Postavu strýce Edwina a dvě vložené povídky ve hře namluvil americký spisovatel William Burroughs.
Poslední zajímavosti
Mafia III
V misi, kde máte dostat učetního mafie, Donovan zjistí skrze odposlech, že kód k sejfu je 0451, což je klasický kód používaný v mnoha hrách, který byl původně kodem do studia Looking Glass Studios v Cambrigde.
Gordon, 08.09.2025, zdroj: vlastní
Kingdom Come: Deliverance II
Skutečný Markvart z Ulic skutečně zemřel při obléhání Suchdolu kvůli zásahu šípem, ačkoliv k tomu došlo o necelý rok dříve, než ve hře (27. Prosince 1402). Jeho smrt pak byla rychlá, neboť byl zasažen do krku.
Hollow Knight: Silksong
Hra dosáhla během 45 minut od vydání více než 100 000 online hráčů, přičemž během prvního dne dosáhla vrcholu přes 500 000 aktivních hráčů
Jaws Unleashed
V Oficiálním PlayStation 2 Magazínu číslo 54 (září 2006) vyšla na straně 76 recenze. Hodnocení 6/10. Součástí je krátký přehled všech čtyř filmů.
jvempire, 07.09.2025, zdroj: OPS2 54
Hollow Knight: Silksong
Jednu z postav ve hře nadaboval autor hry Stardew Valley, Eric Barone.
Police Quest: In Pursuit of the Death Angel
Predtým než Jim Walls, hlavný dizajnér a scénarista hry, nastúpil do Sierry, tak pracoval pätnásť rokov v policajnom zbore (odišiel kvôli psychickým problémom, ktoré začal mať po prestrelke). Pracoval ešte na ďalších dvoch pokračovaniach Police Quest.
Starknights Chronicles: Corridor 9
E1M6 má tri rôzne potenciálne začiatočné pozície pre hráča, ktoré sa odvíjajú od toho koľko tajných miestností dovtedy hráč objavil.
MickTheMage, 05.09.2025, zdroj: Vlastní
Starknights Chronicles: Corridor 9
90% všetkých škrekov a výkrikov enemákov má tiež na svedomí autor hry.
MickTheMage, 05.09.2025, zdroj: Vlastní
Starknights Chronicles: Corridor 9
V E1M2 majú obrázkové kameo chlapci z Retro Nation (Pavel a Honza). Aby to bolo fér, tak podobné kameo má aj autor hry v E1M5.
MickTheMage, 05.09.2025, zdroj: Vlastní
Batman: Arkham Asylum
Sběratelská edice obsahovala: Hru, 36 centimetů velkou repliku Batmanova batarangu, DVD se zákulisními záběry, koženě vázanou 48 stránkovou knihu o vězních Arkhamu a kód pro stažení mapy výzvy „Crime Alley“.
System Shock
Hlavná postava nemá meno. V hre je jednoducho označovaná ako The Hacker.
DreadOut
V roce 2019 podle hry natočil režisér Kimo Stamboel stejnojmenný film.
Wolfenstein 3D
Výkriky náckov v hre patria Johnovi Romerovi a Tomovi Hallovi (ako hlavný zdroj je dokument FPS: First Person Shooter a kniha Johna Romera Doom Guy: Life in First Person)
Ridge Racer Unbounded
Finské studio Bugbear se po úspěchu posledního dílu FlatOut: Ultimate Carnage rozhodlo dále v sérii nepokračovat a upřednostnilo vývoj vlastní IP. V duchu tradic bylo rozhodnuto, že další hra bude opět závodní arkáda se zaměřením na destrukci. Po několika měsících od rozjetí vývoje tvůrci zjistili, že si pro vývoj nové závodní hry zvolili velmi nevhodnou dobu. Nově vydané videohry jako Split/Second a Blur, které obě cílili na stejnou arkádovou hratelnost, byly navzdory pozitivnímu přijetí komerčními propadáky. Následně byla obě herní studia, co stála za oběma projekty, svými vlastníky a zároveň vydavateli, uzavřena. Vývojáři v Bugbearu se tak rozhodli, že vývoj prototypu hry pozastaví a nejprve si seženou vydavatele, se kterým hru společně dokončí.
Ve stejné době se japonský vydavatel Bandai Namco rozhodl oprášit dvě starší herní série a přiblížit je západnímu publiku, samozřejmě s vidinou větších zisků. Projekt nového Ace Combatu zadal domácímu studiu Project Aces, který si za předlohu vzal hry Battlefield: Bad Company a Call of Duty: Modern Warfare.
Avšak pro nový Ridge Racer chyběla v domácím korporátu vývojářská kapacita i ochota zainvestovat do nového projektu. Bandai Namco se tak rozhodlo jít cestou levnějšího outsourcingu a přijmulo nabídku od Bugbearu. U japonského vydavatele se ustanovil poradenský tým, co měl na starost vzájemnou komunikaci s vývojáři a ti začali s novým zasazením hry aktivně pracovat. Snažili se svůj projekt hlavní sérii co nejvíce přiblížit, jako například zvolenou hudbou nebo barevnými filtry. Jádro hry v podobě destrukčního gameplaye a track designu však zůstalo věrné původnímu prototypu.
Ve stejné době se japonský vydavatel Bandai Namco rozhodl oprášit dvě starší herní série a přiblížit je západnímu publiku, samozřejmě s vidinou větších zisků. Projekt nového Ace Combatu zadal domácímu studiu Project Aces, který si za předlohu vzal hry Battlefield: Bad Company a Call of Duty: Modern Warfare.
Avšak pro nový Ridge Racer chyběla v domácím korporátu vývojářská kapacita i ochota zainvestovat do nového projektu. Bandai Namco se tak rozhodlo jít cestou levnějšího outsourcingu a přijmulo nabídku od Bugbearu. U japonského vydavatele se ustanovil poradenský tým, co měl na starost vzájemnou komunikaci s vývojáři a ti začali s novým zasazením hry aktivně pracovat. Snažili se svůj projekt hlavní sérii co nejvíce přiblížit, jako například zvolenou hudbou nebo barevnými filtry. Jádro hry v podobě destrukčního gameplaye a track designu však zůstalo věrné původnímu prototypu.
ELEX
Hra byla vyvinuta s využitím herního enginu Genome, který vytvořili sami vývojáři z Piranha Bytes.
Ridge Racer Unbounded
Abyste ve hře dokázali překonat bodové milníky jednotlivých levelů, je proto nutné vyjezdit všechny závody na co nejvyšší počet hvězdiček a bodů. Pokud vám nejde dosáhnout vyššího scóre a jste uzamknuti od dalšího progresu, zkuste tyto možnosti:
1) Začněte více využívat driftovací mechaniku. Celá herní série je založena na stylovém projíždění zatáček přes ruční brzdu a tady tomu není jinak. Pokud si s nějakým vozem kvůli jeho vysoké nebo nízké driftovací schopnosti nerozumíte, zkuste ho vyměnit za jiný, jehož řízení ve smyku vám více sedne. Udržíte si tak rychlost, dobijete boost a ještě získáte bonusové body.
