Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Dead Space 3

  • PC 50
Nikdy jsem nebral Dead Space jako vyloženě hororovou hru. Proti neustálému vyskakování groteskních nepřátel z větracích šachet za doprovodu orchestru se otupí velice rychle. Ale svoji tísnivou atmosféru a dojem boje o přežití si dokázal první díl udržet. A i když šel druhý díl více akčnější cestou, neměl jsem mu to za zlé, protože se i lépe hrál, a celkově tedy šlo o trochu jinou akci ve stále zajímavém sci-fi prostředí. A třetí díl? Je vlastně pořád to samé, jen tak nějak horší a slabší. Zakrýt se to hra snaží větší hordou nepřátel a různými "WOW momenty". Určitě to znáte - ohromné výbuchy, velká rychlost, předměty prolétávající těsně kolem hlavy a podobně. Prostě věci, při kterých já osobně už zívám, protože je to dávno ohraná nuda, a jak to často bývá, ovládání je mi sebráno nebo krajně zredukováno na minimum. Zjednodušeně řečeno mě hra nenechá hrát.

I přes v základu pořád stejnou hratelnost, celé to daleko víc nudí. Neustále musím procházet malými místnostmi, které jsou podobné jedna druhé a už v první verzi nezajímavé. Samozřejmě nechybí ani častý návrat stejnou cestou. Hra mi dává malý prostor k pohybu a valí na mě hordy necromorphů ze všech stran, takže co chvíli Isaaca nějaký okusuje a já musím zběsile mačkat klávesu pro uvolnění. Ne, to není napínavé, jak si někdo mohl myslet. To je otravné a čím dál tím otravnější s každým dalším opakováním. Snaha o zpestření přichází v podobě občasných přestřelek s vojáky, ale to jen ukazuje, že na tohle Dead Space není stavěný. Odsekávání končetin už se mi taky omrzelo. Není to ono a příčinou je i zbytečně zmatečný systém sestavování zbraní, který mi nedovolil vyrobit opravdu uspokojivou zbraň. To celé souvisí s micro-transakcemi naroubovanými do hry. Právě kvůli tomu je tu nudné grindování různého bordelu, abychom byli tlačeni nudu obejít placením. Bez toho je nutné strávit značnou část hry sbíráním spousty malých kousků různého materiálu. Těžko asi budu odvázaný z toho, že jsem našel dalších 10 kusů kovového šrotu nebo čip +1 reload, kterým si můžu vylepšit zbraň, ale rozdíl na ní ani nepoznám. Z Isaaca se stal vesmírný popelář.

Příběh by bylo možná lepší ani nezmiňovat. Standardní šablona, která se dá naroubovat na cokoliv a navrch nějaké ty absurdní situace. Když už se Isaac minimálně potřetí dostal před hlaveň toho samého člověka a zase se mu po rozhovoru podařilo nějakou rychlou reakcí uniknout, začal jsem pochybovat, jestli nejde o záměrnou parodii. Pokud jde o Isaaca, bývalo sice špatné, když neměl žádný charakter, ale tou generickou postavou, co z něj udělali, to moc nevylepšili.

Hra mě dokázala občas překvapit i dobrým nápadem. Většinou přesně ve chvíli, kdy jsem s ní už chtěl seknout. Navíc musím uznat, že ve chvílích, kdy se vymaní z nudných malých místností do otevřeného prostoru, nabídne i opravdu nádherné scenérie. Jinak je ale třetí Dead Space prostě jen několika násobná převařenina všeho možného, co jsme už mnohokrát hráli nejen v této sérii. Je to utahaný průměr a působí to hrozně vyčpěle. Tak nějak mi z toho bylo hrozně smutno. Ne kvůli tomu kam se dostala Dead Space série. To se dalo čekat a můžeme být rádi, že se to nestalo už s druhým dílem. Prostě z toho, že tohle je to, co nám velké firmy normálně servírují a nadále servírovat nepochybně budou a dokonce je to obecně považováno za dobrou hru. Ach jo.
+19 +20 −1