Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Dead Space

Žánr:
akce > 3rd person akce *
adventura > akční adventura
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
20.10.2008
Vývojáři:
EA Redwood Shores
Oficiální stránky:
http://www.ea.com/dead-space
Ve vzdálené budoucnosti posílá lidstvo k planetám těžařské lodě, které mají za úkol prozkoumat terén a vytěžit co nejvíce užitečných surovin. Pýcha všech lodí, rozsáhlá USG Ishimura, se však již delší čas nehlásí. V domnění poruchy komunikačních zařízení jí proto na pomoc vyráží tým specialistů včetně těžebního inženýra Isaaca Clarka, který má shodou okolností na Ishimuře dívku. Záhy však spolu s týmem zjišťuje, že je něco v nepořádku...

Žánrově se hra řadí mezi akční sci-fi horory s velkým důrazem na podání příběhu pomocí různých videozáznamů, audiologů a deníků, kterých na lodi najdete velké množství. Vše se přehrává přímo přes váš interface zabudovaný v obleku. Ten je proveden plně trojrozměrně a je vám promítán před postavu. Stejně jako inventář. Ve hře je také možnost nakupovat zbraně a vylepšovat si svůj speciální oblek. To všechno prostřednictvím peněz, které sbíráte ze zabitých nepřátel nebo různě nalézáte po lodi.

Jedná se o jednu z mála her od EA, která se dočkala toho nejvyššího ratingu kvůli velmi naturalisticky zobrazenému násilí. V roce 2011 se titul dočkal pokračování Dead Space 2.

Podpořte Databázi a kupte si hru na Xzone.cz … nebo přes Heureka.cz

Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře


Ačkoliv jsem se zařekl, že mými herními protivníky nebudou nadpřirozené postavy, po zhlédnutí několika videoukázek mi něco říkalo, že tuto hru od Electronic Arts bych vynechat neměl. Nakonec jsem tedy tu zásadu opravdu porušil a je velké štěstí, že jsem to udělal. Jak se na tento žánr sluší a patří, hra má doslova dusnou atmosféru a ačkoliv se odehrává převážně v osvětlených prostorách, prostředí je i tak jako v pravém hororovém filmu, čímž tvůrce velice chválím, jelikož asi takhle měla podle mého vkusu hra vypadat. Není totiž nad to, když při procházení jednotlivými lokacemi a plnění nemalého počtu různorodých úkolů nevíte odkud a jaká nestvůra se na vás vynoří a nejste si jisti, jestli vám náhodou do zad nevpadne další. Takových scén ve hře najdeme nespočet a přestože leckdy dají hráči pořádně zabrat, z hlediska akce nemají chybu, obzvláště když jsou podbarveny kvalitním zvukovým doprovodem, který vše náležitě umocní.

K likvidaci nestvůr má hlavní hrdina pár zbraní, které může na určených místech vylepšovat, ale v inventáři jich bohužel příliš nosit nemůže, takže chce zvážit, se kterými jeho boj nebude marný a které může odložit do trezoru, popř. je prodat. Tady bych viděl určité negativum, jelikož zbraň je hráč nucen si nejprve vyzkoušet a teprve poté se rozhodnout, kterou si jakožto účinnou ponechá, jelikož popis zbraně a její klady či zápory není šance zjistit jiným způsobem.

V předchozích komentářích bylo často zmíněno ovládání a nešikovné zobrazování hlavního hrdiny. Pravdou je, že ze začátku mi přišlo, že Isaac zobrazovaný přes polovinu monitoru, čímž je způsobena nemožnost jeho rychlejšího otáčení, má za následek jeho nemotornost, ale naštěstí po pár hodinách hraní jsem usoudil, že zdání trochu klame a akční boje, při nichž je základem pro úspěch likvidace bestií odstřelování jejich končetin a případné závěrečné doražení pořádným rozšlápnutím, se pro mě tak staly úplnou lahůdkou.