2) Zvedněte kontrast ve hře. Některé levely jsou výrazně tmavé. Například městská čtvrť Wiliams Way se odehrává z větší části v tunelech, ve kterých je nízká viditelnost. Doporučuji se toho nebát a posuvník posunout klidně i o pět dílků do plusu. Hře to vizuálně neuškodí a vy zmírníte svou frustraci z nedostatečného rozhledu po trati.
3) Vypněte v nastavení kameru na efekty. Některé eventy se zapnutou kamerou vás přímo obírají o cenné sekundy, které vám pak chybí, např. v časovkách s policií nebo Frag Attack eventu. Po odjetí těchto eventů si ji zase zapněte nazpět, ochudili byste se tak o efektní zážitek ze hry.
1) Začněte více využívat driftovací mechaniku. Celá herní série je založena na stylovém projíždění zatáček přes ruční brzdu a tady tomu není jinak. Pokud si s nějakým vozem kvůli jeho vysoké nebo nízké driftovací schopnosti nerozumíte, zkuste ho vyměnit za jiný, jehož řízení ve smyku vám více sedne. Udržíte si tak rychlost, dobijete boost a ještě získáte bonusové body.
2) Zvedněte kontrast ve hře. Některé levely jsou výrazně tmavé. Například městská čtvrť Wiliams Way se odehrává z větší části v tunelech, ve kterých je nízká viditelnost. Doporučuji se toho nebát a posuvník posunout klidně i o pět dílků do plusu. Hře to vizuálně neuškodí a vy zmírníte svou frustraci z nedostatečného rozhledu po trati.
3) Vypněte v nastavení kameru na efekty. Některé eventy se zapnutou kamerou vás přímo obírají o cenné sekundy, které vám pak chybí, např. v časovkách s policií nebo Frag Attack eventu. Po odjetí těchto eventů si ji zase zapněte nazpět, ochudili byste se tak o efektní zážitek ze hry.
GoldenEye 007
GoldenEye 007 sa stala treťou najpredávanejšou hrou na Nintendo 64 s vyše 8 miliónov predaných kusov.
GoldenEye 007
Niektorí nepriatelia majú tváre vytvorené z fotiek vývojárov, ktorí na hre pracovali.
Chasm: The Rift
Prvá FPS hra, v ktorej ste mohli nepriateovi odstreliť jednotlivé časti tela.
Alien vs Predator
Lance J. Lewis, hlavný protagonista v mariňáckej kampani, bol pomenovaný podľa testera kvality, scénaristu a dizajnéra hry. Jeho meno bolo použité údajne kvôli tomu, že na hre pracoval tri mesiace bez jedniného dňa voľna (I'm Too Young To Die, XZone, str. 145)
Pathfinder: Wrath of the Righteous
Hra na Kickstarteru úspěšně vybrala přes 2 miliony amerických dolarů, z požadovaných 300 000 amerických dolarů, což umožnilo přidání několika dalších cílů během vývoje.
Markus Ritter - Ghosts Of The Past
Hra se nechala inspirovat sérií Gabriel Knight. Má samostatné universum i vlastní příběh, je zde však řada podobností či náznaků spojujících obě díla - dvě hratelné postavy, Lovci stínů, příjmení Ritter.
Pluto, 25.08.2025, zdroj: vlastní
Mafia: Definitive Edition
Ani jedna z ponúkaných volieb počasia/dennej doby, ktorú si možno zvoliť vo voľnej jazde skrz portréty v Salieriho bare, nezachytáva ráno ani dopoludnie.
Ferdish, 19.08.2025, zdroj: hra / vlastný
Dead Space 2
Během prvního týdne od vydání, bylo prodáno téměř 2 miliony kopií.
Concord
V den svého vydání zaznamenal Concord pouze 697 současně hrajících hráčů na Steamu, což byl v té době třetí nejhorší start pro hru od Sony na této platformě.
ArmA III Creator DLC: CSLA Iron Curtain
DLC mělo původně obsahovat i kampaň. Nakonec však DLC z neznámých důvodů vyšlo bez ní. Autoři ji však vydali prostřednictvím Steam Workshop pod názvem CSLA - Iron Curtain - Campaign. Autoři prostřednictvím workshopu vydali několik dalších balíčků, které DLC dále rozšířily.
Mafia III
V průběhu hraní si můžete všimnout, že po nasednutí do auta a naladění rádia se občas místo písniček ozve novinový reportér Alex Ribaldi, který vás informuje o novinkách jak v New Bordeaux, tak i ve Spojených Státech i ve světě. Tyto novinky skvěle vytváří dobovou atmosféru hry.
Mezi nimi najdeme i zprávy z Československa. První zpráva začíná tím, že představitelé Pražského jara se dovolávají pomoci od OSN během příjezdu sovětských tanků do ulic Prahy. Americká veřejnost je informována o tom, že se sovětští vojáci zmocnili parlamentu, prezident Ludvík Svoboda je držen v domácím vězení a že dochází k zabíjení v pražských ulicích. Prezident Spojených Států Lyndon B. Johnson invazi odsoudil jako prostou sovětskou agresi.
Mezi rychlými zajímavostmi ze světa je zmíněna hodinová všeobecná stávka v Československu v reakci na již proběhlou invazi vojsk Varšavské smlouvy.
Poslední zpráva o Československu informuje o nově ustanovené vládě v čele s Gustavem Husákem, která přijala nové zákony zakazující svobodu tisku i svobodu shromažďování. Tímto aktem byla znovunavrácen sovětský útlak do života běžných občanů.
Mezi nimi najdeme i zprávy z Československa. První zpráva začíná tím, že představitelé Pražského jara se dovolávají pomoci od OSN během příjezdu sovětských tanků do ulic Prahy. Americká veřejnost je informována o tom, že se sovětští vojáci zmocnili parlamentu, prezident Ludvík Svoboda je držen v domácím vězení a že dochází k zabíjení v pražských ulicích. Prezident Spojených Států Lyndon B. Johnson invazi odsoudil jako prostou sovětskou agresi.
Mezi rychlými zajímavostmi ze světa je zmíněna hodinová všeobecná stávka v Československu v reakci na již proběhlou invazi vojsk Varšavské smlouvy.
Poslední zpráva o Československu informuje o nově ustanovené vládě v čele s Gustavem Husákem, která přijala nové zákony zakazující svobodu tisku i svobodu shromažďování. Tímto aktem byla znovunavrácen sovětský útlak do života běžných občanů.
Astro Bot
Společnost Sony oznámila, že k 3. listopadu 2024 bylo prodáno 1,5 milionu kopií. Existují zprávy, že hra dosáhla k březnu 2025 2,3 milionu prodaných kopií.
