Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Zajímavosti

Verze hry

V únoru 2020 se zničehonic na internetu objevila japonská verze hry z roku 2009, která obsahuje nevyužitý obsah včetně materiálů k E3 prezentaci. Jde například o textury, kódy, animace a pozůstatky cutscén (japonská verze demo intra, tiskárna), dokonce nikdy neslyšený soundtrack například k alternativnímu průchodu hrou. Řada těchto věcí tak byla spatřena poprvé po deseti letech.
V Definitivní edici hry byla v závěrečných titulcích nahrazena píseň Ain't That A Kick In The Head od Deana Martina za When You're Smiling od Louise Primy.

Vývoj

Hra během vývoje prošla několika změnami. Několik vlastností a možností hry se do finální verze hry nakonec vůbec nedostaly, ať už ze strany vývojářů nebo z rozhodnutí vydavatele (Tyto informace jsou potvrzené soubory ze hry, dřívějšími rozhovory nebo počátečními gameplay ukázkami).


VLASTNOSTI HRY

Systém reputace - tento systém ovlivňoval Vitův status ve hře. Za zabití civilisty se reputace snižovala, naopak za darování bezdomovci dolar se zvyšovala.

Lockpick systém - systém lockpicků měl ve hře svou roli. Do levných aut jste se dostávalo snadno a do těch dražších déle. Tento systém se mohl i zlepšovat a dosáhnout tak rychlejšího odemčení aut.

Zbraně na blízko - nůž, pálka, sekáček a další zbraně na blízko měly být součástí hry.

Zbrojní licence - ve hře byla možnost koupit si zbrojní licenci. Pokud policista viděl Vita se zbraní, stačilo ukázat zbrojní pas a policista nechal Vita jít.

Ukazatel viditelnosti - při tajných misích se zobrazoval ukazatel viditelnosti, pokud byl hráč na světle, ukazatel byl celý v bílém. Pokud byl hráč naopak ve stínu a tedy těžko viditelný, ukazatel byl prázdný.

Svítící město - ve hře se měly náhodně rozsvěcovat a zhasínat okna budov. Hra poté působila více realisticky a živěji.

Rychlé získání peněz - když hráč potřeboval rychle vydělat peníze, přepadnul obchod (tato možnost ve hře zůstala). Nicméně tím, že přepadnul nebo zničil obchod, tak riskoval, že v této čtvrti bude navždy nepřítelem.

Inventář - ve hře měl fungovat inventář podobný prvnímu dílu. Vito byl limitován na dvě velké zbraně a několik sekundárních. Samozřejmě šlo z inventáře věci odhazovat.


MOŽNOSTI HRY

- Sázení na chrty
- Kupování domů
- Kupování aut v Diamond Motors
- Použití taxi (šlo zadat taxikáři cestu, přeskočit cestu nebo se kochat jízdou)
- Použití nadzemky
- Použití autobusů
- Extrémní obtížnost
- Smrtelní spolubojovníci
- Omezená munice pro spolubojovníky, nepřátele a policisty
- Registrace auta
- Nakupování věcí do domu
- Volná jízda (částečně nahrazeno v DLC)
- Ringy (zjednodušená verze v DLC Jimmyho Zrada)
- Vito si mohl vzít na pomoc osobního strážce
- Palba naslepo z krytu


ZBRANĚ

- Odstřelovací puška K98 s optikou
- Stielhandgranate 24
- Boxer
- Hasák
- Trubka
- Sekáček na maso
- Páčidlo
- Obušek
- Flaška
- Baseballová pálka
- Bazooka (nepotvrzeno, ale nasvědčují tomu 3d modely první mise)


LOKACE

- Pohřební ústav Charón
- Biliárový klub
- Sázková kancelář na chrty
- M-Hotel
- Tiskárna
- Letiště
- Banka
- Kino Twister
- Nadzemní parkoviště (nakonec v DLC Joe's Adventure)
- Supermarket (nakonec v DLC Joe's Adventure)
- Vinciho vila (nakonec v DLC Jimmyho Vendetta)
- Střelnice u Harryho (modré dveře naproti pultu, kde stojí Harry, za nimi zůstali neviditelné zdi)


