Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Carmageddon II: Carpocalypse Now

30.11.1998
79
162 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Rok po vydání úspěšné "závodní" hry Carmageddon vychází druhý díl s podtitulem Carpocalypse Now, který s sebou přináší ještě více krve a brutality. Herní princip zůstal v podstatě stejný. Opět je vaším primárním cílem zničit ostatní jezdce a to co pokud možno nejtvrdším způsobem. Pomoci vám v tom může spousta nových zbraní a utilit, schovávajících se v bedničkách ukrytých všemožně po mapě. Vyhrát můžete ale i typicky závodně, kdy projíždíte vyznačené checkpointy podle pořadí, nebo vyvražděním všeho živého na mapě.

Hra oplývá na svoji dobu perfektní grafikou a výborným modelem poškození aut. Jako hudební doprovod k vašemu krvavému řádění byly zapůjčeny nahrávky od skupin Iron Maiden a Sentience, které skvěle dotvářejí brutální atmosféru celé hry. Hra je rozdělena do několika aktů, obsahujících tři typické tratě a jednu misi, ve které máte zadaný speciální úkol a pouze omezený časový limit. V každém aktu se objevují nové tratě a protivníci, jejichž zdemolovaná auta si můžete za jistý peněžní obnos po skončení závodu koupit.

Hra měla kvůli své brutalitě problémy s vydáním v některých zemích, a proto byli lidští chodci v některých státech vyměněni za zombíky a krev za jakousi zelenou hmotu. České republiky se toto omezení naštěstí nedotklo.

V roce 2000 se série dočkala třetího dílu.


Poslední diskuzní příspěvek

Dlouhé roky jsem měla Carmageddon v paměti, ale postupně jsem tomu přestávala věřit, jelikož se mi nějak nezdálo, že by mi rodiče do mé složky se hrami, povětšinou mírumilovnými nebo různými demoverzemi, dali rovněž toto dílo... A skutečně, není to falešná vzpomínka, opravdu jsem C2 jako malá hrála, dle souborů v pěti letech. Nebudu lhát, musela jsem se hned zeptat, co je k tomu vedlo nebo jak se to přesně stalo, ale nějak na to rodičové sami neznají odpověď a ani si tento titul nevybavují, že bych jej hrála, na rozdíl od jiných. Vskutku zvláštní, ale já si nicméně nestěžuju, nějak si nemyslím, že by mě to zkazilo či narušilo, naopak mě to o pár let později asi připravilo na to GTA:VC, heh... Ten disk se starými hrami jsem měla prohrabat už dávno, tady jsou neskutečné klenoty :D

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 75
Co nabízí Carmageddon 2? Stejné ovládání, v podstatě stejnou hratelnost, pár menších i větších novinek. Opět tu máte nějaké prostředí, v něm určitý počet pedestrianů (mnohem více než minule), oponentů (těch postupně přibývá) a nějaké ty checkpointy kdyby chtěl někdo závodit. Mezi oponenty přibylo pár ultra vypečených kousků jako letadlo, atomový a prakticky nezničitelný autobus či megalomanský náklaďák který zabere pomalu celou ulici. Stejně se to ovládá, je tu mnohem víc různých bonusových serepetiček. Opět jsem boural, ničil, zabíjel takovým tempem, až mi zásoba času vyskakovala někam ke 40 minutám, opět je to perfektní zábava.

Jelikož dvojka vyšla o rok později než první díl, grafika je k poznání, ale přitom o dost modernější a hezčí. Není to sice žádný zázrak, ale určitě to není hnus Fialovej, jak některé 3D pokusy z té doby. Je tu i nová hudba, na místo Fear Factory tu vřískají Iron Maiden což bude pro fandy metalu asi potěšující. Já osobně Maideny a vůbec většinu metalu nemusím, takže jsem to zhruba v půlce hry vypnul. Je tu opět vtipné intro (člověk kouká na ovečku co bude a ono... :D) a solidní outro, příběh tu opět neexistuje.

Mezi drobné novinky je možnost odkupu sešrotovaných aut (teď se přiznám, že nevím jestli to bylo v jedničce také nebo ne). Já každopádně hrál opět se základním autem. A opět upgradujete útok, obranu a pohon... přičemž tady to tvůrci zbytečně zkomplikovali. Nejenže potřebujete na upgrade peníze (a pak nemáte na nová auta), ale těch upgradu slotů je 30, odemykají se s postupem hrou a ještě je musíte najít. Hledat někde na věžích věži, střechách či na dně oceánů upgrade sloty se mi fakt nechtělo... takže jsem prostě použil cheaty k odemčení slotů. A nestydím se za to, Carmageddon není hra stavěná na exploring nemá na to ovládání, je to závodní hra/řežba a ne RPGčko, abych procházel každý barák.

Jedničce jsem vyčítal mírný stereotyp a autoři sami chtěli hru nejspíše trochu ozvláštnit. Máte tedy 10 epizod, v každé jsou tři závodní/bourací kola a to poslední kolo je úkolové. A tady šla zábavnost dolů. Tvůrci vystřelili obtížnost až do oblak... základ je pevný časový limit, který nejde rozšířit bouráním ani zabíjením. A zbytek tvoří sice originální, ale často nehratelné nápady na které hra není ovládáním prostě stavěná.

