Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Dead Space 2

25.01.2011
kompatibilní
83
325 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Bring the terror to space.

V roce 2417 je Isaac Clarke lidskou troskou v péči psychiatrického oddělení nemocnice na Titan Station. Od událostí na USG Ishimura uplynulo několik let, přesto se Isaac stále nezbavil halucinací s nekromorfy i zesnulou přítelkyní Nicole. Jeho stav je připisován kontaktu s Markerem, enigmatickým artefaktem. Isaacovy vidiny však nejsou pouhým projevem delirické demence, jako spíše zlověstnou předtuchou dalšího dějství inženýrovy bezútěšné existence. Od chvíle, kdy je neuroleptiky omámený Isaac záhadným dobrodincem přiveden k vědomí, musí bojovat o holé přežití, nejprve úprkem ve svěrací kazajce. Nekrotický hnus má pré, avšak brzký nález plazmové řezačky znamená přechod do takřka ničím přerušované ofenzivy. Hrdina tentokrát mluví, nezdráhá se projevovat emoce a Dead Space 2 rozvíjí hratelnost v tom osvědčeném z Dead Space (2008).

Standardní nekromorfové v původní sestavě jsou zpět, přičemž na lidnaté kolonii nákaza nabyla řady doposud nevídaných forem. Kineze nyní umožňuje špendlit příšery podlouhlými předměty, včetně úlomků jejich vlastních hnátů. To tam je hupkání na gravitační platformy, dvojka přináší volný pohyb v Zero-G prostřednictvím patních trysek. Minulostí jsou i z jedničky patrné předěly (nastupování do vagonu jednokolejky) mezi kapitolami, jež ve dvojce ani nejsou pojmenovány. Multiplayerová složka sestává z dvoukolových střetů týmu lidí s hordou nekromorfů na pěti mapách v PC a až na sedmi (DLC) v PS3/X360 verzi. Co mapa, to jiná mise s dílčími úkoly pro hráče v roli policie. Hráči za nekromorfy by měli využít veškerých výhod prostředí k co největšímu množství killů a zabránit tak lidem ve splnění cíle mise před vypršením časového limitu.

Hororovou trilogii uzavírá Dead Space 3 s DLC Awakened (2013).


Poslední diskuzní příspěvek

No, tak po 9 hodinách jsem v 10. kapitole, podle všeho se teda nacházím v poslední třetině. Tempo je slušný, moc pěkně to všechno odsejpá. Atmosféru tu má stále výbornou, ale zdaleka to není děsivý jako předchozí díl. Buď je to tím, že používaj stejný triky, anebo mě 1 zocelila :) Pobyt ve vakuu, který jsem v 1 nenáviděl, si tady vyloženě užívám. Návrat na Ishimuru je dost cool. Celkově mi to zatím přijde jako 1 dovedená k dokonalosti.

@marwel (10.04.2021 01:16): Možná tě potěší tohle :)

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 90
Po více jak půlroční herní odmlce, během níž jsem marně pátral po hře, která by upoutala moji pozornost, jsem se po mém oblíbeném prvním dílu směle vrhl na druhý díl survival hororu Dead Space. Byla to volba správná? Podle mého hodnocení je téměř jasné, že byla a důvody vzápětí mile rád vysvětlím.

Úvodní díl vypadal po grafické stránce velice zdařile, ovšem to, co jsem měl možnost vidět u jeho nástupce, mě přímo ohromilo. Tak vymlsané detaily a sametově vyhlazený obraz jsem již dlouho u žádné hry neviděl, takže stejně jako můj monitor zářily společně s ním i moje oči.

První díl byl pověstný svoji výbornou hororovou atmosférou, při které mi nejednou zamrazilo v zádech a citelně se zvýšil srdeční tep, ale tady šla dusná atmosféra bohužel o malý krůček zpět. Uznávám, že jde o pocit hodně subjektivní, ale to typické mrazivé skřípání, vrzání apod. mně osobně již nepřišlo tak výrazně podbarvené a děsuplné a atmosféru jsem proto vnímal o nějaké to procento méně. Na co však autoři tentokrát vsadili, byl příběh a děj. Hlavní hrdina Isaac Clark tedy konečně oživil svůj hlas a společně s dalšími postavami se tak mohl rozvinout příběh, který se tak snažil objasnit podstatu Isaacovy cesty včetně velmi dobrého navázání na děj z prvního dílu na vesmírné lodi Ishimura, kam se Isaac během svojí cesty i na chvilku vrátí. Hráč, který úspěšně zdolal první díl, má tak možnost si připomenout začátek strastiplných chvil, které zde jeho hrdina prožil a kde celá hrůza, která na Isaacovi zanechala nemalé stopy, začala.

