Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Spytihněv Spytihněv Spytihněv Spytihněv Spytihněv Spytihněv Spytihněv
Česká republika
Česká republika
Česká republika
Česká republika
Česká republika
Česká republika
Česká republika
Založeno 0000
Založeno 2011
Založeno 2011
Založeno 2011
Založeno 2011
Založeno 2011
Založeno 2011
Spytihněv je nezávislý herní vývojář z Prahy.
Spytihněv je nezávislý herní vývojář z Prahy. Na přelomu 80. a 90. let začal hrát hry, kromě světových hitů se už tehdy soustředil na českou herní tvorbu a rád hrál místní kousky. Dle svých slov začal s vývojem her někdy v roce 1995, první jeho hrou byla dnes již ztracená textovka.

Většinu své tvorby dělal a nadále dělá sám a to výhradně ve svém volném čase po příchodu ze zaměstnání. Má i zvláštní zálibu, že po čase mění jméno, pod kterým jako vývojář vystupuje. Znám je jako Nex43 Team, kde vytvořil Nex 43: Kov na kov, arkádovou střílečku Shoot 'Em Up. Poté figuroval pod jménem Ufouni, kteří stojí za hrami Okulděje III: Věčný strach, hororové adventury a Královna jezer, což je temná pohádka. Jako Sudokop vytvořil ceněnou hru Legie, adventuru ze středověké Jilemnice.

Třikrát se účastnil dříve populární soutěže Becherovka Game, původně kvůli účasti pracoval i na Legii, ale soutěž předtím stačila zaniknout. Má ve zvyku do svých her nějak zasazovat českou kulturu a reálie, protože to tak má prostě rád.

Pod jménem Spytihněv vytvořil hru Tragédie Ruprechta Falckého, 2D střílečku v maximální míře inspirovanou filmy Karla Zemana, zejména pak Vynálezem zkázy. Jeho další hra zaznamenala velký úspěch, jeho boomer-shooter HROT odehrávající se v Československu v roce 1986 si zakoupily desetitisíce hráčů z celého světa, Češi z nich, možná překvapivě, tvoří jen malou část (cca 10%). Hra slavila úspěch i přes fakt, že byla roky v režimu early access a postupně byly přidávány nové levely. Dle svých slov chtěl vytvořil vlastní FPS už v dobách, kde hrál hru Heretic, ale k vlastnímu vývoji se dostal až po dokončení Legie. Inspiroval se hrami DUSK, Chasm: The Rift a Quake. Kolem doby vydání hrál hlavně hry v žánru boomer-shooter, takže i sám cítil potřebu něčím přispět.
Spytihněv je nezávislý herní vývojář z Prahy. Na přelomu 80. a 90. let začal hrát hry, kromě světových hitů se už tehdy soustředil na českou herní tvorbu a rád hrál místní kousky. Dle svých slov začal s vývojem her někdy v roce 1995, první jeho hrou byla dnes již ztracená textovka.

Většinu své tvorby dělal a nadále dělá sám a to výhradně ve svém volném čase po příchodu ze zaměstnání. Má i zvláštní zálibu, že po čase mění jméno, pod kterým jako vývojář vystupuje. Znám je jako Nex43 Team, kde vytvořil Nex 43: Kov na kov, arkádovou střílečku Shoot 'Em Up. Poté figuroval pod jménem Ufouni, kteří stojí za hrami Okulděje III: Věčný strach, hororové adventury a Královna jezer, což je temná pohádka. Jako Sudokop vytvořil ceněnou hru Legie, adventuru ze středověké Jilemnice.

Třikrát se účastnil dříve populární soutěže Becherovka Game, původně kvůli účasti pracoval i na Legii, ale soutěž předtím stačila zaniknout. Má ve zvyku do svých her nějak zasazovat českou kulturu a reálie, protože to tak má prostě rád.

Pod jménem Spytihněv vytvořil hru Tragédie Ruprechta Falckého, 2D střílečku v maximální míře inspirovanou filmy Karla Zemana, zejména pak Vynálezem zkázy. Jeho další hra zaznamenala velký úspěch, jeho boomer-shooter HROT odehrávající se v Československu v roce 1986 si zakoupily desetitisíce hráčů z celého světa, Češi z nich, možná překvapivě, tvoří jen malou část (cca 10%). Hra slavila úspěch i přes fakt, že byla roky v režimu early access a postupně byly přidávány nové levely. Dle svých slov chtěl vytvořit vlastní FPS už v dobách, kdy hrál hru Heretic, ale k vlastnímu vývoji se dostal až po dokončení Legie. Inspiroval se hrami DUSK, Chasm: The Rift a Quake. Kolem doby vydání hrál hlavně hry v žánru boomer-shooter, takže i sám cítil potřebu něčím přispět.
Spytihněv je nezávislý herní vývojář z Prahy. Na přelomu 80. a 90. let začal hrát hry, kromě světových hitů se už tehdy soustředil na českou herní tvorbu a rád hrál místní kousky. Dle svých slov začal s vývojem her někdy v roce 1995, první jeho hrou byla dnes již ztracená textovka.