HUDBA

- Buona Sera - Louis Prima ("Ties that Bind" Trailer)
- Johny B. Good - Chuck Berry (Game Developers Session 2009)
- Amapola - Benny Goodman (E3 2009)
- Dream Lover - Bobby Darin (Game Developers Session 2009 - při jízdě autem)
- Boulevard of Broken Dreams- Tony Bennett (Game Developers Session 2009 - Byt Joeho)
- Guy is a Guy - Doris Day (Game Developers Session 2009 - obchod)
- Big Spender - Peggy Lee (GDC San Francisco)
- See you later alligator - Bill Haley (Game Developers Session 2009)
- Catch a Falling Star - Perry Como (Součástí vyškrtnuté zprávy v rádiu)
- Get Rhythm - Johnny Cash (Preview hry)

Poznámka: Na stanici Empire Classic Radio měla hrát původně klasická hudba, nikoliv populární, ale opera a podobný styl hudby.


PŘÍBĚH

Sicílie – v původní verzi měla být první kapitola delší a rozsáhlejší. Děj měl začínat zhruba takto: Po nočním seskoku se americká jednotka (spolu s Vitem) dostane do palby. Poté, co je nepřítel eliminován, Vito dostává rozkaz hlídat zraněného DiMarca, kterého na zádech nese Parker. Druhý den přijíždí po nedaleké silnici německý náklaďák (nebo transportér). Vito spolu s Williamsem uklidí mrtvoly do nedalekého příkopu, aby je Němci neodhalili… Někdo vám dal kontakt na staříka. Prohledejte nedaleký dům a najdi ho, následně tě doprovodí do vesnice a pomůžeš mu zachránit vesničany. (nepotvrzeno: stařík byl známý Vita a dostal od něj rodinné album, které si čte na začátku příběhu)

The Buzzsaw - po zabití špekouna je Henry zraněn. Vito, Joe a zraněný Henry sedají do auta a snaží se ujet (záchováno ve finální verzi). Bohužel je na nedalekém mostě zablokuje police, Vito má jedinou šanci, skočit s autem na nadzemní dráhu.

Business for Steve - mise z roku 1952. Vito si jde pro zbrojní pas na nějakou akcičku, u Giuseppe potká Steva, který mu nabídne přivydělání u Dereka zničením aut v nedaleké továrně. Při tajném plížení se kolem garáže narazí Vito na hlídače přední brány, strhne se rvačka a Vito vychází jako vítěz. Nyní stačí zničit auta v garáži, ujet policii, které přijede ihned po zničení aut a zavolat Dereka, že mise je splněna.

Ocelárna - "Jak jste se sem kurva dostali?" Tuto větu řekne masťnák u hlavních dveří ocelárny. Právem zůstává rozum stát. V původní verzi totiž tato scéna měla proběhnout až v další části komplexu, která byla po vydání hry přes LUA script dokonce i přístupná. Jenže, 2K ji v patchi 1.4 odstranili. Jedná se o velké kovové dveře, které míjíte po prvním savepointu v komplexu.

Transport Alonza - "Alonzův vlak se opozdil. Dovez ho do pohřebního ústavu včas." Tak zněl časový úkol jedné mise v druhé Mafii. Nakonec se do hry nedostal jak Alonzo, tak pohřební ústav.

Eddiho chlap - jednoduchý úkol, ve kterém Vito doveze Eddieho chlapa k autu u stadiónu.

Schody do nebe – "Najdi Joea a zachraň ho. Nikdo tě nesmí vidět!" Jedná se o druhou možnost řešení záchrany Joeho.

