Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Vietcong 2

62
185 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 1st person akce *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
24.10.2005 PC
Vývojáři:
Pterodon, Illusion Softworks (sekundární)
Volné pokračování původního Vietcongu. Děj hry se odehrává v lednu 1968, kdy jihovietnamci za podpory US Army vyhráli definitivně válku. Ocitáte se před oslavami nového roku. Ale jednou nečekaně v noci zaútočí severovietnamci (útok se jmenuje Tet ofenzíva) a učiní nejsilnější úder na US Army. Nyní přichází vaše chvíle. Ocitáte se v plné polní a plníte různé úkoly v rozmezí několika týdnů. Zajdete do džungle, do ulic města i do kanálů pod ním. Na konci vás čeká návštěva samotného Císařského paláce.

Budete mít také možnost si zahrát za příslušníka Vietcongu a zjistíte, jaké to bylo bojovat na druhé straně. Kampaň za VC začíná 6 let před Tetskou ofenzívou. Budete mít k dispozici arzenál čítající 50 kousků zbraní. V multiplayeru budete moci hrát až s 64 hráči a používat i osobní a nákladní auta.


Poslední diskuzní příspěvek

PRIVATE MARTIN: Rozchodil jsem to vždycky napoprvé. Podruhé už se hra z nějakého důvodu nepustila. Grafika vypadá skoro stejně na střední…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 60
Na pokračování české akční fpsky z prostředí vietnamské války jsem se těšil již od jejího oznámení, poté se objevily první informace o herním prostředí a videa, které naznačovaly určitou kvalitu a snažily se ujistit své fanoušky, že je vše v pořádku a na nejlepší cestě k vydání. Tudíž jsem neměl obavy, že by to mohlo dopadnou špatně, avšak jaké bylo mé probuzení z naivního zaslepení, když jsem si hru poprvé osahal. Přirovnal bych to ke studené, ba přímo ledové koupeli a snad z každé lokace, zbraně, zvuku nebo grafiky číší nedodělanost, uspěchanost a snaha se svést na vlně jedné z nejkvalitnější hře vytvořené v České republice.

Musím se přiznat, že ne všechno je špatné, ale z celkového hlediska je hra velkým zklamáním. Po grafické stránce to není, až zas taková bída, problém spočívá ve špatné optimalizaci, kolizním modelu a celkově mnoho bugů. Ozvučení ve v poměru půl na půl, hudební podkres patří k těm lepším, zato zvuková stránka je taková nedomrlá a v případě zbraní jsem měl pocit, že se jedná stále o ten samý zvuk, světlou výjimku tvoří dabing jednotlivých postav a k dobru se počítá i to že hlavní hrdina není němí. Umělá inteligence, jak protivníků tak i spolubojovníků je, alespoň podle mě, na velmi dobré úrovní a dalo by se napsat, že dokázali často potrápit či pomoci, zvláště když jim můžete udělovat rozkazy, ale mnohokrát se také stalo, že se někde zasekli, včetně mě (nemožnost přeskočit tři prkna na sobě) a díky tomu jsem dostal pár zásahů od neskutečně přesných nepřátel.

Náplň misí, které nejsou dlouhé a celkový čas strávený ve hře se rovná cca 6h, je přímočarý postup k určitému bodu a pozabíjet pokud možno všechny protivníky, sem tam něco odbouchnout nebo někoho zachránit ve stále se opakujícím prostředí vietnamského města. Ve hře se také nachází zpestření v podobě krátké kampaně za Vietcong a pohledu na válku z druhé stany, ale ani to již tak zpackané dílo nezachrání.

Pro: umělá inteligence, dabing, hudba, mnoho zbraní, kampaň za Viecong

Proti: chyby, zvuky, prostředí,

+33
  • PC 40
"Roztřílím ti prdel zmrde!" "Zabiju! Zabiju! Zabiju!" "Svině! Zabiju všechny!"

Tak tyto již dnes kultovní fráze Hawkinsových kolegů bych velice taktně pronesl do xichtu novým bossům z 2K. Nevěřím tomu, že by Pterodon z něčeho jako VC udělal dobrovolně takovou patlaninu. Věřte tomu či ne, ale VC2 jsem poprvé spustil teprve včera. Po takřka deseti letech. Měl jsem k tomu své důvody. Jednak jsem z doslechu věděl, že VC2 nesplnil očekávání a též jsem na to v té době neměl dostatečně výkonnou mašinu.