Další kapitolou, která stojí ve hře za zmínku, jsou zbraně. Arzenál se slušně rozrostl o povedené kousky typu kontaktní laser či samonaváděcí puška. Nejenže tento fakt každého fandu akce potěší, ale u tohoto dílu je přímo nutností, jelikož druh nepřátel se nepříjemně rozrostl, takže zbraně těžšího kalibru jsou více než vítány. Ovšem kromě počtu nepřátel se zvýšila i jejich výdrž, takže moje munice se často rapidně ztenčovala a v důsledku toho jsem často zažíval velmi horké chvíle. Ještě krušněji mi však bylo v poslední třetině hry, kdy se autoři hry zřejmě rozhodli obtížnost za každou cenu mnohonásobně zvýšit a počet nepřátel minimálně zdvojnásobit, aby si hráč uvědomil, že dobrat se do zdárného konce hry musí výhradně s příměsi krve, potu a s klávesnicí zralou na odpis. Tento jejich akt z poloviny chápu, jelikož u akčních her je víceméně běžný, avšak z té druhé mi to v některých scénách přišlo až absurdní a abnormálně nevyvážené a hře to tak uštědřilo pár kopanců, které jsem měl častokrát chuť nasměrovat na pozadí těch, kteří mi tak skvělou hru museli naprosto zbytečně otrávit. O závěru hry snad raději pomlčím, abych nepoužíval příliš nevybíravá slova. Tam totiž autoři pustili k monitorům jen ty, jejichž nervy jsou minimálně tak tuhé, jako jsou končetiny některých necromorfů.

Co dodat? Poslední třetina hry mi celkový dojem poněkud pokazila, ovšem po zklidnění nervů musím přesto chtě nechtě uznat, že celkově se druhý díl Dead Space řadí mezi kousky zdařilé a fandům akce, napětí a především prvního dílu jej doporučit určitě mohu. Co však mohu některým nevyrovnanějším povahám rovněž doporučit, je mít v pohotovosti v poslední třetině hry léky na snížení krevního tlaku.

Pro: super grafika, příběh, nové zbraně, akční řežba

Proti: o něco méně napětí, nevyvážená obtížnost v poslední třetině hry

+46
  • PC 85
Jednička mě bavila, ale oznámení dvojky pro mě bylo vcelku překvapení. Přeci jenom se první díl neprodával tak, jak se čekalo a hlavně jsem se bál, aby to nedopadlo jako třeba Bioshock, jehož první díl je super, ale dvojka už je dle mého stereotypní nuda ve stejném prostředí.

Vývojáři z Visceral Games ale rozhodně nezklamali, protože po dohrání musím říct, že je dvojka ještě o chlup lepší než jednička. Ze začátku si to drží víceméně atmosféru a hratelnost stejnou, ale zhruba od kapitoly 7 se z toho stane taková pecka, že "ještě jeden checkpoint a jdu spát" mě připravilo o několik hodin spánku.

Na hrách totiž často oceňuji hlavně design a ten je v DS2 vyveden na jedničku. Famózní výhledy z oken na části vesmírné stanice, planety i prázdnotu okořeněnou nějakým tím roztrhaným torzem, to všechnou jsou výhledy, u kterých jsem se nejednu chvíli kochal. Holt my romantici... :-)

Hratelnost je vynikající, noví i staří nepřátelé rovněž. Co mi nesedlo (stejně jako v jedničce) byla nutnost nákupů zbraní. Nikdy jsem nechtěl utrácet těžce získané kredity za zbraň, o které jsem nevěděl, zda ji budu používat či ji má cenu upgradovat. Ve výsledku jsem dopadl stejně jako v jedničce - dohrál jsem hru s maximálně vylepšenou základní řezačkou a nějakými sto tisíci v kapse... :-)

Dead Space 2 je pro mě milým překvapením. Nic extra jsem od hry nečekal, ale dostal jsem parádní jízdu plnou skvěle navržených lokací, pěkné grafiky i luxusní hratelnosti trvající nějakých 9-10 hodin. Pro fanoušky jedničky nutnost.