Příklady: V jednom kole máte zabít lidi v řídící věži letiště. Poblíž je rampa, ale ani po 100 skocích se mi tam nepodařilo trefit - buď sem letěl na střechu, nebo spadl před ní. Řešení? Musíte si zajet pro elektro zbraň, dojet a skočit k věži a blesky se o to postarají samy... na to jsem ale musel konzultovat youtube. V jiném kole ničíte zařízení lodě. Paluba plná kanónů, pak další v podpalubí. Pak si zajedete do dalšího podpalubí zničit reaktor, posbíráte bonus "klokaní skoky", musíte se vrátit na palubu s časovým limitem na štíru - a sérii skoků se trefit na kapitánský můstek a zabít admirála! Problém je že, že skoky jsou na haluz, máte tak dva pokusy a když se to nepodaří, tak můžete misi jet znovu. A hodně štěstí až se budete snažit za 7 minut zničit 12 policejních aut.

Těch příkladů je více, v podstatě každé úkolové kolo se ze zábavného ničení mění na nekonečnou frustraci, kde zábavnost klesá hodně rychle. Ano nápady jsou tam často originální, ale není to podle mě zábavné hrát. Jinak je dvojka skoro stejně dobrá jako první díl.
+15
  • PC 90
První díl nasadil laťku zatraceně vysoko. Ale dalo se odolat dvojce, na kterou jsem viděl dodnes nezapomenutelnou reklamu se slovy - "Víte, kolik krve má slon?"

Ale začnu opět kritikou. Dvojka kráčí dál s několika inovacemi, ale ne vždy k lepšímu. Zaprvé to je rozdělení na kapitoly (což by nevadilo), ale každá obsahuje misi, které se prostě musí dojet pro další postup a ty jsou skoro ve všech případech neskutečně otravné (a to by vadilo). Závod na 3 kola bez jediného človíčka? Dejme tomu. Likvidace satelitů na střechách docela ušla nebo likvidace obřího náklaďáku v zábavním parku byla dost adrenalin. Ale jinak to byly spíše frustrující kousky - hlavně mise na letišti, kdy jste se museli v šibeničním limitu trefit do řídící věže - tu jsem nenáviděl tak, že jsem se snížil k cheatu.

Dále upgrady auta. Nestačí jen kredity, ale musíte na vylepšení mít i sloty a ty se zatraceně těžko hledaly. Takže nebyla výjimkou situace, že jsem měl nastřádáno půl milionu, ale nové sloty nikde. V dnešní době už by mi nevadilo se courat po mapě a hledat každý kout, ale tenkrát mě to dost otravovalo. Navíc volné sloty byly ve většině případů na skoro nedostupných místech, takže i když jsem je našel, ještě dalo dost práce s k nim vůbec nějak dostat.

Ale když pominu toto, tak vším ostatním se hra blížila k dokonalosti. Mapy obrovské se spoustou míst k vyblbnutí, jet se dá skoro kamkoliv. Stejně jako v jedničce 3 varianty výhry závodu (vždy jsem preferoval likvidaci všech soupeřů). Krásně šílené dočasné bonusy. A dodnes jeden z nejlepších modelů poškození. Taky se vám někdy povedlo auto rozpůlit, ale protože v té půlce zůstal motor, tak ono pořád jelo? :-)

Graficky to sice bylo early polygon 3D a hra nevypadala nijak zázračně, ale paní hratelnost to bohatě vynahradila. Auta soupeřů ohnutá do pravého úhlu a stále se snažící vás zlikvidovat, to prostě mělo svoje kouzlo. Nebo ten pocit, když jsem sebral electro bastard ray a rozpálil to do oblastí, kde bylo hodně lidiček. Bzzzzzz... :-)

Druhý Carmageddon sice po vizuální stránce trochu zestárl, ale v zábavnosti je pořád v těch krásných pubertálních telecích letech.

Pro: skvělé mapy, model poškození, skoro nekonečná zábavnost

Proti: otravné mise, sloty na upgrady

+12
  • PC 85
Strašně zábavná hra. Velký výběr aut, možnost editace hry v poznámkovém bloku, různorodé a rozlehlé lokace. Jediné co mi opravdu vadilo byly skřeky masakrovaných lidí. ÁÁÁ AAA, jak nějaké zasrané vrány. Lokace na horách neměla chybu! V jaké závodní hře mužete jet v bobové dráze, nebo skákat jako Janda z můstku. Další zápor byla jízda pod vodou. To se nedalo nazvat jízdou. Většinou jsem přejížděl mise tak že jsem zničil všechny soupeře. Ale jakmile jsem získal mapu, na které se ukazujou lidi, začal masakr a já jsem zabil všechno živé v levelu.

Pro: Makabrózní velkolepá masakrace všeho živého i neživého!

Proti: Skřeky lidí

+10
  • PC 85
Carma 2 mne dostala ještě víc než jednička. Prostředí a vozidla vypadají lépe, i když lidi naopak vypadali podle mne lépe možná ve spritech v jedničce, přeci jen rok 1997 a grafické akcelerátory dokázaly, jak tu bylo trefně vystiženo, vykreslit spíše krabice od mlíka. Ale létající údy to napravily. :-)

Úkoly po třech závodech dokázaly rozbít jednotvárnost závodů, množství vozidel, které můžete vymlátit ze soupeřů zaručí různorodost ke zkoušení řidičských dovedností...

A opět ta zábava při vymlacování duší soupeřů je těžko překonatelná. Ale trochu mi chyběl závodník/závodnice koukající na mne za jízdy z monitoru :-)

Pro: Grafika (na svou dobu), zábava, neotřelost.

+7
  • PC 85
Nemám rád preteky áut. Nemám rád autá. Lenže táto hra ponúka možnosť dokončiť level aj pozabíjaním všetkých ľudí a takáto možnosť sa neodmieta (v každej mape sú ich stovky, čiže je čo robiť). Bez najnovších patchov by som to ale nehral.

Pro: Možnosť vypnúť zvieratá v hre.

Proti: Nezmyselná gravitácia a s ním spojená ovládateľnosť auta.

+2 +3 −1