Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Batman: Arkham Asylum

85
477 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 3rd person akce *
akce > bojová
akce > stealth akce
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
25.08.2009 PS3X360
15.09.2009 PC
18.10.2016 PS4XOne
Vývojáři:
Rocksteady Studios, Virtuos (PS4 verze, XOne verze)
Oficiální stránky:
http://rocksteadyltd.com/#arkham-asylum
Batman: Arkham Asylum je hra se známým komiksovým hrdinou v hlavní roli, který se dočkal kresleného seriálu i několika filmů. Hra se odehrává v Gotham City, kde budete bojovat proti zločinu a snažit se udělat ve městě pořádek. Hra běží na známém enginu Unreal 3, který výborně vykresluje temnou atmosféru hry.

Hra začíná v gothamské psychiatrické léčebně pro šílené zločince, kam je právě převážen za doprovodu Batmana známý psychopat Joker, kterému se ale podaří utéci a na vás tedy padne úkol dostat ho zpět za mříže, stejně jako ostatní nebezpečné zločince, kteří z vězení uprchli s ním. Scénář pro hru psal Paul Dini, který spolupracoval na seriálu Ztraceni a animované verzi Batmana.

Batman: Arkham Asylum je v základu akční hra z pohledu třetí osoby silně zaměřená na kontaktní souboje, využívání spousty technologických vychytávek a na tichý a nenápadný stealth postup. Jako správný netopýří muž dokáže Batman plachtit ve vzduchu, používat vystřelovací hák k získání přístupu na vyvýšená místa a má také speciální schopnost rentgenového vidění, pomocí kterého vidí nepřátele i skrz zeď. Za své úspěchy ve hře také získává Batman zkušenostní body, které lze proměnit v upgrady zbraní či jeho schopností.

V roce 2011 vyšlo pod názvem Batman: Arkham City pokračování. Příběhový prequel obou přechozích dílů vyšel v roce 2013.


Poslední diskuzní příspěvek

CrocoRay: No já na ten správnej systém nepřišel a ani jsem neměl chuť to zkoušet, protože mě ty souboje zas tolik nebavily. Já ty reflexy…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC --
Velmi šmakózní záležitost pro fanoušky Batmana - kvalitně ztvárněné postavy, story, všechno. Hra se odehrává na pozemcích Arkham Asylum, blázince pro superzločince, kde se naprosto (ne)logicky vyskytují snad všichni důležití Batmanovo nepřátelé.

Tady bych měl asi poznamenat, že mě Batman, ani další superhrdinské/západní komiksy moc neberou a neustálé "it's over, Joker" a podobná Batmanova prohlášení mě spíš iritovala, podobně jako civilní názvy záporáků v jejich profilech, které se až příliš "hodí", než aby to byla náhoda.

Ale zpátky ke hře - Batman chytil Jokera, zase, a odváží ho do Asyla, zase. Joker ale celou situaci naplánoval a tak má za chvíli celé Arkham Asylum pod palcem a Batmana doslova v pasti. Příběh provede Batmana naskrz celým komplexem budov blázince a i když tak často dojde na procházení stejných lokací, v praxi to vůbec nevadí a překvapivě je celé to putování sem a tam i příběhově podložené.

Hratelností se jedná o něco mezi stealth akcí a typickou mlátičkou. procházíte lokace, nakopáváte (velmi efektně) anály Jokreovým henchmenům a sem tam použijete nějaký ten Batmanův gadget.

Boj se tu vyskytuje ve dvou příchutích: Proti henchmenům beze zbraní si to Batman dává na férovku a docela brutálně je skládá k zemi. Proti ozbrojeným nepřátelům ale Batman nemá v čelním střetu šanci (max. v situaci 1-v-1), a na řadu přichází stealth přístup, kdy se skrýváte, útočíte ze zálohy, využíváte prostředí a gadgety jak k přímé likvidaci, tak k pokládání pastí atd. atd. Tohle je právě to, při čem byste se měli cítit opravdu jako Batman. Což nemůžu posoudit, rozhodně si ale přijdu jak solidní zákeřnej zmrd a je to velmi awesome, obzvlášť když se podaří zpacifikovat místnost tímhle stylem v poměrně krátkém čase :) Umělá inteligence nepřátel v takových situacích vůbec není zlá, ba naopak - henchmeni se sbíhají k místům, kde se něco děje, začnou se sdružovat do dvojic a krýt si vzájemně záda a oddělit je bývá často oříšek. Naštěstí je obvykle aspoň jeden henchman sám a jakmile zbývají poslední dva nebo tři, rupnou jim nervy jdou radši každý sám za sebe.