Co dodat? Podle mě je Dead Space skvěle propracovaná hra s velice pěknou grafikou, působivou zvukovou stránkou a špičkovým hororovým nádechem, ve které hráčova nervová soustava dostane vydatně zabrat od prvopočátku až do úplného finále.

Pro: bezchybná hororová atmosféra, akce, grafika, zvuky, příběh

Proti: menší zbrojní arzenál

+64+65 / -1

Tento komentář píši, až po přečtení stávajících. Většinou to dělám naopak, ať nejsem ovlivněn. Souhlasím s komentářem Pookyho, až na to že u mě se žádný pocit stereotypu nedostavil.

V prvé řadě chci upozornit ty, co dead space ještě nehráli – začněte hrát na těžkou obtížnost. Jinak, jak to podle některých komentářů vypadá, se ochudíte o tu pravou atmosféru hry a to by byla opravdu veliká škoda. Někdy nastavení obtížnosti může opravdu razantně změnit pocit ze hry a styl hraní (např. Far Cry).

Podobně jak píše Pooky, někdy jsem si říkal jestli by nebylo jistější si svoji herní mašinu přestěhovat na záchod.:) Atmosféra opravdu hustá, horror rozhodně není vytvářen jen litry krve. Kolikrát jsem si říkal no ty vole fuj, to jsem se lek, mam já tohle zapotřebí a odcházel jsem od počítače na sluníčko nebo poslouchat Boba Marleye, abych se uklidnil. A takovéto pocity určitě nepramenily jen z úleků, ale z celkové všudypřítomné atmosféry strachu, psychostrachu – v hlavě slyšíte hlasy, které NEJSOU VAŠE + „kurva co asi udělám s dvěma nábojema v řezačce, dejte mi náboje, prosím náboje prosííím áááá kurva – load." (těžká obtížnost-silnější zážitek) Postupem hry po určitých upgradech se přeci jen můžete trochu uvolnit – díky Bohu.

Co se týče ovládání – pohledu Isaaca, které bývá hodně kritizováno. Sám jsem při prvním spuštění hry a po prvních krůčcích stále lez do nastavení a snažil se něco udělat s tím, ať Isaac nechodí tak divně a míří rychleji a přesněji. (+nejsem konzolista)Nic. Tak jsem rezignoval, odůvodnil si to tuhostí obleku a tím pádem mě to i přestalo rušit atmosféru. Při FPS zobrazení, se kterým by se nám lepe mířilo, by jsme jednodušeji likvidovali potvory a tím pádem bychom se méně báli a to by byla škoda.

Po dohrání hry jsem ocenil, že vám zůstanou dosáhnuté upgrady a dostanete dost kreditu na další. Takže tentokrát na Ishimuru už nepřilétá slabý inženýr Isaac, který umírá „na každém rohu“ a podle mě má v obleku ještě jiný upgrade.:) Ale protřelý likvidátor, který ví, co a jak a vy si můžete hru dohrát ještě jednou s úplně jiným pocitem.Teď to budou příšery, které by se měli bát! Ne vy!!!!! HO HO HO!
K těmto třem aspektům hry jsem se chtěl vyjádřit, ostatní ponechávám stranou, ostatně jsou v jiných komentářích.

PS: volba obtížnosti, kolikrát mění celkový zážitek a pocit ze hry a i styl hraní.

PS2:teď si tak říkám, jestli zahráním dead space jsem se neochudil o horrorové emoce u jiných her, jestli se vůbec můžu ještě něčeho bát:) například: POP:Warrior within - podle recenzí jsem se těšil na temnou až horrorovou atmosféru, ale po dead space mi to přišlo jako procházka růžovým sadem.
Čůz.

