Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Dead Space 3

75
153 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 3rd person akce *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
05.02.2013 PCPS3
08.02.2013 X360
27.04.2017 XOne
Vývojáři:
Visceral Games
Oficiální stránky:
http://www.deadspace.com/
Ve třetím díle dnes již kultovní hry Dead Space budeme opět v kůži Isaaca Clarka čelit náporu krvelačných necromorphů. Tentokrát se dění přesouvá na planetu, kde veškeré řádění a umírání započalo, domovskou planetu takzvaného "Markeru" (mocný to artefakt přinášející samé problémy) s názvem Tau Volantis. Na této nehostinné planetě pokryté sněhem, ledem a bičované nepřetržitou vánicí, se nacházejí dvě stě let staré ruiny kolonie, která se pokoušela již v minulosti zabránit vypuknutí řádění necromorphů, avšak bezúspěšně. Nyní vše závisí na vás!

Herní mechanismy předchozích dílů zůstaly nezměněny. Stále jde o akci z pohledu třetí osoby s prvky hororu a i zde bude hraní opět zpestřováno hackováním, mini-hrami, ale i proplouváním vesmírem ve stavu bez tíže, šplháním po ledových stěnách, využíváním kineze a stáze. Přibyl i nový pohyb hlavního hrdiny, kterým je úhybný kotoul, nechybí ani jednoduchý systém krytí, který využijete při boji proti lidským protivníkům, nebo upgrade zbraní a RIGU (váš oblek).

Novou složkou hry je také co-operativní gameplay, díky čemuž nemusíte mrtvým prostorem cestovat sami, ale můžete spojit síly s přáteli a nakopat zadek nepřátelům dvakrát tolik. Druhý hráč se zhostí role četaře Johna Carvera, který přežil zkázu planety Uxor.

Na události třetího dílu navazuje DLC - Awakened.


Poslední diskuzní příspěvek

S coop misemi jsem teoreticky ochotný pomoci (už je to ale nějaká doba, co jsem DS3 hrál naposledy, takže nejdřív budu muset trochu osvěžit…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Když přijde řada na samotnou akci, je i třetí díl Dead Space stejně zábavná hra jako předešlé dva díly. Postupná (taktická) likvidace nepřátel funguje stále dobře i díky novým zbraním, kterými lze potvory porcovat zase trochu jinak. Což se sice nedá říci o soubojích s lidskými protivníky s IQ slepé báby, ale naštěstí jich není mnoho. Alespoň v HjH se tak žádné Gears of Duty nekoná. Stejně tak řešení hádanek má stále něco do sebe, i když už nejsou tolik nápadité. Hudební složka hry opět vynikající.

Všechno ostatní působí hodně rozporuplným dojmem.

Atmosféra je nijaká. Intenzita horroru 10 %. Změna prostředí sice působí na první pohled zajímavě, ale ve finále se jedná jen o slepenec prázdných chodeb a zasněžených hor a plání. Příběh je prvotřídní odpad. Postavy jsou nezajímavé a z pšouků, které vypouští z huby, bolí hlava. Trapné pokusy o vzbuzení jakýchsi emocí se naprosto minuly účinkem.

Funkční pracovní stůl byl změněn do nepřehledného/překombinovaného paskvilu s milijónem nabídek a možností. Nikdy není jasné, co lze/nelze vyrobit a jestli nově vyrobená/vylepšená zbraň bude lepší než stávající. Navíc zbraně lze při sobě nosit pouze dvě, takže se nové zbraně ani moc vyrábět nevyplatí. Stará vylepšená je stejně lepší než nově vyrobená.

Nutnost vypouštět sběrače šrotu zajišťujících přísun materiálu je také velice otravná. Neustále něco prohledávat, rozšlapávat, sbírat...místo aby ve hře byla jedna krabice, v které bude 10 nábojů, je tam krabic 10 a v každé náboj jeden...