Čas od času se pak objeví nějaký ten známý boss, jehož likvidace stojí na klasickém modelu "zjisti a opakuj" a funguje to dobře.

Gadgety pak Batman získává postupně na různých místech ve hře, žádný není zbytečný a hra vás nutí je využívat, což je jen dobře. Co mi ale v souvislosti s tím vadilo, je další stránka hry - Riddler challenges.

Riddler pro Batmana nachystal pytel hádanek, skrytých trofejí a úkolů (klasická trophy/achievement stuff) a spousta z nich je na místech, kam se s vybavením, které v tu chvíli máte, dostat nedá. Takže jsem se celou dobu trochu frustroval, jestli se k nim budu moct později dostat, jestli není lepší se pro ně průběžně vracet, nebo prostě jak to vlastně bude. Tady vám rovnou řeknu, že i po skončení příběhové části lze ve hře pokračovat a všechny Riddlerovy hádanky si v klidu dořešit.

Design lokací... každý pavilon Asyla má specifický styl, takže na jednotvárnost si stěžovat nelze. Specialitkou jsou pak úseky kolem padoucha Scarecrow. Grafika je perfektní, ale příliš v ní nevynikají důležité věci. Na něco vás upozorní detective mode, ale obvykle musíte být blízko. Ale to je prostě dané stylizací - nic tu nevystupuje do popředí.

Hudba, dabing i zvuky jsou taktéž skvělé, jen v jedné lokaci jsem se nemohl zbavit dojmu, že se cosi děje, bo na pozadí se pořád ozývaly zvuky navozující dojem, že jsem právě cosi sebral/splnil/atp.

Navíc je tu ještě challenge mód - existují dva druhy challenges - boje s přesilou na body a tiché čištění místnosti se třemi úkoly na čas, překvapivě zábavné, ale soubouje vyžadují umět řetězit komba a používat speciální chvaty, zatímco v běžné hře jsem si celkem v klidu vystačil s buttonsmashingem + nutnými změnami.

Celkově musím říct, že nový Batman je velmi kvalitní hra a bavil jsem se u ní, ale není to svým settingem zrovna můj šálek kakaa, abych tomu strkal stovky a zapisoval ji do Guinessovek. Většinu času jsem uvažoval spíš o 85, ale to by už ode mě asi bylo moc nefér - ta hra je skvělá, zahrajte si ji.

Pro: grafika, příběh, postavy, souboje, hádanky, gadgety, ai nepřátel... no dejme tomu všechno, co není v mínusech

Proti: občasná frustrace z riddlera, které by se imho dalo předejít, při vstupu do nové lokace člověk nemá hned takový přehled, jako u jiných her.. mi přijde. ale to jsou oboje prkotiny, že :)

+44 +45 −1
  • PC 90
Vždy jsem měla raději Batmana než Spider-mana či Supermana, a tak když se mi naskytla příležitost (s novým počítačem) si toho herního Batmana zahrát, neváhala jsem ani chvíli. Hru jsem hrála před pár lety, ale na klávesnici, tento rok jsem si řekla, že si celou sérii dám od začátku, a to na gamepadu.

Hra nás zavádí do arkhamského ústavu pro duševně choré a jeho okolí, kde se potulují nejznámější Batmanovi nepřátelé. Prostředí na mě působilo ponuře a depresivně, asi jako celý Batmanův život, což dotvářelo perfektní atmosféru. Nebylo sice kdo ví jak otevřené prostředí, na poměry dnešních her, ovšem to nebylo na škodu, neboť mě dokázalo tak vtáhnout do děje, že mi pohyb od bodu A do bodu B jednou danou cestou vůbec nevadil a stejně tak ani v některých hrách otravné vracení se do stejné lokace.

