Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Dead Space

83
403 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 3rd person akce *
adventura > akční adventura
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
13.10.2008 PS3X360
20.10.2008 PC
Vývojáři:
Oficiální stránky:
http://www.ea.com/dead-space
Ve vzdálené budoucnosti posílá lidstvo k planetám těžařské lodě, které mají za úkol prozkoumat terén a vytěžit co nejvíce užitečných surovin. Pýcha všech lodí, rozsáhlá USG Ishimura, se však již delší čas nehlásí. V domnění poruchy komunikačních zařízení jí proto na pomoc vyráží tým specialistů včetně těžebního inženýra Isaaca Clarka, který má shodou okolností na Ishimuře dívku. Záhy však spolu s týmem zjišťuje, že je něco v nepořádku...

Žánrově se hra řadí mezi akční sci-fi horory s velkým důrazem na podání příběhu pomocí různých videozáznamů, audiologů a deníků, kterých na lodi najdete velké množství. Vše se přehrává přímo přes váš interface zabudovaný v obleku. Ten je proveden plně trojrozměrně a je vám promítán před postavu. Stejně jako inventář. Ve hře je také možnost nakupovat zbraně a vylepšovat si svůj speciální oblek. To všechno prostřednictvím peněz, které sbíráte ze zabitých nepřátel nebo různě nalézáte po lodi.

Jedná se o jednu z mála her od EA, která se dočkala toho nejvyššího ratingu kvůli velmi naturalisticky zobrazenému násilí. V roce 2011 se titul dočkal pokračování Dead Space 2.


Poslední diskuzní příspěvek

Garret: Baze 1x lehka, 2 x stredni, 1 x tezka a 1 x extremni :-D

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 95
Ačkoliv jsem se zařekl, že mými herními protivníky nebudou nadpřirozené postavy, po zhlédnutí několika videoukázek mi něco říkalo, že tuto hru od Electronic Arts bych vynechat neměl. Nakonec jsem tedy tu zásadu opravdu porušil a je velké štěstí, že jsem to udělal. Jak se na tento žánr sluší a patří, hra má doslova dusnou atmosféru a ačkoliv se odehrává převážně v osvětlených prostorách, prostředí je i tak jako v pravém hororovém filmu, čímž tvůrce velice chválím, jelikož asi takhle měla podle mého vkusu hra vypadat. Není totiž nad to, když při procházení jednotlivými lokacemi a plnění nemalého počtu různorodých úkolů nevíte odkud a jaká nestvůra se na vás vynoří a nejste si jisti, jestli vám náhodou do zad nevpadne další. Takových scén ve hře najdeme nespočet a přestože leckdy dají hráči pořádně zabrat, z hlediska akce nemají chybu, obzvláště když jsou podbarveny kvalitním zvukovým doprovodem, který vše náležitě umocní.

K likvidaci nestvůr má hlavní hrdina pár zbraní, které může na určených místech vylepšovat, ale v inventáři jich bohužel příliš nosit nemůže, takže chce zvážit, se kterými jeho boj nebude marný a které může odložit do trezoru, popř. je prodat. Tady bych viděl určité negativum, jelikož zbraň je hráč nucen si nejprve vyzkoušet a teprve poté se rozhodnout, kterou si jakožto účinnou ponechá, jelikož popis zbraně a její klady či zápory není šance zjistit jiným způsobem.

V předchozích komentářích bylo často zmíněno ovládání a nešikovné zobrazování hlavního hrdiny. Pravdou je, že ze začátku mi přišlo, že Isaac zobrazovaný přes polovinu monitoru, čímž je způsobena nemožnost jeho rychlejšího otáčení, má za následek jeho nemotornost, ale naštěstí po pár hodinách hraní jsem usoudil, že zdání trochu klame a akční boje, při nichž je základem pro úspěch likvidace bestií odstřelování jejich končetin a případné závěrečné doražení pořádným rozšlápnutím, se pro mě tak staly úplnou lahůdkou.