Mafia: The Old Country
V českém znění hráli: Oskar Hes - Riccardo Frascari (Enzo), Ondřej Kokorský - Christian Antidormi (Cesare), Martin Donutil - Alberto Frezza (Luca), Jakub Saic - Johnny Santiago (Don Torrisi), Nikola Heinzlová - Carina Conti (Isabella), Zdeněk Junák - Anthony Skordi (Tino), Jan Grygar - Carlo Rota (baron Fontanella), Robin Pařík - Davi Santos (Gennaro), Pavel Rímský - Tony Amendola (Don Niccolo), Pavel Čeněk Vaculík - Mark Whitten (Leone), Petr Štěpán - Lane Townsend (Don Spadaro), Dušan Urban - Raphael Corkhill (Il Merlo), Oldřich Hajlich - Raphael Corkhill (L'Ombra), Zdeněk Hruška - Mateo d'Amato (Messina), Petra Hřebíčková - Monique Hafen Adams (Valentina), Otakar Brousek ml. - Michael Mazzeo (Ludovici), Ladislav Cigánek - Gabriel Burrafato (otec Ciccone), Jiří Prager - Piotr Michael (otec Clemente)
Dále hráli: Jiří Bábek, Zuzana Černá, Pavla Dostálová, Pavel Dytrt, Matěj Havelka, Michal Holán, Hynek Hoppe, Michal Jagelka, Tomáš Karger, Jiří Kniha, Jan Köhler, Vladimír Krátký, Zdeněk Maryška, Jan Meduna, Eva Novotná, Alan Novotný, Matěj Převrátil, Petra Šimberová, Pavol Smolárik, Jana Štvrtecká, Dana Syslová, Viktorie Taberyová, Jan Ťoupalík, Jan Valeš, Robert Vrba, Jindřich Žampa
Projektový manažer: Monika Bugaj
Lokalizační tým české verze: Jakub Bedecs, Ben Bednárovič, Michal Čech, Ladislav Hrádek, Jakub Kalus, Michael Kuba, Barbara Salajová, Tomáš Suchánek, Petr Šeba, Roman Straka, Tomáš Varbanov
Dále hráli: Jiří Bábek, Zuzana Černá, Pavla Dostálová, Pavel Dytrt, Matěj Havelka, Michal Holán, Hynek Hoppe, Michal Jagelka, Tomáš Karger, Jiří Kniha, Jan Köhler, Vladimír Krátký, Zdeněk Maryška, Jan Meduna, Eva Novotná, Alan Novotný, Matěj Převrátil, Petra Šimberová, Pavol Smolárik, Jana Štvrtecká, Dana Syslová, Viktorie Taberyová, Jan Ťoupalík, Jan Valeš, Robert Vrba, Jindřich Žampa
Projektový manažer: Monika Bugaj
Lokalizační tým české verze: Jakub Bedecs, Ben Bednárovič, Michal Čech, Ladislav Hrádek, Jakub Kalus, Michael Kuba, Barbara Salajová, Tomáš Suchánek, Petr Šeba, Roman Straka, Tomáš Varbanov
Mafia: The Old Country
Poslední kapitolu provází kromě nového originálního soundtracku i známé tóny. V úvodu zazní první tóny Pause Theme z Mafie II, ve finální cuscéně se tyto tóny opakují, ale poté je doplňují ještě dva namixované fragmenty z Main Menu Theme z první minuty skladby.
Mafia: The Old Country
Jednu navracející se postavu provází i zajímavý easter egg ze strany českého dabingu, i když se jedná jen o pár slov. Zde přítomného Franka Vinciho, jehož v Mafii II daboval Jaromír Meduna, dabuje v Domovině jeho syn Jan Meduna.
Mafia: The Old Country
Vývojáři lákali, že ve hře nějakým způsobem potkáme čtyři postavy známé již z předchozích her. Jsou jimi malý Sam Trapani, syn Lucy, z první Mafie, dále mladý Leo Galante z Mafie II, který zde mafiánskou školu dostává od svého dědečka Dona Galanteho, mladý Giuseppe Palminteri, kterého v Mafii II známe jako kasaře na odpočinku, a mladý budoucí Don Frank Vinci, který zde však působí jako barman rodiny Galante. Mezi policejními spisy nicméně můžeme narazit i na složku mladého Salieriho.
Brasikona, 10.08.2025, zdroj: hra / vlastní
Mafia: The Old Country
V obsazení českého dabingu najdeme tři herce, kteří to se sérií táhnou už od prvního dílu a účastnili se dabingu všech her, respektive vyjma toho třetího. Prvním je Tomáš Karger, který v první Mafii daboval Luigiho a policisty, ve druhém díle Mickeyho Desmonda a další menší postavy, v remaku různé přátelské i nepřátelské mafiány, což platí i pro Domovinu. Druhý takto vracející se dabér je Zdeněk Hruška, který v jedničce daboval Salvatora a další postavy, ve dvojce Sidneyho Pena nebo desátníka, v remaku například Johna a další malá NPC, zatímco v Domovině dabuje banditu Messinu.
Nejvýraznější i nejzajímavější návrat má za sebou Jakub Saic, který v Domovině dabuje Dona Torrisiho. V prvním díle měl jen pár replik, které většina lidí nikdy neslyšela, ale zasloužil se o spolurežii dabingu, u druhého dílu se objevil až v DLC Joeova dobrodružství, kde daboval jednoho z detektivů, nicméně v remaku nadaboval postavu Sergia Morella.
Ve hře lze pak slyšet i pár dalších dabérů, kteří se v některém ze tří předchozích dabingů objevili, ale už ne tak výrazně.
Nejvýraznější i nejzajímavější návrat má za sebou Jakub Saic, který v Domovině dabuje Dona Torrisiho. V prvním díle měl jen pár replik, které většina lidí nikdy neslyšela, ale zasloužil se o spolurežii dabingu, u druhého dílu se objevil až v DLC Joeova dobrodružství, kde daboval jednoho z detektivů, nicméně v remaku nadaboval postavu Sergia Morella.
Ve hře lze pak slyšet i pár dalších dabérů, kteří se v některém ze tří předchozích dabingů objevili, ale už ne tak výrazně.
Ultima Underworld: The Stygian Abyss
Hra nebyla hned komerční úspěch, nakonec se ale prodalo skoro 500 000 kopií.
Wasteland 2
V lokaci Darwin se při kliknutí na jednu z větracích šachet zmíní herec Bill Paxton z filmu Vetřelci a jeho hláška "Game over, man!"
Písně z Kalicha
Ve hře se nachází tajná úroveň jménem HROT, jež odkazuje na stejnojmennou hru.
K jejímu otevření je třeba najít dva artefakty, jeden v úrovni Trable v lese a jeden v úrovni O sněhu a krvi. První se nachází v lokaci se sochou Zoji (vstup do ní je nedaleko konce úrovně) a druhý v tajné oblasti na sever od tábora Hrozivého Prince Bigase.
K jejímu otevření je třeba najít dva artefakty, jeden v úrovni Trable v lese a jeden v úrovni O sněhu a krvi. První se nachází v lokaci se sochou Zoji (vstup do ní je nedaleko konce úrovně) a druhý v tajné oblasti na sever od tábora Hrozivého Prince Bigase.
Bedivere, 05.08.2025, zdroj: Demo
Písně z Kalicha
V úrovni Trable v lese se nachází tajná lokace. V ní lze nalézt sochu Zoji. Zoja měla být hlavní hrdinkou hry Sollertia, na níž Jan Vodička řadu let pracoval. Hra bohužel nebyla nikdy dokončena.