Pro: perfektni atmosfera(na těžkou obtížnost), podání příběhu,vakuum, zvuky, změny prostředí, no a dokonce i ovládání

+37+37 / 0

„Pravidlo č. 1: Dorážečka - Pokud na zemi vidíš mrtvolu, jejíž život nebyl ukončen Tvojí rukou, je doporučeno do ní pro jistotu vystřelit. Náhoda je blbec… a skripty taky…“

Do Dead Space jsem se moc nehrnul. Videa mě moc neohromily a tak jsem hře nevěnoval pozornost. Do paření mě „donutil“ uživatel Chuck, čímž mu děkuju, protože jinak bůh ví, jestli bych se k DS někdy dohrabal. Dead Space začíná ve velkém stylu. Přílet na Ishimuru se mi opravdu velmi líbil, takhle efektní začátek jsem už delší dobu neviděl. Zpočátku je hra opravdu dost strašidelná, vyzdvihnout musím obzvláště hudbu a zvuky, které hře dodávají nehorázně hutnou atmosféru. Horor sice později naprosto vyprchá, atmosféra však zůstává a mě to tak i vyhovovalo. Holt jsem povahově slabší a některé lekačky hůře rozdejchávám.

„Pravidlo č. 2: Kdo šetří, má za tři – Doporučuju šetřit lékárničky. Alespoň v druhé polovině hry, protože nejednou jich byl docela nedostatek.“

Audiovizuální zpracování je na jedničku. Výborné a povětšinou ostré textury, nádherné nasvětlení, ladné animace… = naprostá spokojenost. Hra mi běžela na plné detaily úplně plynule, což se taky jentak nevidí. Trochu vidím problém v jisté schématičnosti kapitol (začíná a končí vždy cestou jakýmsi metrem), která způsobuje po delším hraní stereotyp. Po určitém čase ale tvůrci vždy přihodí nějaký wtf moment nebo dechberoucí scénu a hráče to navnadí pokračovat. Závěru hry nemám co vytknout, vychutnal jsem si ho stejně jako začátek. Střílení funguje na výbornou, odstřelování jednotlivých končetin ve mně vzbuzovalo jakési zvrácené potěšení. Občasné puzzly jsou jednoduché a fungují jako výborné zpestření. Škoda jen, že jsem se mockrát nepodíval mimo loď, vesmír vždy velmi lákal.

„Pravidlo č. 3: Velká místnost – Pokud se dobelháš k lokaci o větším než průměrném rozměru, věz, že bude následovat tuhej boj. Je doporučeno nabít všechny zbraně a připravit se na odpor.“

Dead Space je hrou na dnešní poměry docela dlouhou. Tipoval bych to na nějakých 9-12 hodin hraní, což se vzhledem k ceně, za kterou se dnes prodává, docela výhodné. Ocenit musím i český překlad, který byl hlavně po gramatické stránce snad bez chyby.

„Pravidlo č. 4: Munice, lékárničky, polovodiče – Sbírej vše, na co narazíš. I za cenu, že by ses mohl zdržet. Emzáci se povětšinou nerespawnují a pokud ano, tak po krátkém čase přestanou. Munici potřebuješ vždy, lékárnička se v průseru hodí taky a za polovodiče se daj v obchodech nahrabat slušný prachy.“

Verdikt: Dead Space sice není přelomovou, ale „pouze“ velmi příjemnou a moderní střílečkou s prvky survival hororu. Pokud máte rádi sci-fi s hutnou atmosférou po vzoru filmu „Event Horizon“, pak je to hra určená přímo pro vás. 80%

„Pravidlo č. 5: UŽIJ SI TO!“

Pro: audiovizuální zpracování, oddělování končetin, různorodost nepřátel, atmosféra, česká lokalizace, na dnešní poměry slušná délka

Proti: místy stereotypní a lehce monotóní

+31+31 / 0

Na Dead Space jsem se strašně těšil, bohužel kvůli nedostatku času se k němu dostal až po víc jak půl roce. To jsem si ale náležitě vynahradil dohráním za víkend a musím říct, že mě ta hra mile překvapila.

