo a já nechápal, proč na mě neútočí a nejdou po mně.

Občas se v mapě vyskytne policejní auto. Otravný zabiják hratelnosti, řeknu vám. Zvláštní ale je, že jeho AI je naopak docela ok... dovede férově narážet, klidně se čelně srazíme, když jedeme proti sobě. Docela ok... Proč programátor nedal stejný chování i soupeřům? :)

Jinak soupeře někdy jde zničit i tak, že je prostě shodím do vody. No fakt... narazím do nich, potopí se a WASTED :)) Musím je tam ale dotlačit, pokud spadnou sami, objeví se někde náhodně v mapě.

--Síla soupeřů--

Stejně jako ve druhém díle mě trochu zarazila nevyváženost síly. Ze začátku celkem slabí soupeři, dál jsou ale tak veliký auta, který mi přišly nezničitelný. Dokonce i když jsem si auto vytunuil novějšíma součátkama, tak prostě jsem těm soupeřům nijak neubližoval. Někdy jsme do sebe vráželi snad hodinu a nic... Většinou mi nezbylo, než mapu dokončit objížděním tratě :)

--čas--

Otravná a zbytečná věc. Na druhou stranu jediná skutečná hrozba (jak tu někdo zmínil). Když jsem objel trať 9x a zbýval mi jeden objezd a prostě najednou začal docházet čas a já zběsile hledal chodce, abych ho přejel (za to se dostává čas), tak to byl fakt voprus... Nevím, možná bych ho dal víc, nebo něco...
Musel jsem často všechno nechat a jít nějakej čas nasbírat :/

--a jedem--

Povšiml jsem si, že výhled do dálky není moc velkej. Vlastně byl tak 3 metry, a dál už nic vidět nebylo. Díky tomu jsem se bál pořádně se rozjet... U závodní hry je tohle fakt důležitý... Proč nebyl větší výhled? Možná to tehdejší pc nezvládaly, ale pěkně mě to nakrklo.

-takže?--

No nebudu to protahovat. Zdá se, že první Carmageddon měl plno nedostatků. Jsem rád, že tvůrci to všecko dotáhli v druhém díle do konce. Jako mám respekt k této hře, ale nejméně to AI soupeřů mohlo být lepší... Hned by mě to možná bavilo až do konce (druhou půlku hry jsem pronudil)...

Pro: No co.. Je to prostě Carmageddon, závodní hra, která ale tak docela závodní není - spíše jde o destrukční derby a přejíždění chodců

Proti: AI soupeřů, čas, policejní auta, viditelnost jen do tří metrů, příliš velký počet objezdů tratě atd...

+10