Konec duhy - zda se jedná o název mise nebo kapitoly nikdy nebylo zjištěno. Vito si vybral cestu a Leo mu překáží. Vito nejdřív musí zabít všechny osobní strážce a poté najít a zabít Lea.



Na závěr poslední tečka – nápoj Swift cola se původně měl jmenovat "Lepsi cola".
Věznice ze hry byla vytvořena podle věznice slavného filmu ,,Vykoupení z věznice Shawshank"
Stejně jako v prvním díle i zde byla pro vozidla vytvořena smyšlená jména. Některá dokonce pokračují v tradici z předchozí hry. Seznam všech téměř padesáti hratelných vozidel ze hry (+DLC) společně s názvy jejich reálných předloh a rokem výroby:

Osobní vozidla:
Ascot Bailey S200 = Austin-Healey 100 (1955)
Bekley Kingfisher = Buick Skylark (1953)
Cossack (DLC Made Man Pack) = Duesenberg SJ Arlington Torpedo Sedan (1933)
Culver Empire = Chrysler New Yorker (1940)
Culver Empire Police Special, Detective Special = Chrysler New Yorker (1940)
Delizia Grandamerica (DLC Joe's Adventures) = Ferrari 250 GT Lusso (1955)
Houston Wasp = Hudson Hornet Sedan (1955)
Chaffeque XT (DLC Vegas Pack) = Citroën DS (1955)
ISW 508 = BMW 507 (1956)
Jefferson Futura (DLC Vegas Pack) = Lincoln Futura (1955)
Jefferson Provincial = Lincoln Continental Convertible (1942)
Lassiter Series 69 = Cadillac série 62 Sedan (1949)
Lassiter Series 75 AB Hollywood = Cadillac Series 75 Fleetwood (1946)
Potomac Elysium (DLC Renegade Pack) = Pontiac Club de Mern (1956)
Potomac Indian = Pontiac Cheiftan Deluxe (1953)
Quicksilver Windsor = Mercury Sport Sedan (1950)
Quicksilver Windsor Taxi = Mercury Sport Sedan (1950)
Roller GL300 (DLC Made Man Pack) = Mercedes-Benz 300SL
Shubert 38 = Chevrolet Master Sedan (1938)
Shubert 38 Taxi = Chevrolet Master Sedan (1938)
Shubert Beverly = Chevrolet Bel-Air Hardtop Coupe (1956)
Shubert Frigate = Chevrolet Corvette (1953)
Shubert Armored Truck = GMC 1-Ton Armored Truck (1940)
Shubert Pickup Hot Rod (DLC Greaser Pack) = Ford Pick Up Hod Rod (1932)
Shubert Hearse = Chevrolet Master 1/2 Ton Hearse (1938)
Shubert Series AB = Chevrolet Confederate BA Sedan (1932)
Smith 34 Hot Rod (DLC Greaser Pack) = Ford 5 Window Coupe (1932)
Smith Coupe = Ford Model B-18 Coupe (1932)
Smith Custom 200 = Ford Custom 300 (1957)
Smith Custom 200 Police Special = Ford Custom 300 (1957)
Smith Deluxe Station Wagon = Ford V-8 Wagon (1939)
Smith Mainline = Ford Customline Club Coupe (1953)
Smith Thunderbolt = Ford Thunderbird (1955)
Smith V8 = Ford Model B-18 Sedan (1933)
Walter Coupe = Willys Americar (1941)
Walter Hot Rod (DLC Renegade Pack) = Ford Tudor Coupe (1937)
Walker Rocket = Tucker 48 (1947)
Walter Military, Utility (DLC War Hero Pack) = Willys CJ-2A (1944)
Waybar Hot Rod (DLC The Betrayal of Jimmy) = Ford Roadster - Red Ram Special (1932)

Nákladní vozidla a autobusy:
GAI 353 Military Truck = GMC CCKW (1943)
Hank B = Mack A Series (1950)
Milk Truck = Divco Model 'UM (1931)
Parry Bus, Police Bus = GM "Old Look" TDH-3614 (1943)
Shubert Pickup = Chevrolet AK-Series (1942)
Shubert Truck, Snow Plow = Chevrolet COE (1954)
Smith Truck = Ford Model AA (1927)
Druhý díl v Česku doslova trhal rekordy - jen Cenega Czech prodala napříč různými edicemi a platformami více než 140 000 kusů. Nutno podotknout, že toto číslo stále narůstá a nezahrnuje digitální prodeje, ani tzv. šedé dovozy. Navíc byl na určitou dobu prodej pozastaven.

