Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Batman: Arkham City

Batman: Arkham City Armored Edition, Batman: Arkham City - Game of the Year Edition

Rocksteady Studios •  Warner Bros. Games Montréal (WiiU) •  Virtuos (PS4, XOne)
18.10.2011
22.11.2011
18.11.2012
18.10.2016
01.12.2023
kompatibilní
86
500 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Batman: Arkham City je pokračování hry Batman: Arkham Asylum z roku 2009. Hra běží na Unreal 3 Enginu. Scénář pro hru napsal Paul Dini.

Hlavní děj se odehrává rok po událostech prvního dílu. Quincy Sharp, který byl v původní hře ředitelem ústavu Arkham, se nyní stal starostou Gotham City za to, že dopadl Jokera. Sharp koupí velkou část chudých čtvrtí v Gothamu, nechá je obestavět zdí a všechny vězně přesune tam, do Arkham City, které je 5x rozlehlejší než Arkham Asylum z původní hry. Dohledem nad tímto místem je pověřen psychiatr Hugo Strange, který má s Arkham City jistě také své plány. Ve hře se setkáme s mnoha postavami, jak z původní hry, tak s mnoha novými.

Oproti prvnímu dílu máme volnost pohybu po celém Arkham City a můžeme volně plnit hlavní a vedlejší dějové úkoly. Všechny vychytávky, které známe z první hry, můžeme používat hned od začátku a postupem času získáme plno nových věcí.


Poslední diskuzní příspěvek

@Hrdlodus (01.01.2023 10:59): Jistě, ono možná se bude potom hodit střízlivý pohled na recenzi xD myslím tím, že se na ni podívám a napíšu ji trochu líp. Psal jsem ji během oslav a věřte, že tam jsou mnohem horší popisy než tento, určitě přehodnotím pohled
a děkuji za komentář.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 90
Batman se konečně po dvou letech vrací v novém pokračování, Arkham City je rozsáhlejší a propracovanější než Arkham Asylum z prvního dílu a vy tak máte možnost se s Batmanem konečně pořádně proletět po městě.

Soubojový systém se vrátil a s ním i pár novinek, které velice pomáhají v boji. Souboje s bossy jsou ve hře příjemným oživením a na každého, stejně jako na ostatní nepřátele, platí jiná bojová taktika.

Příběh skvěle odsejpá a přináší po celou herní dobu mnoho zvratů a překvapení. V průběhu hry se setkme s mnoha nepřáteli Batmana, od Jokera, Harley Quinn, Two-face, až po Pinguina, Huga Stange, Ra's al Ghula, atd. Další hratelná postava Catwoman se do hry skvěle hodí a je pro hru pěkné spestření.

Jediné co mi na hře trochu vadí je, že hlavní příběhová linka je stejně krátká jako v původí hře, je tu sice možnost plnit vedlejší úkoly a sbírat Hádankářovi trofeje a tím si tak herní dobu prodloužit, ale to už není ono. Ještě je škoda, že u nás hra nevychází alespoň s českýma titulkama.

Doufám, že budou do hry vycházet ještě nějáké nové přídavky, a že se brzo dočkáme dalšího skvělého pokračování a s českou lokalizací.

Pro: Arkham City, soubojový systém, bossy, příběh, Catwoman

Proti: Stejně krátké jako původí hra, bez české lokalizace

+32
  • PC --
- Batman chrání zloduchy a neustále je nechává utíkat, aby je pak zase mohl honit.
- Batmanovi nejde o dobro lidí – jde mu o to, aby měl vždy s kým bojovat.
- Smrt jeho holky je pro něj menší tragédie, než smrt masového vraha.
- Batmanova holka leží v tratolišti krve a Batman vykráčí ven z divadla s Jokerem v náručí…
- Batman je buzík.
- A Arkham City je po čertech dobrá hra.

Design je úchvatný. Detailní, obrovský, nereálný a účelový, ale fungující a dech-beroucí. Jednoduše fantastický.

Otevřené město je příjemná změna, ale počet sekundárních úkolů je tak obrovský, že mě neustále rušil od plněné hlavní linie. Kdyby se autoři trochu více snažili natáhnout hlavní příběh, udělali by lépe. Celkem 12 sekundárních úkolů a k tomu Riddlerovi challenges, to je pořádná nálož, která tvoří více jak 50% celé hry. Jenže po dohrání už osobně nemám motivaci cokoli dál plnit, protože je prostě konec…

Při srovnání s prvním dílem u mě jasně vede Arkham Asylum. Byl přímočařejší, ale celistvější, kompaktnější, měl zajímavější příběh s lepšími zvraty a tahem na branku. Byl náročnější.

Clayface na konci Arkham City je snad výsměch, padl na první pokus a bez většího snažení. A Catwoman? Hezky kroutí zadkem, ale hraní za ni je příliš krátké a nepodstatné.

Jebat krátkost, ale to zakončení jim nemůžu odpustit…

****/5
+31 +34 −3
  • PC 95
Druhý díl Batmana zopakoval prakticky vše, co přinesl první díl. Úžasné prostředí, neotřelá stealth akce, velké množství Batmanových nepřátel, ale i spolupracovníků, poměrně jednoduchý soubojový systém, který je však vyvážený množstvím a velikostí protivníků. Oproti prvnímu dílu přidává rozsáhlejší prostředí, nového parťáka a vedlejší úkoly.

Hlavní příběhová linka není příliš dlouhá. Postupně se několik hlavních padouchů vystřídá na postu hlavního zloducha. A každý tak má svoji část hry. Jen dějová linka s Jokerem se táhne od začátku až do konce a ten se tak stává celkově největším zloduchem. (Tak trochu mě zarazil konec hry, kdy Batman vynáší v náručí, se slzami na krajíčku, mrtvého psychopatického vraha, kdy, asi před pěti minutami, tento psychopat zavraždil Batmanovu největší lásku. Nevím proč, ale tak nějak mi to přišlo docela absurdní.)