Co dodat? Podle mě je Dead Space skvěle propracovaná hra s velice pěknou grafikou, působivou zvukovou stránkou a špičkovým hororovým nádechem, ve které hráčova nervová soustava dostane vydatně zabrat od prvopočátku až do úplného finále.

Pro: bezchybná hororová atmosféra, akce, grafika, zvuky, příběh

Proti: menší zbrojní arzenál

+64+65 / -1
  • PC 95
Tento komentář píši, až po přečtení stávajících. Většinou to dělám naopak, ať nejsem ovlivněn. Souhlasím s komentářem Pookyho, až na to že u mě se žádný pocit stereotypu nedostavil.

V prvé řadě chci upozornit ty, co dead space ještě nehráli – začněte hrát na těžkou obtížnost. Jinak, jak to podle některých komentářů vypadá, se ochudíte o tu pravou atmosféru hry a to by byla opravdu veliká škoda. Někdy nastavení obtížnosti může opravdu razantně změnit pocit ze hry a styl hraní (např. Far Cry).

Podobně jak píše Pooky, někdy jsem si říkal jestli by nebylo jistější si svoji herní mašinu přestěhovat na záchod.:) Atmosféra opravdu hustá, horror rozhodně není vytvářen jen litry krve. Kolikrát jsem si říkal no ty vole fuj, to jsem se lek, mam já tohle zapotřebí a odcházel jsem od počítače na sluníčko nebo poslouchat Boba Marleye, abych se uklidnil. A takovéto pocity určitě nepramenily jen z úleků, ale z celkové všudypřítomné atmosféry strachu, psychostrachu – v hlavě slyšíte hlasy, které NEJSOU VAŠE + „kurva co asi udělám s dvěma nábojema v řezačce, dejte mi náboje, prosím náboje prosííím áááá kurva – load." (těžká obtížnost-silnější zážitek) Postupem hry po určitých upgradech se přeci jen můžete trochu uvolnit – díky Bohu.

Co se týče ovládání – pohledu Isaaca, které bývá hodně kritizováno. Sám jsem při prvním spuštění hry a po prvních krůčcích stále lez do nastavení a snažil se něco udělat s tím, ať Isaac nechodí tak divně a míří rychleji a přesněji. (+nejsem konzolista)Nic. Tak jsem rezignoval, odůvodnil si to tuhostí obleku a tím pádem mě to i přestalo rušit atmosféru. Při FPS zobrazení, se kterým by se nám lepe mířilo, by jsme jednodušeji likvidovali potvory a tím pádem bychom se méně báli a to by byla škoda.

Po dohrání hry jsem ocenil, že vám zůstanou dosáhnuté upgrady a dostanete dost kreditu na další. Takže tentokrát na Ishimuru už nepřilétá slabý inženýr Isaac, který umírá „na každém rohu“ a podle mě má v obleku ještě jiný upgrade.:) Ale protřelý likvidátor, který ví, co a jak a vy si můžete hru dohrát ještě jednou s úplně jiným pocitem.Teď to budou příšery, které by se měli bát! Ne vy!!!!! HO HO HO!
K těmto třem aspektům hry jsem se chtěl vyjádřit, ostatní ponechávám stranou, ostatně jsou v jiných komentářích.

PS: volba obtížnosti, kolikrát mění celkový zážitek a pocit ze hry a i styl hraní.

PS2:teď si tak říkám, jestli zahráním dead space jsem se neochudil o horrorové emoce u jiných her, jestli se vůbec můžu ještě něčeho bát:) například: POP:Warrior within - podle recenzí jsem se těšil na temnou až horrorovou atmosféru, ale po dead space mi to přišlo jako procházka růžovým sadem.
Čůz.