Kdyby tato hra nenesla jméno jedné z našich nejlepších her, nikdo z nás by nevěděl, co to vlastně hrajeme. Skvělá atmosféra a pocit napětí je fuč. Nahradilo ho jen tupé střelení do ještě tupějších nepřátel. Pohlcující design tropické džungle tu pro změnu zaskočily šedivý ulice s hranatejma věcma po stranách oné ulice.... že by domy? Naprosto zmizel respekt z nepřátel. Hra se nesmírně zjednodušila. V jedničce jedna dávka z AKčka nebo dvě rány z pušky.... kaput. Tady? Tady má prdel přijímala olovo více než vstřícně. Opatrný plížení nebo krytí? Ha. Tady mi v mnoha případech stačilo jen jít dopředu a držet prst na spoušti. Vůbec nebyl problém naběhnout do skupinky nepřátel a všechny je s trochou námahy pokosit. Možná bych mohl VC2 nazvat
Vietcong 2: The Wrath of Rambo's angry brother first blood part deux.

Český dabing je tu nehorázně odfláklej. Jeden herec tu dabuje hned několik postav a to bez toho, aniž by se snažil alespoň trochu změnit hlas (copak 2K nedalo Pterodonu rozpočet na najmutí více než 5 herců?). Postavy se v dialozích přeřvávají navzájem, takže často nelze slyšet týpka, co s váma vede hovor.
Parťáci mi byli lidově řečeno u zádele. Absolutně nezajímavý a bez charakteru. Nhute, Crockere, Deforte, Bronsone, Hornstere.... Vraťte se mi.

Grafika je divná. Zbraně ztratily veškerý detaily z jedničky. Střelba z nich je průměrná a ne moc záživná. Zbytečná ragdoll fyzika, jejíž účelem bylo akorát zatěžovat procesor, vypadá směšně a předimenzovaně.

Pozitivní věci - Hudba, docela "chytrý" spolubojovníci, kampaň za druhou stranu. To je asi všechno. Vlastně ne. VC2 mě/nás upozornil na to, abych si více vážil Jedničky, které jsem po zahrání této Vietnamské šlichty odpustil její chyby.

Vietcong 2 AKA "Vietcong 2: The Wrath of Rambo's angry brother first blood part deux." je silně podprůměrná střílečka, jenž vypadá, zní a funguje jako ukrajinská budgetovka. Česká ostuda, která (díky strýčku Ho) zůstala zapomenuta.

Pro: Začal jsem si více vážit originálu, hudba, camea z jedničky.

Proti: Afmosféra, design, grafika, ozvučení, diagnoza AI "imbecilní" dabing, kouzlo pryč....

+28
  • PC 50
Druhý Vietcong nejde nesrovnávat s jedničkou. Překvapivě jde o úplně odlišné hry, a kdyby toto pokračování nejlepší FPS z Vietnamu vůbec nevzniklo, moc velká škoda by to nebyla. Ne že by si Vietcong pokračování nezasloužil, ale určitě ne v takovéto formě.

Daniel Boone je strašně nesympatický hlavní hrdina a Hawkinsovi (jež se zde také na chvilku objeví) nesahá ani po kotníky. Začátek hry v bordelu je jednou z nejlepších částí US kampaně, ale pak se vše začíná kazit.

Nemám nic proti městskému prostředí, a kdyby se střídalo tak půl na půl s džunglí, bylo by vše v pořádku. Do džungle jsem se však dostal až ve skvělé kampani s Mai Van Minhem, která je skvěle provázaná s tou primární, ale je bohužel velmi krátká.

Krátká je i singleplayerová kampaň celkově, protože mi zabrala asi tři nebo čtyři hodiny plus vietnamská část hodinu maximálně dvě, a to jsem se samozřejmě jako vždy loudal. Zatímco na jedničku mám stále řadu vzpomínek, dvojka se mi téměř celá z paměti vymazala nedlouho po dohrání a nemám důvod se k ní někdy v budoucnu vracet.

Pro: vietnamská kampaň, bordel

Proti: nesympatický hlavní hrdina, jen město, krátké

+28
  • PC 70
První Vietcong je pro mě jasná srdcovka a zároveň společně s RtCW moje první zkušenost s moderními střílečkami. Proto Vietcong 2 působí na mě trochu jako zklamání, přestože to není špatná hra. Oproti prvnímu dílu ale v mnoha ohledech zaostává.

První VC měl skvělý příběh, dokonalé animace a úžasnou atmosféru džungle. Vietcong 2 nemá bohužel ani jedno. Animačky jsou strohé, příběh tu vesměs žádný není, jde o slepenec jednotlivých misí a nebojuje se v lese, nýbrž ve městě. Design jednotlivých misí není kdovíjak kvalitní, jednotlivé mapy připomínají spíše jakési multiplayerové mapky. K tomu přispívá značně zastaralá graficka stránka a nízká dohlednost ala "ta ku*va na mě zase střílí z mlhy!!!".