O našich protivnících jsem se dozvídala prostřednictvím nahrávek pořízených při jejich psychiatrických konzultacích a zápisech v deníku. Zjišťovala jsem tak, že to nejsou černobílé postavy toužící po moci čistě z toho důvodu, že mají hrát roli záporáka. Souboje s nimi nebyly jen o bezduchém mlácení, ale každý boss měl svůj způsob, jak ho porazit. Nejraději jsem měla pasáže se Scarecrowem, který cílil na největšího nepřítele v nás - strach.

Soubojový systém je v této hře velmi povedený a hlavně uspokojující. Batman rozdává rány rychle, dokáže uskakovat, vykrýt úder a omráčit nepřítele svým pláštěm. V některých případech jsem měla možnost vymyslet strategii, jak zneškodnit protivníky v dané lokaci, jestli zvolím tichý způsob či více akční. Trochu tohle kazila nízká inteligence nepřátel, a tak bylo jejich chování velmi předvídatelné.

Ovládání pomocí gamepadu se mi zdálo o dost lepší a intuitivnější než na klávesnici a myši. Souboje jsou tak díky tomu lehčí. Hudba ke hře seděla a dabing postav byl vynikající. Grafika je moc povedená na to, že je to hra z roku 2009. Jedinou výtku bych směřovala k obličejům zoufalých policistů, kteří byli všichni stejní a vypadali všichni stejně blbě :)

Pro: příběh, atmosféra prostředí, souboje, zvuky, bossové

Proti: nic

+32
  • PC --
Člověk nemusí být fandou Batmana, aby si tuhle hru užil. Arkham Asylum exceluje hlavně po stránce level-designu. Otevřené herní prostředí s propracovanými úrovněmi mi opravdu učarovalo, ruku v ruce s technickým zpracováním boostovaným PhysXem. Úrovně jsou neskutečně vymazlené, procházet se a jen tak se kochat se pro mě stalo pravidelnou rutinou. Spousty možností likvidace protivníků poskytují variabilní souboje, jejich AI se zahanbit také nenechala. Příběh klasicky hrdinský má hlavu a patu, okořeněný originálními nápady, z nichž jeden pro mě byl skoro infarktovou záležitostí. Potěší přidaná hodnota v podobě hromady bonusového materiálu a slušná herní doba. Jestli za rok vyjdou tři hry, které by člověk neměl minout, tak tohle je jedna z nich.

*****/5
+30
  • PC 90
Mám rád komiksy, tedy né klasické komiksové sešity, ale spíš jejich filmovou interpretaci, nikdy jsem je nepovažoval za kapitalistickou propagandu a podobné hovadiny, beru to čistě jako zábavu. Mám rád tu směsici různých postav s různými vlastnostmi. Hodně se mi zamlouvá tvorba Disneyho Marvelu, i jejich kolegu z Warner Brothes, strašně mě baví Avangers, Punisher, Flash, atd. atd. Ale jedna postava je pro mě nejdůležitější, je to samozřejmě Batman. A to hlavně proto, že jsem jako malý capart hltal filmy s Michaelem Keatonem, Kilmerem a později dokonce i tu fetiš zhovadilost s Clooneym. Pozdeji mi samožřejmě udělal radost pan Nolan s novodobou trilogií o netopířím muži. Ale k čemu se chci dostat je, že když se řekne Batman, odpoví se Joker. Joker byl vždycky super, jak Jack Nicholson, tak snad ještě lepší Heath Ledger. Heath Ledgera jsem skutečně považoval za nejlepšího Jokera, který snad ani nemuže být překonán. Pouze do doby než jsem si zahrál Arkham Asylum. Uvidíme co provede Jared Leto v chystaném Oddílu sebevrahů.

Dle mého skromného názoru, který stejně nikoho nezajímá, je Joker z AA ten nejlepší Joker, s jakým jsem měl zatím čest. Kdykoliv slyším Joker vybaví se mi právě ten z AA. Vyzařuje správnou směsici šílenosti, brutality, vtipu a "charismatu", která z něj dělá nejlepšího Batmanova protivníka. Když k tomu přičtu ještě peckoidní dabing Marka Hamila, tak je vymálováno. Jak jsem psal nejlepší Joker vůbec.