Největším problémem DS3 je však neustálé opakování jednoho a totéž. Často provařeného v prvních dvou dílech. Místo tří bosáků je tam jen jeden, který pokaždé uteče, aby se následně zase objevil. I potenciál nových prvků (např. slaňování) je spolehlivě zabit, když se ve hře objeví během chvilky několikrát po sobě. A délka posledních pár kapitol už je vyloženě uměle natahovaná, což je vzhledem k hrací době cca 20 hodin úplně zbytečné. 12 by stačilo.

Kvalitou šel DS3 hodně dolů. Všechno zachraňuje stále ještě zajímavá a nadprůměrná akce. Dohráno na hard v suchým triku s prstem v nose. Bez jediného využití úhybného kotoulu a krytí. Taky za to mohl být ačíf...
+28
  • PC 80
Hororová série Dead Space je pro mě něčím, na co se jen tak nezapomíná. Znovu se ocitnout v roli těžařského inženýra Isaaca Clarka a pokračovat strastiplnou cestou plnou krvelačných nekromorfů sice nezní nijak přívětivě, ale vzhledem k velmi dobře ztvárněné hutné atmosféře, kterou překoná jen málokterá hra, u mě nešlo ani napotřetí odolat.

Spousta věcí zůstala při starém, ale pár novinek ve třetím díle přece jen je, ovšem ne všechny se vyvedly. Nevím, jestli jsem příliš netolerantní konzerva, ale většina změn ve trojce mě spíš štvala a ne zrovna málo.

Začal bych asi lavicí na úpravu zbraní. Ta nenabízí jen úpravu zbraní, ale nově i jejich výrobu, a to nikoliv z kreditů, nýbrž tentokrát výhradně z nalezených surovin. Pravda, výroba vlastních zbraní se jeví jako nápad velmi zajímavý, sám za sebe jsem se ale této zdánlivé výhodě bránil a raději vybíral z arzenálu, který mi nabízela hra samotná. Mezi nimi pár novinek přibylo, takže vybírat bylo leckdy složitější a chtělo to zbraně nejdříve takříkajíc omakat a pak je v tom horším případě jakožto neúčelné uložit do trezoru. Samotná lavice, resp. rozložení vylepšovacích prvků, mi zpočátku přišlo poněkud nepřehledné, na rozdíl od prvního a druhého dílu, kde bylo vše jasné od prvního zhlédnutí.

Další kapitolou, kterou musím nerad zmínit, jsou hackovací minihry sloužící k otevření vybraných dveří. Možná to byla snaha autorů hru nějakým způsobem odlehčit a zpříjemnit, u mě však byla reakce úplně opačná a během hackování bylo lepší v rámci bezpečnosti na mě raději nepromluvit.

Pokud jde o hratelnost, přišlo mi, že v některých scénách šlo opravdu do tuhého a po zdolání některých z nich jsem si doslova zhluboka oddychl. Nepřátelé vesměs zůstali podobní, ovšem jejich častá převaha i odolnost mi občas dávala pěkně zabrat, především pak souboje s bossy, které mi navíc přišly neúměrně natahované. Za výrazný plus hry rozhodně považuji prostředí. Nekonečné chodby a často únavné přesuny výtahy sice přece jen převažovaly, ale byly naštěstí o něco častěji střídány venkovní mrazivou krajinou, která mi sice přišla krásná, zato v určitých chvílích kolikrát stísněnější než lokace vnitřní.

Dalším výrazným plusem hry bych zcela jistě obdaroval příběh. Ten sice do jisté míry poněkud omezuje typickou akční a dusnou atmosféru hry, avšak přidává ji určitou adventurní podobu, v níž nikterak nešetří dějovými zvraty.

Co dodat? Třetí díl Dead Space slušným způsobem skloubil drsnou akci s pěkně podaným sci-fi příběhem. I přes toto zjištění mi přišlo, že jej v posledních několika kapitolách zbytečně protahoval a neztenčil jej do obvyklého počtu kapitol typického pro předchozí dva díly a hru by tak ukončil v akorátním čase. Takhle mě často přepadala otázka ve stylu „že by už závěr?“. A to je samozřejmě špatně.