Před zahráním jsem shlédl i animovaný prequel, který i přes jeho pochybné kvality skvěle vtáhnul do děje a doplnil ho. Z počátku mi vadilo trochu neohrabané ovládání a také to, že Isaacova postava zabírá značnou časá obrazovky, nicméně na oba tyto neduhy se dá velice rychle zvyknout a pak už jsem to ani nevnímal.

Graficky a designově se mi hra líbila, rovněž vsuvky v exteriérech nebo v místnostech bez gravitace byly parádní. Hororová atmosféra je cítit na každém kroku a i když se po nějaké době dá vcelku odhadovat, co kde čekat, občas autoři přišli s nečím neotřelým a já cítil ten mrazivý pocit strachu z neznáma.

Herní doba je na dnešní dobu více než slušna, likvidování nepřátel odstřelováním jejich končetin neomrzí ani po častém opakování, občas nějaký ten logický puzzlík, zkrátka paráda.

Pro: Atmosféra, příběh, herní doba, hratelnost.

Proti: Trošku neohrabané ovládání, hlavní postava zabírá velkou plochu na obrazovce.

+28+29 / -1

Série Dead Space je soudě podle prvních dvou dílů skvělou hororovou sci-fi střílečkou. Atmosférou a příběhem dost připomíná film Horizont událostí, akorát jste lépe vyzbrojeni a pobíhá tu více monster. Jinak jde v zásadě o to samé. Hluboký vesmír, izolace, žádná pomoc, šílenství, smrt a minimální šance, že z toho vykráčíte živí a hlavně zcela zdraví.

Jak je to ovšem s poměrem akce vs. příběh? I přes naprostou lineárnost příběhu, kdy vás úkoly přímo táhnou z místa A na místo B bez možnosti se ztratit nebo něco důležitého vynechat, nejde jen o bezduchou střílečku, kde vás příběh vlastně ani nezajímá (zdravím sérii Painkiller). Přilétáte k lodi Ishimura a následně se snažíte rozplést, co se na ní vlastně stalo, přičemž rozplétání je to krvavé a dobře napsané. Chvíli zkoumáte okolí, chvíli se snažíte přežít, chvíli se posouváte v ději. Boj má samozřejmě přednostní místo, zbytek však nezůstává významně pozadu. Jedinou, pro mě dosti výraznou chybou, byla absence charakteru u Isaaca. U tohoto typu her je samozřejmě těžší vykreslit "vaši" osobu, ale Dead Space 2 nám ukazuje, že to jde dost na to, aby si hráč k postavě vybudoval nějaký vztah. V jedničce nám však lítá jen prázdný skafandr. Za to byly první mínusové body.

Další mínusové body jsou za příšerné ovládání, kdy musíte citlivost myši nastavit víceméně na maximum, abyste mohli normálně fungovat. To nevadí, pokud jste ve hře samé. Jakmile se ovšem snažíte na něco kliknout v tabulce, chce to klidnou ruku, trpělivost a praxi několika kapitol. Proč? Jaký to má smysl? Žádný. Leda by tvůrci chtěli podpořit naši frustraci.

Osobní poznámky: Horor bez chapadlovitých monster a ukolébavky není horor. Pohyb ve stavu beztíže vás naučí, že nějaké dole a nahoře je veskrze přízemní představa. Hrála jsem na nejsnazší obtížnost a nestydím se za to. Jsem srab a první tři seance jsem nedokázala vydržet víc jak 15 minut hraní. Hru jsem si osobně přejmenovala na Isaacu, udělej…
"Isaacu, najdi nějaké palivo."
"Isaacu, oprav motor."
"Isaacu, zprovozni nám kyslík."
"Isaacu, zabij to monstrum o velikosti lodi."
"Isaacu, přines mi brambůrky."
Ten chlap poslechne všechno, co má dost inteligence na udělení rozkazu.

Pro: amosféra, audio, akce

Proti: ovládání, absence charakteru hlavní postavy

+24+24 / 0