Přesto mě hra slušně bavila, přestřelky jsou hodně tuhé a díky zajímavé ragdoll fyzice dost zábavné. Obtížnost je i na normal dost vysoká a proto jsem docela často loadoval. Přesto není nijak frustrující a z každé situace se dá vybruslit, jen přijít na dobrou taktiku. Vytkl bych akorát, že je AI někdy až moc přesná a zasáhne hráče i na několik desítek metrů prvním výstřelem. Ne vždy, ale často ano.

Dabing je slušný a hudba je úžasná, stejně jako v prvním Vietcongu. Kampaň za VC se opravdu velmi vyvedla, škoda jen, že obsahuje pohou pouhé 4 krátké mise, což dá nějakou tu hodinku hraní. US kampaň je tak na 3-4 hodiny, což ve výsledku není moc. V době vydání to zachraňoval povedený MP, který ale v dnešní době už nemá moc co nabídnout díky množství nedodělků a otravných technických bugů. Navíc už ho moc lidí nehraje.

VC2 je nepřekonalo velmi vysoko nastavenou laťku prvního dílu. Stále se ale jedná o dobrou, byť docela odfláklou, taktickou střílečku, u které jsem se skvěle bavil. 70%

Pro: ve své době multiplayer, přestřelky a (předimenzovaná) ragdoll fyzika, dobrý dabing a úžasná hudba, šikovná AI (někdy až moc), hlavní hrdina MLUVÍ !

Proti: odfláklá a hlavně velmi krátká kampaň, chybí atmosféra prvního VC (zvraty, tunely), bugy a trošku i ta grafika

+23
  • PC 70
Vietcong trochu změnil styl. Místo komornější a spíše partyzánské akce se z něho stala zběsilá akce. Takový crossover mezi Brothers in Arms a Call of Duty. Vývojáři z Pterodonu asi měli pocit, že by měli jít s dobou a následovat moderní trendy. Musím říct, že mi to nevadilo. Tenhle styl stříleček mám rád. Je to zběsilé, na nic si to nehraje a když se k tomu přidá dobrý pocit ze střelby, tak už nic jiného ani nepotřebuju.

Samotná akce je v druhém Vietcongu zpracovaná skvěle. Zbraně jsou tak akorát přesné, perfektně ozvučené a celkově se skvěle chovají. Na zabití nepřítele vám stačí pár dobře mířených ran. Do nepřátel nemusíte sázet celý zásobník. Jde tu jen o rychlou reakci. Okamžité a přesné míření. Z džungle se hra přesunula do města, což mě osbně vůbec nevadí. Dobývání domu od domu bylo hodně zábavné. K dokonalosti už mi chyběla jen lepší UI. Nepřátelé jsou hrozně pasivní. Skrčí se za barikádu a ani se nehnou. Že by třeba hodili granát nebo se snažili trochu měnit pozice je ani nenapadne. Zato jsou hodně pohotoví a přesní.

Kdyby spolubojovníci neuměli léčit a valit nové náboje (je jedno do jaké zbraně, v báglu má všechno), byli by úplně k ničemu. Spíš na obtíž. Jejich největší zlozvyk je totiž lézt vám do palebné trajektorie. Několikrát se mi stalo, že jsem střílel a najednou z ničeho nic mi tam vlezl. Já ho odbouchnul do hlavy a game over. Hra je to hodně krátka. Jako, že fakt hodně krátká. Četl jsem si o tom už předem a řekl si, že to teda dám alespoň na těžkou obtížnost, abych si tím prodloužil herní dobu. Bohužel se kýžený efekt nedostavil. Hra je pořád stejně krátka. Jen je k tomu ještě frustrující. Už skoro na konci mě to tak štvalo, že jsem to radši rozjel znova na normal. Nepomohou ani checkpointy, které bych ve hře, která nevyšla na konzole, nečekal.

Náplast v podobě druhé kampaně za vietcong také moc hrací doby nepřinese. Je to škoda, protože jsem se celou dobu skvěle bavil. Hra se posunula do mainstreamu tehdejší dobý. Zatraceně zábavnému mainstreamu. Plného klišé a stacionárních kulometů.

"Parťák"

Pro: zpracování zbraní, pocit ze střelby, dobývání města, poctivá akce která nenudí

Proti: hodně krátké, společníci na obtíž, příliš pasivní UI

+23