Stručná historie vývoje hry:

Historie Mafie II se začala psát už v roce 2002, po prodejním úspěchu prvního dílu. Vývojáři z Illusion Softworks si dali za cíl, aby druhý díl měl co možná nejkratší vývoj a aby měl bezproblémový chod na platformách PC, Xbox a PlayStation 2. Tým tak potřeboval již vytvořený herní engine, volba padla na chystanou čtvrtou generaci enginu RenderWare (na něm běžely hry ze série Burnout nebo Grand Theft Auto III) od amerického studia Criteon Software.

Práce na hře začali již v roce 2003 a už v roce 2004 byla dokončena předprodukční fáze (výzkum vztahující se k reáliím hry, scénář, koncept herních mechanismů apod.). Během krátké doby se vývojářům podařilo do samotné hry naprogramovat základní animace, ovládání postavy hráče včetně střílení, modely, fyzika a základní prvky pro budoucí implementaci multiplayeru. Zvrat však nastal v srpnu roku 2004, kdy byl Criteon Software odkoupen Electronic Arts, což nakonec vyústilo v ukončení vývoje čtvrté generace RenderWare. Tím pochopitelně také skončil vývoj Mafie II, protože s nehotovým enginem již nebylo možné dále pracovat.

Další problém nastal v oznámení nové „next-gen“ konzole Xbox 360 od Microsoftu a PlayStation 3 od Sony. Pro vývojáře bylo zcela nevhodné a finančně rizikové vydat hru na starších konzolích na konci jejich životního cyklu. Vedení Illusion Softworks tak definitivně rozhodlo o ukončení vývoje hry pod enginem RenderWare. Hned vzápětí započal výběr nového enginu, který by podporoval další generaci konzolí. Nejžhavějším kandidátem se stal Unreal Engine 3 od Epic Games, nicméně nakonec se rozhodlo pro tvorbu vlastní technologie i přes to, že v tomto případě se bude jednat o časově náročnější proces.

Vývoj hry tak začal takřka od nuly. S přechodem na novou generaci konzolí se navíc značně zvýšily nároky na vizuální stránku hry, takže na titulu musel pracovat daleko větší tým, než bylo původně v plánu (k projektu se přesunul celý tým Hidden & Dangerous 2 i Vietcong 2). Nicméně i tak byl vývoj zdlouhavý, v roce 2006 byly teprve vytvořeny základní práce. Další rána přišla při oficiálním vydání konzole PS3, kdy současný build hry na tuto konzoli neběžel úplně optimálně. Pro vyřešení tohoto problému se musel engine modifikovat, což vyústilo k dalšímu prodloužení vývoje. Během této etapy se také rozeběhly práce na předělání města Empire Bay do nové podoby. V polovině roku 2007 byla dokončena finální verze herního enginu.

Na přelomu roku 2007/2008 bylo možné hru reálně hrát. Vydavatel Také 2 Interactive se rozhodl za vidinou vyššího finančního zisku a usnadnění práce na hře odkoupit Illusion Softworks – nově tak vzniklo dceřiné studio 2K pod názvem 2K Czech. S touto akvizicí také souvisely velké změny uvnitř samotného týmu. Došlo k velké restrukturalizaci samotných vývojářů a téměř úplně se obměnilo vedení firmy, kdy si do managementu Take 2 Interactive obsadil své zkušené lidi. Vývoj probíhal bez problému a už v roce 2008 vzniklo první hratelné demo demonstrující pohyb hráče a herní mechanismy. Na hře pracovalo současně přes 150 lidí.