Pro: Grafika, atmosfera; od 7. kapitoly parádní jízda.

Proti: V první třetině by to chtělo něco, co by hráče hnalo dopředu; nutnost nákupu zbraní; občas až moc přehnaná brutalita.

+32
  • PC 80
První díl Dead Space byl parádní. Nejenže byl dobrou akční hrou, ale rovněž dokázal i slušně vyděsit – za adekvátních podmínek.

Dvojka totiž staví, stejně jako jednička, jednak na detailní grafice, ale hlavně na propracovaném prostorovém zvuku. V tomto ohledu jde dokonce dál než jednička. Zatímco první DS stavěl na všemožném vrzání starého kovu USS Ishimura, dvojka je o trochu variabilnější. Díky zasazení na vesmírnou stanici se prostředí čas od času změní a hráč navštíví jak zarezlé koridory, tak vcelku moderní obytné zóny atp. Díky tomu se zvuková stránka neustále mění a nedochází tak k postupnému úpadku strachu, tak jako se stávalo u prvního dílu. S pořádnými reproduktory (nebo kvalitními sluchátky) je hraní Dead Space 2 uprostřed noci neuvěřitelná bašta a kdo se za těchto podmínek nebál, tak kecá. Hratelnost je též vyladěnější, kamera je tentokrát ke hráči vstřícnější a Isaac pohyblivější. I monstra už nejsou tak tuhá. Na jednu stranu jde likvidace vesmírného šmejdu rychleji od ruky, na stranu druhou mi prvních pár kapitol přišlo až směšně lehkých – a to i na vyšší obtížnost – naštěstí postupem času přituhlo. Hodně mě ovšem potěšila jedna věc: Isaac umí mluvit! Díky tomu je ve hře mnohem více dialogů a hra se stává i o něco akčnější, což v závěru tvůrci trochu až přeženou na úkor tísnivé atmosféry.

Pokud bych měl něco vytknout, pak by to byl příběh. Ve výsledku se nic moc nevyřešilo a ani nemůžu říct, že by mě nějak motivoval ke hraní. Asi i proto jsem Dead Space 2 hrál s přestávkami takřka dva měsíce. Jednoduše vždy, když jsem měl chuť ulovit pár nekromorfů.

Verdikt: Druhý díl Dead Space 2 se rozhodně vydařil, byť přináší méně novinek, než bych býval čekal. Proto jsem i docela rád, že trojka trochu mění gameplay a snad i přinese do série svěží vítr. Každopádně za cenu, za kterou se hra v dnešní době ve slevách na Steamu prodává, je koupě jasná.

Pro: variabilnější prostředí, špičková audiovizuální stránka, místy děsivější jak jednička, Isaac mluví!

Proti: příběh nemotivuje ke hraní, ke konci až moc akční

+26
  • PC 80
No ano! Tak je to spravně pánové! Autoři si snad vzali ponaučení z mého komentu k jedničce a vybrousili tupé hrany předchozího konceptu velmi dobrým směrem. Ač stále zůstávají ve hře zásadní praskliny z jedničky a hra by se dala velice jednoduše vylepšit a byla by to pecka, ale to si myslím je progres, který nás čeka ve 3jce a dle mého skromného názoru bude následovat Mass Effect, tedy na Zemi, či hoodně blízko té naší krásně modroučké kouli :)

Nebudu se tu extra rozepisovat, jelikož hodně věcí mnou zmíněných u dílu předchozího platí pro DS 2, přesto 2jka přinesla pár vylepšení.

