Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

I of the Dragon

Dračí oko

04.11.2004
64
71 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Ve hře Dračí Oko (oficiální český název, hra u nás vyšla kompletně v češtině včetně dabingu, viz tyto oficiální české stránky) se zhostíte role jednoho ze tří typů draků (drak vládnoucí ohněm, ledem nebo jedem) a můžete se s chutí vrhnout do likvidace nespočet příšer a jejich doupat. Důležitou složkou hry je ochrana lidí a jejich měst, čímž se vám odvděčí svojí poslušností a můžete poté využít jejich sil v boji proti nepřátelům. Tento strategický prvek hry (budování města a ovládání lidských jednotek) spolu s RPG prvkem (vylepšování schopností draka) příjemně osvěžují koncept hry.

Samotný boj probíhá tak, jak se na správného draka sluší, tedy ze vzduchu pliváním velkého množství ohně (ledu či jedu) všude kolem sebe na vše, co se hýbe nebo vypadá podezřele. Důležitým faktorem v boji je také fyzická energie, kterou lze doplnit pojídáním příšer nebo lesních zvířat.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 75
Říkají tomu "akční RPG". To ano, ale....z pohledu draka! Pecka!
Království Nimoa je ohroženo, musíme ho zachránit. Takže si vybereme jednoho z draků a hurá do boje za záchranu lidstva. Každý z draků má jiné schopnosti (spálit, zničit kouzlem, zkamenět mrazivým dechem) a každý má jiný poměr rychlosti a síly. Což je důležité pro určení strategie v boji. Používat mohou celkem asi 50 kouzel.
Kromě bojování je nutné věnovat se i vytváření nových osad a zajišťování pořádku.
Grafika je nádherná, fantasy svět je krásně a nápaditě vytvořený. Stejně tak draci vypadají krásně. Zvuky už tak dobré nejsou. Menu a úvodní výběr draka mně přišlo trochu nepřehledné, určitě bych si to uměl představit líp. Ale třeba to někomu vyhovuje.
Hratelnost je ze začátku výborná, zvláště funkce "chytit, sežrat", která doplňuje zdraví a sílu je velice zábavná. Úkoly se ale časem začnou v podstatě opakovat a pak už to taková zábava není.

Pro: 3D fantasy svět, draci, chytit-sežrat

Proti: zvuky, nepřehledné menu, repetitivnost

+16
  • PC 70
Nejdřív jsem kdysi hrál demo z LEVELu, které mě naprosto uhranulo – můžete hrát za draka, chrlit oheň, létat, žrát potvory, kouzlit… bohužel hrajete za draka hodného, který chrání svět, takže se nekoná žádné střádání pokladu a jeho bránění ani unášení princezen a podobně.

Grafika mi tehdy (a vlastně i dnes) připadala naprosto kouzelná, spolu s hudbou krásně doplňuje magickou atmosféru, byť tedy verze ze Steamu má jinou hudbu než kdysi, ale i ta je docela fajn.

Ve hře je i drobné zpestření ve formě výstavby a ochrany měst, bohužel se omezuje jen na jejich bránění a občasné automatické vylepšení, když nasbíráte dost zkušeností. Jinak do jejich výstavby zasahovat nemůžete, což je trochu škoda. Autoři si taky řekli, že hru ozvláštní ještě částmi, kdy za draka nehrajete. Místo toho musíte určité úkoly splnit v kůži rytíře či lovce, přičemž platí, že vám každé průměrné monstrum může dát tak maximálně 2 ďahy a je game over. Naštěstí těch misí není přehnaně moc a dají se docela rychle proběhnout.

Na začátku si můžete vybrat mezi třemi draky, přičemž za každého z nich se hraje podstatně jinak. Já si vybral červeného „bojovníka“, který mi přišel takový nejklasičtější. Na každé nové úrovni můžete přerozdělit body do různých schopností (počet životů, regenerace života, rychlost létání, účinnost a kapacita dechu…) nebo všechny body investovat do nového kouzla. Kouzel je docela požehnané množství, ale jejich popis je, mírně řečeno, nedostačující. Nezbývalo tak nic jiného než si vždycky uložit pozici, vzít si nové kouzlo, vyzkoušet ho, a pak většinou pozici zase načíst, protože většina kouzel mi přišla (pro červeného draka) málo účinná a popisy dost mimo – např. u bouře meteorů bylo napsáno, že se hodí k likvidování nepřátel na větší ploše, přičemž ta větší plocha byl kruh o průměru cca 3 metry.

