Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Dead Space 2

  • PC 80
První díl Dead Space byl parádní. Nejenže byl dobrou akční hrou, ale rovněž dokázal i slušně vyděsit – za adekvátních podmínek.

Dvojka totiž staví, stejně jako jednička, jednak na detailní grafice, ale hlavně na propracovaném prostorovém zvuku. V tomto ohledu jde dokonce dál než jednička. Zatímco první DS stavěl na všemožném vrzání starého kovu USS Ishimura, dvojka je o trochu variabilnější. Díky zasazení na vesmírnou stanici se prostředí čas od času změní a hráč navštíví jak zarezlé koridory, tak vcelku moderní obytné zóny atp. Díky tomu se zvuková stránka neustále mění a nedochází tak k postupnému úpadku strachu, tak jako se stávalo u prvního dílu. S pořádnými reproduktory (nebo kvalitními sluchátky) je hraní Dead Space 2 uprostřed noci neuvěřitelná bašta a kdo se za těchto podmínek nebál, tak kecá. Hratelnost je též vyladěnější, kamera je tentokrát ke hráči vstřícnější a Isaac pohyblivější. I monstra už nejsou tak tuhá. Na jednu stranu jde likvidace vesmírného šmejdu rychleji od ruky, na stranu druhou mi prvních pár kapitol přišlo až směšně lehkých – a to i na vyšší obtížnost – naštěstí postupem času přituhlo. Hodně mě ovšem potěšila jedna věc: Isaac umí mluvit! Díky tomu je ve hře mnohem více dialogů a hra se stává i o něco akčnější, což v závěru tvůrci trochu až přeženou na úkor tísnivé atmosféry.

Pokud bych měl něco vytknout, pak by to byl příběh. Ve výsledku se nic moc nevyřešilo a ani nemůžu říct, že by mě nějak motivoval ke hraní. Asi i proto jsem Dead Space 2 hrál s přestávkami takřka dva měsíce. Jednoduše vždy, když jsem měl chuť ulovit pár nekromorfů.

Verdikt: Druhý díl Dead Space 2 se rozhodně vydařil, byť přináší méně novinek, než bych býval čekal. Proto jsem i docela rád, že trojka trochu mění gameplay a snad i přinese do série svěží vítr. Každopádně za cenu, za kterou se hra v dnešní době ve slevách na Steamu prodává, je koupě jasná.

Pro: variabilnější prostředí, špičková audiovizuální stránka, místy děsivější jak jednička, Isaac mluví!

Proti: příběh nemotivuje ke hraní, ke konci až moc akční

+26