Bedivere, 05.08.2025, zdroj: Demo
Shrot
Ready Or Not
Hra dosáhla milionu prodaných kusů na konzole za 1 měsíc.
Stejný počet se prodal i na počítače ale až za rok.
Stejný počet se prodal i na počítače ale až za rok.
Red Dead Redemption
Hra nabízí po konci příběhu ještě jednu vedlejší misi, která slouží jako epilog a až po ní se spustí titulky. Skoro každý pátý hráč, co se dostal na konec, však epilog nehrál a nedohrál tak vlastně celou hru.
rikuhahl, 03.08.2025, zdroj: steam achievementy
Asphalt: Injection
Specifika verzí pro Vitu a Android
Hlavní verze hry pro PS Vita ve svém ovládání v rámci série vůbec poprvé (a naposled) těží z handheldové kombinace analogových páček, gyroskopu, předního/zadního dotykáče k aktivaci nitra, akceleraci, brždění, zatáčení, rozhlížení a manuální řazení napříč sedmi ovládacími schématy.
Asphalt Injection na Vitu je po N-Gage, DS a PSP verzi Asphalt: Urban GT 2 (2005) zároveň poslední hrou této volné závodní série, jež vyšla v krabičce na fyzickém médiu, konkrétně na proprietární kartičce (kapacity 2/4GB). Po delistaci Asphalt Injection z PS Store jde o jediný možný způsob pořízení hry „oficiální“ cestou.
Android verze vyvinutá exkluzivně pro smartphone Lenovo K860 při příležitosti jeho uvedení v Číně se ovládá standardně přes dotykový displej a zároveň nahrazuje Audi R8 GT a Ferrari Enzo Ferrari dvojicí smyšlených auťáků propagujících čtyřjádrový Samsung procesor z řady Exynos, kterým je telefon osazen.
Hlavní verze hry pro PS Vita ve svém ovládání v rámci série vůbec poprvé (a naposled) těží z handheldové kombinace analogových páček, gyroskopu, předního/zadního dotykáče k aktivaci nitra, akceleraci, brždění, zatáčení, rozhlížení a manuální řazení napříč sedmi ovládacími schématy.
Asphalt Injection na Vitu je po N-Gage, DS a PSP verzi Asphalt: Urban GT 2 (2005) zároveň poslední hrou této volné závodní série, jež vyšla v krabičce na fyzickém médiu, konkrétně na proprietární kartičce (kapacity 2/4GB). Po delistaci Asphalt Injection z PS Store jde o jediný možný způsob pořízení hry „oficiální“ cestou.
Android verze vyvinutá exkluzivně pro smartphone Lenovo K860 při příležitosti jeho uvedení v Číně se ovládá standardně přes dotykový displej a zároveň nahrazuje Audi R8 GT a Ferrari Enzo Ferrari dvojicí smyšlených auťáků propagujících čtyřjádrový Samsung procesor z řady Exynos, kterým je telefon osazen.
System Shock 2: 25th Anniversary Remaster
Na preskočenie všetkých intro filmíkov stačí v odkaze na hru pridať parameter " -skipmovies"
The Wheelman
Současně s oznámením videohry v únoru 2006 byla oznámena filmová adaptace s Vin Dieselem v hlavní roli. Film měl být pokračováním videohry.
Luto
Ve třetí kapitole je možné shlédnout celý film Night of the Living Dead o délce 96 minut. Pro získání achievementu je však pouze nutné počkat do legendární hlášky "They're coming to get you, Barbara!"
Cathan, 28.07.2025, zdroj: Vlastní
Vivat Slovakia
Vivat Slovakia byl název hymny HZDS, tedy strany jež na Slovensku vládla v letech 1992-1998.
Gunman Chronicles
Přestože už hra nejde nikde zakoupit, můžete si jí stále zahrát jako totální konverzi pro Half-Life, plně portovanou pro Steam. Jedná se o totožnou verzi, jako samotný originál.
Je nutno vlastnit Half-Life na Steamu - nainstalujte jej a do složky se hrou nakopírujte adresář Rewolf, rozbalený z Gunman_Chronicles_Steam_Version.1. Poté už stačí jen restartovat klienta Steamu, Gunman Chronicles se objeví v lokálně nainstalovaných hrách.
Je nutno vlastnit Half-Life na Steamu - nainstalujte jej a do složky se hrou nakopírujte adresář Rewolf, rozbalený z Gunman_Chronicles_Steam_Version.1. Poté už stačí jen restartovat klienta Steamu, Gunman Chronicles se objeví v lokálně nainstalovaných hrách.
Kingdom Come: Deliverance II
Na hradě Trosky byly nainstalovány desticky s qr kódy. Pokud je načtete, ukáže vám to jak vypadá místo ve hře.
Meridian 59
Hra je považována za první 3D MMO a na serverech funguje od roku 1996. I když od roku 2012 běží jako open source projekt podporovaný komunitou, je Meridian 59 nejdéle podporovanou online hrou.
Need for Speed: Rivals
9.října 2025 budou vypnuty servery hry, znamená to tedy, že bude možné hrát pouze offline.
Fretless - The Wrath of Riffson
Tato hra je vedlejší projekt muzikanta a Youtubera Roba Scallona.
Adventure
První Easter Egg. Programátor hry, Warren Robinett, skryl své jméno do tajné místnosti, protože Atari tehdy neuvádělo jména vývojářů ve hrách.
Mass Effect: Andromeda
Po dokončení hlavního příběhu si můžete přečíst děkovné e-maily a gratulace. Jsou mezi nimi i postavy z jiných her od BioWare:
Bran Cavin (Dragon Age II + Dragon Age: Inquisition – Trespasser)
Gabbie Daniels (Mass Effect 2 + Mass Effect 3)
Eric Camber (Mass Effect: Andromeda)
Isabela (Dragon Age II + Dragon Age: The Veilguard)
Varric Tethras (Dragon Age II + Dragon Age: Inquisition + Dragon Age: The Veilguard)
Sera a Dagna (Dragon Age: Origins + Dragon Age: Inquisition)
Carver Hawke (Dragon Age II)
Mazzy Fentan (Baldur's Gate II: Shadows of Amn)
Jen Zi (Jade Empire)
Alora (Baldur's Gate)
Donal Sutherland (Dragon Age: Inquisition)
Sing Wa (Jade Empire)
Aveline Vallen (A. Hendyr) (Dragon Age II)
Aarin Gend (Neverwinter Nights)
L. Voth (Dragon Age: Inquisition)
Anders (Dragon Age II)
Bran Cavin (Dragon Age II + Dragon Age: Inquisition – Trespasser)
Gabbie Daniels (Mass Effect 2 + Mass Effect 3)
Eric Camber (Mass Effect: Andromeda)
Isabela (Dragon Age II + Dragon Age: The Veilguard)
Varric Tethras (Dragon Age II + Dragon Age: Inquisition + Dragon Age: The Veilguard)
Sera a Dagna (Dragon Age: Origins + Dragon Age: Inquisition)
Carver Hawke (Dragon Age II)
Mazzy Fentan (Baldur's Gate II: Shadows of Amn)
Jen Zi (Jade Empire)
Alora (Baldur's Gate)
Donal Sutherland (Dragon Age: Inquisition)
Sing Wa (Jade Empire)
Aveline Vallen (A. Hendyr) (Dragon Age II)
Aarin Gend (Neverwinter Nights)
L. Voth (Dragon Age: Inquisition)
Anders (Dragon Age II)
Wasteland 2
V AG Centru v kanceláři Dr. Larsena můžete narazit na nástěnku, která obsahuje pouze papíry se stejnou větou: All work and no play makes Jack a dull boy." Jedná se o odkaz na film Osvícení.