Nevím, jestli to bylo tím, že jsem zvolil špatný „build“, ale obtížnost ke konci mi přišla už trochu přestřelená – mraky monster, mraky líhní (která monstra pravidelně spawnují) a hlavně řízené střely od „opic“, kterým jsem neměl šanci se svým pomalejším drakem uletět. Šlo se jim sice vyhnout prudkým manévrováním, ale to nevyšlo vždycky (při tom velkém množství nepřátel). A to jsem měl draka na docela vysoké úrovni. V některých pasážích jsem tak prostě snížil obtížnost a vůbec mi to nebylo blbý. I závěrečný boss mi dal teda docela zabrat.

Kolem a kolem jsem ve hře strávil 16 hodin a po většinu času mě bavila, až na samotný závěr. Možná to někdy zkusím projít znovu za jiný typ draka, až na to zase budu mít někdy čas a chuť.



Herní výzva 2021 - Pořádný pařan (SC)
+15
  • PC 80
Hru Dračí Oko jsem koupil za krásných 49 korun jako přílohu k časopisu ABC. Říkal jsem si, že to bude asi strašný. Vždyť, jaká dobrá hra se může prodávat za pouhých 49 korun? Investoval jsem tedy, a čekalo mě příjemné překvapení.

Herní styl tohoto díla je těžko uchopitelný. Na první pohled to vypadá jako Diablo ve vzduchu. Máte na výběr z tří charakterů (ehm, barevně odlišených draků). Hra obsahuje jisté RPG prvky a většina herní náplně je kosení a žraní příšer, které napadly království (příběh o hrdinovi spasiteli jsme tu také už viděli). Jenže hra obsahuje i města, která jednoduchými povely vystavíte a pak bráníte. Takže strategický prvek. Města jsou v sektorech, mezi kterýma se můžete libovolně pohybovat a bránit je. Cíl je: vystavět, zabezpečit a na konci zdolat padoucha.

Hra nemá žádnou velkou myšlenku, ale až překvapivě dobře se hraje. Svou roli v tom určitě hraje různorodost misí. I to, že děj není nějak moc zbytečně natahovaný. Hra u mě ani jednou za celou dobu hraní nepadla do stereotypu. Obtížnost je tak akorát. Žádné frustrující opakování, nebo procházka růžovou zahradou. Určitě se mi líbila grafika. Ze vzduchu vypadá všechno tak rozvážně, v dálce uvěřitelně. Je pěkný pohled koukat z ptačí perspektivy na bránící se města. Hra obsahuje i pozemní mise, a to byste koukali jak se všechno zrychlí.

Řekl bych, že tady platí to samé jako u Diabla. Pokud se někdo chcete odreagovat u nenáročné hratelnosti, tak je to pro Vás. Pokud hledáte hlubokou myšlenku, ruce pryč.

Pro: odreagovačka, různorodá náplň misí, cena 49 kč, délka, pěkná grafika, efektní žraní příšer

Proti: příběh, na dlouhodobé hraní to opravdu není

+12
  • PC 50
Tomuto rpgéčku, ktéré je originální mohlo vymáčknout ze sebe více kdyby hratelnost byla více plynulá a rychlejší, ač si můžete nastavit zrychlení času, stalo se mi že místo svižnosti se mi to začalo trhat a tak sem si to musel nastavit zpět na normalní rychlost ač výkon mého počítače několika násobně přesahoval min. systémové požadavky. Další zápory jdou již méně na obtíž jako je stálé se dokrmování (to si radši střihnu simse) ovládaní místy krkolomné ale jinak dobře vyřešené, nepřehledná kamera z pohledu za drakem ale záleží jak kdo si zvykne. Minimální strategické prvky postačují protože práce se stvůrami budete mít dost, pokud vám zboří město nevadí během chvíle postavíte nový a abych něco taky pochválil rpg vložka je funkčí je jednduchá ale funguje i přesto sem nějaká kouzla vůbec nevyužil nebo na vyšším levlu funguje některé kouzlo hůře než kouzlo na nižším levlu.Hudba nevýrazná, zvuky nevýrazné a příběh tuctový jsou další prvky které toto rpgčko schazují do herní šedi průměrných her
+9
  • PC 75
Óóóó, draci, ty já můžu ve všech podobách... Možná proto jsem tuto hru s nadšením nainstaloval, a i přes vysokou obtížnost (nebo možná proto) mě velice bavila.
Trápil jsem se s každým tajtrdlíkem a některé souboje s většími monstry byly opravdu na dlouho. Souboje vzduch-země byly ale celkově trošku slabší, doháněla to však originalita, stavění a bránění měst, celkem solidní arzenál kouzel a sbírání magických orbů z vyrabovaných líhní.
Ještě jedna poznámka, drak má občas hlad, tak se musí napapat... a tak musí sletět z výšin a do pařátů nabrat nějakého nebohého tvora... a pak ho rožvýkat. Drobnost, ale potěší.

Pro: RPG prvky, kouzla, stavění měst a obnova celého království vůbec, pár misí bez draka, krmení

Proti: Časem monotónní

+8