Pro: perfektni atmosfera(na těžkou obtížnost), podání příběhu,vakuum, zvuky, změny prostředí, no a dokonce i ovládání

+37+37 / 0
  • PC 80
„Pravidlo č. 1: Dorážečka - Pokud na zemi vidíš mrtvolu, jejíž život nebyl ukončen Tvojí rukou, je doporučeno do ní pro jistotu vystřelit. Náhoda je blbec… a skripty taky…“

Do Dead Space jsem se moc nehrnul. Videa mě moc neohromily a tak jsem hře nevěnoval pozornost. Do paření mě „donutil“ uživatel Chuck, čímž mu děkuju, protože jinak bůh ví, jestli bych se k DS někdy dohrabal. Dead Space začíná ve velkém stylu. Přílet na Ishimuru se mi opravdu velmi líbil, takhle efektní začátek jsem už delší dobu neviděl. Zpočátku je hra opravdu dost strašidelná, vyzdvihnout musím obzvláště hudbu a zvuky, které hře dodávají nehorázně hutnou atmosféru. Horor sice později naprosto vyprchá, atmosféra však zůstává a mě to tak i vyhovovalo. Holt jsem povahově slabší a některé lekačky hůře rozdejchávám.

„Pravidlo č. 2: Kdo šetří, má za tři – Doporučuju šetřit lékárničky. Alespoň v druhé polovině hry, protože nejednou jich byl docela nedostatek.“

Audiovizuální zpracování je na jedničku. Výborné a povětšinou ostré textury, nádherné nasvětlení, ladné animace… = naprostá spokojenost. Hra mi běžela na plné detaily úplně plynule, což se taky jentak nevidí. Trochu vidím problém v jisté schématičnosti kapitol (začíná a končí vždy cestou jakýmsi metrem), která způsobuje po delším hraní stereotyp. Po určitém čase ale tvůrci vždy přihodí nějaký wtf moment nebo dechberoucí scénu a hráče to navnadí pokračovat. Závěru hry nemám co vytknout, vychutnal jsem si ho stejně jako začátek. Střílení funguje na výbornou, odstřelování jednotlivých končetin ve mně vzbuzovalo jakési zvrácené potěšení. Občasné puzzly jsou jednoduché a fungují jako výborné zpestření. Škoda jen, že jsem se mockrát nepodíval mimo loď, vesmír vždy velmi lákal.

„Pravidlo č. 3: Velká místnost – Pokud se dobelháš k lokaci o větším než průměrném rozměru, věz, že bude následovat tuhej boj. Je doporučeno nabít všechny zbraně a připravit se na odpor.“

Dead Space je hrou na dnešní poměry docela dlouhou. Tipoval bych to na nějakých 9-12 hodin hraní, což se vzhledem k ceně, za kterou se dnes prodává, docela výhodné. Ocenit musím i český překlad, který byl hlavně po gramatické stránce snad bez chyby.

„Pravidlo č. 4: Munice, lékárničky, polovodiče – Sbírej vše, na co narazíš. I za cenu, že by ses mohl zdržet. Emzáci se povětšinou nerespawnují a pokud ano, tak po krátkém čase přestanou. Munici potřebuješ vždy, lékárnička se v průseru hodí taky a za polovodiče se daj v obchodech nahrabat slušný prachy.“

Verdikt: Dead Space sice není přelomovou, ale „pouze“ velmi příjemnou a moderní střílečkou s prvky survival hororu. Pokud máte rádi sci-fi s hutnou atmosférou po vzoru filmu „Event Horizon“, pak je to hra určená přímo pro vás. 80%

„Pravidlo č. 5: UŽIJ SI TO!“

Pro: audiovizuální zpracování, oddělování končetin, různorodost nepřátel, atmosféra, česká lokalizace, na dnešní poměry slušná délka

Proti: místy stereotypní a lehce monotóní

+31+31 / 0
  • PC 80
Na Dead Space jsem se strašně těšil, bohužel kvůli nedostatku času se k němu dostal až po víc jak půl roce. To jsem si ale náležitě vynahradil dohráním za víkend a musím říct, že mě ta hra mile překvapila.