Anno 1800
Čísla v letopočtech v názvech her ANNO dávají vždy dohromady číslo 9.
Red Dead Revolver
Do července 2010 bylo prodáno 920 000 kopií.
Alias
Seriál Alias byl odvysílán v pěti řadách (106 epizod) mezi zářím 2001 až květnem 2006, dosáhl šesti ocenění v rámci Golden Globe Awards, Saturn Awards a Screen Actors Guild Awards, přičemž nominace šly do desítek. Alias oslovil jak příznivce akčních seriálů se silnými ženskými charaktery, tak feministická hnutí a navrch se zařadil k hollywoodské tvorbě zlepšující obraz americké Ústřední zpravodajské služby v očích veřejnosti. Plnohodnotná herní adaptace pod taktovkou Acclaimu na sebe i proto nenechala dlouho čekat. Hlasy postavám propůjčili herci protagonistů seriálu v čele s Jennifer Garnerovou a příběh napsal jeden z jeho scénáristů, Breen Frazier, který hru zasadil mezi 19. a 20. díl druhé řady.
Unreal II: The Awakening
Rozdíly portu na konzoli Xbox oproti PC verzi
Unreal II je poslední hrou od Legend Entertainment a zároveň první, která se podívala na herní konzoli. Xboxová verze v podání australského Tantalus Interactive začala vznikat záhy po vydání počítačového Unreal II souběžně s XMP Multiplayer updatem a její vývoj protinožcům zabral rok. Konzolový port se oproti PC verzi vyznačuje celou řadou kompromisů, nicméně přináší i něco málo navíc.
Nedostatky
• Xbox verze běží v rozlišení 640 x 480 pixelů a 30 snímcích za sekundu, PC verze až v 2560 x 1080 pixelech při 60 snímcích.
• Xboxová verze má méně detailní textury bez normálových map (iluze nerovnosti povrchů, odrazu světla) a modely nepřátel mají méně polygonů.
• Kvůli nedostatku paměti chybí v xboxové verzi celé úseky jednotlivých levelů.
• Ze stejného důvodu byla free roam intermezza na palubě lodi Atlantis mezi misemi zahrnující pokec se členy posádky (PC) nahrazena dialogovými cutscénami (Xbox). V tomto případě tak dokonce chybí celý level.
• Kompetetivní multiplayer xboxové verze pojme nejvýše 8 hráčů (32 na PC) a dává vybrat ze 4 map (z 8 na PC).
Přednosti
• Studio Tantalus do Xbox verze alespoň implementovalo možnost kooperace pro dva v příběhové kampani, tedy jednu z věcí, jíž museli vývojáři z Legend kvůli nedostatku času při vývoji PC verze vystřihnout a už ji nikdy neobsáhli.
Unreal II je poslední hrou od Legend Entertainment a zároveň první, která se podívala na herní konzoli. Xboxová verze v podání australského Tantalus Interactive začala vznikat záhy po vydání počítačového Unreal II souběžně s XMP Multiplayer updatem a její vývoj protinožcům zabral rok. Konzolový port se oproti PC verzi vyznačuje celou řadou kompromisů, nicméně přináší i něco málo navíc.
Nedostatky
• Xbox verze běží v rozlišení 640 x 480 pixelů a 30 snímcích za sekundu, PC verze až v 2560 x 1080 pixelech při 60 snímcích.
• Xboxová verze má méně detailní textury bez normálových map (iluze nerovnosti povrchů, odrazu světla) a modely nepřátel mají méně polygonů.
• Kvůli nedostatku paměti chybí v xboxové verzi celé úseky jednotlivých levelů.
• Ze stejného důvodu byla free roam intermezza na palubě lodi Atlantis mezi misemi zahrnující pokec se členy posádky (PC) nahrazena dialogovými cutscénami (Xbox). V tomto případě tak dokonce chybí celý level.
• Kompetetivní multiplayer xboxové verze pojme nejvýše 8 hráčů (32 na PC) a dává vybrat ze 4 map (z 8 na PC).
Přednosti
• Studio Tantalus do Xbox verze alespoň implementovalo možnost kooperace pro dva v příběhové kampani, tedy jednu z věcí, jíž museli vývojáři z Legend kvůli nedostatku času při vývoji PC verze vystřihnout a už ji nikdy neobsáhli.
Need for Speed: Most Wanted
Když se během policejního pronásledování dostanete do cooldownu a máte vysoký heat level, zajeďte se svým vozem stranou do uličky a vypněte motor. Váš heat level začne klesat o dost rychleji, než kdybyste popojížděli v ulicích Fairhavenu. Eliminujete tak riziko, že vás policie někde znovu zahlédne. Z policejních honiček se tak snadno vyvlíknete a budou vás o to více bavit.
I of the Dragon
Plná hra časopisu Počítač pro každého 6/2008
Need for Speed: Most Wanted
Vývojáři ze studia Criterion si další projekt remaku klasického dílu Need for Speed nevybrali náhodou. Jejich předchozí hra, Need for Speed Hot Pursuit z r. 2010, jasně ukázala, že je o remaky na trhu zájem a že jsou to právě oni, co mají důvěru jak hráčů, tak i vydavatele (který je vlastnil). Jenže Electronic Arts dal celému projektu stopku poté, co vyšlo najevo, že se hra nestihne k plánovanému datu vydání. V době vrcholící ekonomické krize si vydavatel stál za svým a vyžadoval dodržení deadlinu za každou cenu.
Toho bylo možné dosáhnout jen za předpokladu, že se původní tvůrčí vize zahodí a Criterion vytvoří hru, s jakou má bohaté zkušenosti; tedy že projekt pojme jako Burnout s licencovanými vozy. Tato změna původní vize, ze které zbylo jen jméno hry, proběhla kolem března 2012, tedy pouhých osm měsíců před vydáním. Díky této tvůrčí otočce dokázali vývojáři hru včas dokončit. Nicméně tato náhlá změna vyvolala natolik velké pnutí mezi vydavatelem a vývojáři, že v jeho důsledku odešlo vedení Criterionu po 14 měsících od vydání hry a 80% zaměstnanců bylo převedeno do pod studio EA Gothenburg (nebo též tehdy známé jako Ghost Games).
Jedná se tedy o poslední hru od Criterionu pod původním vedením Alexe Warda a Fiony Sperry, kteří byli ve studiu už od prvního Burnoutu.
