Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Dead Space 3

05.02.2013
08.02.2013
kompatibilní
75
186 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Ve třetím díle dnes již kultovní hry Dead Space budeme opět v kůži Isaaca Clarka čelit náporu krvelačných necromorphů. Tentokrát se dění přesouvá na planetu, kde veškeré řádění a umírání započalo, domovskou planetu takzvaného "Markeru" (mocný to artefakt přinášející samé problémy) s názvem Tau Volantis. Na této nehostinné planetě pokryté sněhem, ledem a bičované nepřetržitou vánicí, se nacházejí dvě stě let staré ruiny kolonie, která se pokoušela již v minulosti zabránit vypuknutí řádění necromorphů, avšak bezúspěšně. Nyní vše závisí na vás!

Herní mechanismy předchozích dílů zůstaly nezměněny. Stále jde o akci z pohledu třetí osoby s prvky hororu a i zde bude hraní opět zpestřováno hackováním, mini-hrami, ale i proplouváním vesmírem ve stavu bez tíže, šplháním po ledových stěnách, využíváním kineze a stáze. Přibyl i nový pohyb hlavního hrdiny, kterým je úhybný kotoul, nechybí ani jednoduchý systém krytí, který využijete při boji proti lidským protivníkům, nebo upgrade zbraní a RIGU (váš oblek).

Novou složkou hry je také kooperativní gameplay, díky čemuž nemusíte mrtvým prostorem cestovat sami, ale můžete spojit síly s přáteli a nakopat zadek nepřátelům dvakrát tolik. Druhý hráč se zhostí role četaře Johna Carvera, který přežil zkázu planety Uxor.

Na události třetího dílu navazuje DLC Awakened.


Poslední diskuzní příspěvek

@Malignus (15.04.2023 21:43): Heh, tak to bych chtěl vidět kde :D Ne, to "DLC" vážně není lepší. A záměrně dávám uvozovky, protože tak vydojenej zvratek nemůžu DLC ani nazvat. Nemá to snad ani tři hodiny, svého času to stálo úplně směšný peníze, jakože hodně, a vlastně vůbec nemá smysl ho hrát kvůli příběhu, protože to celý akorát rozjebe.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Hororová série Dead Space je pro mě něčím, na co se jen tak nezapomíná. Znovu se ocitnout v roli těžařského inženýra Isaaca Clarka a pokračovat strastiplnou cestou plnou krvelačných nekromorfů sice nezní nijak přívětivě, ale vzhledem k velmi dobře ztvárněné hutné atmosféře, kterou překoná jen málokterá hra, u mě nešlo ani napotřetí odolat.

Spousta věcí zůstala při starém, ale pár novinek ve třetím díle přece jen je, ovšem ne všechny se vyvedly. Nevím, jestli jsem příliš netolerantní konzerva, ale většina změn ve trojce mě spíš štvala a ne zrovna málo.

Začal bych asi lavicí na úpravu zbraní. Ta nenabízí jen úpravu zbraní, ale nově i jejich výrobu, a to nikoliv z kreditů, nýbrž tentokrát výhradně z nalezených surovin. Pravda, výroba vlastních zbraní se jeví jako nápad velmi zajímavý, sám za sebe jsem se ale této zdánlivé výhodě bránil a raději vybíral z arzenálu, který mi nabízela hra samotná. Mezi nimi pár novinek přibylo, takže vybírat bylo leckdy složitější a chtělo to zbraně nejdříve takříkajíc omakat a pak je v tom horším případě jakožto neúčelné uložit do trezoru. Samotná lavice, resp. rozložení vylepšovacích prvků, mi zpočátku přišlo poněkud nepřehledné, na rozdíl od prvního a druhého dílu, kde bylo vše jasné od prvního zhlédnutí.

Další kapitolou, kterou musím nerad zmínit, jsou hackovací minihry sloužící k otevření vybraných dveří. Možná to byla snaha autorů hru nějakým způsobem odlehčit a zpříjemnit, u mě však byla reakce úplně opačná a během hackování bylo lepší v rámci bezpečnosti na mě raději nepromluvit.