Předně bych zmínil Isaaca, jestliže mi přišla hra neosobní a nedokázal jsem se sžít s tím tichošlápkem a nemluvícím sucharem, tady postava ožívá a žije! Dokonce jsem si ho i oblíbil a rád ho vedl strastmi Sprawlu. A dokonce on MLUVÍ - fakt! Dobré, že? :) A vůbec ne špatně, dialogy jsou fajn a nejsou to žádné výstřeli do prázdna. Častokrát Isaac "seskládá" helmu a ukazuje tvář. Po celou hru má Isaac halucinace, které jsou bravůrní a zvlášť ke konci jsou více a více osobní, jen to zase přibližuje hráče k hlavní postavě. 2jka má taky dobré vedlejší postavy, hlavně Ellie je simpatická a zase se ukázalo, že ženy v téhle sérii jsou prostě psychopatky :D . Kdyby nebylo těch náboženských důžbegů, byl by Isaac v klidu, tak se probudí a už musí být zase v tempu, ikdyž nechápu, že za ty roky má svalovou hmotu na to aby se vůbec udržel na nohách :). Konečně se ve hře objevily i animace, které tak podtrhují celkový dojem, ale mohlo jich být daleko více nebo spíše - měly by být delší!. Znatelný je pokrok v krásné grafice a stále mistrovské ozvučení.

Další dosti plochou hranou byl stereotyp, se kterou 2jka bojuje dá se říci obstojně. A to hlavně díky novým zbraním! Je to až neskutečná zábava, už to není neustálé oddělování dolních, následně horních končetin a hlavy. Nejvíce používaným miláčkem byla pro mne JEWELIN - vystřeluje velké hroty a díky ALT Fire(pustíte do ni jiskry proudu) tak krásně usmažíte nepřátele velmi efektivně a účelně, jelikož máte zrovna steak středně propečený! Nabízí to i strategiské možnosti jako střelit hrot do země a počkat na větší počet nepřátel, elektřina zpomalý valící se hordy a máte čas přemýšlet. Dalším skvělým pomocníkem byl vystřelovač min s detektorem pohybu. Hlavně souboje s kuřaty byly neskutečné!(o tom později) Dá se krásně vymezit prostor mezi krabicemi co bude pruchozí, případně miny deaktivovat, posbírat je a popojít kousek dále. Pak ještě dvě sobě podobné zbraně, které byly věcně použitelé - tlakové vlny a jiné vychytávky. Samozřejmě platí o5 to, že zustat u řezačky je prostě záruka kvality. Neinvestoval sem do zbraní původní hry(pouze do řezačky) a novou "sniperku" sem taky nechal ladem, jelikož klasické zbraně si myslím tady nepatří. Takže sem používal a vylepšoval omezené množství zbraní, které mi ovšem poskytovaly značný komfort a invenci při řešení rozličých situací. Když jsem zmínil Kuřata :). Todle je můj pracovní název pro jeden typ nového bastarda, který vypadá a běha jako hovadsky nasra*a slepice :). Ovšem nejlepší je atmosfera před bojem oni totiž vydávají skvělé zvuky a hlavně zpoza krabic na vás tak neskutečně koukají, vystrkují hlavy skoro nepostřehnutelně přeskakují zkrabic a mění pozice na přípravu koordinovaného útoku, tady je třeba použít miny a vytyčit si prostor s jednou přístupovou cestou, aby si vás neobešly zezadu či bokem. Boj s těmato potvorama byl pamětihodný. Samozřejmě je tu spousta dalších nových degenerovaných variací na člověka a zvlášť ty na téma děti jsou spestřující novinkou.

Zábavnost(změna stereotypu) taky velmi podtrhuje skvěle zvládnutý systém řízeného létání v prostoru - z Isaaca je IRON MAN :). Je to opravdu paráda a oproti původnímu konceptu výrazný krok kupředu. Ovšem skoro se tu nebojuje a mohlo toho být daleko více! Co ovšem neupravili je to, že ve vesmíru o5 létáte méně na úkor létání v útrobách Sprawlu, což je škoda, je to přeci dead SPACE! Já chci vesmír! Více vesmíru! Už v jedničce ty výhledy do šíré temnoty byl úchvatný, tady výhledy posiluje nádherný Saturn, bohužel nějak moc jich taky není a ani se neprojdete po venku jako tehdá po trupu Ishimury. Ač je 2jka více otevřenější pořád to není ono. Většinou stále chodíte v úzkých chodbičkách a připadáte si spíše, zase zpátky na Ishimuře. Takže zvěčte prostory, více vyhlídek a výletů do širého vesmíru. Jak jsem byl stále uzavřen a moc se nepodíval ven ani si nedokáži představit, jak stanice Sprawl na Titanu vypadá, chybí komplexní náhled :(. Dále přibila kineze na ruku, takže hodně věcí se dá vzít a škrábnout s tím po té hnusné slintající potvoře včetně všude se povalujících tyčí :), což samozřejmě podporuje hratelnost.