Starší projekty, tvořil v menších týmech, ale jako Spytihněv již hry vyvíjí sám s občasnou výpomocí při tvorbě zvuků a podobně, a to výhradně ve svém volném čase po příchodu ze zaměstnání. Působil v Nex43 Team, kde pracoval na Nex 43: Kov na kov, arkádové Shoot 'Em Up střílečce. Poté figuroval v týmu Ufouni, který stojí za hrami Okulděje III: Věčný strach, hororové adventuře a Královna jezer, což je temná pohádka. Pod hlavičkou dvoučlenného týmu Sudokop vytvořil ceněnou hru Legie, adventuru ze středověké Jilemnice, kterou v roce 2017 upravil, aby šla spustit na novějších operačních systémech a vydal na Steamu.

Dvakrát se účastnil dříve populární soutěže Becherovka Game (Okulděje a Královna jezer), původně kvůli účasti pracoval i na Legii, ale soutěž předtím stačila zaniknout. Má ve zvyku do svých her nějak zasazovat českou kulturu a reálie, protože to tak má prostě rád.

Pod jménem Spytihněv vytvořil hru Tragédie Ruprechta Falckého, 2D střílečku v maximální míře inspirovanou filmy Karla Zemana, zejména pak Vynálezem zkázy. Jeho další hra zaznamenala velký úspěch, jeho boomer-shooter HROT odehrávající se v Československu v roce 1986 si zakoupily desetitisíce hráčů z celého světa, Češi z nich, možná překvapivě, tvoří jen malou část (cca 10%). Hra slavila úspěch i přes fakt, že byla roky v režimu early access a postupně byly přidávány nové levely. Dle svých slov chtěl vytvořit vlastní FPS už v dobách, kdy hrál hru Heretic, ale k vlastnímu vývoji se dostal až po dokončení Legie. Inspiroval se hrami DUSK, Chasm: The Rift a Quake. Kolem doby vydání hrál hlavně hry v žánru boomer-shooter, takže i sám cítil potřebu něčím přispět.
Vít Jadrný, vystupující pod pseudonymem Spytihněv, je nezávislý herní vývojář z Prahy. Na přelomu 80. a 90. let začal hrát hry, kromě světových hitů se už tehdy soustředil na českou herní tvorbu a rád hrál místní kousky. Dle svých slov začal s vývojem her někdy v roce 1995, první jeho hrou byla dnes již ztracená textovka.

Starší projekty, tvořil v menších týmech, ale jako Spytihněv již hry vyvíjí sám s občasnou výpomocí při tvorbě zvuků a podobně, a to výhradně ve svém volném čase po příchodu ze zaměstnání. Působil v Nex43 Team, kde pracoval na Nex 43: Kov na kov, arkádové Shoot 'Em Up střílečce. Poté figuroval v týmu Ufouni, který stojí za hrami Okulděje III: Věčný strach, hororové adventuře a Královna jezer, což je temná pohádka. Pod hlavičkou dvoučlenného týmu Sudokop vytvořil ceněnou hru Legie, adventuru ze středověké Jilemnice, kterou v roce 2017 upravil, aby šla spustit na novějších operačních systémech a vydal na Steamu.

Dvakrát se účastnil dříve populární soutěže Becherovka Game (Okulděje a Královna jezer), původně kvůli účasti pracoval i na Legii, ale soutěž předtím stačila zaniknout. Má ve zvyku do svých her nějak zasazovat českou kulturu a reálie, protože to tak má prostě rád.

Pod jménem Spytihněv vytvořil hru Tragédie Ruprechta Falckého, 2D střílečku v maximální míře inspirovanou filmy Karla Zemana, zejména pak Vynálezem zkázy. Jeho další hra zaznamenala velký úspěch, jeho boomer-shooter HROT odehrávající se v Československu v roce 1986 si zakoupily desetitisíce hráčů z celého světa, Češi z nich, možná překvapivě, tvoří jen malou část (cca 10%). Hra slavila úspěch i přes fakt, že byla roky v režimu early access a postupně byly přidávány nové levely. Dle svých slov chtěl vytvořit vlastní FPS už v dobách, kdy hrál hru Heretic, ale k vlastnímu vývoji se dostal až po dokončení Legie. Inspiroval se hrami DUSK, Chasm: The Rift a Quake. Kolem doby vydání hrál hlavně hry v žánru boomer-shooter, takže i sám cítil potřebu něčím přispět.