Pokud jde o hratelnost, přišlo mi, že v některých scénách šlo opravdu do tuhého a po zdolání některých z nich jsem si doslova zhluboka oddychl. Nepřátelé vesměs zůstali podobní, ovšem jejich častá převaha i odolnost mi občas dávala pěkně zabrat, především pak souboje s bossy, které mi navíc přišly neúměrně natahované. Za výrazný plus hry rozhodně považuji prostředí. Nekonečné chodby a často únavné přesuny výtahy sice přece jen převažovaly, ale byly naštěstí o něco častěji střídány venkovní mrazivou krajinou, která mi sice přišla krásná, zato v určitých chvílích kolikrát stísněnější než lokace vnitřní.

Dalším výrazným plusem hry bych zcela jistě obdaroval příběh. Ten sice do jisté míry poněkud omezuje typickou akční a dusnou atmosféru hry, avšak přidává ji určitou adventurní podobu, v níž nikterak nešetří dějovými zvraty.

Co dodat? Třetí díl Dead Space slušným způsobem skloubil drsnou akci s pěkně podaným sci-fi příběhem. I přes toto zjištění mi přišlo, že jej v posledních několika kapitolách zbytečně protahoval a neztenčil jej do obvyklého počtu kapitol typického pro předchozí dva díly a hru by tak ukončil v akorátním čase. Takhle mě často přepadala otázka ve stylu „že by už závěr?“. A to je samozřejmě špatně.

Pro: grafika, akce, důraz na příběh s dějovými zvraty, výběr zbraní

Proti: souboje s bossy, délka hry

+32
  • PC 70
Když přijde řada na samotnou akci, je i třetí díl Dead Space stejně zábavná hra jako předešlé dva díly. Postupná (taktická) likvidace nepřátel funguje stále dobře i díky novým zbraním, kterými lze potvory porcovat zase trochu jinak. Což se sice nedá říci o soubojích s lidskými protivníky s IQ slepé báby, ale naštěstí jich není mnoho. Alespoň v HjH se tak žádné Gears of Duty nekoná. Stejně tak řešení hádanek má stále něco do sebe, i když už nejsou tolik nápadité. Hudební složka hry opět vynikající.

Všechno ostatní působí hodně rozporuplným dojmem.

Atmosféra je nijaká. Intenzita horroru 10 %. Změna prostředí sice působí na první pohled zajímavě, ale ve finále se jedná jen o slepenec prázdných chodeb a zasněžených hor a plání. Příběh je prvotřídní odpad. Postavy jsou nezajímavé a z pšouků, které vypouští z huby, bolí hlava. Trapné pokusy o vzbuzení jakýchsi emocí se naprosto minuly účinkem.

Funkční pracovní stůl byl změněn do nepřehledného/překombinovaného paskvilu s milijónem nabídek a možností. Nikdy není jasné, co lze/nelze vyrobit a jestli nově vyrobená/vylepšená zbraň bude lepší než stávající. Navíc zbraně lze při sobě nosit pouze dvě, takže se nové zbraně ani moc vyrábět nevyplatí. Stará vylepšená je stejně lepší než nově vyrobená.

Nutnost vypouštět sběrače šrotu zajišťujících přísun materiálu je také velice otravná. Neustále něco prohledávat, rozšlapávat, sbírat...místo aby ve hře byla jedna krabice, v které bude 10 nábojů, je tam krabic 10 a v každé náboj jeden...

Největším problémem DS3 je však neustálé opakování jednoho a totéž. Často provařeného v prvních dvou dílech. Místo tří bosáků je tam jen jeden, který pokaždé uteče, aby se následně zase objevil. I potenciál nových prvků (např. slaňování) je spolehlivě zabit, když se ve hře objeví během chvilky několikrát po sobě. A délka posledních pár kapitol už je vyloženě uměle natahovaná, což je vzhledem k hrací době cca 20 hodin úplně zbytečné. 12 by stačilo.

Kvalitou šel DS3 hodně dolů. Všechno zachraňuje stále ještě zajímavá a nadprůměrná akce. Dohráno na hard v suchým triku s prstem v nose. Bez jediného využití úhybného kotoulu a krytí. Taky za to mohl být ačíf...
+30
  • PC 50
Nikdy jsem nebral Dead Space jako vyloženě hororovou hru. Proti neustálému vyskakování groteskních nepřátel z větracích šachet za doprovodu orchestru se otupí velice rychle. Ale svoji tísnivou atmosféru a dojem boje o přežití si dokázal první díl udržet. A i když šel druhý díl více akčnější cestou, neměl jsem mu to za zlé, protože se i lépe hrál, a celkově tedy šlo o trochu jinou akci ve stále zajímavém sci-fi prostředí. A třetí díl? Je vlastně pořád to samé, jen tak nějak horší a slabší. Zakrýt se to hra snaží větší hordou nepřátel a různými "WOW momenty". Určitě to znáte - ohromné výbuchy, velká rychlost, předměty prolétávající těsně kolem hlavy a podobně. Prostě věci, při kterých já osobně už zívám, protože je to dávno ohraná nuda, a jak to často bývá, ovládání je mi sebráno nebo krajně zredukováno na minimum. Zjednodušeně řečeno mě hra nenechá hrát.