Hře konečně přibila i tma, ale stále je jí žalostně málo a žádnou absolutní tmu nečekejte ani v nejmenším, bohužel. 2jka není tak lekavá, jako těžce předvídatelná 1nička, kde sem se nelekl ani jednou. Ve 2jce to se o to o5 pokoušeli a o5 vyšli na prázdno( u mě maxi odolneho jedince a antistrašpytla v jedné osobě:) ale musím se přiznat, že jsem se 1,5x lehce lekl, což bych považoval za vyhru! :D Invence se taky dočkal ukazatel trasy, kde je teď mnohem více věcí, v inventáři zmizela mapa. Příběh není špatný, ale dalo by se to zmáknout daleko propracovaněji. Navíc hratelnosti by absolutně pomohla jedna věc - jelikož po Sprawlu se pohybujou Securiťáci a ty vlastně potkáte až ke konci hry, bylo by skvělé čas od času skřížit cesty taky s nimi, byla by to změna hratelnosti a podpořilo by to boj proti stereotypu! Opravdu škoda! Snad ve trojce Skvělý byl Security oblek a vypadal cool :). Hackování je fajn ale chtělo to něco trochu víc sofistikovanějšího než kroucení analogu dokola a mačkání křížku. Dobrý nápad se servisním průlezem, ale proč pro boha nebyly delší a neukázali se tam Nekromorfové a neprobíhaly tam souboje, dyť se to přímo vybízelo!. No zkrátka stereotyp není tak děsivý jako v jedničce, ale pořád by to chtělo obměňovat, jak jsem naznačil...

Hra měla dobrý začátek, ale pak postupně ztrácela dech. V půlce ovšem hra dostane tak nehorázné grády, že sem opravdu nestačil koukat = pochvala. Ač tam sice kopíruje část z God of War III musím hře odpustit, jelikož to bylo famózní, škoda, že takových momentů nepřišlo povícero a na konci to mohlo být více složitější. Po vynikající půlce, která je vůbec tím nejlepším(ten playground byl povedený! :)) přišla sentimentální část Ishimura, jo dobře neberu jim to, líbilo se mi právě, že tam nebyli zpočátku Necráči a je pěkné vidět zastaralou techniku Ishi a navštívit lokace z jedničky), ale bylo to moc obsáhlé a dlouhé, což by ani tak nevadilo jako, že tady to autoři opravdu přehnali s porcemi nemrtvých, jako kvantita není kvalita a hlavně si toto drželo až do konce - bohužel. Bylo toho moc a spíš to bylo frustrující a nudné. Na konci si taky mohli odpustit toho kračejícího nesmrtelného blba. Finále jedničky bylo dobré. Ve 2jce je to podané v jiné úrovni a je to frustrující a hlavně útočí to na nervy ze všech stran - ne že by to bylo těžké, ale prostě mne nezaujal ten způsob, jak jsem to měl řešit otravní ďáblící, otravná Nicol, nešťastné náběhy, nešťastné objevování, proto sem vděčný JEWELIN, že jsem si vymyslel vlastní způsob a dal konci poprdeli mou meducínou :D, závěrečná animace byl pak skvostný bonbónek vypadalo to na dojemný a smutný konec pak vtipný deja-vu :).

Multiplayer. Příjde mi že je tam na silu, prostě za každou cenu tam bude ať se děje co se děje, jelikož je to politika EA a pokud by byla hra bez MP, tak by se neprodávala. Spíš mi je tam lito Necromorfů, že jsou tak nemotorní a bezmocní :X...MP je rozporuplný, ale lepší jak drátem do oka. Na občasné odreagování obstojné, ale nic na dlouhé hodiny, jako nějaké FPS.

