Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Dead Space 3: Awakened

62
19 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 3rd person akce *
Forma:
placená hra
Rozsah:
rozšíření
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
12.03.2013 PCPS3X360
27.04.2017 XOne
Vývojáři:
Visceral Games
Awakened navazuje na události z třetího dílu. Tvůrci se hlavně vrací k více psychotickému a klaustrofobickému prostředí, které bylo typické pro předchozí dva díly, tedy hlavně pro první. DLC začíná ihned po událostech ve třetím díle. Isaac Clarke a John Carver zjišťují, že hrozba stále nebyla odvrácena. Jejich úkolem je dostat se na planetu Země a všechny varovat, dříve než bude napadena.

Přídavek také přináší návrat k více děsivější, drsnější a hororovější atmosféře. Awakened zavede hráče opět na nekromorfí měsíc, ale i do nové lokality Conning Tower, kde se to jenom hemží uctívači nekromorfího kultu a odpornými krvavými oltáři z lidských i nekromorfích pozůstatků. Isaac Clarke navíc zjišťuje nové šokující odhalení.


Poslední diskuzní příspěvek

Chuck: Ona celá trojka je IMHO dělaná spíše na coop hraní a na některých pasážích je to hodně vidět.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 65
Ukončení příběhu série Dead Space jsem si vzhledem k její oblibě nechtěl nechat utéct, a proto jsem se pár měsíců po dohrání třetího dílu pustil i do tohoto DLC.

Je těžké se rozepisovat, jelikož mnoho slov bych jen kopíroval ze svého komentáře k trojce. Za zmínku podle mě stojí připomenout nutnost vlastnictví základní hry a pokud možno i uložených pozic. To první je nutnost, to druhé takřka také. Proč? DLC vás hned od začátku postaví před standardní typy nepřátel a za krátkou chvíli i mezi ty tužší, s nimiž bojovat s nevylepšenými základními zbraněmi, které od začátku DLC máte, je možné jen s maximální dávkou adrenalinu a myslím, že i ta vám bude na dvě věci.

Snaha autorů vytvořit i na tak krátkou herní dobu relativně slušný příběh bohužel nevyšla, a proto mě během hraní stále častěji přepadala představa, že tohle všechno se mohlo tak nějak nacpat do již tak délkou přeplněného třetího dílu a sérii tak definitivně ukončit.

Co dodat? Jak jsem již na začátku nastínil, moje náklonnost k této sérii byla velká, ovšem přijdou-li autoři v budoucnu s dílem čtvrtým, tentokrát si nechám zajít chuť. Děsivá atmosféra je již dávno pryč a od třetího dílu se ze hry stává rubačka se stále odolnějšími a vysokými počty nepřátel, s nimiž jsou boje na hranici (ne)hratelnosti. A to už není hra, ale pruda.

Pro: značka Dead Space

Proti: velmi nevyvážená a stále narůstající obtížnost

+18
  • PC 30
Krystalicky čistá ukázka toho, jak rozhodně nemají DLC vypadat. Herní doba 1-1,5 hodiny za bratru 300 (150, pokud DLC koupíte v akci). Z příběhového hlediska navazuje Awakened na dvousekundový cliffhanger na konci Dead Space 3 jen aby skončil ještě větším cliffhangerem, na který bude jistě navazovat čtverka (známe dojiče z EA).

Hratelnost je úplně stejná jako ve trojce (o nějakém návratu k horroru opravdu nemůže být řeč), ovšem autoři se ani nenamáhali vymýšlet nové prostředí (co taky za ty prachy můžeme chtít, že), takže si onu hodinu a půl odbudete v důvěrně známých chodbách s důvěrně známými nepřáteli.

Příběh je možné shrnout do jedné věty a jediná herní náplň navíc proti trojce sestává z jednoho otravného boje s bossem (autoři opravdu nepochopili, že jestli hratelnost Dead Space někam směřovat rozhodně nemá, tak je to zrychlování monster a jejich objevování odnikud půl metru před hráčem, který potřebuje někam rychle doběhnout).

Nenapadá mě lepší příklad výsměchu platícím zákazníkům.

Pro: stále se to dá relativně slušně hrát

Proti: nula nových nápadů, z hlediska poměru cena/výkon výsměch platícím zákazníkům, celková zbytečnost (z celého DLC úplně čiší snaha EA značku za každou cenu podojit)

+16
  • PC 55
No toto?

Proč tohle autoři zplodili? Asi si chtěli "nenápadně" otevřít vrata k DS4? No fuj.

Z příběhové stránky hloupost. Scénáristé už nevěděli, co tam nacpat, aby se dalo dál porcovat nekromorphy.

Z herní stránky taktéž katastrofa - stejní nepřátelé, jen jsou rychlejší a víc vydrží.

Nejhorší ze všeho je, že často člověk bojuje v jakési halucinaci - tedy respawn přímo před očima na denním pořádku. Že byla herní doba tak krátká, mě bohužel ani nezamrzelo, naopak jsem byl rád, že je to za mnou.

Už to asi radši nechte bejt, kluci.

55%

Pro: Audiovizuální zpracování

Proti: Natahování děje, halucinace, hratelost, zbytečný DLC

+10