Pro: grafika, akce, důraz na příběh s dějovými zvraty, výběr zbraní

Proti: souboje s bossy, délka hry

+26
  • PC 50
Nikdy jsem nebral Dead Space jako vyloženě hororovou hru. Proti neustálému vyskakování groteskních nepřátel z větracích šachet za doprovodu orchestru se otupí velice rychle. Ale svoji tísnivou atmosféru a dojem boje o přežití si dokázal první díl udržet. A i když šel druhý díl více akčnější cestou, neměl jsem mu to za zlé, protože se i lépe hrál, a celkově tedy šlo o trochu jinou akci ve stále zajímavém sci-fi prostředí. A třetí díl? Je vlastně pořád to samé, jen tak nějak horší a slabší. Zakrýt se to hra snaží větší hordou nepřátel a různými "WOW momenty". Určitě to znáte - ohromné výbuchy, velká rychlost, předměty prolétávající těsně kolem hlavy a podobně. Prostě věci, při kterých já osobně už zívám, protože je to dávno ohraná nuda, a jak to často bývá, ovládání je mi sebráno nebo krajně zredukováno na minimum. Zjednodušeně řečeno mě hra nenechá hrát.

I přes v základu pořád stejnou hratelnost, celé to daleko víc nudí. Neustále musím procházet malými místnostmi, které jsou podobné jedna druhé a už v první verzi nezajímavé. Samozřejmě nechybí ani častý návrat stejnou cestou. Hra mi dává malý prostor k pohybu a valí na mě hordy necromorphů ze všech stran, takže co chvíli Isaaca nějaký okusuje a já musím zběsile mačkat klávesu pro uvolnění. Ne, to není napínavé, jak si někdo mohl myslet. To je otravné a čím dál tím otravnější s každým dalším opakováním. Snaha o zpestření přichází v podobě občasných přestřelek s vojáky, ale to jen ukazuje, že na tohle Dead Space není stavěný. Odsekávání končetin už se mi taky omrzelo. Není to ono a příčinou je i zbytečně zmatečný systém sestavování zbraní, který mi nedovolil vyrobit opravdu uspokojivou zbraň. To celé souvisí s micro-transakcemi naroubovanými do hry. Právě kvůli tomu je tu nudné grindování různého bordelu, abychom byli tlačeni nudu obejít placením. Bez toho je nutné strávit značnou část hry sbíráním spousty malých kousků různého materiálu. Těžko asi budu odvázaný z toho, že jsem našel dalších 10 kusů kovového šrotu nebo čip +1 reload, kterým si můžu vylepšit zbraň, ale rozdíl na ní ani nepoznám. Z Isaaca se stal vesmírný popelář.

Příběh by bylo možná lepší ani nezmiňovat. Standardní šablona, která se dá naroubovat na cokoliv a navrch nějaké ty absurdní situace. Když už se Isaac minimálně potřetí dostal před hlaveň toho samého člověka a zase se mu po rozhovoru podařilo nějakou rychlou reakcí uniknout, začal jsem pochybovat, jestli nejde o záměrnou parodii. Pokud jde o Isaaca, bývalo sice špatné, když neměl žádný charakter, ale tou generickou postavou, co z něj udělali, to moc nevylepšili.