Toho bylo možné dosáhnout jen za předpokladu, že se původní tvůrčí vize zahodí a Criterion vytvoří hru, s jakou má bohaté zkušenosti; tedy že projekt pojme jako Burnout s licencovanými vozy. Tato změna původní vize, ze které zbylo jen jméno hry, proběhla kolem března 2012, tedy pouhých osm měsíců před vydáním. Díky této tvůrčí otočce dokázali vývojáři hru včas dokončit. Nicméně tato náhlá změna vyvolala natolik velké pnutí mezi vydavatelem a vývojáři, že v jeho důsledku odešlo vedení Criterionu po 14 měsících od vydání hry a 80% zaměstnanců bylo převedeno do pod studio EA Gothenburg (nebo též tehdy známé jako Ghost Games).
Jedná se tedy o poslední hru od Criterionu pod původním vedením Alexe Warda a Fiony Sperry, kteří byli ve studiu už od prvního Burnoutu.
DREDGE
Hra prodala během prvních dvaceti čtyř hodin od vydání přes 100 000 kopií, což je milník, jehož dosažení vývojáři očekávali nejdříve za rok. V říjnu 2023 bylo prodáno milion kopií.
Behind the Iron Gate
Hudbu složil Adam Skorupa, který se později proslavil hudbou ke hrám Zaklínač a Zaklínač 2: Vrahové Králů.
The Wheel of Time
Role architektury v herním The Wheel of Time
Šéfdesignér hry Glen Dahlgren, obdivovatel prostor knihovny Strahovského kláštera, si byl od počátku vývoje vědom významu prostředí v knižní předloze pro navození atmosféry. Uvěřitelnost stavby úrovní hry proto dozoroval během vývoje profesionální architekt a řadu textur namalovali skuteční výtvarníci. Herní exteriéry i interiéry budov čerpají inspiraci z toho nejlepšího, co přinesla evropská vrcholně středověká a raně novověká architektura, ale také revivalistické slohy 19. až 20. století.
Dobrým příkladem je sídelní Bílá věž čarodějek řádu Aes Sedai ve městě Tar Valon. Ta si knihách i herní adaptaci hodně bere z kampusu vojenské akademie The Citadel města Charleston v americkém státě Jižní Karolína, nejvíce však z jejích kolejí zvaných Padgett-Thomas Barracks. Jednotícím stavebním prvkem místa zbudovaného počátkem 20. let 20. století je novomaurský sloh. Tato vzdělávací instituce byla almou mater Roberta Jordana (*1948–†2007), autora knižní předlohy WoT.
Šéfdesignér hry Glen Dahlgren, obdivovatel prostor knihovny Strahovského kláštera, si byl od počátku vývoje vědom významu prostředí v knižní předloze pro navození atmosféry. Uvěřitelnost stavby úrovní hry proto dozoroval během vývoje profesionální architekt a řadu textur namalovali skuteční výtvarníci. Herní exteriéry i interiéry budov čerpají inspiraci z toho nejlepšího, co přinesla evropská vrcholně středověká a raně novověká architektura, ale také revivalistické slohy 19. až 20. století.
Dobrým příkladem je sídelní Bílá věž čarodějek řádu Aes Sedai ve městě Tar Valon. Ta si knihách i herní adaptaci hodně bere z kampusu vojenské akademie The Citadel města Charleston v americkém státě Jižní Karolína, nejvíce však z jejích kolejí zvaných Padgett-Thomas Barracks. Jednotícím stavebním prvkem místa zbudovaného počátkem 20. let 20. století je novomaurský sloh. Tato vzdělávací instituce byla almou mater Roberta Jordana (*1948–†2007), autora knižní předlohy WoT.
La Quimera
Proč La Quimera (skoro) všechny zklamala?
Zřejmě z důvodu nedostatku financí na další vývoj se ukrajinští tvůrci rozhodli La Quimeru vydat pouhé dva měsíce od jejího odhalení ze 27. února, a to konkrétně hned 25. dubna 2025. Preprodukce hry ale začala již v roce 2020 a jak uvedl pro server WcfTech hlavní AI designér Oleksandr Kosťuk v ostrém vývoji byla od roku 2021, což nepřímo dokládá i utilizace modifikovaného Unreal Engine 4, kdy UE5 vydal Epic až v dubnu 2022.
Ani čtyřletý vývojový cyklus ovšem nezabránil veskrze negativnímu přijetí. Mezi časté výtky již v uzavřené betě běžící od 12. dubna 2025 kromě bugů patřily pětihodinová délka, žádný multiplayer mimo kampaňové kooperace nebo třeba malá rozmanitost zbraní. Hra sice 25. dubna šla do prodeje coby plnohodnotné vydání, tentýž den byla forma změněna na early access s releasem posunutým na 7. května a příslibem postupných updatů rozložených do 18 měsíců. Mají zahrnout víceméně vše, co měla tato hra ve stádiu zrodu skýtat od začátku.
Styl komunikace tvůrců a negativním přijetí situace Quimery připomíná kontroverzi kolem o měsíc později vydaného MindsEye (2025), jehož autoři, rovněž ve finanční tísni, rovněž vydali nedopečenou hru. Oproti Quimeře za €29.99/$29.99 ovšem Mindseye stálo €59.99/$59.99. Zklamání bylo v obou případech o to větší, že vývojáři ze studií Reburn (Metro série) natož z Build A Rocket Boy založené producentem z Rockstaru nebyla žádná ucha.
Zřejmě z důvodu nedostatku financí na další vývoj se ukrajinští tvůrci rozhodli La Quimeru vydat pouhé dva měsíce od jejího odhalení ze 27. února, a to konkrétně hned 25. dubna 2025. Preprodukce hry ale začala již v roce 2020 a jak uvedl pro server WcfTech hlavní AI designér Oleksandr Kosťuk v ostrém vývoji byla od roku 2021, což nepřímo dokládá i utilizace modifikovaného Unreal Engine 4, kdy UE5 vydal Epic až v dubnu 2022.
Ani čtyřletý vývojový cyklus ovšem nezabránil veskrze negativnímu přijetí. Mezi časté výtky již v uzavřené betě běžící od 12. dubna 2025 kromě bugů patřily pětihodinová délka, žádný multiplayer mimo kampaňové kooperace nebo třeba malá rozmanitost zbraní. Hra sice 25. dubna šla do prodeje coby plnohodnotné vydání, tentýž den byla forma změněna na early access s releasem posunutým na 7. května a příslibem postupných updatů rozložených do 18 měsíců. Mají zahrnout víceméně vše, co měla tato hra ve stádiu zrodu skýtat od začátku.
Styl komunikace tvůrců a negativním přijetí situace Quimery připomíná kontroverzi kolem o měsíc později vydaného MindsEye (2025), jehož autoři, rovněž ve finanční tísni, rovněž vydali nedopečenou hru. Oproti Quimeře za €29.99/$29.99 ovšem Mindseye stálo €59.99/$59.99. Zklamání bylo v obou případech o to větší, že vývojáři ze studií Reburn (Metro série) natož z Build A Rocket Boy založené producentem z Rockstaru nebyla žádná ucha.