V roce 2009 probíhala plnohodnotná produkce a do hry se implementovaly stále nové a nové věci. V této etapě také padlo definitivní rozhodnutí vydat hru v polovině roku 2010. Odložení hry by bylo zejména pro vydavatele nežádoucí, proto nakonec došlo k nepříjemnému rozhodnutí vyškrtnout větší část nedokončeného obsahu, aby se stihly odladit poslední problémy a bugy.

Na začátku roku 2010 se hra lokalizovala do celkem sedmi jazykových verzí. K testování hry bylo k dispozici přes 400 beta testerů, několik desítek z nich tvořili čeští interní zaměstnanci 2K Czech. Během testování bylo nahlášeno přes 60 tisíc chyb, které bylo nutné opravit. Vývoj hry byl oficiálně ukončen v květnu 2010. Dohromady šlo o 12 buildů, rozdělených podle jazykové verze na všech třech platformách. Hra prošla kontrolou v Sony na PlayStation 3 hned napoprvé, u Microsoftu musely PC a Xbox 360 verze čekat na schválení až do druhého kola. Poté následovala poslední fáze – distribuce naplánovaná na konec srpna roku 2010.
Wolverine, 18.11.2021, zdroj: Herní časopis LEVEL č. 203
+14
V první beta verzi měla mít hra 4 alternativní konce a hráč si mohl vybrat, do které mafie vstoupí.
Když 2. září 2009 vyšla první ukázka dabingu, jíž byl trailer E3 2009 (původně zveřejněn 23. května), dopustila se Cenega chybné informace ohledně obsazení. Ve zprávě bylo uvedeno, že trailer namluvili Jan Šťastný (Henry), Tereza Bebarová (Francesca), Vlastimil Zavřel (Joe) a Petr Gelnar (Pen). Ve skutečnosti v traileru však Sidneyho Pena nedaboval Petr Gelnar, ale Pavel Vondra, ten se ovšem ve finální hře nevyskytuje na rozdíl od Petra Gelnara, který namluvil několik dodatečných hlasů. Ve hře rovněž neuslyšíme ani Terezu Bebarovou, tu nahradila v roli Francescy Petra Hřebíčková. Později bylo potvrzeno definitivní obsazení Joea a Henryho, což tehdy kupodivu fanoušky moc nepotěšilo, dožadovali se proto přeobsazení, objevovaly se nadávky a výhrůžky a plánovaly se dokonce i protesty...

Tvůrci

V českém znění:

Martin Trnavský (Vito Scaletta)
Vlastimil Zavřel (Joe Barbaro)
Jan Šťastný (Henry Tomasino)
Libor Hruška (Eddie Scarpa)
Jana Drbohlavová (Vitova matka)
Petra Hřebíčková (Francesca)
Vladimír Fišer (Bruno)
Zdeněk Hess (Mike Bruski)
Miloslav Študent (Derek Pappalardo)
Miloslav Mejzlík (Steve)
Ernesto Čekan (vymahač dluhů)
Jan Maxián (Williams)
Zdeněk Hruška (desátník)
Jaromír Meduna (Carlo Falcone)
Petr Takáč (Harry)
Lukáš Král (Marty)
Lubor Šplíchal (Leon)
Dalimil Klapka (Leo Galante)
V dalších rolích: Jiří Štrébl, Martin Zahálka, Otmar Brancuzský, Jaroslav Horák, Martin Stránský, Hana Czivišová, Rudolf Stärz, Jan Vondráček, Zuzana Kajnarová, Jaromír Meduna, Petr Gelnar a další
Ve druhém díle se objevilo hned několik dabérů, které jsme mohli zaslechnout už v první Mafii, ovšem ne každý to postřehl:

Dalimil Klapka - Frank Colletti X Leo Galante
Tomáš Karger - Luigi X Mickey Desmond a další
Zdeněk Hruška - Salvator X desátník a další
Libor Hruška - Billy / Johnny a další X Eddie Scarpa
Jaroslav Horák - recepční a další X Billy Barnes a další
Bohdan Tůma - Bobby, Idiot Joe a další X detektivové (DLC)
Libor Terš - Vito Scaletta, Stan a další X Sal Gravina (DLC)
Jakub Saic - majitel vozu* X detektiv (DLC)

*zde se nachází chyba, jelikož se v rozhovoru dvou postav u obou mění hlasy, Jakub Saic promluví jen na chvílí + měl na starost i režii dabingu

Příběh

Před Clementeho jatkama stojí bezdomovec, který v jedné chvíli mluví jako Glum z Pána Prstenů. Má svého "miláška" čímž ovšem myslí flašku chlastu.
V 7. kapitole Vzpomínka na Francesca Potenzu je skrytá filmová scénka. Na začátku kapitoly jděte do domu, kde bydlela Vitova matka (navštívili jste jí v 2 kapitole). Jakmile dojdete ke dveřím s jmenovkou Scaletta spustí se filmová scénka. Vito zaklepe na dveře otevře mu manžel jeho sestry Erick. Když se zeptá jestli jeho sestra není doma odpoví mu Erick, že šla pravděpodobně nakupovat a hrubě před Vitem zavře dveře.
Fanouškovi hry známému jako Sliderv2 se povedlo částečně zprovoznit jeden z vyškrtnutých konců. Měl se zaměřovat na likvidaci Franka Vinciho, přičemž zde měl určitou roli hrát Leo Galante. Poslední mise se měly jmenovat Koncovka pro Vinciho a Veni, Vidi, Vinci. V poslední misi měla proběhnout přestřelka ve Vinciho vile která měla skončit Vinciho smrtí. Tato část byla z velké části využita v DLC Jimmyho Vendeta (osekaná o cutscény). Následně měly dorazit posily a hráč se musel prostřílet z vily. Hra by po jeho útěku skončila.
V druhé úrovni můžete v restauraci, vedle trafiky u níž vás vysadí taxi, potkat Vitovu známou. Vito se s ní dá do řeči, pokud vlezete do restaurace.
Jednou z častých diskusí mezi fanoušky je skutečnost zda byl skutečně Henry práskačem. Autor hry, Dan Vávra, prohlásil, že nikoliv. Podle Vávry byl Henry nastrčen do této role Falconem. Je však otázkou nakolik má toto prohlášení skutečný vliv, vzhledem k odchodu Vávry z 2K Czech.
V předposlední misi když po venkovní přestřelce v přístavu vjedeme svým autem do vody tak se otevřou dveře do Derekovy kanceláře a přestřelka vevnitř je pak jednodušší

Hardware

Problém se stíny

Pokud se vám objeví v průběhu hry problémy s příliš rychle a nerealisticky se pohybujícími stíny během venkovních scén, zde je pro vás možné řešení:

1/ stáhněte si program 3D Analyzer
2/ v nabídce programu vyberte Mafia2.exe
3/ a zaskrtnete "disable ligthing"
4/ jako VendorID napište 4098 a jako DeviceID 20040
5/ Spusťte hru tlačítkem Run
Minimální konfigurace:

CPU: Pentium D 3GHz or AMD Athlon 64 X2 3600+ (Dual core) or higher
RAM: 1.5 GB
OS: Microsoft Windows XP (SP2 or later) / Windows Vista / Windows 7
Video Card: NVIDIA GeForce 8600 / ATI Radeon HD 2600 Pro or better
DirectX: DirectX 9.0c
Sound Card: Yes
Free Disk Space: 8 GB

Doporučená konfigurace:

CPU Speed: 2.4 GHz Quad Core processor
RAM: 2 GB
OS: Microsoft Windows XP (SP2 or later) / Windows Vista / Windows 7
Video Card: NVIDIA GeForce 9800 GTX / ATI Radeon HD 3870 or better
DirectX: DirectX 9.0c
Sound Card: Yes
Free Disk Space: 10 GB
DEFINITIVNÍ EDICE

Minimální systémové požadavky:
Systém: Windows 8.1 64-bit
Intel CPU: I5-2500K
AMD CPU: AMD FX-8120
RAM: 6 GB
AMD GPU: Radeon HD7870
NVIDIA GPU: GeForce GTX 660
GRAFICKÁ PAMĚŤ: 2 GB
PEVNÝ DISK: 50 GB (volného místa)

Doporučené systémové požadavky:
Systém: Windows 8.1 64-bit
Intel CPU: I7-3770
AMD CPU: AMD FX 8350 4,0 Ghz
RAM: 8 GB
AMD GPU: Radeon R9 290X
NVIDIA GPU: GeForce GTX 780
GRAFICKÁ PAMĚŤ: 4 GB
PEVNÝ DISK: 50 GB (volného místa)

Ostatní požadavky:
První instalace vyžaduje jednorázové připojení k internetu kvůli ověření na službě Steam; mezi požadované softwarové instalace (přibalené ke hře) patří klient služby Steam, Microsoft Visual C++2012 a 2013 Runtime Libraries a Microsoft DirectX.
Podporované operační systémy
Windows 8 64-bit
Windows 10 64-bit

Easter eggy

Mezi ty vtipnější easter eggs jistě patří situace, kdy vás v městské části Chinatown zmerčí člen zdejšího gangu a vy v tu chvíli tasíte bouchačku. Číňan na vaši adresu procedí: "Netahej velké problémy do Malé Číny!”, čímž poukazuje na film Velké nesnáze v Malé Číně od Johna Carpentera s Kurtem Russellem v hlavní roli.
V Empire Bay se nachází nákláďáky, na kterých jsou názvy měst Lost Heaven (město z prvního dílu) a Brno (město ve kterém sídlí firma 2K Czech). Foto zde.
V misi "Nepřítel státu", když jste na úřadě, tak můžete slyšet hlídače, jak si povídají o televizi. Pak jednoho napadne, že může ovládat postavičku na obrazovce… prostě ho napadne hra… a pak udělá závěr, že na to někdo přijde až po tom, co lidi vyletí na měsíc.
Ve hře se nachází sejf s názvem města Brno, to je další odkaz na město kde hra vznikala. Foto zde.
V první misi hry můžete na zdi vidět jmenný seznam pár autorů co pracovali na hře. Foto zde.
V irském baru mají v nabídce pivo Master. Toto pivo se ve skutečnosti vyrábí v Plzni.
Během jízdy po městě si můžete všimnout billboardu s nápisem "Trago Oil", který se objevoval třeba u Lucase Bertoneho v prvním dílu (s nápisem "Traco Oil").
Postava Pepeho Costy vzhledově připomíná Pepeho z prvního dílu (mise Dobrou chuť). Nejspíše však nejde o stejnou postavu, protože Pepe Costa byl v době událostí z prvního dílu ve vězení.
V domě, naproti bytu Marie Agnello, jsou na dveřích napsaná tyto dvě jména: Pavel Tretěra a Michael Zouhar. Pavel T. je vývojář Mafie 1, Michal Z. je proslulý spoluúčastí na kauze Pitr. Možná se tito dva pánové i znali.
V 1. kapitole “Domovina” můžete vidět sochu Benita Mussoliniho, italského vůdce, který vládl zemi během 2. světové války.
To, že se ve hře objevují narážky na první díl a město Lost Heaven, je pochopitelné, o něco překvapivější je odkaz na slavnou konkurenční sérii GTA. V desáté kapitole s názvem Pokojová služba můžeme nahoře v hotelu zaslechnout několik rozhovorů Clementeho mafiánů, přičemž jeden z nich popisuje zpackanou akci Koblihožrouta Joea, Bobbyho Stretche a Vinnieho Quesedice. Právě o posledním jmenovaném, který odcizil 20 tisíc dolarů, mafián v hotelu prohlásí: „Jo. Ten je teďka nejspíš na půl cestě do Vice City...“ [replika 10_99_03_1090]
Kostel v Empire Bay je udělaný podle Českobratrského evangelického chrámu Jana Amose Komenského. Kostel se nachází v jižní části města, na jihovýchod od parku.
Ve hře je nedodělaný hotel, který původně měl být součástí jednoho z konců hry.
Ve hře měla být původně i nadzemka. Bohužel zůstala pouze železnice.
Jednou ze zbraní, které je možno ve hře získat, je .357 Magnum. Pokud tuto zbraň nemáte v inventáři a navštívíte krám se zbraněmi, můžete si v ponuce obchodu pod názvem zbraně přečíst poznámku: "Máš pocit, že máš dneska štěstí?". V anglické verzi je to: "Feeling lucky?". Je to odkaz na kultovní hlášku z filmu Drsný Harry.