I přes v základu pořád stejnou hratelnost, celé to daleko víc nudí. Neustále musím procházet malými místnostmi, které jsou podobné jedna druhé a už v první verzi nezajímavé. Samozřejmě nechybí ani častý návrat stejnou cestou. Hra mi dává malý prostor k pohybu a valí na mě hordy necromorphů ze všech stran, takže co chvíli Isaaca nějaký okusuje a já musím zběsile mačkat klávesu pro uvolnění. Ne, to není napínavé, jak si někdo mohl myslet. To je otravné a čím dál tím otravnější s každým dalším opakováním. Snaha o zpestření přichází v podobě občasných přestřelek s vojáky, ale to jen ukazuje, že na tohle Dead Space není stavěný. Odsekávání končetin už se mi taky omrzelo. Není to ono a příčinou je i zbytečně zmatečný systém sestavování zbraní, který mi nedovolil vyrobit opravdu uspokojivou zbraň. To celé souvisí s micro-transakcemi naroubovanými do hry. Právě kvůli tomu je tu nudné grindování různého bordelu, abychom byli tlačeni nudu obejít placením. Bez toho je nutné strávit značnou část hry sbíráním spousty malých kousků různého materiálu. Těžko asi budu odvázaný z toho, že jsem našel dalších 10 kusů kovového šrotu nebo čip +1 reload, kterým si můžu vylepšit zbraň, ale rozdíl na ní ani nepoznám. Z Isaaca se stal vesmírný popelář.

Příběh by bylo možná lepší ani nezmiňovat. Standardní šablona, která se dá naroubovat na cokoliv a navrch nějaké ty absurdní situace. Když už se Isaac minimálně potřetí dostal před hlaveň toho samého člověka a zase se mu po rozhovoru podařilo nějakou rychlou reakcí uniknout, začal jsem pochybovat, jestli nejde o záměrnou parodii. Pokud jde o Isaaca, bývalo sice špatné, když neměl žádný charakter, ale tou generickou postavou, co z něj udělali, to moc nevylepšili.

Hra mě dokázala občas překvapit i dobrým nápadem. Většinou přesně ve chvíli, kdy jsem s ní už chtěl seknout. Navíc musím uznat, že ve chvílích, kdy se vymaní z nudných malých místností do otevřeného prostoru, nabídne i opravdu nádherné scenérie. Jinak je ale třetí Dead Space prostě jen několika násobná převařenina všeho možného, co jsme už mnohokrát hráli nejen v této sérii. Je to utahaný průměr a působí to hrozně vyčpěle. Tak nějak mi z toho bylo hrozně smutno. Ne kvůli tomu kam se dostala Dead Space série. To se dalo čekat a můžeme být rádi, že se to nestalo už s druhým dílem. Prostě z toho, že tohle je to, co nám velké firmy normálně servírují a nadále servírovat nepochybně budou a dokonce je to obecně považováno za dobrou hru. Ach jo.
+19 +20 −1
  • PC 70
První Dead Space mě uchvátil svou skvělou atmosférou, hratelností a vůbec celkově dobře vybalancovaným herním zážitkem. Druhý díl již vsadil na podstatně akčnější tempo, přesto se jednalo o skvělý herní zážitek. Díl třetí pak začíná poměrně tragicky, až jsem si myslel, že se autoři pomátli a udělali z povedené série nemastnou koridorovou střílečku. Naštěstí se však zanedlouho hra aspoň částečně vrátí ke svým fungujícím kořenům.

Tempo hry je vysoké, všude se na hráče valí spousta nepřátel, končetiny jen odlítavají, krev stříká do všech stran. To samo o sobě není úplně na škodu a na odreagování je to více než dostačující a značně uspokojivé. Přesto mi více vyhovovalo komornější zpracování z prvního dílu, kdy atmosféra byla mnohem hustší a hororovější, k čemuž právě příspíval i mnohem menší počet nepřátel a taky strach z neznáma, který tady chybí.