Need for Speed: Most Wanted
Pokud si na eventu Drift attack, konkrétně na ten s názvem Sidewinder, lámete zuby a nevíte, jak ho pokořit na zlato, jsou dvě možnosti, jak si pomoci:
1) Konkrétnímu vozu nestačí modifikovat jen pneumatiky na driftovací, ale je na místě také nechat vozu zesílit podvozek a upravit karoserii na nárazuvzdornou. Tím vůz získá větší hmotnost, bude mnohem lépe sedět v zatáčkách a vy budete snáz vůz v driftech korigovat. To samé platí i opačně; pokud máte vůz příliš těžký a nedaří se vám dosáhnout zlatého milníku, zkuste zeslabit podvozek a nasadit aerodynamickou karoserii. Díky tomu dosáhnete změny v chování vozu během driftu.
2) Pokud vás trápí, že na driftovací trať nevidíte, protože je tma jak v pytli, existuje způsob, jak se postupně během několika restartů dostat do denního nasvícení tratě. Stačí těsně před cílem hru pozastavit a z menu vybrat restart. Hra si v době restartu zapamatuje současný herní čas a další pokus začínáte o něco blíže ke svítání. Když to takhle provedete vícekrát (protože se vám nedaří dosáhnout na zlato), postupně se herní doba přehoupne do úplného dne a vy tak máte driftovací trať jako na dlani. Pokud však cílovou čáru projedete, tak další pokus začínáte znovu za tmy.
1) Konkrétnímu vozu nestačí modifikovat jen pneumatiky na driftovací, ale je na místě také nechat vozu zesílit podvozek a upravit karoserii na nárazuvzdornou. Tím vůz získá větší hmotnost, bude mnohem lépe sedět v zatáčkách a vy budete snáz vůz v driftech korigovat. To samé platí i opačně; pokud máte vůz příliš těžký a nedaří se vám dosáhnout zlatého milníku, zkuste zeslabit podvozek a nasadit aerodynamickou karoserii. Díky tomu dosáhnete změny v chování vozu během driftu.
2) Pokud vás trápí, že na driftovací trať nevidíte, protože je tma jak v pytli, existuje způsob, jak se postupně během několika restartů dostat do denního nasvícení tratě. Stačí těsně před cílem hru pozastavit a z menu vybrat restart. Hra si v době restartu zapamatuje současný herní čas a další pokus začínáte o něco blíže ke svítání. Když to takhle provedete vícekrát (protože se vám nedaří dosáhnout na zlato), postupně se herní doba přehoupne do úplného dne a vy tak máte driftovací trať jako na dlani. Pokud však cílovou čáru projedete, tak další pokus začínáte znovu za tmy.
Project Motor Racing
Všech 27 závodních tratí je vytvořeno pomocí laserového skenování reálných oblastí.
Mizzurna Falls
Hra byla vydána 23. prosince 1998 v Japonsku pro Sony PlayStation a byla vydána samotnou Human Entertainment. Hra nebyla nikdy lokalizována ani publikována na Západě. Později vznikl pouze neoficiální překlad.
Cronos: The New Dawn
Hra je inspirována filmy jako Věc (1982) nebo 12 opic (1995), hrami Dead Space a Dark Souls nebo seriálem Dark (2017).
The Alters
Všechny verze Jana Dolského namluvil Alex Jordan.
The Alters
Ve společenské místnosti lze na obrazovce vidět hry z vydavatelství 11 bit studios, jako jsou např. Frostpunk, Indika nebo Death Howl.
BUMTARATA, 19.06.2025, zdroj: vlastní
Dome Keeper
Pracovní název hry byl: Dome Romantik.
Rocket League
Hra se ve skutečnosti odehrává ve světě vajíček. Všichni fanoušci i řidiči autíček jsou ve skutečnosti vajíčka.
Super Mario Bros. 3
Celá hra je ve skutečnosti divadelní představení, které je inspirováno událostmi z předchozích dílů.
Frank and Drake
Tvůrci se rozhodli použít animační techniku zvanou rotoskopie.
The Elder Scrolls III: Morrowind
Hra byla v roce 2002 nejprodávanějším RPG pro Xbox. Rok po svém prvním uvedení na trh, byla stále jednou z 10 nejprodávanějších her na Xboxu. Jedinou další hrou, které se to také podařilo byla hra Halo: Combat Evolved .
Aliens: Dark Descent
Pomineme li Aliens: Colonial Marines (2013) s velmi lehkými prvky taktiky, tak je Aliens: Dark Descent (2023) po Aliens: Fireteam Elite (2021) teprve druhým čistě taktickým titulem v Alien univerzu od roku 1982, kdy vznikla první vetřelčí adaptace, a to pro konzoli Atari 2600. Pokud bychom připočítali i RTSku Extinction (2004) se silným akcentem na teamovou strategii (nejen) u mariňáků a zasazenou do sdíleného AvP univerza, pak Dark Descent představuje třetí taktickou videohrou s účastí vetřelců.
RNDr. Gunár Pavel, 08.06.2025, zdroj: Vlastní hraní, různé internetové zdroje
Warcraft III: Reforged
V závěrečné misi za temné elfy (Twlilight of the gods) je možné najmout Furbolgy šampiony, kteří v Reforged edici oproti základní edici disponují schopností působit chaotické poškození a mohou tedy zabít Archimonda (jehož božská zbroj redukuje jakékoliv jiné poškození o 95%). Jeho zabití na příběh nicméně vliv nemá.
Blades of Fire
Herně designové inspirace pro Blades of Fire
Příběh o statečném kováři a jeho učedníkovi je prvním návratem španělského studia MSE k temnému fantasy s výraznými pozdně středověkými a raně novověkými podtóny artstylu hry od vydání Castlevania: LoS 2 (2014). Nejen umělecky, ale i hratelností je Blades of Fire svým způsobem návratem k samotným kořenům tvůrců za jejich působení ve studiu Rebel Act, konkrétně k jejich první akční advenuře Blade of Darkness (2001), jež bývá co do pojetí soubojového systému považována za přímou předchůdkyni Souls-like her.
Grafika na interním Mercury Engine 6 co do prostředí cílí spíše na „realismus“, nicméně u řady ramenatých postav, jež mají paže jak stehna a ruce jak lopaty, je patrná stylizace známá z Gears série. Ústřední zlamželezo připomíná silácké pořezy z evropských legend, jehož muskulaturní fyziognomie výrazně kontrastuje s postavami jako je třeba ta jeho gender-fluidně působícího učedníka. Ten vypadá, jako kdyby z japonského anime vypadl, jmenovitě například z Final Fantasy titulů či animáků střihu Deltora Quest a řady dalších.
Příběh o statečném kováři a jeho učedníkovi je prvním návratem španělského studia MSE k temnému fantasy s výraznými pozdně středověkými a raně novověkými podtóny artstylu hry od vydání Castlevania: LoS 2 (2014). Nejen umělecky, ale i hratelností je Blades of Fire svým způsobem návratem k samotným kořenům tvůrců za jejich působení ve studiu Rebel Act, konkrétně k jejich první akční advenuře Blade of Darkness (2001), jež bývá co do pojetí soubojového systému považována za přímou předchůdkyni Souls-like her.