Před zahráním jsem shlédl i animovaný prequel, který i přes jeho pochybné kvality skvěle vtáhnul do děje a doplnil ho. Z počátku mi vadilo trochu neohrabané ovládání a také to, že Isaacova postava zabírá značnou časá obrazovky, nicméně na oba tyto neduhy se dá velice rychle zvyknout a pak už jsem to ani nevnímal.

Graficky a designově se mi hra líbila, rovněž vsuvky v exteriérech nebo v místnostech bez gravitace byly parádní. Hororová atmosféra je cítit na každém kroku a i když se po nějaké době dá vcelku odhadovat, co kde čekat, občas autoři přišli s nečím neotřelým a já cítil ten mrazivý pocit strachu z neznáma.

Herní doba je na dnešní dobu více než slušna, likvidování nepřátel odstřelováním jejich končetin neomrzí ani po častém opakování, občas nějaký ten logický puzzlík, zkrátka paráda.

Pro: Atmosféra, příběh, herní doba, hratelnost.

Proti: Trošku neohrabané ovládání, hlavní postava zabírá velkou plochu na obrazovce.

+28+29 / -1
  • PC 95
Zpočátku jsem se docela pral s ovládáním hry, kde mi nejvíce vadilo pevné umístění kamery těsně za hrdinou, což mi způsobovalo horší orientaci v prostoru a kontrolu nad tím, kde se objeví nepřátelé. Postupem času mi nezbylo nic jiného než si na to zvyknout. Poté jsem pochopil, že to možná byl i záměr tvůrců, neboť to dodalo více atmosféry do celé hry. Nemáte visuelní přehled nad celou místností před Vámi a o to víc Vám nepřátelé, kteří se objeví, zatopí při jejich zabíjení.

Na celé hře se mi líbilo zpracování prostředí opuštěné vesmírné lodi, jejíž paluby a jednotlivé části postupně objevujete. Vaším hlavním úkolem je snaha najít z lodi únikovou cestu, ale aby to nebylo tak jednoduché, najde se vždy nějaký technický problém, který musíte vyřešit, abyste se dostali dále.

Přívlastek hry, hororová, je zde také zcela splněn. Není to hra, kde byste stříleli nepřítele na každém kroku. V klidu si řešíte nějaké technický problém na lodi, když se najednou objeví nepřátelé, kteří se Vás snaží zabít. Atmosféru všemu dodává i pěkné zpracování vnitřku opuštěné vesmírné lodi. Sice je ve hře pár druhů nepřátel, ale každý na Vás útočí jiným způsobem. Byly zde i silní protivníci, kterým když jen to šlo, tak jsem se snažil vyhnout. Ne vždy je jediné řešení zabití. Občas musíte použít i jiné technické vlastnosti lodi, abyste daného protivníka zabili. Klasickou zbraní ho nezneškodníte. Hra je také podkreslena atmosférickou hudbou a zvuky.

Největším zpestřením ve hře pro mě byli místa, kde nebyla gravitace a museli jste se vždy zorientovat, kdy jste nahoře či dole, abyste se dostali ke svému cíli. Nebo na druhou stranu jsou zde i místa bez kyslíku, které musíte překonat, než Vám dojde Vaše zásoba kyslíku.

Během hry sbíráte tzv. energetické uzly, které potřebujete k postupnému zlepšování si zbroje, dovedností či zbraní.

Váš hrdina má vyjma střelné zbraně i schopnost zpomalení času či telekineze věci. Zpomalení času mi mnohdy zachránilo život, když se na mě vyřítilo více nestvůr.

Jsem rád, že mi v rámci herní výzvy byla Indiánem doporučena tato hra. Jinak bych si ji asi jen tak nezahrál a připravil bych se tím o pěkný herní zážitek.
+24+24 / 0