Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Spytihněv

Česká republika
Založeno 2011
Vít Jadrný, vystupující pod pseudonymem Spytihněv, je nezávislý herní vývojář z Prahy. Na přelomu 80. a 90. let začal hrát hry, kromě světových hitů se už tehdy soustředil na českou herní tvorbu a rád hrál místní kousky. Dle svých slov začal s vývojem her někdy v roce 1995, první jeho hrou byla dnes již ztracená textovka.

Starší projekty, tvořil v menších týmech, ale jako Spytihněv již hry vyvíjí sám s občasnou výpomocí při tvorbě zvuků a podobně, a to výhradně ve svém volném čase po příchodu ze zaměstnání. Působil v Nex43 Team, kde pracoval na Nex 43: Kov na kov, arkádové Shoot 'Em Up střílečce. Poté figuroval v týmu Ufouni, který stojí za hrami Okulděje III: Věčný strach, hororové adventuře a Královna jezer, což je temná pohádka. Pod hlavičkou dvoučlenného týmu Sudokop vytvořil ceněnou hru Legie, adventuru ze středověké Jilemnice, kterou v roce 2017 upravil, aby šla spustit na novějších operačních systémech a vydal na Steamu.

Dvakrát se účastnil dříve populární soutěže Becherovka Game (Okulděje a Královna jezer), původně kvůli účasti pracoval i na Legii, ale soutěž předtím stačila zaniknout. Má ve zvyku do svých her nějak zasazovat českou kulturu a reálie, protože to tak má prostě rád.

Pod jménem Spytihněv vytvořil hru Tragédie Ruprechta Falckého, 2D střílečku v maximální míře inspirovanou filmy Karla Zemana, zejména pak Vynálezem zkázy. Jeho další hra zaznamenala velký úspěch, jeho boomer-shooter HROT odehrávající se v Československu v roce 1986 si zakoupily desetitisíce hráčů z celého světa, Češi z nich, možná překvapivě, tvoří jen malou část (cca 10%). Hra slavila úspěch i přes fakt, že byla roky v režimu early access a postupně byly přidávány nové levely. Dle svých slov chtěl vytvořit vlastní FPS už v dobách, kdy hrál hru Heretic, ale k vlastnímu vývoji se dostal až po dokončení Legie. Inspiroval se hrami DUSK, Chasm: The Rift a Quake. Kolem doby vydání hrál hlavně hry v žánru boomer-shooter, takže i sám cítil potřebu něčím přispět.

Nejlépe hodnocené hry