Prostředí se přesunulo z rozsáhlé léčebny do ještě rozlehlejšího města a současné s tím odpadlo otravné přecházení tunely mezi lokalitami. Naštěstí Arkham City není natolik velké, aby mě obtěžovalo přesouvání se z místa na místo. Ve městě se nachází i několik vedlejších úkolů, které vyplňují Batmanovo univerzum dalšími postavami.

Co mě trochu na hře mrzí, a bylo to tak i v prvním díle, jsou souboje s hlavními záporáky. Až na dvě výjimky jsou to přerostlé obludy, kterým je třeba zničit nějakou podpůrnou mašinku a potom je umlátit. Světlou výjimkou a nejoriginálnějším soubojem ve hře je epická bitva s Ra’s al Ghulem. Několika fázový souboj se natolik lišil od ostatních, že i přes svůj poměrně jednoduchý průběh se mi nejvíce zapsal do paměti. Celkově svět Ra’s Al Ghula byl protiváhou světa Scarecrowa z prvního dílu. Taky nesmím zapomenout na souboj s Mr. Freezem, který byl náročný po stránce technické a snad v jako jediném jsem byl nucen využívat i různá Batmanova hi-tech udělátka a okolní prostředí

Novým Batmanovým spoluhráčem je Catwoman. Objevuje se zde sice zřídka, ale o to je hraní s ní zajímavější. Plížení se po stropě a švihání bičem po něpřátelích se nikdy neomrzí. Jen ten speciální kočičí pohled je poněkud tmavší než by se mi líbilo.

Nedílnou součástí první hry byly Riddlerovy hádanky. Zatímco v Arkham Asylum jich bylo něco přes 200 a daly se celkem bez problémů najít a sesbírat a taky jsem je všechny sesbíral. V Arkham City se jich nachází snad přes 400. Jen při hraní hlavní příběhové linie jsem jich našel zhruba 100, na ty další se podívám třeba časem, teď na to bohužel už nemám nervy ani čas.

Po grafické stránce je hra prakticky stejná jako první díl. Přeci jen, grafický engine je už hodně vytěžený a prostředí mi občas připomělo tak trochu i Bioshock. Nicméně pořád dokáže úspěšně dotvořit atmosféru hry. Pohled na město z nejvyššího bodu ve hře je naprosto fantastický.

Co nejde nezmínit je fantastická hudba. Bez ní by atmosféra nebyla taková a myslím, že si v ničem nezadá s hudbou Hanse Zimmera z filmové trilogie.

Batman: Arkham City je fantastickým pokračováním už tak kvalitního prvního dílu. Ve všech ohledech Arkham Asylum překonává a přináší spoustu nového. Pro mě je to jedna z nejlepších stealth akcí za posledních několik let.
+29
  • PC 90
Druhé pokračování Batmana nabídlo větší prostor pro potírání zločinu, lámání kostí, pokusy o uletění rekordní vzdálenosti a čajovou párty se záporákem. Otevřenost se mi hodně zalíbila a nemohla jsem se dočkat, až po úvodní sekvenci dostanu volnost a budu si dělat, co budu chtít.

Hratelnost se od prvního dílu snad nijak nezměnila, ovšem to mi nevadilo, protože pořád to bylo skvělé. Sice jsem dostala pár nových technologických vychytávek, ale ty jsem za celou hru použila stejně jen na určených místech. Bossfighty mě opět bavily, byly nápadité, ale musím říct, že kolikrát byly lehčí než normální setkání s ozbrojenými nepřáteli, kteří mi dokázali v některých částech dost zatopit a samotný Batman po jejich výstřelech padal jak shnilá hruška.

Nechyběla ani Oracle se svými dlouhými telefonáty, při kterých se nešlo normálně hýbat, Jokerovy super tajné a zároveň nijak překvapující plány a hysteričtí záchranáři, kteří padli do zajetí a kteří vypadali jako hasiči. Batman byl opět stejný moralista jako v předchozím díle, a tak zatímco já bych polovina lidí prostě s radostí zabila, tak jsem musela sledovat Batmana jako mlčky a zatvrzele zachraňuje masové vrahy z náručí smrti a strká je za mříže, ze kterých stejně v budoucnu utečou.

Hodně se mi líbila hudba a v některých momentech dodávala hře tu správnou epickou atmosféru, kterou znám z filmů. Hraní za kočku bylo fajn a vítala jsem ji jako příjemnou změnu. Navíc ty pasáže s ní byly krátké a nebylo jich moc, tak mi to vytrhnutí z Batmanova příběhu nevadilo.

Závěrem: povedené pokračování a těším se na třetí díl, zvlášť když je od jiného studia.

Pro: město, souboje, padouši, hudba, pasáže s kočkou

Proti: občas lehké bossfighty

+27
  • PC 90
Rocksteady dokázali vytvořit skvělý otevřený svět, kde je hlavním hrdinou Batman, co víc si přát? Osvědčený Unreal Engine sedí přesně tomuhle typu bojovek a společně se skvělou značkou vytváří umělecké dílo. Hra mi vydržela celkem na dlouho a stále ještě nemám hru na 100%, dokončuju jednotlivé Riddly, lítám si po Arkham City a cítíme se přesně jako Batman.Tuto hru považuji za kvalitu a jednu z Must-Have titulů.

Pro: Všichni hlavní padouši Gothamu, skvělá hratelnost, vedlejší questy

Proti: K získání veškerého obsahu nutné koupit DLC

+24