Omlouvám se za mé krasozpěvy a zpět ke hře. Komixové hry jsem měl vždy spjaté s budgetem, nyní ne. AA je pecka nad pecky, přesně takhle jsem si převod Batmana z knihy na monitor představoval, samotný svět působí takovým retro-futur dojmem, graficky parádně zpracované do nejmenších detailů.

Další obrovské plus je spousta Batmanových kultovních protivníku, jako je Bane, Posion Ivy, Ridler, Crock, atd. plus jejich posluhovači, které Batman kosí hodně brutálním až skoro wrestlingovým způsobem.

Paradním zpestření hratelnosti jsou např. kanálové hrátky s Crockem, nebo raušové rozjímání s Scarecrowem, o zábavu je postaráno od začátku do konce a ani na minutku jsem se nenudil, Ridlerovi hádanky jsem vyřešil sám krom třech, ty jsem musel odhalit s návodem.

Souboje s lůzou z vězení jsou vážně skvělé, lahodí oku a jsou efektní. Nechybí klasické spestření tichého postupu, který lze řešit pomocí Batmanových vychytávek.

Příběh je naprosto fantastický a plně srozumitelný, což je někdy ve hrách problém. Projdeme si hezky všechny pavilony celého AA, na zvraty není nouze, i jeden skutečně infarktový moment tu jak pro Batmana, tak pro samotného hráče, bodří vědí :).

Pecka pecek.

Metascore: 91%
Herní doba: kolem 21 hodin.

Pro: Joker, grafika, zaporaci, bojový systém.

+25
  • PC 90
Bebop a Rocksteady jsou mí oblíbení záporáci z animovaného seriálu Želvy Ninja. Vývojářské studio, nesoucí stejné jméno jako mutant člověka s nosorožcem, však nevytvořilo hru s okrunýřovanými plazi, ale vrhlo se na temnější komiksový příběh, kde hlavní roli zaujímá Batman. První díl prozatím čtyřdílné série je na zdejší databázi mezi sto nejlepšími hrami a já na následujících řádcích shrnu, proč si toto umístění právoplatně zaslouží.

Nejprve jsem sice musel zprovoznit příšernou službu Games for Windows Live, ale stálo to za to a v kůži netopýřího muže jsem se spoutaným Jokerem přijel do blázince na ostrov Arkham. Už v úvodní animaci mě velmi potěšil dabing. Kevin Conroy (Batman) a Mark Hamill (Joker) namluvili své postavy opravdu bravurně a ani ostatní nezůstávají pozadu.

Příběh má od začátku spád, a to vydrží celou hru. Lokace jsou skvěle zpracované a zakomponované a co mě dostalo, že když se Batmanovi během animace poškodí oblek, potrhá plášť nebo přibude nějaký ten šrám v obličeji, v následném hraní to nezmizí, ale nese si to až do konce hry. Super je také speciální vybavení, které se nenachází náhodně na ostrově, ale dostal jsem se k němu postupně díky Batmobilu, Batwingu nebo Batjeskyni. Nejvíce jsem si z těchto pomůcek oblíbil batarang, který jsem hojně využíval i při soubojích.

Mám rád hledání různých předmětů a tady jich díky Hádankářovi bylo více než dost a navíc jeho výzva obsahovala i hádanky, z nichž některé byly opravdu zapeklité. Po zdolání všech otazníků na mapě se mi otevřely všechny trofeje, výzvy i charaktery postav a to je určitě vítaný bonus.

Souboje s přesilou mě celkem bavily, ale bylo jich na můj vkus až moc, vzhledem k tomu, že Joker mluvil o stovce přívrženců z Blackgate, a i když nebudu počítat uteklé chovance, bylo jich určitě víc. Stealth pasáže jsem si však vychutnával do posledního stojícího kriminálníka. Zavěšení nepřítele na chrliče nebo jeho skopnutí při plachtění nemělo chybu. Batman: Arkham Asylum je hrou, kterou jsem si užíval od začátku do konce a když teď koukám na své hodnocení, 90 % jsem naposledy udělil World of Goo, a to už je více než pět let zpátky. Už se těším na Arkham City.

Pro: dabing, příběh, ostrov Arkham, poškození a zranění nemizí, batarang, hádankářova výzva, trofeje, charaktery postav, stealth pasáže

Proti: příliš mnoho soubojů, GFWL

+24