Co je ovšem skvělé je Dead Space: Extraction. Krásně to doplňuje události před jedničkou. Jen mne štve, že sem včera hrál a nějak se postup vůbec neuložil, takže musím hrát od znova! Bez SAVE/LOAD game:X

Hra se nevyhnula spousty bugů ať jde o úplně stejný problém jako v jedničce s ukládáním(otravné), mizení předmětů u dveří, které si chci pronést, titulky jsou zpožděné oproti dabingu a spoustu dalších...
délka je na dnešní dobu opravdu nadstandartní - u mě 10h 57min, tudíž delší jak jednička. Každopádně velký pokrok a fajn hra. Za mě tedy 77% a trojka by mohla jít vysoko, pokud si pohrají ještě s možnostmi, které můžou zapojit.

Nevěřil jsem, že to někdy řeknu, ale na 3jku se těším :).

Každopádně doporučuji hrát v noci(ve tmě), za dne se ztrácí veškeré kouzlo!

Na to, že sem myslel, že nic nenapíšu toho je dost, takový klasický koment nakonec :D

Pro: Isaac, nové zbraně, létání, finální animace, nové potvory, KUŘATA! :o), vedlejší postavy v čele s Ellie, grafika, zvuky, ta malá část VESMÍRU, nabušená půlka

Proti: stereotyp, uzavřenost, bugy, 3/4 - konec, finalní boss fight, chyby z jedničky, spousta věcí by šla udělat lépe

+22 +24 −2
  • PC 80
Druhý Dead Space se od svého předchůdce nijak zásadně neliší. Proč taky něco výrazně měnit, když to tak dobře funguje. Přesto se pár velice užitečných novinek najde. Především pak náš hlavní hrdina Isaac Clarke konečně dostává hlas a už tak pouze tupě nenásleduje pokyny z vysílačky, ale sám má k probíhajícímu ději co říct a mnohem víc do něho zasáhnout, nepřipadáte si tak pouze jako loutka chodící sem a tam, jak tomu často bylo v prvním díle.

Opět nám zde autoři servírují audiovizuální pastvu pro oči se skvělou atmosférou, přesto tak trochu řidší než u prvního dílu, kdy jsme teprve poznávali okolnosti trágedie na lodi Ishimura a nejrůznější druhy nepřátel, bylo zde to tajemno, co se vlastně přihodilo, kdežto tady už hned víme, co se stalo, protože lidi na zdejší stanici potkal stejný osud jako na lodi Ishimura. Hlavní příběh ale vcelku příjemně motivuje hráče v pohybu dopředu.

Dead Space u mě vyniká svým zpracováním hratelnosti, je zde pestrá paleta zbraní a způsobů, jak likvidovat rozmanité nepřátele a to vše tak dokonale brutálně, kdy končetiny létají sem a tam. Hra dokonce zachází i tak daleko, že i váš hrdina může zemřít opravdu různorodým ale vždy brutálním způsobem.

Tato akční stránka hry dokonale funguje ve své komorné podobě, tedy především asi prvních 11 kapitol hry, kdy nepřátele vyskakují a objevují se v menším množství, můžete si tak jejich likvidaci opatrným postupem skvěle vychutnat. Bohužel poslední 4 kapitoly se exponenciálně znásobí počet nepřátel na scéně a ve 14. kapitole přichází na scénu nesmrtelné monstrum, před kterým se dá pouze utíkat s tím, že vám do cesty skáčou kvanta obyčejných nepřátel. V této chvíli se stává Dead Space spíše frustrujícím zážitkem a požitek ze skvělé akce je pryč.

Korunu tomu pak dává úplný závěr hry, kdy se objevují hordy duchů (nesnáším je v každé hře, jejich likvidace je tak fádní a nezábavná), kdy jen zběsile pobíháte a střílíte všude kolem a modlíte se, aby vám nedošly náboje, protože jste nečekali takovou hovadinu a málo jste nakoupili.



I přes výrazně slabší poslední 1/4 hry je pak ale pro mě druhý Dead Space důstojným nástupcem svého skvělého předchůdce a nebýt výše zmíněného zkratu autorů s hordami nepřátel, pak by u mě jedničku snad i překonal, takto ale u mě zůstává o chlup za svým starším sourozencem, který byl přeci jen trochu komornější a to mu více slušelo.

Pro: audiovizuální zpracování, hratelnost, brutalita, bojový systém, postavy

Proti: poslední 1/4 hry

+20