Hra mě dokázala občas překvapit i dobrým nápadem. Většinou přesně ve chvíli, kdy jsem s ní už chtěl seknout. Navíc musím uznat, že ve chvílích, kdy se vymaní z nudných malých místností do otevřeného prostoru, nabídne i opravdu nádherné scenérie. Jinak je ale třetí Dead Space prostě jen několika násobná převařenina všeho možného, co jsme už mnohokrát hráli nejen v této sérii. Je to utahaný průměr a působí to hrozně vyčpěle. Tak nějak mi z toho bylo hrozně smutno. Ne kvůli tomu kam se dostala Dead Space série. To se dalo čekat a můžeme být rádi, že se to nestalo už s druhým dílem. Prostě z toho, že tohle je to, co nám velké firmy normálně servírují a nadále servírovat nepochybně budou a dokonce je to obecně považováno za dobrou hru. Ach jo.
+19
  • PC 70
Ti, jenž mají rádi Dead Space hlavně kvůli hororu, se asi u tohohle dílu naštvou. Temná zákoutí, tma, ticho, toho tu snad není vůbec. Až na tohle se hratelnost změnila jen minimálně. Vylepšování zbraní je divné. Přecejen byl přehlednější ten způsob z dvojky. Ale určitě budou potěšeni ti, jenž byli chyceni dějem, ale ne jako to ohledně Markeru, spíš ohledně postav. Tvůrci už ve dvojce dokázali, že umí pracovat s postavami - ty se chovají tak nějak jak bych čekal, strach z nich sálá na sto honů nebo nepadají hlášky, které říkají "teď všichni čumte s otevřenou hubou jak sem vtipný a tleskejte". Mezi svoje top herní postavy si řadím Issaca Clarka, neboť ten je tak nějak obyč týpek, má svoje problémy, není to badass, když nadává, nebo nějak projevuje emoce tak mu to věřím, a má skvělý dabing. A i Ellie je hodně v klidu. Tohle všechno bylo už ve druhém dílu. A třetí v tom zůstává stejný. Obrovské panoramatické výhledy zůstaly nádherné a velkolepé, naskriptované scény jsou stále boží, cutscény tež a animace obličejů je také na velmi vysoké úrovni.

Za celou dobu jsem hru vypnul, asi jen jednou, a to ještě né na nějak moc dlouho. Takže skoro na jeden zátah. Jako samozřejmě to ostatní není zas něco příliš průměrného. Hraje se to svižně. Ale jak říkám, to skoro nepřetržité hraní si vysloužilo hlavně to, co bude dál s Issacem a s Ellie, jak to mezi něma dopadne, jak to celé skončí, co se bude dít dál a dál. Tvůrcům se povedlo udržet dění neustále v chodu. A nějaké to klišé pak i zapomenu. I když ke konci hry se děj začal nějak přeplacávat a úplný závěr nebyl špatný, ale možná to chtělo víc emocí. A ta metalová (nebo jaká to byla) píseň hrající při závěrečných titulkách ty emoce a ten filmový feeling celkem zničila.

Pro: Svižná hratelnost, příběh, postavy, dabing, atmosféra (ikdyž ne ta hororová) a Issac Clarke a Ellie.

Proti: Mnoha hráčům se nejspíš nebude líbit ta nehororovost, závěr mohl být malinko lepší.

+14
  • PC 80
Třetí díl všechno z předešlých násobí alespoň desetkrát. Je tu víc epickejch momentů, je tu víc infarktovejch momentů a je tu víc nepřátel. Než ale začne skutečný inferno, nahlédněme na začátek. Úvodní tři čtvrtě hodinka byla jaksi... jaksi jiná. Jakoby to s DS nemělo moc společnýho, je tam sice Issac, ale celej ten úvod působí lacině, atmosféra je téměř nulová a boj proti lidským protivníkům nemá čím zaujmout (díky bohu, že jsou jen občasný), graficky se o žádnej skvost nejedná a dokonce ani zvuk nenabízí to, na co jsem byl zvyklej z předchozích dílů. To všechno ale proběhlo během prvního spuštění. Každým dalším mi hra však přišla lepší a lepší. Ve chvíli, kdy se zážitek vrátil do zarytých kolejí tísnivý atmosféry a všudypřítomnýho napětí, byl to zase ten starej dobrej Dead Space (do jistý míry).