Ostatní

V rámci počítačových hier (respektíve videohier) vlastní Mafia II zaujímavý rekord. V anglickej verzii zaznie slovíčko Fuck viac než 200 krát, čo je ešte viac ako u The House of the Dead: Overkill, ktorý bol predošlým držiteľom rekordu.
The Guardian zahrnul Empire Bay ve svém seznamu 10 nejkrásnějších herních světů.
Jeďte s náklaďákem k základně mastňáků (viz. mise Divočáci). Zaparkujte nalevo od brány a vylezte na vůz. Následně skočte na plot s mřížemi a jděte po něm dál od brány. Dostanete se do míst, které normálně nemůžete navštívit. Můžete se projít krajinou kolem Empire Bay a dokonce dojít i k nápisu Hillwood.
Vezměte si náklaďák a jeďte na Bruskiho šrotiště. Když jedete po cestě k Bruskiho boudě, tak zastavte vedle kontejneru na pravé na straně (nalevo od něj je hromada beden naskládaných na sobě). Vlezte na náklaďák a skočte na kontejner. Z kontejneru skočte tak abyste spadli mezi haraburdí a zeď. Pokud to uděláte správně, tak se nacházíte hned u zdi, za texturami smetí. Zdí můžete prolézt a dostat se tak do oblastí, kam normálně nemáte mít přístup. Odtud můžete dojít až do Clementeho masny. Pozor však abyste nepropadli texturou, využívejte zbraně abyste věděli kde propadnete a kde nikoliv.
Ačkoli japonská verze obsahuje věci, které v jiných nalézt nelze, přece jen i ona naopak něco postrádá. Jedním z takových případů je vystřižená reklama [0_40_0_99_0047] v rádiu v zimním válečném období, kde chlapeček říká mamince, že by chtěl pomoci tátovi bojovat s Japonci, načež mu maminka odpoví, že bude moci, pokud bude pít mléko. Chlapeček přikyvuje s tím, že si ho dává každý den se sušenkami, za což je pochválen se slovy, že až vyroste, bude mít silné kosti a velké svaly jako tatínek. Reklamu na Empire Bay Milk uzavírá komentátor tím, že jej čerstvé dodávají přímo z farem před dveře. Nebo do předních linií.
DEFINITIVNÍ EDICE:

V definitivní edici mají postavy nepřirozeně přilepené oblečení na svých postavách, nejlépe je to vidět na delších kabátech, které nejsou volné proti originálu. Jedná se o chybu, kterou lze ručně opravit:

1) Jděte do hlavní instalační složky hry
2) Jděte do složky "EDIT/APEX"
3) Někam si zálohujte složku "CLOTH"
4) Smažte složku "CLOTH"
Hra obdržela hodnocení PEGI 18 (pro EU) a ESRB Mature 17+ (pro USA).
Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 2 hodiny 59 minut a 6 vteřin. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.