Grafika na interním Mercury Engine 6 co do prostředí cílí spíše na „realismus“, nicméně u řady ramenatých postav, jež mají paže jak stehna a ruce jak lopaty, je patrná stylizace známá z Gears série. Ústřední zlamželezo připomíná silácké pořezy z evropských legend, jehož muskulaturní fyziognomie výrazně kontrastuje s postavami jako je třeba ta jeho gender-fluidně působícího učedníka. Ten vypadá, jako kdyby z japonského anime vypadl, jmenovitě například z Final Fantasy titulů či animáků střihu Deltora Quest a řady dalších.
RNDr. Gunár Pavel, 07.06.2025, zdroj: Vlastní hraní, různé internetové zdroje
StarCraft II: Heart of the Swarm
Během prvních dvou dnů prodeje se celosvětově prodalo přibližně 1,1 milionu kopií, byla nejprodávanější PC hrou za první čtvrtletí roku 2013.
Hlína
Celý herní svět je vytvořen ručně. Celý herní svět včetně postav je následně naanimován metodou stop-motion animace.
Amoriax
Hra existuje také ve fyzické dřevěné verzi.
Mafia II
Ačkoliv v 14. kapitole zabijete Dereka. Tak pokud ve poslední misi půjdete do jeho kanceláře Derek tam opět bude. Je to jedna z věcí co ve hře nedává smysl.
Call of Cthulhu
Majitelé Intel procesorů generace 10 a výše mají problém s padající hrou, kvůli chybě v knihovně OpenSSL, vydané v roce 2019. Autoři tuto chybu ve hře nikdy neopravili, proto je potřeba přidat do "Možnosti spuštění" ve Steamu tento příkaz:
cmd /c "set openssl_ia32cap=:~0x20000000 && %command%"
Verze z GOG je opravena, pokud používáte GOG Galaxy 2.0.43 a novější.
cmd /c "set openssl_ia32cap=:~0x20000000 && %command%"
Verze z GOG je opravena, pokud používáte GOG Galaxy 2.0.43 a novější.
Alan Wake II
Do konce roku 2024 se prodalo přes 2 miliony kopií.
Grand Theft Auto V
Návod na instalaci češtiny a řešení případných problémů se spuštěním hry u Enhanced verze hry.
- Nainstalujte verzi hry Grand Theft Auto Enhanced
- poté si vyhledejte v managerovi hru GTA V, najděte adresář, kde máte hru nainstalovanou a vyberte Verze
lokalizace 2.0.8. Enhanced.
- až se čeština nainstaluje, běžte do adresáře hry a najděte soubor rpf.cache, klikněte na něj pravým a dejte
kopírovat, poté ho vložte do stejné složky, kde máte hru (klikněte vedle a dejte vložit)
- soubor, který jste zkopírovali a vložili, tak následně přejmenujte na rpf.cache.disable a potvrďte OK.
- zavřete složku, spusťte hru
- Nainstalujte verzi hry Grand Theft Auto Enhanced
- poté si vyhledejte v managerovi hru GTA V, najděte adresář, kde máte hru nainstalovanou a vyberte Verze
lokalizace 2.0.8. Enhanced.
- až se čeština nainstaluje, běžte do adresáře hry a najděte soubor rpf.cache, klikněte na něj pravým a dejte
kopírovat, poté ho vložte do stejné složky, kde máte hru (klikněte vedle a dejte vložit)
- soubor, který jste zkopírovali a vložili, tak následně přejmenujte na rpf.cache.disable a potvrďte OK.
- zavřete složku, spusťte hru
RoboCop
RoboCop byl finální hrou, kterou kdy pařížské studio Titus Interactive vyvinulo a vydalo. Ačkoliv licenci na herní adaptaci získali od držitele práv, filmové společnosti Metro-Goldwyn-Mayer již v červnu 1999, vývoj nakonec trval na tehdejší dobu závratně dlouhé 4 roky.
Francouzi původně zvažovali vydání Robocopa i na dosluhující konzole 5. generace (Dreamcast, Nintendo 64, PlayStation), ale posléze dostalo jimi zvolené studio Xatrix Entertainment (od června 1999 Gray Matter Interactive) zadáno vyvinout PlayStation 2 exkluzivní střílečku s předpokládaným datem vydání v půli roku 2000, který měl těžit z pozice startovního titulu pro novou Sony konzoli. Vše se však událo jinak.
Nespokojený Titus následně vyměnil Gray Matter za krajanské Infogrames a při dubnové předváděčce bylo oznámeno vydání na listopad 2000. Spolupráce opět neklapala, a tak byl zformován interní tým v rámci Titus Interactive vyvíjející PS2/NGC titul pod názvem RoboCop: The Future of Law Enforcement, jež měla být venku do října 2002, k čemuž opět nedošlo a „nový“ RoboCop se měl stát Xbox exkluzivitou.
Vývojář a vydavatel v jednom plánovanou premiéru v únoru 2003 sice opět netrefil, ale od dubna téhož roku začala hra vycházet na různé platformy. Z mírně řečeno rozporuplné kvality hry bylo patrné, že Titus ztratil schopnost reflektovat a adekvátně implementovat dobové trendy 3D stříleček, jež tou dobou zažívaly svoji renesanci. Posledním výstřelem studia se stala NGC verze Robocopa vydaná v březnu 2004 jen v Japonsku.
Francouzi původně zvažovali vydání Robocopa i na dosluhující konzole 5. generace (Dreamcast, Nintendo 64, PlayStation), ale posléze dostalo jimi zvolené studio Xatrix Entertainment (od června 1999 Gray Matter Interactive) zadáno vyvinout PlayStation 2 exkluzivní střílečku s předpokládaným datem vydání v půli roku 2000, který měl těžit z pozice startovního titulu pro novou Sony konzoli. Vše se však událo jinak.
Nespokojený Titus následně vyměnil Gray Matter za krajanské Infogrames a při dubnové předváděčce bylo oznámeno vydání na listopad 2000. Spolupráce opět neklapala, a tak byl zformován interní tým v rámci Titus Interactive vyvíjející PS2/NGC titul pod názvem RoboCop: The Future of Law Enforcement, jež měla být venku do října 2002, k čemuž opět nedošlo a „nový“ RoboCop se měl stát Xbox exkluzivitou.
Vývojář a vydavatel v jednom plánovanou premiéru v únoru 2003 sice opět netrefil, ale od dubna téhož roku začala hra vycházet na různé platformy. Z mírně řečeno rozporuplné kvality hry bylo patrné, že Titus ztratil schopnost reflektovat a adekvátně implementovat dobové trendy 3D stříleček, jež tou dobou zažívaly svoji renesanci. Posledním výstřelem studia se stala NGC verze Robocopa vydaná v březnu 2004 jen v Japonsku.
Grand Theft Auto VI
Na konzolích Xbox Series X/S by hra měla běžet na maximálně 30 FPS.
Clair Obscur: Expedition 33
Hra za pouhých 12 dní prodala 2 miliony kusů.