A že se všechno násobí? Jednička a dvojka měla sem tam moment, kdy před vás huplo bestiální "cosi" s úmyslem zabít. Tady před vás něco skáče v jednom kuse a když ne zrovna monstra, tak alespoň padáte ze skály, nebo naopak skála padá na vás. Tvůrci žádnýmu hráči nedají prostor pro oddech. Sotva si myslíte, že jste vystříleli celej vesmír, neuplyne ani půl minuta a všechno jede nanovo. Hra je proto dost hysterická, infarktová a neústupná. (moc bych se nedivil, kdyby jedinec se slabším srdcem dostal od hry knockout)

Jak jsem psal v dojmu z prvních pětačtyřiceti minut, nelíbil se mi zvuk. Ono to ale asi chtělo po nastavení restart, protože když jsem hru spustil druhej den, tak mi málem odstřelila barák. Hysterie samotnýho boje je tak doprovázena nejen vaším křikem, ale všudypřítomným řevem potvor, cákáním krve, strhujícím hudebním doprovodem a zvukem vašeho plasma cutteru (nevím jak váš, ale můj plasma cutter je nejlepší střelná zbraň herní historie). Krom toho hra disponuje nejděsivějším zvukem otevírání dveří (povětšinou se budete lekat hlavně toho).

Z hlediska hratelnosti zůstalo všechno více méně při starym. Stále řešíte nejrůznější hádanky (hackování, způsoby jak otevřít/zabít to či ono apod.), stále je tu s námi i možnost upgradu zbraní a RIGu (způsob upgradu je tady ale pozměněn tak, že mě vůbec nebavilo ten podělanej "bench" používat) a dokonce můžete válet kotouly, což se hodí, když proti vám běží mrcha velikosti menšího domu (taková vás bude otravovat hned třikrát v různých fázích hry).

Co mi vadí? Lékárničky. Někdy jsem měl pocit, že na mě útočí víc, než bestie. Do jistý míry to bude asi "normální" obtížností, ale v porovnání s jedničkou, potažmo dvojkou je hra zatraceně jednoduchá. Většinou, když už mě smrt dohnala, mohl jsem si za to sám, protože jsem neschopnej koupit si novou klávesnici. Stížnost na množství by se dala aplikovat i na munici. Kde jsou sakra ty časy, kdy ze mě cákal pot v urputný snaze najít zásobník dřív, než něco najde mě? Celou hru si ztížíte jedině tehdy, budete-li před smrtí prchat kamsi zpět, místo abyste běželi kupředu (když poběžíte zpět, je vysoce pravděpodobný, že tam na vás vlítnou další děvky).

Prostředí sněžný planety bičovanou vánicí je parádní. Sníh mi ve hrách obvykle vadí, v DS 3 je ale vítanou změnou. Už jenom proto, že sluníčkem zalitý panorama by moc atmosféry nestvořilo. Navíc narážíte na opravdový a strhující sci-fi výjevy, který až do teď harašily pouze v hlavách vyšinutých jedinců. Že se zastavíte a pokocháte monumentálními artefakty je tedy běžná věc (monstrum uměle zamražený, do jehož útrob se později spustíte je šíleně a monumentálně úžasný... ještě mnohem víc hned potom, co rozmrzne). (Nějak takhle by vypadala Carpenterova The Thing, kdyby dostala dvou set milionovej rozpočet ($))

Závěrem: Třetí mrtvej prostor dopad dle mého názoru nadprůměrně. Jasně, atmosféra už neni tak hutná, boje s lidmi jsou nudný, už vám nenavodí psychickou újmu (alespoň ne tak velkou), obtížnost je přizpůsobená tak, aby to mohli hrát i "doplňte si dle libosti", upgrade zbraní působí otravně a graficky to mohlo bejt o chlup lepší, ale jinak je to strhující řež plná dobrodružství s velkorysou délkou hraní (cca 14 hodin), která ostudu sérii určitě nedělá a hráčův zážitek obohatí o pár zajímavých zvratů.

PS: Počkejte si na finále závěrečných titulků

Pro: parádní soundtrack, je to strhující, je to infarktový, atmosféra tam pořád někde je, dech beroucí finále, Gunner Wright, délka

Proti: atmosféry už není tolik, grafika je obyčejná (toho si ale stejně nestíháte všímat), úvodních cca 40 minut, obtížnost pro blce

+12