Za koule do průvanu by se měl nechat pověsit autor neskutečně nepřehledného pracovního stolu - vůbec jsem nepochopil, k čemu jsou všechny ty nákresy, které nalézám a jak z nich něco sestrojit. Takže jsem celou hru prošel s výchozí plazma řezačkou, do které jsem jen dával nalezená vylepšení. Oddychl jsem si, když jsem zjistil, že chyba skutečně není ve mně, ale že na tento fakt poukazuje spousta hráčů.

Sympatický technik Isaac zde opět zachraňuje svět, příběh je zde však spíše na pozadí, nějak intenzivně jsem ho v těch nekonečných vřavách nepřátel nedokázal pořádně vnímat. Přesto se zde našlo pár zajímavých zvratů a zrad. Ocenit musím povedené změny prostředí a plynulý způsob jakým k nim docházelo. Závěr trilogie byl pro mě pak z příběhového hlediska spíše zklamáním a nenapravilo to ani krátké DLC Awakened.

Ve svém jádru je minimálně z hlediska hratelnosti trojka pořád ten starý dobrý a zábavný Dead Space s o dost řídší atmosférou než především již několikrát vzpomínaný první díl. Samotná hratelnost je však natolik zábavná, že si i přes svou poměrně překvapivou délku hráče u monitoru spolehlivě udrží.

Na závěr pak vzhledem k počtu zabitých nepřátel a k poklesu celkové kvality v rámci série nemůžu jinak než citovat Miloše Zemana - Bylo to krásné, ale bylo toho dost. Je asi dobře, že čtvrtý díl nikdy nevyšel, protože pokud by pokračoval v sestupném trendu, zbytečně by jen pošpinil dobré jméno značky Dead Space.

Herní výzva 2023 - kategorie. č. 6 - Sága pokračuje - Normal 

Pro: hratelnost, akce, audiovizuální zpracování, brutalita

Proti: nepřehledné pracovní stoly, příliš mnohem nepřátel, slabší atmosféra, závěr

+17
  • PC 70
Ti, jenž mají rádi Dead Space hlavně kvůli hororu, se asi u tohohle dílu naštvou. Temná zákoutí, tma, ticho, toho tu snad není vůbec. Až na tohle se hratelnost změnila jen minimálně. Vylepšování zbraní je divné. Přecejen byl přehlednější ten způsob z dvojky. Ale určitě budou potěšeni ti, jenž byli chyceni dějem, ale ne jako to ohledně Markeru, spíš ohledně postav. Tvůrci už ve dvojce dokázali, že umí pracovat s postavami - ty se chovají tak nějak jak bych čekal, strach z nich sálá na sto honů nebo nepadají hlášky, které říkají "teď všichni čumte s otevřenou hubou jak sem vtipný a tleskejte". Mezi svoje top herní postavy si řadím Issaca Clarka, neboť ten je tak nějak obyč týpek, má svoje problémy, není to badass, když nadává, nebo nějak projevuje emoce tak mu to věřím, a má skvělý dabing. A i Ellie je hodně v klidu. Tohle všechno bylo už ve druhém dílu. A třetí v tom zůstává stejný. Obrovské panoramatické výhledy zůstaly nádherné a velkolepé, naskriptované scény jsou stále boží, cutscény tež a animace obličejů je také na velmi vysoké úrovni.

Za celou dobu jsem hru vypnul, asi jen jednou, a to ještě né na nějak moc dlouho. Takže skoro na jeden zátah. Jako samozřejmě to ostatní není zas něco příliš průměrného. Hraje se to svižně. Ale jak říkám, to skoro nepřetržité hraní si vysloužilo hlavně to, co bude dál s Issacem a s Ellie, jak to mezi něma dopadne, jak to celé skončí, co se bude dít dál a dál. Tvůrcům se povedlo udržet dění neustále v chodu. A nějaké to klišé pak i zapomenu. I když ke konci hry se děj začal nějak přeplacávat a úplný závěr nebyl špatný, ale možná to chtělo víc emocí. A ta metalová (nebo jaká to byla) píseň hrající při závěrečných titulkách ty emoce a ten filmový feeling celkem zničila.

Pro: Svižná hratelnost, příběh, postavy, dabing, atmosféra (ikdyž ne ta hororová) a Issac Clarke a Ellie.

Proti: Mnoha hráčům se nejspíš nebude líbit ta nehororovost, závěr mohl být malinko lepší.

+16